Kyl meidän palsta-P@ula taas vaan oikeassa oli.

r0s
https://yle.fi/uutiset/3-10973102?fbclid=IwAR2wjl0y2Vd4p6vUj3F0s3oYl1y_nACt3gblcRVr2MV5LTt9umX2amm426A

"Kanadassa terveysministeriö ilmoitti viime vuonna, että neonikotinoidit kielletään asteittain 3–5 vuoden kuluessa. Yhdysvalloissa viranomaiset määräsivät keväällä vetämään markkinoilta 12 neonikotinoideja sisältävää tuotetta."

Neonikotinoidit aiheuttavat siis (referoin hieman) haittaa mm. linnuille, mehilöisille sekä vesistöjen selkärangattomille eliöille.

"Ruoan sisältämien neonikotinoidien vaikutuksia ihmiselimistössä ei ole tutkittu vielä kovin paljon. Jo saadut tulokset eivät kuitenkaan lupaa hyvää etenkään sikiöiden ja pikkulasten aivoille ja hermostolle.

Tutkimuksissa on löydetty viitteitä muun muassa autismiriskin mahdollisesta lisääntymisestä.

Torjunta-aineet voivat myös jäljitellä hormoneja ja päästä siten muuttamaan ihmisen hormonitoimintaa.

Viime kuussa Ranskan tiedeinstituutti julkaisi tutkimuksen, jonka mukaan estrogeenihormonituotantoon vaikuttavilla neonikotinoideilla" saattaa olla yhteys rintasyövän puhkeamiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
Ei se mitä pau la puhuu, vaan miten, ja miten usein se puhuu.

Kuka tahansa voi laittaa vaikka heijastimen ja suojatien käytöstä vaikka minkä propagandamyllyn päälle, mutta jos toitottaa sitä suu vaahdossa joka paikassa, niin saa sen asian vaikuttamaan vastenmieliseltä.

Lisäksi ne pau lan kohkaamat todennäköisyydet sairastua ja oireiden liioittelu ei ole hyvää ja asianmukaista terveysvalistusta, vaan yksipuolista ja jopa vaarallista Antti Heikkilän apinoimista - enkä usko että Heikkiläkään noin paljon liioittelee.
 
vierailija
Ei se mitä pau la puhuu, vaan miten, ja miten usein se puhuu.

Kuka tahansa voi laittaa vaikka heijastimen ja suojatien käytöstä vaikka minkä propagandamyllyn päälle, mutta jos toitottaa sitä suu vaahdossa joka paikassa, niin saa sen asian vaikuttamaan vastenmieliseltä.

Lisäksi ne pau lan kohkaamat todennäköisyydet sairastua ja oireiden liioittelu ei ole hyvää ja asianmukaista terveysvalistusta, vaan yksipuolista Antti Heikkilän apinoimista - enkä usko että Heikkiläkään noin paljon liioittelee.
Omista kokemuksista puhun.
 
Omista kokemuksista puhun.
Jotka yleistät sitten käsittämään 5 miljoonaa suomalaista? Tämä on se sun ongelma. Lisäksi vihaat koululääketiedettä ja pidät heitä salaliiton kätyreinä.

Mun suku on pitkäikäistä molemmilta puolilta ja suomalaisten keskimääräinen kuolleisuusikä vaan nousee.
Vaikka suuret ikäluokat ovat vetäneet lisäaineita kaksin käsin ja ottaneet vastaan vuosikymmenten 1950-2010 kovimmat kemialliset lisäainetykitykset, kovimmat maailmanhistoriassa.
Kuis se nyt niin?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Jotka yleistät sitten käsittämään 5 miljoonaa suomalaista? Tämä on se sun ongelma. Lisäksi vihaat koululääketiedettä ja pidetään heitä salaliiton kätyreinä.

Mun suku on pitkäikäistä molemmilta puolilta ja suomalaisten keskimääräinen kuolleisuusikä vaan nousee.
Vaikka suuret ikäluokat ovat vetäneet lisäaineita kaksin käsin ja ottaneet vastaan vuosikymmenten 1950-2010 kovimmat kemialliset lisäainetykitykset.
Kuis se nyt niin?
Päinvastoin. Mulla on ollut hyvin viisaita lääkäreitä aina kun vastaanotolla olen ollut.
 
Päinvastoin. Mulla on ollut hyvin viisaita lääkäreitä aina kun vastaanotolla olen ollut.
No hyvä, kuuntele myös heitä.

Vielä tuli semmoinenkin monen tutkimuksen tulos mieleen: nykyvanhusten (niidenkin jotka vetävät lääkkeitä ja lisäaineita kaksin käsin) elinvoimaisen ja terveen eliniän osuus on aina vaan pidemmällä vanhuudessa, eli esim.70-75 -vuotias on helposti vielä vetreässä kunnossa, vaikka vetäisi lisäaineet aamulla naamariin.
 
Viimeksi muokattu:
Mut roosa!
Haluisin tehdä tänään makeaa, ruskeaa kiinalaista kanaa, söin sitä täs yks päivä.
Tiedätkö sä miten sitä valmistetaan?

Mulla on hoi sin -kastiketta, sipuleita, soijaa, riisiviinietikkaa ei löytyny kaupasta.
Mitä muuta tartten?
 
r0s
Mut roosa!
Haluisin tehdä tänään makeaa, ruskeaa kiinalaista kanaa, söin sitä täs yks päivä.
Tiedätkö sä miten sitä valmistetaan?

Mulla on hoi sin -kastiketta, sipuleita, soijaa, riisiviinietikkaa ei löytyny kaupasta.
Mitä muuta tartten?

Sillä hoisinillä pääset pitkälle.

Mä siivuttaisin sipulia, vetelisin kuorimaaveitsellä porkkanasta ohutta suirua, vähän valkosipulia myös, paprikaa vähän jos sitä sattuisi olemaan eikä muutama sienikään pahaa tekisi kun niitä nyt kasvaa. Wokkaisin ne, nostaisin sivuun, wokkaisin broilerin ja lorottaisin paljon hoi-sin kastiketta päälle. Mustaapippuria ja chiliä vielä sekaan, tilkka jotain hapanta (etikkaa, sitruunaa, mitä on) ja maistelisin kaipaako lisää sokeria, suolaa (tai soijaa). Rehut takaisin pannuun kun kanat ovat kypsät ja valmis.
 
Sillä hoisinillä pääset pitkälle.

Mä siivuttaisin sipulia, vetelisin kuorimaaveitsellä porkkanasta ohutta suirua, vähän valkosipulia myös, paprikaa vähän jos sitä sattuisi olemaan eikä muutama sienikään pahaa tekisi kun niitä nyt kasvaa. Wokkaisin ne, nostaisin sivuun, wokkaisin broilerin ja lorottaisin paljon hoi-sin kastiketta päälle. Mustaapippuria ja chiliä vielä sekaan, tilkka jotain hapanta (etikkaa, sitruunaa, mitä on) ja maistelisin kaipaako lisää sokeria, suolaa (tai soijaa). Rehut takaisin pannuun kun kanat ovat kypsät ja valmis.
Kiitos, noita kaikkia multa löytyy (paitsi sieniä mut meen kyl sieneenki), ainut että paprika on keltaista.
En ymmärrä keltaisen tai vihreän paprikan funktiota kun se ei maistu millekään...en osta sitä enää jatkossa.

Ja sori kun pistin kiinaruokakyselyä sun ketjuusi vaikkei ollu aihe...:)
 
r0s
Kiitos, noita kaikkia multa löytyy (paitsi sieniä mut meen kyl sieneenki), ainut että paprika on keltaista.
En ymmärrä keltaisen tai vihreän paprikan funktiota kun se ei maistu millekään...en osta sitä enää jatkossa.

Ja sori kun pistin kiinaruokakyselyä sun ketjuusi vaikkei ollu aihe...:)

Ei kyl haittaa hippuakaan.

Mut sitä en käsitä, millä ne värjäävät sen soossin niin tummaksi. Ehkä jollain sienillä? Tullehan tuosta tummanruskeaa mutta ei se kuitenkaan tummassa kastikkeessa lillu niinko ravintoloissa.
 
Nam, tuli tosi hyvää kiinakanaa! Mies kehui että oli kuin karamellia. Hoi sin -soossi toimi hyvin.
Siitä olis pitäny säästää muksuille illaksi, mut mies söi myhäillen yli puolet pannullista...:cautious:
Teen illalla uuden ruuan sen takia. o_O

Mut kiitos roosa ohjeesta!
 
vierailija
Echo, katsopas aikasi kuluksi kumpi teistä avaa ketjuja ja vastaa ketjuihin enemmän sinä vai paula?
Äläkä yritäkään sanoa, että sinun jutuissa on aina asiallista sisältöä.
Veljesi, Algoma.
 
Echo, katsopas aikasi kuluksi kumpi teistä avaa ketjuja ja vastaa ketjuihin enemmän sinä vai paula?
Äläkä yritäkään sanoa, että sinun jutuissa on aina asiallista sisältöä.
Veljesi, Algoma.
Ketjujen avaaminen ja kommentointi ylipäätään on suotavaa tällä palstalla, muutoin yhdessäkään ketjussa ei pulisisi muu kuin ap.

Sen sijaan off topicin määrä on mulla 1 % pau lan 95 %:iin verrattuna.
 

Yhteistyössä