Kypsyykö kermaperunat 125 asteessa?

  • Viestiketjun aloittaja Kokematon kokki
  • Ensimmäinen viesti
Kokematon kokki
Mulla on tuollainen liha, jonka ajattelin huomenna paistaa ruoaksi. Seuraksi haluaisin kermaperunoita, mutta liha tarttee lämpötilaksi vain 125 astetta, joka siis liian vähän kermaperunoille. Mutta jos laitan ne perunat sinne yhtä kauaksi aikaa kuin sen lihan, eli 1,5 - 2 h, niin kypsyisikö ne sinä aikana? Vai jääkö potut raaoiksi haaleaan kermaan lillumaan...?
 
"Lilli"
Laita ne perunat ensin puoleksi tunniksi 200 asteiseen uuniin, niin kuumenevat kunnolla ja sitten lasket lämpötilat alemmas ja laitat lihan kaveriksi uuniin. Tulee takuulla hyviä perunoita, nam.
 
Ei kai ne ainkaan tuossa 1,5-2 tunnissa ehdi kypsymään. Laita ensin perunat ja suuremmalle länmmölle.

Mitä lihaa olet laittamassa? Minä pidän uunilihaakin (possua) useita (noin 6-8) tunteja uunissa miedolla lämmöllä.
 
"aloittaja"
Ei kai ne ainkaan tuossa 1,5-2 tunnissa ehdi kypsymään. Laita ensin perunat ja suuremmalle länmmölle.

Mitä lihaa olet laittamassa? Minä pidän uunilihaakin (possua) useita (noin 6-8) tunteja uunissa miedolla lämmöllä.
Naudan paahtopaistia kaivoin pakkasen pohjalta. Taidan kokeilla sitä ehdotusta, että perunat ensin 1/2 h 200 asteessa ja sitten lihan kanssa loppuajan 125 asteessa. Mahtaako onnistua...?
 

Yhteistyössä