Kysely nuoret mammat! :-)

1. Minkä ikäinen olet? 19
2. Onko ikääsi kommentoitu ikävästi neuvolassa yms?Iästäni ei ole mitään sanottu
3. Miten kerroit vanhemmille raskaudestasi ja mikä oli reaktio? Minä en kertonut vaan se tehtiin selkäni takana. Reaktio ei alkuun mikään maailman mukavin ollut
4. Millä viikoilla olet? 35+6
5. Oliko lapsi suunniteltu vai vahinko? ei suunniteltu,mutta tiesin että heti tärppäsi..
6. Oletko kertaakaan epäillut jaksamistasi vauvan kanssa? Tai onko tullut sellaista oloa,
että mihin helvettiin olitkaan ryhtymässä? : ) En ajattele tuollaista,on vain jaksettava ,koska olen itse tahtonut lapsen pitää. Ja onneksi on suuret apujoukot
7. Miten ystäväsi ovat suhtautuneet asiaan? innoissaan suurin osa..
8. REHELLISESTI, harkitsitko raskauden keskeyttämistä kertaakaan? En
9. Odotatko yksin vai tyttö/poikaystävän kanssa? yksin odottava
10. Oletko huolissasi tulevaisuudesta vauvan kanssa? (raha-asiat, jos koulut kesken niin
niiden käyminen loppuun, työ-elämä yms) Tottakai nuo käyvät mielessä,mutta toivon että vahvana persoonana pärjään.
 
1. Helmikuussa 19
2. Ensimmäisen raskauteni aikana katsoivat kummallisesti, mutta olin silloin 15
3. Minulla ei ole vanhempia, joten asuin tätini luona poikaystäväni kanssa, mutta tätini oli onnellinen puolestani.
4. Kolmoset Sierra, Serena ja Sara, eli nuorimmaiset täyttivät juuri 4kk
5. Ensimmäinen oli vahinko, mutta samalla toivottu.:)
6. Ei ole, koska lähimmäiset ovat olleet tukenani.
7. Yllättävän hyvin, ovat pysyneet tukenani, vaikka kotikoulua kävinkin.
8. En harkinnut, vauvat ovat niin ihania.
9. En tietääkseni ole tällä hetkellä raskaana, mutta elelen kyllä poikaystäväni kanssa omakotitalossa.
10. Rahaa olen säästänyt pienestä pitäen, joten siitä ei ole pulaa. Olen pärjännyt hienosti neljän lapseni kanssa, vaikka kolmosissa riittääkin työtä.
 
1. Minkä ikäinen olet? - 17
2. Onko ikääsi kommentoitu ikävästi neuvolassa yms? - ei kertaakaan :)
3. Miten kerroit vanhemmille raskaudestasi ja mikä oli reaktio? - vanhemmat olivat innoissaan
4. Millä viikoilla olet? - 8+3
5. Oliko lapsi suunniteltu vai vahinko? - vahinko
6. Oletko kertaakaan epäillut jaksamistasi vauvan kanssa? Tai onko tullut sellaista oloa,
että mihin helvettiin olitkaan ryhtymässä? : ) - ei ole
7. Miten ystäväsi ovat suhtautuneet asiaan? - hyvin
8. REHELLISESTI, harkitsitko raskauden keskeyttämistä kertaakaan? - en
9. Odotatko yksin vai tyttö/poikaystävän kanssa? - avopuolisoni :)
10. Oletko huolissasi tulevaisuudesta vauvan kanssa? (raha-asiat, jos koulut kesken niin
niiden käyminen loppuun, työ-elämä yms) - en ole, kaikki järjestyy, kun tukea on paljon ja avopuolisolla on vakityö :)
 
1. Minkä ikäinen olet?
-21
2. Onko ikääsi kommentoitu ikävästi neuvolassa?
- ei ollenkaan
3. Miten kerroit vanhemmille raskaudestasi ja mikä oli reaktio?
- laitoin äitille viestin et 'ootko illal kotona ois asiaa' se soittikin heti takas ja sanoi että 'ootko raskaana' ja totes että 'no voi paska' :D mutta melko nopeesti kaikki kääntykin hyväksi ja nykyään poika on oike mummun muru :)
4. Millä viikoilla olet?
- poika on siis vajaa 2kk
5. Oliko lapsi suunniteltu vai vahinko?
- sanoisko että suunniteltu vahinko :D
6. Oletko kertaakaan epäillut jaksamistasi vauvan kanssa? Tai onko tullut sellaista oloa, että mihin helvettiin olitkaan ryhtymässä? : )
- ei sen kummemmin, alussa yö heräilyt saatto pistää mutkin itkemään kun oli rankkaa, mutta pian niihin tottu/ne väheni
7. Miten ystäväsi ovat suhtautuneet asiaan?
- hyvin hyvin
8. REHELLISESTI, harkitsitko raskauden keskeyttämistä kertaakaan?
- en tietenkään kun halu lapseen oli
9. Odotatko yksin vai tyttö/poikaystävän kanssa?
- yhdessä kihlatun kanssa
10. Oletko huolissasi tulevaisuudesta vauvan kanssa? (raha-asiat, jos koulut kesken niin niiden käyminen loppuun, työ-elämä yms)
- toki mutta päivä kerrallaanhan tässä eletään ja kyllä apua aina löytyy jos ei ite pärjää
 
1. 19
2. No en ole vielä käynyt neuvolassa, mutta ei ainakaa puhelmitse kommentoitu millään lailla.
3. Äidille olen vasta kertonut ja hän on kyllä niin iloinen ja onnessaan. :) Isälle aion kertoa vasta joskus rv12
4. Laskelmieni mukaan 5+1
5. Kyllä oli ihan suunniteltu.
6. No kyllähän sitä välillä tulee mietittyä miten pärjää, mutta hyvin mielin odotellaan.
7. Erittäin iloisesti, tosin taisivat hieman ensin järkyttyä.:D
8. En harkinnut.
9. Poikaystävän kanssa.
10. Itse asiassa en kun on vakituinen työpaikka ja yksi ammatti pohjalla :)
 
1. Minkä ikäinen olet?
- 18
2. Onko ikääsi kommentoitu ikävästi neuvolassa?
- ei ole
3. Miten kerroit vanhemmille raskaudestasi ja mikä oli reaktio?
- tein kotona ensin muutaman testin ja koska en uskonut tulosta lähdin apteekin kautta äitini luokse jossa tein vielä pari testiä ja halusin äidin katsovan koska en luottanut omiin silmiini :D ensireaktio oli 'järkytys', mutta nopeasti kaikki kääntyi positiiviseksi :)
4. Millä viikoilla olet?
- 35+0
5. Oliko lapsi suunniteltu vai vahinko?
- en tykkää sanasta vahinko, eli yllätys
6. Oletko kertaakaan epäillut jaksamistasi vauvan kanssa? Tai onko tullut sellaista oloa, että mihin helvettiin olitkaan ryhtymässä? : )
- een ole, onneksi on mies rinnalla
7. Miten ystäväsi ovat suhtautuneet asiaan?
- aivan innoissaan kaikki!
8. REHELLISESTI, harkitsitko raskauden keskeyttämistä kertaakaan?
- aluksi kyllä. kun saimme tietää kuinka pitkällä raskaus jo oli, ei keskeytys olisi ollut enää edes madollinen emmekä sitä kyllä olisi halunneetkaan enää muutaman päivän sulattelun jälkeen :)
9. Odotatko yksin vai tyttö/poikaystävän kanssa?
- yhdessä puolison kanssa
10. Oletko huolissasi tulevaisuudesta vauvan kanssa? (raha-asiat, jos koulut kesken niin niiden käyminen loppuun, työ-elämä yms)
- en oikeastaan, kouluun palaan taan vuoden kuluttua ja miehellä onneksi vakityö joten taloudellinen puolikin on kunnossa. annan kaiken tulla omalla painollaan :)
 

Yhteistyössä