Kysymyksiä kristityille. Tarvitsen vastauksia kipeästi.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ihminen pyrkii kehittymään. Keskeytyisikö ihmisen kehitys paratiisissa vai voiko ihminen kehittyä sielläkin? Ihminenhän lakkaa kehittymästä tässä elämässä sillä hetkellä kun eteneminen pysähtyy. Eli kun kuolema korjaa. Itse en haluaisi elää ikuisesti ilman tavoitteita. Millaisia tavoitteita paratiisissa siis on luvassa? En usko, että tavoitteista vapaa ihminen olisi ideaali. Kuolemahan on sitä, kun ihminen ei enää pyri mihinkään. Ei kai Raamatun jumala halua meidän lakkaavan kehittymästä?


Itse kuolen mieluummin kuin lakkaan kehittymästä. Lopullisesti. En halua olla jumala, mutta haluan olla parempi ja haluan esim. tehdä taidetta paremmin. Taide kuolee, jos epätäydellisyys tai kehittymisen mahdollisuus kuolee täysin.


Mulla on kysymyksiä.
 
vierailija
Ala arkkitehdiksi. Niiden täytyy tietää paremmin, miksi rakennukset sortuu tai ei sorru yms. Puusepän poika se Jeesuskin oli(y)
Tunnen fysiikkaa, mutten niin hyvin. Tämä askarruttaa, kun mulle on tästä paratiisista puhuttu niin paljon, eikä se tunnu niin paratiisilta. Tietty raja se arkkitehdillakin on. Ikuisessa elämässä se tulisi vastaan. Saako siellä edes juoda kaljaa? Kysyn uteliaisuudesta? Mitä teille on opetettu?

Haluan olla varma asioista. Jos seuraan jotain, niin haluan tehdä sen ilman epäillyksen häivääkään. Kristinuskossa tämä epäillyttää.

Kuulostan varmasti idiootilta, mutta todella haluan tietää.
 
vierailija
Uskon että paratiisissa saa juoda kaljaa tai mitä haluaakin. Kovasti ovat viihtyneet siellä kun takaisin eivät ole palanneet.
Itse olen siinä käsityksessä, ettei sinne ole menneet Raamatun mukaan vielä ketkään. Maa ei ole vielä Paratiisi. Kuolleet vain ovat olematta, kunnes heidät herätetään tuomiopäivänä. En siis tiedä. Tuomiopäivänä kaikki kuolleet ja elävät tuomitaan ja pian Maa on paratiisi. Ihan fyysinen oikea paratiisi.

Itse olen kuitenkin kokenut kummittelua, mutta kuulemma se on paholaisesta. Kuka tietää. En tiedä. Mulla on kriisi. Ketä tässä olisi kuunneltava?

-aloittaja
 
vierailija
Itse olen siinä käsityksessä, ettei sinne ole menneet Raamatun mukaan vielä ketkään. Maa ei ole vielä Paratiisi. Kuolleet vain ovat olematta, kunnes heidät herätetään tuomiopäivänä. En siis tiedä. Tuomiopäivänä kaikki kuolleet ja elävät tuomitaan ja pian Maa on paratiisi. Ihan fyysinen oikea paratiisi.

Itse olen kuitenkin kokenut kummittelua, mutta kuulemma se on paholaisesta. Kuka tietää. En tiedä. Mulla on kriisi. Ketä tässä olisi kuunneltava?

-aloittaja
Okei, sovitaan ettei vielä ole ketään sinne mennyt. Ilmankos on ollut hiljaista, kukaan ei ole takaisin palannut kertomaan kokemuksistaan. Kummitukset on kivoja, olen nähnyt hattivatteja telkussa.
 
vierailija
Itse olen siinä käsityksessä, ettei sinne ole menneet Raamatun mukaan vielä ketkään. Maa ei ole vielä Paratiisi. Kuolleet vain ovat olematta, kunnes heidät herätetään tuomiopäivänä. En siis tiedä. Tuomiopäivänä kaikki kuolleet ja elävät tuomitaan ja pian Maa on paratiisi. Ihan fyysinen oikea paratiisi.

Itse olen kuitenkin kokenut kummittelua, mutta kuulemma se on paholaisesta. Kuka tietää. En tiedä. Mulla on kriisi. Ketä tässä olisi kuunneltava?

-aloittaja
Elämä on muuttumista, mikään ei pysy ennallaan. On olemassa ainoastaan luonnonlait.
Niiden myötä kaikki kiertää. Tuomio on vain sana, kuten kohtalokin määräytyy vasta lopussa, mutta ei koskaan ennalta.
 
vierailija
Hoh, mähän soitan soitinta. Rakastan sitä soitinta. Linkissä on harvinaisen ihanaa musiikkia. Riittääkö siinä purtavaa ikuisuudeksi? Eikä juuri kuolevaisuus ja säröisyys tee ihmisestä kauniin? Tavallaan tahtoisin olla ikuinen, mutta paine olisi kova. Millaista se olisi?

Tuo musiikki on todella hienoa.

Mä pidän ihmisistä virheellisinä. Raamattu puhuu täydellisyydestä, mutta tämä ihmisen arvaamattomuus on kaunista.

-aloittaja
 
Se mitä suurin osa taivaassa/paratiisissa kävijöistä sanovat, niin on että se on hyvin maan kaltainen paikka, on kaupunkia, luontoa, tauluja seinillä, kokoonnutaan syömään ystävien kanssa jne.
Joku taivaskävijä sanoi että kyllä ihmiset siellä tekevät pieniä askareitakin, mut mitään väsymystä tai maanantaiaamun ketutusta ei ole.

Isoin tavoite ei ole siellä enää omassa itsessä vaan Jumalan tuntemisessa. Joku on lisäksi sanonut että Jumala kierrättää porukkaa myös avaruudessa, maailmankaikkeudessa, ja siellähän sitä latua riittää...

Mutta se on 100% varmaa että tylsää siellä ei ole kellään. Ihminen kokee niin syvää iloa ja rauhaa, että Olvit ja Karjalat ei oo mitään siihen verrattuna (enkä siis oo absolutisti, mut ei siellä kännejä tarvita).

Mutta siis, reunahuomautus vielä että uskoontulo ja Jeesuksen vastaanottaminen on sit se ainut pääsylippu Taivaaseen.
 
vierailija
Okei, sovitaan ettei vielä ole ketään sinne mennyt. Ilmankos on ollut hiljaista, kukaan ei ole takaisin palannut kertomaan kokemuksistaan. Kummitukset on kivoja, olen nähnyt hattivatteja telkussa.
En mä tiedä, miten asiat ovat. Mä olen kommunikoinut kuolleiden kanssa, mutta mulle on sanottu, että olen puhunut paholaiselle. Hattivatit ovat harmittomia.

Psykologi sanoo mun olevan tervejärkinen ihminen, pappia en tavoita ja jehovan todistajat sanovat mun tosissaan puhuvan paholaiselle. Kuka tietää?

Tuosta linkitetystä musiikista pidän, sen tiedän.

-aloittaja
 
vierailija
Se mitä suurin osa taivaassa/paratiisissa kävijöistä sanovat, niin on että se on hyvin maan kaltainen paikka, on kaupunkia, luontoa, tauluja seinillä, kokoonnutaan syömään ystävien kanssa jne.
Joku taivaskävijä sanoi että kyllä ihmiset siellä tekevät pieniä askareitakin, mut mitään väsymystä tai maanantaiaamun ketutusta ei ole.

Isoin tavoite ei ole siellä enää omassa itsessä vaan Jumalan tuntemisessa. Joku on lisäksi sanonut että Jumala kierrättää porukkaa myös avaruudessa, maailmankaikkeudessa, ja siellähän sitä latua riittää...

Mutta se on 100% varmaa että tylsää siellä ei ole kellään. Ihminen kokee niin syvää iloa ja rauhaa, että Olvit ja Karjalat ei oo mitään siihen verrattuna (enkä siis oo absolutisti, mut ei siellä kännejä tarvita).

Mutta siis, reunahuomautus vielä että uskoontulo ja Jeesuksen vastaanottaminen on sit se ainut pääsylippu Taivaaseen.
Hengailen tässä ruumiissani vapautuneesti aikani ja ajattelin tulla uskoon vasta kun tämä nahka-asuntoni on tuhkana. Ei kai se haittaa missä vaiheessa uskoon tulee, kun kumminkin pitää odotella tuomiopäivään asti paratiisiin siirtymistä.Yritän kerätä sieluun paljon muistoja, jota muistella odottaessa, ettei tule tylsää. Voihan siinä mennä muutama tuhat tai miljoona vuosi.
 
vierailija
En mä tiedä, miten asiat ovat. Mä olen kommunikoinut kuolleiden kanssa, mutta mulle on sanottu, että olen puhunut paholaiselle. Hattivatit ovat harmittomia.

Psykologi sanoo mun olevan tervejärkinen ihminen, pappia en tavoita ja jehovan todistajat sanovat mun tosissaan puhuvan paholaiselle. Kuka tietää?

Tuosta linkitetystä musiikista pidän, sen tiedän.

-aloittaja
No siis kyllä jehovan todistajat ovat olleet ilkeitä sulle, jos uskottelevat sun puhuneen paholaisen kanssa. Kai itse tiedät, kenen kanssa olet jutellut.
 
vierailija
Se mitä suurin osa taivaassa/paratiisissa kävijöistä sanovat, niin on että se on hyvin maan kaltainen paikka, on kaupunkia, luontoa, tauluja seinillä, kokoonnutaan syömään ystävien kanssa jne.
Joku taivaskävijä sanoi että kyllä ihmiset siellä tekevät pieniä askareitakin, mut mitään väsymystä tai maanantaiaamun ketutusta ei ole.

Isoin tavoite ei ole siellä enää omassa itsessä vaan Jumalan tuntemisessa. Joku on lisäksi sanonut että Jumala kierrättää porukkaa myös avaruudessa, maailmankaikkeudessa, ja siellähän sitä latua riittää...

Mutta se on 100% varmaa että tylsää siellä ei ole kellään. Ihminen kokee niin syvää iloa ja rauhaa, että Olvit ja Karjalat ei oo mitään siihen verrattuna (enkä siis oo absolutisti, mut ei siellä kännejä tarvita).

Mutta siis, reunahuomautus vielä että uskoontulo ja Jeesuksen vastaanottaminen on sit se ainut pääsylippu Taivaaseen.
Itsekin olen kuullut näitä, mutta todenperäisyydestä en tiedä. Kuka tietää? Jotkut sanovat, että paratiisia ei vielä ole. Taivas on, mutta se on harvoille, valituille ja epäonnisille, jotka vielä joutuvat toimimaan paimenina. Paratiisi on ihmisille, jotka ovat vielä todella vapaita.

Paratiisi kuulostaa itsestäni hyvältä, tai paremmalta, mutta Taivas olisi hirveä kohtalo. Johtajilla on väsyttävä vastuu.

Itsestäni pahinta olisi oman luovuuden kuolema. Jos kaikki tulisi vain jostain muualta ja itse olisin vain väline. Pelkään, että niin kävisi myös kristittyjen paratiisissa.

-aloittaja
 
vierailija
No siis kyllä jehovan todistajat ovat olleet ilkeitä sulle, jos uskottelevat sun puhuneen paholaisen kanssa. Kai itse tiedät, kenen kanssa olet jutellut.
Niin kuin ihminen voi tietää. Itse uskon pohjimmiltani, ettei paholaista ole. Mutta harvoin olen kohdannut ihmisiä, jotka ovat yhtä varmoja. Se saa epäilemään. Kun muuten mulle on lähinnä sanottu, yllätys, että olen hullu. En kuitenkaam täytä kriteerejä.

Mulla on hienoja kokemuksia, joiden en voi uskoa olevan pahoja. En tiedä, mitä tapahtui, mutta pahasta en usko niiden olevan.

Jos asia olisi varma, myöntäisin ilomielin olevani vain hullu. Mutta kun en näytä olevan tarpeeksi hullu hulluksi. Näen vain asioita.

-aloittaja
 
Hengailen tässä ruumiissani vapautuneesti aikani ja ajattelin tulla uskoon vasta kun tämä nahka-asuntoni on tuhkana. Ei kai se haittaa missä vaiheessa uskoon tulee, kun kumminkin pitää odotella tuomiopäivään asti paratiisiin siirtymistä.Yritän kerätä sieluun paljon muistoja, jota muistella odottaessa, ettei tule tylsää. Voihan siinä mennä muutama tuhat tai miljoona vuosi.
No siinä vaiheessa kun olet tuhkana niin on uskoontulo myöhäistä...

Kyllä kuolleet uskovat ovat jo paratiisissa, ja jumalattomat on kadotuksessa. Ilmestyskirjassa ja muuallakin ym.puhutaan kyllä tuomiosta johon herätetään kuolleet (se sielu pistetään vielä kerran ruumiiseen mutta vain hetkeksi) mut se on vaan semmonen loppukoonti kaikista maailman ihmisistä eikä oikeastaan vaikuta kenenkään ihmisen loppusijoitusasioihin enää.
 
vierailija
Niin kuin ihminen voi tietää. Itse uskon pohjimmiltani, ettei paholaista ole. Mutta harvoin olen kohdannut ihmisiä, jotka ovat yhtä varmoja. Se saa epäilemään. Kun muuten mulle on lähinnä sanottu, yllätys, että olen hullu. En kuitenkaam täytä kriteerejä.

Mulla on hienoja kokemuksia, joiden en voi uskoa olevan pahoja. En tiedä, mitä tapahtui, mutta pahasta en usko niiden olevan.

Jos asia olisi varma, myöntäisin ilomielin olevani vain hullu. Mutta kun en näytä olevan tarpeeksi hullu hulluksi. Näen vain asioita.

-aloittaja
Olkoot vaikka hattivatteja kuolleissa, saavat vapaasti olla. Yritä päästä irti voimakkaasta hyvä-paha-asetelmista, johon vaikutat olevan vain vähän aivopesty. Vaihda ympäristöä ja jätä paholaisista kuiskuttelijat pois elämästäsi, taaksesi.
 
Niin kuin ihminen voi tietää. Itse uskon pohjimmiltani, ettei paholaista ole. Mutta harvoin olen kohdannut ihmisiä, jotka ovat yhtä varmoja. Se saa epäilemään. Kun muuten mulle on lähinnä sanottu, yllätys, että olen hullu. En kuitenkaam täytä kriteerejä.

Mulla on hienoja kokemuksia, joiden en voi uskoa olevan pahoja. En tiedä, mitä tapahtui, mutta pahasta en usko niiden olevan.

Jos asia olisi varma, myöntäisin ilomielin olevani vain hullu. Mutta kun en näytä olevan tarpeeksi hullu hulluksi. Näen vain asioita.

-aloittaja
Njaa, jos joskus juttelet kuolleille, nii sanopas näin: Jeesus Kristus kuoli ristillä ja hallitsee etc.etc. niin ne "kuolleet" ei kestä sitä kuulla vaan katoavat.
Tai yksinkertaisesti vaan rukoile siinä kohdin Jeesusta. "Kuolleet" on oudon hiljaa ja häviävät pois paikalta.

Sama pätee ufoihin. Molemmat saatanan henkivaltoja jotka pelkää Jeesusta.
 
vierailija
Joskus mietin. Vaikka mulle on käynyt sanoinkuvaamattoman pahoja asoita. Miten kukaan kehtaa tuomita jonkun toisen? En tiedä, olenko vain liian vahingoittunutta tavaraa, mutta en itse voisi lopullisesti tuomita ketään.

-aloittaja
 

Yhteistyössä