Kysymyksiä kristityille. Tarvitsen vastauksia kipeästi.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
No siinä vaiheessa kun olet tuhkana niin on uskoontulo myöhäistä...

Kyllä kuolleet uskovat ovat jo paratiisissa, ja jumalattomat on kadotuksessa. Ilmestyskirjassa ja muuallakin ym.puhutaan kyllä tuomiosta johon herätetään kuolleet (se sielu pistetään vielä kerran ruumiiseen mutta vain hetkeksi) mut se on vaan semmonen loppukoonti kaikista maailman ihmisistä eikä oikeastaan vaikuta kenenkään ihmisen loppusijoitusasioihin enää.
Mistä sielu löytää ruumiinsa, kun se on multana ja tuhkana pitkin tantereita?
 
Itsekin olen kuullut näitä, mutta todenperäisyydestä en tiedä. Kuka tietää? Jotkut sanovat, että paratiisia ei vielä ole. Taivas on, mutta se on harvoille, valituille ja epäonnisille, jotka vielä joutuvat toimimaan paimenina. Paratiisi on ihmisille, jotka ovat vielä todella vapaita.

Paratiisi kuulostaa itsestäni hyvältä, tai paremmalta, mutta Taivas olisi hirveä kohtalo. Johtajilla on väsyttävä vastuu.

Itsestäni pahinta olisi oman luovuuden kuolema. Jos kaikki tulisi vain jostain muualta ja itse olisin vain väline. Pelkään, että niin kävisi myös kristittyjen paratiisissa.

-aloittaja
Nyt perspektiiviä vähän...:)

Mietipä avaruutta, biljoonia kilometrejä. Joku tietää jokaisen sopukan ja atomin siitä.

Ja mieti että se tyyppi istuu Taivaassa siinä sun edessäsi valtaistuimella. Ihan tajuton energiakeskittymä, voima (en tarkoita New age-energioita).

Siinä et kerkiä paljon omia ihmisenä kasvujasi räknäämään. :rolleyes:
 
vierailija
Njaa, jos joskus juttelet kuolleille, nii sanopas näin: Jeesus Kristus kuoli ristillä ja hallitsee etc.etc. niin ne "kuolleet" ei kestä sitä kuulla vaan katoavat.
Tai yksinkertaisesti vaan rukoile siinä kohdin Jeesusta. "Kuolleet" on oudon hiljaa ja häviävät pois paikalta.

Sama pätee ufoihin. Molemmat saatanan henkivaltoja jotka pelkää Jeesusta.
Kerro lisää ufoista. Onko sut joskus kaapattu? Saitko noi kuulokkeet sieltä?
 
vierailija
Njaa, jos joskus juttelet kuolleille, nii sanopas näin: Jeesus Kristus kuoli ristillä ja hallitsee etc.etc. niin ne "kuolleet" ei kestä sitä kuulla vaan katoavat.
Tai jos et niille juttelekaan, vaan rukoile Jeesusta. "Kuolleet" on oudon hiljaa siinä kohdin.

Sama pätee ufoihin. Molemmat saatanan henkivaltoja jotka pelkää Jeesusta.
Olen kokeillut Jeesuksen nimeä, samoin olen huutanut apuun Jahvea ja Jehovaa. Olen ollut turvassa jonkin aikaa.

Oikeastaan ns. kuolleille en ole juuri jutellut. Enemmän on ollut kyse jostain muusta. Se on välillä todella pelottavaa.

Normaali elämä olisi hieno asia.

-aloittaja
 
vierailija
Nyt perspektiiviä vähän...:)

Mietipä avaruutta, biljoonia kilometrejä. Joku tietää jokaisen sopukan ja atomin siitä.

Ja mieti että se tyyppi istuu Taivaassa siinä sun edessäsi valtaistuimella. Ihan tajuton energiakeskittymä, voima (en tarkoita New age-energioita).

Siinä et kerkiä paljon omia ihmisenä kasvujasi räknäämään. :rolleyes:
Mutta onhan se hienoa. Toisaalta mitä me ihmiset ollaan tässä kaikkeudessa? Olisi hienoa, jos voisin kysyä suoraan Jumalalta, mutten voi. Mikä on meidän tarkoitus? Itse olen työkalu. Pelkkä työkalu. Tarvitsen jonkin päänmäärän tai tarkoituksen. Ei mua ole muuten olemassa. Jos Jumala voittaa sen ahdistuksen päämäärättömyydestä pois, niin mitä jää jäljelle?

-aloittaja
 
Olen kokeillut Jeesuksen nimeä, samoin olen huutanut apuun Jahvea ja Jehovaa. Olen ollut turvassa jonkin aikaa.

Oikeastaan ns. kuolleille en ole juuri jutellut. Enemmän on ollut kyse jostain muusta. Se on välillä todella pelottavaa.

Normaali elämä olisi hieno asia.

-aloittaja
Hmm, normaali varmasti olet ja on ihan normaalia kokea jotain yliluonnollista. Vaikka tuntuisi että on yksin niiden asioiden kans niin miljardit ihmiset on kokeneet yliluonnollisia.

Juu jos Jeesuksen nimeen olet turvannut niin hyvä, mutta pahat henget yrittävät usein jossain vaiheessa uudestaan...
 
Mutta onhan se hienoa. Toisaalta mitä me ihmiset ollaan tässä kaikkeudessa? Olisi hienoa, jos voisin kysyä suoraan Jumalalta, mutten voi. Mikä on meidän tarkoitus? Itse olen työkalu. Pelkkä työkalu. Tarvitsen jonkin päänmäärän tai tarkoituksen. Ei mua ole muuten olemassa. Jos Jumala voittaa sen ahdistuksen päämäärättömyydestä pois, niin mitä jää jäljelle?

-aloittaja
No elämän tarkoitus on löytää tekijänsä, luojansa, Isä.
Jeesus vie tyhjyyden tunteen tehokkaasti pois.

En mä sitä sano että uskovana esim. ammatillisesti tietäisin kaikki mitä mun kuuluu tehdä ja tavoitella ennen eläkkeelle jäämistä, mut semmonen iso, eksistentiaalinen tyhjyyden kokemus on poissa.
 
Joskus mietin. Vaikka mulle on käynyt sanoinkuvaamattoman pahoja asoita. Miten kukaan kehtaa tuomita jonkun toisen? En tiedä, olenko vain liian vahingoittunutta tavaraa, mutta en itse voisi lopullisesti tuomita ketään.

-aloittaja
Tuomita - miten? Siis tarkoitatko heittää tuomitsevia ajatuksia vaikka toisen ylipainosta, vai tuomita joku taivaaseen tai helvettiin?
 
vierailija
Jos haluat olla mukana parantamassa maailmaa, tuossa hyvä tilaisuus - miksei muualle aavikolle tehtäisi?

"Suomalaiset sateenmuokkauksen tutkijat Abu Dhabiin
Ilmatieteenlaitoksen professori Hannele Korhonen johtaa suomalaisten tutkijoiden joukkoa, joka lähtee tekemään sadetta Yhdistyneisiin Arabiemiraatteihin."
Näkyy arenalla.
 
vierailija
Tuomita - miten? Siis tarkoitatko heittää tuomitsevia ajatuksia vaikka toisen ylipainosta, vai tuomita joku taivaaseen tai helvettiin?
No, itselleni on tehty todella pahoja asioita. Voin heittää tuomitsevia ajatuksia liittyen niihin tekoihin, mutta että tämä tekijä tuomittaisiin kadotukseen sen takia, että hän teki mitä teki, olisi outoa. Vaikka siis kyse on jostain niin vakavasta, että saattaisin vihoissani päättää jonkun elämän, jos saisin jonkun tehneen samoin jollekulle, jota rakastan. En niin ole millään lailla tekemässä sitä tässä reaalitilanteessa tosin. Pääasiassa toivoisin, että jokainen kasvaa jotenkin.

Hitto, jonkun ylipaino ei ole mitään.

-aloittaja
 
vierailija
Ethän sinä sitä välttämättä ehdi itse nähdäkään, mutta kyllä kaikki aina vaikuttaa kaikkeen - olkoonkin vain jokin perhosefekti, mitä väliä sillä? Katso ihmeessä, tämä pätkis. Sun sisäinen voima/palo on se, millä on merkitystä. Sitä kun on tai sitten ei ole tai sitten se vaan hiipuu hiljalleen, miten milloinkin. Aina ei tarvitse tehdä mitään. Olethan huomannut, että usein kummallisimmat asiat ilmestyy mieleen just silloin, kun niitä ei edes ajattele:D
 
No, itselleni on tehty todella pahoja asioita. Voin heittää tuomitsevia ajatuksia liittyen niihin tekoihin, mutta että tämä tekijä tuomittaisiin kadotukseen sen takia, että hän teki mitä teki, olisi outoa. Vaikka siis kyse on jostain niin vakavasta, että saattaisin vihoissani päättää jonkun elämän, jos saisin jonkun tehneen samoin jollekulle, jota rakastan. En niin ole millään lailla tekemässä sitä tässä reaalitilanteessa tosin. Pääasiassa toivoisin, että jokainen kasvaa jotenkin.

Hitto, jonkun ylipaino ei ole mitään.

-aloittaja
On hienoa että et kanna kaunaa sitä tekijää vaan tekoa kohtaan, ja toivot tekijän kasvavan henkisesti. Ja voin vaan kuvitella mitä kauheuksia olet joutunut kokemaan jonkun ihmisen/ihmisten kautta.

Mutta, tää nyt on aika rankasti sanottu, mutta vaikka ei tekisi kauheasti elämässään pahaa, mutta jos hylkää Jumalan, nii ei pelastu.

Eli nyrkkisääntö:vain Jeesuksen kautta taivaaseen, eli ottamalla Jeesus elämään. Koskee jokaista, sekä ilkeitä ja rauhanomaisia ihmisiä. Eli hyvät teot ei pelasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Zariza
vierailija
Meidän pallolla se kaste ja veden kiertokulku - maan ja ilman kautta - on elinehto. Ajatteles, että kaikkien aikojen myrkyt j muut kiertävät nyt meissä, haluttiin tai ei.
Miksi 4-asteinen vesi painuu pohjaan, en tiedä.
Siis MIKSI? Kerro meille joskus;).
 
vierailija
Jeesuksesta voi sanoa, että hän ei koskaan kirjoittanut kirjaa eikä niillä teksteillä olisi pitänyt alkaa käydä kauppaa. Ehkä hän yritti selittää tätäkin:
Miksi Hän sinne vuorille aina meni katsomaan? Kuun kierron näkivät paimenet kedoillakin, mutta planeettojen liikkeet --- hmmm...
 
vierailija
"----eli ongo Jumalan sana teistä tullut? Taicka ongo se ainoastans teidän tygönne tullut?"

Tarkoittaa kuukautista kuunkiertoa, mitä koko luonto noudattaa, uskoit siihen tai et. Sitä voi ymmärtää, mutta ei kannata yrittää muuttaa, kuten ei muitakaan luonnonlakeja.
 
vierailija
@Echo ja muille väärinymmärtäjille:
”»Ei jokainen, joka sanoo minulle: ’Herra, Herra’, pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.”
‭‭Matteus‬ ‭7:21‬

Ja missähän päin Raamattua tämä taivaallisen Isän tahto olisi meille kerrottu?

Ja niistä teoista:
”Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?”
‭‭Jaakobin kirje‬ ‭2:20‬

Tässä vain muutama.

Sitäpaitsi, kuinka epäoikeudenmukainen olisi sellainen Jumala, joka tuomitsisi meidät uskomme takia. Kaikki ne, jotka ovat sattuneet syntymään johonkin muuhun uskoon, olisivat tuhoon tuomittuja. Tällaiseen jumalaan en usko.
 
vierailija
@Echo ja muille väärinymmärtäjille:
”»Ei jokainen, joka sanoo minulle: ’Herra, Herra’, pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.”
‭‭Matteus‬ ‭7:21‬

Ja missähän päin Raamattua tämä taivaallisen Isän tahto olisi meille kerrottu?

Ja niistä teoista:
”Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?”
‭‭Jaakobin kirje‬ ‭2:20‬

Tässä vain muutama.

Sitäpaitsi, kuinka epäoikeudenmukainen olisi sellainen Jumala, joka tuomitsisi meidät uskomme takia. Kaikki ne, jotka ovat sattuneet syntymään johonkin muuhun uskoon, olisivat tuhoon tuomittuja. Tällaiseen jumalaan en usko.
En minäkään usko Echoon.
 
vierailija
"----eli ongo Jumalan sana teistä tullut? Taicka ongo se ainoastans teidän tygönne tullut?"

Tarkoittaa kuukautista kuunkiertoa, mitä koko luonto noudattaa, uskoit siihen tai et. Sitä voi ymmärtää, mutta ei kannata yrittää muuttaa, kuten ei muitakaan luonnonlakeja.
Se nyt vaan yleensä sattuu olemaan sama, ovat naiset tienneet kautta aikojen, mutta voi vaihdella siksi kun on olemassa kaksi munasarjaa ja siksi kun niitä voi keinotekoisesti muutella.
Paavali ei halunnut naisten kommentteja Raamattuun - naisilla oli tuo tieto ollut tietysti pitkään, mutta varsinkin Anna ja Joakim olivat vanhoilla päivillään saaneet hedelmänsä, Marian, jonka hedelmä Jeesus sitten oli. Onhan siinä ollut suurta ihmettä kerrakseen, sen ajan ihmisille:rolleyes:
 
@Echo ja muille väärinymmärtäjille:
”»Ei jokainen, joka sanoo minulle: ’Herra, Herra’, pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.”
‭‭Matteus‬ ‭7:21‬

Ja missähän päin Raamattua tämä taivaallisen Isän tahto olisi meille kerrottu?

Ja niistä teoista:
”Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?”
‭‭Jaakobin kirje‬ ‭2:20‬

Tässä vain muutama.

Sitäpaitsi, kuinka epäoikeudenmukainen olisi sellainen Jumala, joka tuomitsisi meidät uskomme takia. Kaikki ne, jotka ovat sattuneet syntymään johonkin muuhun uskoon, olisivat tuhoon tuomittuja. Tällaiseen jumalaan en usko.
Siis kysy miltä kirkkokunnalta tahansa, niin kristinuskon ydin on että pelastuksen saa ilman omia tekoja. Se erottaa kristinuskon muista uskonnoista.
Pelastusta ei saa eikä pidä yrittää omin päin, vaan se Jumalan sovituspaketti pitää ottaa vastaan.

16 mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.

Mutta siinä olet oikeassa että jos jonkun uskovaisen usko ei näy koskaan tekoina eli vaikka uskoontullut murhamies jatkaa murhailemista, niin se usko on kuollut.
Tätä hommelia voi verrata avioliittoon: voit olla naimisissa jonkun kans mut jos et koskaan tee rakkauden tekoja, niin se liitto on kuollut.

Raamattu puhuu evankeliumia kuulemattomien kohdalla siitä, että ajatusten mukaan tuomittaisiin.
Miksi siis tehdä lähetystyötä?
Se on siksi että ihmiset ei duunailisi väärien voimien kanssa vaan kohtais oikean tekijänsä ja Luojansa. Entisaikaan ja nykyään Afrikassa vieras usko voi tarkoittaa julmuuksia: ihmiset on noitatohtoreiden pyöriteltävinä (esim.albiinojen metsästys), ja Raamatun aikaan uhrattiin lapsia Molokille jne.
 

Yhteistyössä