Kysymyksiä kristityille. Tarvitsen vastauksia kipeästi.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
@Echo
Paavalin tehtävä oli levittää tietoa tästä uskosta, ja sen hän tekikin hyvin. Hänen ansiostaan meilläkin on mahdollisuus lukea Raamattua, ja tehdä itse päätelmät, ketä uskoa.

Aika näyttää, mitä Jumala asiaan sanoo, kun perustelet Hänen edessään tekojasi: ”Kirkko sano näin, Paavali sano näin jne.”

Tulemme kaikki olemaan oikeudenmukaisen Jumalamme edessä yksin, siinä ei Lutherit yms. seiso vieressä selittelemässä kirkonoppeja.

Minä uskon ja luotan vain siihen mitä Jumala sanoo, en ihmisiin. Näin tuskin homma voi kovin pieleen mennä.

Huomaa myös ero siinä, että Kristukseen voi uskoa tai sitten häntä voi uskoa.

Minun ei tarvitse uskoani puolustella, minun ainoa puolustukseni löytyy sinunkin kotoasi, Jumalan Sana, Raamattu.

”Jolla on korvat, se kuulkoon!”
Matteus 11:15 FB92
(Tai tässä yhteydessä: jolla Raamattu on, se lukekoon.)

”Olisipa heillä sellainen sydän, että he aina pelkäisivät minua ja noudattaisivat kaikkia minun käskyjäni. Silloin heidän ja heidän lastensa kävisi aina hyvin!”
5. Mooseksen kirja 5:29

Toivon sinulle, ja muille, ymmärrystä, ja armoa, jos ymmärrys ei riitä. Älä tyydy oppimaasi, pyri löytämään totuus.
Tuota, ensin et kommentoi mun kirjoittamaani ollenkaan ja sit patistat mua hankkimaan totuus.

Kuulepas kun Raamattu on läpeensä Jumalan sanaa, poislukien siinä ei-uskovien ihmisten repliikit.

Jumala ei kirjoittanut henkilökohtaisesti kuin 10 käskyä, loput luotti ihmisten kirjoittamaksi, Jeesuskaan ei kirjoittanut itse.

Joten luovuhan tuosta Paavali-angstistasi. Hän kirjoittaa erittäin tärkeitä asioita kirjeissään, Jumalan Sanaa.
 
vierailija
vierailija
MIten niin "tilauksestanne"??? Ei sovi tuo sananakaan mihinkään yhteyteen:alien:
https://en.wikipedia.org/wiki/Corinth
Korinttilaisista ei ollut alunperin puhetta, mutta ---nyt on:LOL:
----ja se vanha paikka on hylätty maanjäristyksen jälkeen:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kórinthos
"Korintin alueella oli suuri maanjäristys 9. helmikuuta 1858, jolloin kaupungin antiikin ajalta periytynyt paikka hylättiin. Uusi, nykyinen Kórinthoksen kaupunki perustettiin Korintinlahden rannalle noin kuusi kilometriä koilliseen vanhasta paikasta. Samalla uudessa kaupungissa päätettiin käyttää uusinta kaupunkisuunnittelua ja nykyaikaista asemakaavaa.[7][9] Antiikin aikaiselle paikalle jäi pienempi asutus, joka tunnetaan nykyisin Archaía Kórinthoksen kylänä. Antiikin Korintin rauniot, kuten Apollonin temppelinjäänteet, ovat sen merkittävimmät nähtävyydet Antiikin Korintin arkeologisen museon ohella.

Kauan suunniteltu Korintin kanava, jonka länsipää sijaitsee pari kilometriä kaupungista itään, valmistui vuonna 1893. 1900-luvun alussa Kórinthoksessa asui noin 5 000 asukasta.[10] Kaupunki kärsi pahoja vaurioita maanjäristyksessä myös 22. huhtikuuta 1928. Tuon jälkeen kaupunki rakennettiin uudelleen niin, että talot kestäisivät järistyksiä paremmin. Vuoden 1981 maanjäristyksessa vauriot jäivätkin pienemmiksi.[7]"
 
vierailija
Koulussako tällaista on opetettu?

"Hes 13:1 JA HERran sana tapahtui minulle/ ja sanoi: Sinä ihmisen poica/ ennusta Israelin Prophetaita wastan/ ja sano nijlle jotca omasta sydämestäns ennustawat.

Hes 13:2 Cuulcat HERran sana/ näin sano HERra HERra.

Hes 13:3 Woi nijtä hulluja Prophetaita/ jotca heidän oma hengens seurawat/ ja ei ole cuitengan heillä yhtän näkö.

Hes 13:4 Israel sinun Prophetas owat nijncuin ketut corwes.

Hes 13:5 Ei he käy edes läwen eteen/ eikä aseta heitäns muurixi Israelin huonen ymbärille/ ja ei ole seisowaiset sodasa/ sinä HERran päiwänä.

Hes 13:6 Heidän näkyns on tyhjä/ ja heidän ennustuxens ei ole ilman walheita/ he sanowat: HERra on sen sanonut/ waicka ei HErra ole heitä lähettänyt/ ja ahkeroidzewat pitäxens sanans wahwana.

Hes 13:7 Eikö teidän näkyn ole turha/ ja teidän ennustuxen caicki tyynni walhe? ja te sanotte cuitengin: HERra on sen sanonut/ waicka en minä sitä sanonut ole.

Hes 13:8 Sentähden sano HERra HERra näin: että te saarnatte sitä josta ei mitän tule/ ja ennustatte walhetta: nijn minä tahdon teidän tygön/ sano HERra HERra.

Hes 13:9 Ja minun käten tule nijden Prophetain päälle/ jotca saarnawat sitä josta ei mitän tule/ ja ennustawat walhetta. Ei heidän pidä oleman minun Canssani seuracunnas/ ja ei Israelin huonen lugus kirjoitetut oleman/ taicka tuleman Israelin maalle/ ja teidän pitä ymmärtämän että minä olen HERra HERra.

Hes 13:10 Sentähden että he wiettelewät minun Canssan/ ja sanowat: Rauha/ waicka ei siellä ole rauha. Canssa rakenda seinän: mutta he siwuwat sen wetelällä calkilla.

Hes 13:11 Sanos nijlle jotca wetelällä calkilla siwuwat/ että sen pitä putoman: sillä isoi sade on tulewa ja suuret raket langewat/ ja tuulispää pitä sitä syöxemän/ cadzo/ nijn pitä seinän langeman/ mitämax/ silloin teille sanotan:

Hes 13:12 Cusa nyt se pyhkimys on/ jonga te siwunet oletta.

Hes 13:13 Näin sano HERra HERra: minä tahdon anda pauhata suuren tuulispään minun julmudesani/ ja isoin saten minun wihasani/ ja suuria raken kiwiä minun hirmuisudesani/ ne pitä caicki maahan lyömän.

Hes 13:14 Ja nijn minä lyön seinän alas/ jonga te wetelällä calkilla siwunet oletta/ ja heitän sen maahan/ nijn että hänen perustuxens näky/ ja että se maasa maca/ ja teidän myös pitä siellä huckuman/ ja ymmärtämän että minä olen HERra.

Hes 13:15 Ja nijn minä tahdon täyttä minun hirmuisudeni seinän päälle/ ja nijden päälle/ jotca sen wetelällä calkilla siwuwat/ ja sanowat teille: ei täällä ole seinä/ eikä siwujata.

Hes 13:16 Nämät owat Israelin Prophetat/ jotca Jerusalemille ennustawat ja saarnawat rauhast: waicka ei siellä rauha ole/ sano HERra HERra.

Hes 13:17 JA sinä ihmisen poica/ aseta caswos Canssas tyttäritä wastan/ jotca ennustawat heidän sydämestäns/ ja ennusta heitä wastan/ ja sano: näin sano HERra HERra:

Hes 13:18 Woi teitä jotca teette ihmisille pehmityxiä heidän cainalons ala/ ja päänalaisia sekä nuorille että wanhoille/ käsittäxen sieluja. Cosca te nyt oletta käsittänet minun Canssani sielut/ nijn te lupatte heille elämän.

Hes 13:19 Ja saastutatte minun/ minun Canssan seas ohrapion/ ja leiwän palan tähden: että te duomidzetta ne sielut cuolemaan/ jotca ei cuitengan pidäis cuoleman/ ja duomidzetta ne elämän/ jotca ei cuitengan pidäis elämän/ teidän walhen cautta minun Canssan seas/ jotca mielelläns walhetta cuulewat.

Hes 13:20 Sentähden sano HERra HERra: Cadzo/ minä tahdon teidän päänalaisenne tygö/ jolla te sieluja käsitätte ja uscotatte/ ja tahdon ne repiä pois teidän cainalon alda/ ja tahdon pelasta ne sielut/ jotca te käsitätte ja uscotatte.

Hes 13:21 Ja tahdon teidän päänalaisen reweistä ricki/ ja pelastan minun Canssani teidän kädestän/ ettei teidän pidä heitä enä käsittämän/ ja teidän pitä ymmärtämän/ että minä olen HERra.

Hes 13:22 Että te petollisest saatatte surullisexi wanhurscasten sydämet/ joita en minä ole surullisexi tehnyt/ ja oletta wahwistanet jumalattomain kädet/ nijn ettei he käännä idziäns heidän pahasta menostans/ että he eläisit.

Hes 13:23 Sentähden ei teidän pidä enä saarnaman turha oppia/ taicka ennustaman: mutta minä tahdon wapahta minun Canssan teidän kädestän/ ja teidän pitä ymmärtämän/ että minä olen HERra."
 
vierailija
edellisen ymmärtää tämän jälkeen paremmin;)
Mistä tuo kuva on? Siinähän on selvästi kuvattu maanjäristyksen tai rankkasateen aiheuttamaa maanvyöryä:geek:
Puut kuivalla maalla voivat olla havupuita, jotka aamukaste kastelee, kun kylmä ja kuuma kohtaavat neulasissa.:cool:
http://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-suomi/oululainen-tahtitieteen-dosentti-rautiainen-lapin-tulipallo-oli-poikkeuksellisen-nayttava/776583/

Onhan kaupunkeja palanut höyrylaivan kipinöistäkin, miksi ei taivaalta tipahtavista tulikivistäkin:eek:
Onneksi oli lumi maassa(y)
 
vierailija
vierailija
Ihminen pyrkii kehittymään. Keskeytyisikö ihmisen kehitys paratiisissa vai voiko ihminen kehittyä sielläkin? Ihminenhän lakkaa kehittymästä tässä elämässä sillä hetkellä kun eteneminen pysähtyy. Eli kun kuolema korjaa. Itse en haluaisi elää ikuisesti ilman tavoitteita. Millaisia tavoitteita paratiisissa siis on luvassa? En usko, että tavoitteista vapaa ihminen olisi ideaali. Kuolemahan on sitä, kun ihminen ei enää pyri mihinkään. Ei kai Raamatun jumala halua meidän lakkaavan kehittymästä?


Itse kuolen mieluummin kuin lakkaan kehittymästä. Lopullisesti. En halua olla jumala, mutta haluan olla parempi ja haluan esim. tehdä taidetta paremmin. Taide kuolee, jos epätäydellisyys tai kehittymisen mahdollisuus kuolee täysin.


Mulla on kysymyksiä.
Vastaukset sinun kysymyksiin löytyvät Raamatusta ;-)
 
vierailija
Tosin niitä ei ole kovin kauan tunnettu. Moni asia on ollut kauan sitten paremmin kuin nyt, ei uskoisi ihan heti, mutta kun katsoo tämän..:
"3/4. Tohtori Amanda Foreman esittelee ihmiskunnan historiaan vaikuttaneiden naisten merkittäviä tarinoita 10 000 vuoden ajalta, muinaisista ajoista aina nykypäivään. (U)"
Näkyy arenalla
Tuolla mainitaan asia, josta en ole aiemmin kuullut muualla:
https://orthodoxwiki.org/Theotokos
 
vierailija
vastauksia tässä
Pastafarinen Kirkko
Pastafarismin äänenkantaja Suomessa
Feeds:

Mistä on kyse?
Mitä teemme?
Tarkoituksenamme on saada pastafarismi rekisteröityä uskonnoksi Suomessa muodostamalla ”Pastafarinen Kirkko” -niminen rekisteröity uskonnollinen yhdyskunta. Tämä blogi kertoo tämän prosessin etenemisestä.




Mistä tässä on kyse?
Pääasiallinen vaikuttimemme on uskonnollisten oikeuksiemme turvaaminen ja pastafarisen ilosanoman levittäminen. Prosessin aikana olemme saaneet huomata, että samalla puolustamme uskonnollisen tasa-arvon toteutumista Suomessa viranomaismielivaltaa vastaan. Maamme lainsäädäntö tarjoaa uskonnollisille maailmankatsomuksille maailmanluokassa harvinaislaatuisen hyvän aseman alkaen jumalanpilkan kieltämisestä maksuttomaan oman uskonnon opetukseen peruskouluissa ja lukioissa mutta eräät viranomaistahot eivät halua, että väärät uskonnot pääsevät nauttimaan näistä eduista. Katsoaksemme uskontomme ei objektiivisesti tarkastellen oleellisesti eroa muista rekisteröidyistä uskonnoista ja pyydämme vain, että voimassa olevaa lakia toteutetaan ja että uskontomme saa riippumatonta ja tasa-arvoista kohtelua lain edessä kuten kaikki muutkin uskonnot.




Mistä tässä EI OLE kyse?
Vaikka usein toisin luullaankin, tämän hankkeen tarkoituksena EI OLE kritisoida Suomen voimassa olevaa uskontojen asemaa määrittelevää lainsäädäntöä tai uskonnollisuuden suosimista sekularismin kustannuksella absurdilla demonstraatiolla. Olemme liikkeellä aidon uskonnollisen vakaumuksemme saattamina. Lukijan mahdollisesti haistama parodia tai satiiri ovat hänen oman mielikuvituksensa tuotetta.


Lue myös keskustelut

https://pastafarismi.wordpress.com/about/
 
vierailija
Vastaukset sinun kysymyksiin löytyvät Raamatusta ;-)
pah, täältä ne löytyy

Pastafarinen Kirkko
Pastafarismin äänenkantaja Suomessa

Feeds:

Mistä on kyse?
Mitä teemme?
Tarkoituksenamme on saada pastafarismi rekisteröityä uskonnoksi Suomessa muodostamalla ”Pastafarinen Kirkko” -niminen rekisteröity uskonnollinen yhdyskunta. Tämä blogi kertoo tämän prosessin etenemisestä.




Mistä tässä on kyse?
Pääasiallinen vaikuttimemme on uskonnollisten oikeuksiemme turvaaminen ja pastafarisen ilosanoman levittäminen. Prosessin aikana olemme saaneet huomata, että samalla puolustamme uskonnollisen tasa-arvon toteutumista Suomessa viranomaismielivaltaa vastaan. Maamme lainsäädäntö tarjoaa uskonnollisille maailmankatsomuksille maailmanluokassa harvinaislaatuisen hyvän aseman alkaen jumalanpilkan kieltämisestä maksuttomaan oman uskonnon opetukseen peruskouluissa ja lukioissa mutta eräät viranomaistahot eivät halua, että väärät uskonnot pääsevät nauttimaan näistä eduista. Katsoaksemme uskontomme ei objektiivisesti tarkastellen oleellisesti eroa muista rekisteröidyistä uskonnoista ja pyydämme vain, että voimassa olevaa lakia toteutetaan ja että uskontomme saa riippumatonta ja tasa-arvoista kohtelua lain edessä kuten kaikki muutkin uskonnot.




Mistä tässä EI OLE kyse?
Vaikka usein toisin luullaankin, tämän hankkeen tarkoituksena EI OLE kritisoida Suomen voimassa olevaa uskontojen asemaa määrittelevää lainsäädäntöä tai uskonnollisuuden suosimista sekularismin kustannuksella absurdilla demonstraatiolla. Olemme liikkeellä aidon uskonnollisen vakaumuksemme saattamina. Lukijan mahdollisesti haistama parodia tai satiiri ovat hänen oman mielikuvituksensa tuotetta.


Lue myös keskustelut

https://pastafarismi.wordpress.com/about/
 
vierailija
Tässä on yhden otuksen taivaspaikka, maailmassa.
Kokonaisuuden kannalta korvaamattoman arvokas, tietää kaikki(y)
On ollut aina, vikkei itse ole siitä koskaan ollut tietoinen:)
"Jer 10:12 Mutta hän on tehnyt maan woimallans ja mailman pijrin wijsaudellans/ on myös lewittänyt taiwan ymmärryxelläns.

Jer 10:13 Cosca hän jylistä/ silloin on paljo wettä taiwan alla/ ja wetä ylös udun maan äristä/ hän teke pitkäisen leimauxen saten cansa/ ja anda tuulen tulla salaisesta paicasta."

Pitkäisen leimaus on salama. "Vetää udun maan ääristä":love:
Utu on oikestaan se aamukaste... pisarana havuissa, ruohoissa tai hiekkadyynin harjalla aamulla. Mustilla otuksilla on oma rooli tässä kaikessa, sillä ne keräävät nopeasti auringon lämmön(y)
 

Yhteistyössä