Kysymyksiä kristityille. Tarvitsen vastauksia kipeästi.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Loppuosa tekstistä goooglekääntäjän tekemänä. Kuvat jää vät kääntämättä, löytyvät linkin takaa:

"Lämmin pintaveden haihtuminen lisää kosteuden määrää kylmemmässä, kuivemmassa ilmassa, joka virtaa välittömästi järven pinnan yläpuolella.

Jatkuvan haihdutuksen ansiosta vesihöyry kylmässä ilmassa tiivistyy muodostamaan jääkiteiden pilviä, jotka kuljetetaan rannalle.

Kun nämä pilvet saavuttavat rantaviivaa, ne täyttyvät lumihiutaleilla, jotka ovat liian suuria pysymään ilmassa pysyvästi, ja siksi ne putoavat rantaviivaa sademääränä.

Järvi-lumisateen voimakkuutta voidaan parantaa ylimäräisellä nostamalla johtuen topografisista piirteistä (kukkuloista) pitkin rantaa.

Kun lumi alkaa sulaa, vesi joko imeytyy maahan ja muuttuu pohjavedeksi, tai palaa takaisin järvelle aallonpituudeksi.

Järvien vaikutus lumetapahtumat voivat tuottaa valtavia määriä lunta.

Yksi tällainen tapahtuma oli Cleveland, Ohio veteraanipäivän lumimyrsky marraskuusta 1996, jolloin paikallinen myrskyn lumisateiden summat ylittivät 50 tuumaa kahden tai kolmen päivän aikana."
hmmm.. en edes yritä, mut näillä työkaluilla ihmiset kai opiskelevat asioita:whistle:
 
vierailija
vierailija
Ihminen pyrkii kehittymään. Keskeytyisikö ihmisen kehitys paratiisissa vai voiko ihminen kehittyä sielläkin? Ihminenhän lakkaa kehittymästä tässä elämässä sillä hetkellä kun eteneminen pysähtyy. Eli kun kuolema korjaa. Itse en haluaisi elää ikuisesti ilman tavoitteita. Millaisia tavoitteita paratiisissa siis on luvassa? En usko, että tavoitteista vapaa ihminen olisi ideaali. Kuolemahan on sitä, kun ihminen ei enää pyri mihinkään. Ei kai Raamatun jumala halua meidän lakkaavan kehittymästä?


Itse kuolen mieluummin kuin lakkaan kehittymästä. Lopullisesti. En halua olla jumala, mutta haluan olla parempi ja haluan esim. tehdä taidetta paremmin. Taide kuolee, jos epätäydellisyys tai kehittymisen mahdollisuus kuolee täysin.


Mulla on kysymyksiä.
Lue John Burken kirja Taivaan rajalla, saat sieltä tosi hyviä vastauksia!
 
vierailija
"Mustoluvuilla määritettiin nuotit, joille munkki Guido Dà Arezzo antoi nimet.--
Viisisakaraisesta tähdestä löytyvät myös ne viivat, joiden avulla tehdään suorkulmiaisesta kolmiosta "kultainen suorakulmio".
 
vierailija
---ja nuottien luku nykytekniikalla on yllättävän hauskaa, kun ei tarvi itse edes sivua kääntää:

"Kaksi lyhyttä viivaa ovat yhteensä kolmannen viivan pituisia ja toinen a kolmas viiva yhteensä neljännen viivan pituisia. Ne muodostavat kuuluisan "kultaisen leikkauksen" suhteet." lisäys aiempaan, munkki Guido d´Arezzosta kertovaan lainalauseeseen. Ajatella, kuinka valtavasta asiasta on pienet merkit saaneet alkunsa - tai toisinpäin:rolleyes::love:
 
vierailija
https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/21634/sangenia.pdf?sequence=1

Tuosta on hyvä jatkaa, kun vaan muistaa, että Agricola keksi ihan itse monia sanoja. 1516 muuten alkaa tekstit kirjassa A sanoi Agricola.
Namibian aavikolla-ohjelmassa kerrottiin tällaisesta konstista saada vettä: musta pimikkökuoriainen lämpenee hiekkadyynin laella ja siellä missä kylmä ja kuuma kohtaa, syntyy kastetta. Pätkä ei ole siitä, mutta asia selitetään hyvin:
Miten mahtaa olla vastaava asia sinä Rucouskirijassa - varsinkin kun ei ole koskaan sellaista dyyniä nähnyt ;)
 
vierailija
No voi sentään: tuli t a a s kahteen kertaan sama video:notworthy:
Eletään aikaa, jolloin voidaan nähdä sellaisia asioita, mitä ei vielä muutama vuosi sitten moni osannut (uskaltanut?) edes kuvitella todeksi:cool: Onneksi voidaan valita, ja opetellaan niitä asioita. ;ustavalkoisena luontodokumentit eivät ole olleet kovinkaan kiinnostavia, mutta varsinkin nuo David Attenboroughin kokoamat ohjelmat - -:love:
 

Yhteistyössä