Kysymys kristityistä!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Heh he hee. Melkoinen pokka sinulla kieltää tosiasiat ja valehdella todella törkeäst kuin eräs kuuluisa paroni M.

Ei kai kukaan ole väittänytkään jesseä murhaajaksi, mutta teikäläiset on kristinuskon nimissä murhanneet julmasti satoja?tuhansia viattomia käännytystyössään. Hirmuisesti jokatapauksessa !

Tämänkin kohdalla ummistit silmäsi "Esimerkkejä kristillisestä terrorismista ja hyökkäyksistä"

Jos olisi käsky nro 11 "Älä valehtele", niin sinua kärvennettäisiin sitte josku helveti tulessa :D

Mietippä sitä, Valehtelija! Luuletko oikeasta, että yksikään nielee niitä? Ei niin tyhmää täällä voi olla.
Mä en usko, että yksikään sydämeltään kristitty levittää uskoaan väkivalloin.

Se, moniko vallanhaluinen väittää valheellisesti olevansa kristitty ja muka uskoa levittämällä yrittää saada lisää maata ja kansaa alamaisuuteensa (tai ylempänsä alamaisuuteen) on juttu ihan erikseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja Elena777
vierailija
Mä en usko, että yksikään sydämeltään kristitty levittää uskoaan väkivalloin.

Se, moniko vallanhaluinen väittää valheellisesti olevansa kristitty ja muka uskoa levittämällä yrittää saada lisää maata ja kansaa alamaisuuteensa (tai ylempänsä alamaisuuteen) on juttu ihan erikseen.
Heh he hee.

Kun ooroosaoo kieltää kaiken ja ei usko historiallisiin tositapahtumiin, niin se on sitten kuulkaa niin, että historiankirjat kirjoitetaan uusiksi kaikkialla maailmassa (HUUTONAURUA)

Hitsi mitä pellejä täällä onkaan!
 
”Kun Jeesuksen seuralaiset näkivät, mitä oli tulossa, he sanoivat: 'Herra, iskemmekö miekalla?' Yksi heistä iskikin ylipapin palvelijaa niin että tämän oikea korva irtosi. Mutta Jeesus sanoi: 'Ei! Antakaa tämän tapahtua.' Hän kosketti miehen korvaa ja paransi hänet.” (Luuk. 22:49-51)

”Pane miekkasi tuppeen. Joka miekkaan tarttuu, se miekkaan kaatuu.” (Matt. 26:52b)

Raamatun sanoma on aika pasifistinen. Jos sen vain haluaa sieltä löytää.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
”Kun Jeesuksen seuralaiset näkivät, mitä oli tulossa, he sanoivat: 'Herra, iskemmekö miekalla?' Yksi heistä iskikin ylipapin palvelijaa niin että tämän oikea korva irtosi. Mutta Jeesus sanoi: 'Ei! Antakaa tämän tapahtua.' Hän kosketti miehen korvaa ja paransi hänet.” (Luuk. 22:49-51)

”Pane miekkasi tuppeen. Joka miekkaan tarttuu, se miekkaan kaatuu.” (Matt. 26:52b)

Raamatun sanoma on aika pasifistinen. Jos sen vain haluaa sieltä löytää.
Heh he hee taas. Löytyy paljon muutakin. Eli palstamammat valehtelee ihan urakalla nyt. Tässä teille karvanaamanne totisinta pasifismia


  • Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."
  • 1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."
  • Naah. 1:2,6 "Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen ... Kuka seisoo hänen tuimuutensa edessä, ja kuka kestää hänen vihansa hehkua? Hänen vihastuksensa vuotaa niinkuin tuli, ja kalliot halkeilevat hänen edessänsä."
  • Hoos. 14:1 "Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
  • Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."
  • Jer. 4:8 "Sen tähden kääriytykää säkkeihin, valittakaa ja parkukaa, sillä Herran vihan hehku ei ole kääntynyt meistä pois."
  • 2. Sam. 22:7-9 "Ahdistuksessani minä rukoilin Herraa, Jumalaani minä rukoilin; ja hän kuuli minun ääneni temppelistänsä, minun huutoni kohosi hänen korviinsa. Silloin maa huojui ja järisi, taivaan perustukset järkkyivät; ne horjuivat, sillä hänen vihansa syttyi. Savu suitsusi hänen sieraimistaan, kuluttava tuli hänen suustansa, palavat hiilet hehkuivat hänestä."
 
Heh he hee taas. Löytyy paljon muutakin. Eli palstamammat valehtelee ihan urakalla nyt. Tässä teille karvanaamanne totisinta pasifismia

Tuota noin... mun laittamat siteeraukset on Uudesta Testamentista, joka siis kertoo Jeesuksesta.

Sinä siteerasit Vanhaa Testamenttia, joka on sitten enemmän juutalaisten juttua.

Että semmottii...
  • Jer. 13:14 "Ja minä murskaan heidät, toisen toistansa vastaan, sekä isät että lapset, sanoo Herra. Minä en sääli, en säästä enkä armahda, niin että jättäisin heidät hävittämättä."
  • 1. Sam. 15:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: Mene siis ja voita amalekilaiset, ja vihkikää tuhon omaksi kaikki, mitä heillä on; äläkä säästä heitä, vaan surmaa miehet ja naiset, lapset ja imeväiset, raavaat ja lampaat, kamelit ja aasit."
  • Naah. 1:2,6 "Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen ... Kuka seisoo hänen tuimuutensa edessä, ja kuka kestää hänen vihansa hehkua? Hänen vihastuksensa vuotaa niinkuin tuli, ja kalliot halkeilevat hänen edessänsä."
  • Hoos. 14:1 "Samaria joutuu syystänsä kärsimään, koska se on niskoitellut Jumalaansa vastaan: he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
  • Jer. 19:9 "Ja minä (Herra) panen heidät syömään poikiensa ja tyttäriensä lihaa, ja he syövät toinen toisensa lihaa siinä hädässä ja ahdistuksessa ..."
  • Jer. 4:8 "Sen tähden kääriytykää säkkeihin, valittakaa ja parkukaa, sillä Herran vihan hehku ei ole kääntynyt meistä pois."
  • 2. Sam. 22:7-9 "Ahdistuksessani minä rukoilin Herraa, Jumalaani minä rukoilin; ja hän kuuli minun ääneni temppelistänsä, minun huutoni kohosi hänen korviinsa. Silloin maa huojui ja järisi, taivaan perustukset järkkyivät; ne horjuivat, sillä hänen vihansa syttyi. Savu suitsusi hänen sieraimistaan, kuluttava tuli hänen suustansa, palavat hiilet hehkuivat hänestä."
 
Meni nyt sinne keskelle. Mutta tässä siis tuolle vierailijalle, joka siteerasi mun viestiä.

Tuota noin... mun laittamat siteeraukset on Uudesta Testamentista, joka siis kertoo Jeesuksesta. Ja Uusi Testamentti on se, mikä on kristityille tärkeä.

Sinä siteerasit Vanhaa Testamenttia, joka on sitten enemmän juutalaisten juttua.

Että semmottii...
 
Kyllä ainakin netissä. En ole henkilö, jolle vastasit, mutta voin esittää toisen kysymyksen: tiedätkö minkäänlaisia muslimeja, jotka majoittavat kristittyjä temppeleissään?
Muslimeilla on moskeijoita, jos tarkkoja ollaan. Mutta kysymys on kyllä ihan hyvä. En usko, että monikaan imaami majoittaa kristittyjä moskeijassa.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Meni nyt sinne keskelle. Mutta tässä siis tuolle vierailijalle, joka siteerasi mun viestiä.

Tuota noin... mun laittamat siteeraukset on Uudesta Testamentista, joka siis kertoo Jeesuksesta. Ja Uusi Testamentti on se, mikä on kristityille tärkeä.

Sinä siteerasit Vanhaa Testamenttia, joka on sitten enemmän juutalaisten juttua.

Että semmottii...
Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan."
 
vierailija
Miksi historiankirjat pitäisi uusiksi kirjoittaa?

En mä sanonut uskovani mihinkään mikä olisi muuksi todistettu.
No sinä nyt haluat ns määrätä menneisyyttä naurettavalla uskollasi. Siellä kuule on ollut hirmuinen joukko sydämeltään kristittyjä, jotka on puhkoneet erilailla ajattelevien ja uskovien sydämiä miekoillaan käännytystyössään Siis KRISTINUSKOON. Vuodattaneet verta! Lasten ja naistenkin! Raiskanneet, ryövänneet ymym

Mä en usko, että yksikään sydämeltään kristitty levittää uskoaan väkivalloin.
Lopeta jo seliselisi. Olet niin syvällä suossa jo uskomushöpinöidesi kanssa!
 
vierailija
Meni nyt sinne keskelle. Mutta tässä siis tuolle vierailijalle, joka siteerasi mun viestiä.

Tuota noin... mun laittamat siteeraukset on Uudesta Testamentista, joka siis kertoo Jeesuksesta. Ja Uusi Testamentti on se, mikä on kristityille tärkeä.

Sinä siteerasit Vanhaa Testamenttia, joka on sitten enemmän juutalaisten juttua.

Että semmottii...
Seliseliseli. KRISTITTYJEN kirjoja molemmat.
 
halkaiseva jii
Onhan se niin lutunen tämä palstamammojen märkien päiväunien partanaamainen jumme

Ah niin hellä ja rakastava. Antaisitte varmaan lapsenne tämän johtamaan päiväkotiin, vai kuinka? :D

  • 2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
  • Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään jasurmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."
  • 4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."
  • 1. Sam. 6:19 "... ja kansa suri sitä, että Herra oli surmannut niin paljon kansaa."
  • Psa. 7:12-14 "Jumala on vanhurskas tuomari ja Jumala, joka vihastuu joka päivä. Jos kääntymystä ei tule, niin hänteroittaa miekkansa, jännittää jousensa ja tähtää sillä; hän valmistaa surma-aseet ja tekee nuolensa palaviksi."
  • 5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, äläjätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset,hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."
  • Tuom. 14:19 "Silloin Herran Henki tuli häneen, ja hän meni Askeloniin, löi siellä kuoliaaksi kolmekymmentä miestä."
  • 4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oliMoosekselle käskyn antanut."
  • Hoos. 14:1 "... he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
 
vierailija
Onhan se niin lutunen tämä palstamammojen märkien päiväunien partanaamainen jumme

Ah niin hellä ja rakastava. Antaisitte varmaan lapsenne tämän johtamaan päiväkotiin, vai kuinka? :D

  • 2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
  • Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään jasurmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."
  • 4. Moos. 25:4 "Ja Herra sanoi Moosekselle: Ota kansan kaikki päämiehet ja lävistä heidät paaluihin Herralle, vastenaurinkoa, että Herran vihan hehku kääntyisi pois Israelista."
  • 1. Sam. 6:19 "... ja kansa suri sitä, että Herra oli surmannut niin paljon kansaa."
  • Psa. 7:12-14 "Jumala on vanhurskas tuomari ja Jumala, joka vihastuu joka päivä. Jos kääntymystä ei tule, niin hänteroittaa miekkansa, jännittää jousensa ja tähtää sillä; hän valmistaa surma-aseet ja tekee nuolensa palaviksi."
  • 5. Moos. 20:16-17 "Mutta näiden kansojen kaupungeissa, jotka Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle perintöosaksi, äläjätä ainoatakaan henkeä eloon, vaan vihi ne tuhon omiksi: heettiläiset ja amorilaiset, kanaanilaiset ja perissiläiset,hivviläiset ja jebusilaiset, niinkuin Herra, sinun Jumalasi, on sinua käskenyt."
  • Tuom. 14:19 "Silloin Herran Henki tuli häneen, ja hän meni Askeloniin, löi siellä kuoliaaksi kolmekymmentä miestä."
  • 4. Moos. 15:36 "Silloin koko seurakunta vei hänet leirin ulkopuolelle, ja he kivittivät hänet kuoliaaksi, niinkuin Herra oliMoosekselle käskyn antanut."
  • Hoos. 14:1 "... he kaatuvat miekkaan, heidän pienet lapsensa ruhjotaan, ja heidän raskaat vaimonsa halkaistaan."
No jotain tuohon suuntaan kristinuskon pitäisikin palata eikä tätä nykypaskaa: "islamilaiset saa tulla rukoilemaan allahia kirkkoihin ja homot saatava vihkiä kirkossa yms."
 
Tahtoo tuonne ;D
No jotain tuohon suuntaan kristinuskon pitäisikin palata eikä tätä nykypaskaa: "islamilaiset saa tulla rukoilemaan allahia kirkkoihin ja homot saatava vihkiä kirkossa yms."
Mihin ihmeeseen niitä satuja aikuiset ihmiset tarvitsee:confused:? Nyt elellään jo vuotta 2016!

Vieläkö siellä golgatalla on 2 jenkkiläistä kuvausfirmaa kamerat surraten, kun ne odottaa jessen saapuvan koska vaan sinne :eek::LOL: Parituhatta vuotta aivopestyt reppanat jo odotelleet.

Ei hittolainen kuinka uskovaiset voivat olla tyhmiä! Ihan valmista kamaa jonnekin niuvanniemeen nuokin jotka rahoittaa touhut. Kai sinne ateisti vois kuvaamaan mennä, aurinkoa:cool:, ruokaa ja virvokkeita, ei mitään hommia tule koskaan. Palkka ja päivärahat juoksee kokoajan. ei paha :LOL: (y)
 
Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan."
Tuo jatkuu näin:
...riitautuu viisi samassa talossa keskenään, kolme joutuu riitaan kahta vastaan ja kaksi kolmea vastaan,
53 isä poikaansa vastaan ja poika isäänsä vastaan, äiti tytärtänsä vastaan ja tytär äitiänsä vastaan, anoppi miniäänsä vastaan ja miniä anoppiansa vastaan."

Mä olen ihan pikkulikasta lähtien, ilman muita tulkitsijoita ymmärtänyt tuon kohdan niin että uskovainen tulee vainotuksi omassa perheessään jos muut ei usko Jeesukseen.

Entisaikoina Jeesukseen uskominen ja uskovan käräyttäminen esim.roomalaisille tiesi uskovalle suht varmaa kuolemaa. Sama on nykyään islamilaisissa valtioissa muslimiperheissä jos joku kääntyy kristityksi.
 
Mihin ihmeeseen niitä satuja aikuiset ihmiset tarvitsee:confused:? Nyt elellään jo vuotta 2016!

Vieläkö siellä golgatalla on 2 jenkkiläistä kuvausfirmaa kamerat surraten, kun ne odottaa jessen saapuvan koska vaan sinne :eek::LOL: Parituhatta vuotta aivopestyt reppanat jo odotelleet.

Ei hittolainen kuinka uskovaiset voivat olla tyhmiä! Ihan valmista kamaa jonnekin niuvanniemeen nuokin jotka rahoittaa touhut. Kai sinne ateisti vois kuvaamaan mennä, aurinkoa:cool:, ruokaa ja virvokkeita, ei mitään hommia tule koskaan. Palkka ja päivärahat juoksee kokoajan. ei paha :LOL: (y)
Hmm...tyyli kuulostaa tutulta.
Draama-harmaa=Kuuloke-Esko? :rolleyes:
 
Dodii, eli historiaa ensimmäisistä kristityistä, eli eivät suostuneet esim. sotimaan. Jonkun 300-luvun jälkeen katolinen kirkko alkoi opettaa sotimisen sallimista, mutta katolinen kirkko on muutenkin mettässä...

Marcus Aureliuksen (Rooman keisari vuosina 161-180 jKr.) aikaan asti uskovat eivät hakeutuneet sotilaiksi armeijaan. Sotilaan tultua uskoon he erosivat armeijasta. (The Rise of Christianity (London, 1947), E. W. Barnes, s. 333.)

He kieltäytyivät ottamasta osaa valtakunnan (Rooman) siviilihallintoon sekä sotilaalliseen puolustukseen .... oli mahdotonta että kristityt olisivat luopuneet pyhästä velvollisuudesta ottamalla sotilaan, tuomarin tai ruhtinaan luonteen. (History of Christianity (New York, 1891), Edward Gibbon,s. 162, 163.)

Hartaat kristityt eivät palvelleet armeijassa eikä poliittisissa viroissa. (World History, The Story of Man?s Achievements (River Forest, Ill; 1962) Habberton, Roth and Spears, p. 117.)

Roomalaisten keskuudessa pidettiin korkeimpana kunniana omistaa Rooman kansalaisuuden etuoikeudet. Kristityt julistivat olevansa taivaan kansalaisia. He vetäytyivät julkisista viroista sekä armeijasta.(Persecution of the Christians in Gaul, A.D. 177? by F.F.G. Guizot, former prime minister of France, Vol. III of The Great Events by Famous Historians (New York; 1905), Rossiter Johnson, ed, s. 246)

Justin Marttyyrin dialogi juutalaiselle Tryphoolle: Me jotka olimme täynnä sotaa, teurastusta ja kaikkea pahuutta, niin meidän sotaiset aseet ovat muuttuneet - miekat auranteriksi ja keihäämme maanviljelyksen välineiksi. (The Ante-Nicene Father, Vol. I. p. 254)

Todisteiden mukaan yhden ainoankin kristityn sotilaan olemassaolo 60-165 jKr. vuosien aikana on erittäin pieni ... Marcus Aureliuksen valtakaudella yksikään kristitty ei alkanut sotilaaksi kasteensa jälkeen. (The Early Church and the World by C. J. Cadoux (pp. 275, 276)

Toisella vuosisadalla kristinusko vahvisti ettei asepalvelus ja kristinusko ole keskenään yhteensopivia. (A Short History of Rome, by G. Ferrero and C. Barbagallo (p. 382)

Kristittyjen käyttäytyminen oli täysin toisenlaista kuin roomalaisten. ... Koska Messias oli julistanut rauhaa, niin he (kristityt) kieltäytyivät tulemasta sotilaiksi. (Our World Through the Ages, by N. Platt and M. J. Drummond (p. 125)
 

Yhteistyössä