Kysymys kristityistä!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Peukku-Jim
Entä sitten? Ei ateismikaan suojele kuolemalta. Samaksi tuhkaksi päädymme molemmat maan poveen. Eroa on lopulta vain siinä kumpi eli elämänsä onnellisempana. Ja juu.. mitäpä uskontoa tunnusti Jokelan kouluampuja, entäs Myyrmannin räjäyttäjä?
Siinäpä se..näyttää siltä että ateismin luoma määrä ahdistusta aiheuttaa helpommin epätoivoisen ja äärimmäisen reaktion kuin kristinusko. Loppuraporteista voi niinikään miettiä useamman kerran johtiko tämä arvomaailmojen kohtaaminen lopulta näihin hirmutekoihin. Kristityt toki tappavat myös toisiaan, mutta harvemmin loppuraportissa on kerrottu pitkäaikaisesta skismasta toisin maailmansa näkevien kanssa.
Toisekseen harvemmin kristittyjä näkee ''vauhkoamassa ja provosoimassa'' ateisti palstoilla. Toisinpäin taasen se on tämänkin palstan prosenteilla kiistatta toteen todistettu hyvin yleiseksi. Niin yleistä, että sitä voi pitää vainona ja jollei sitä käsitä vainoksi puuttuvat inhimilliset tunteet ja rakkaus kanssa ihmiseen. Se on juuri sitä että tuomitaan ja ivataan ihmistä sen takia että hän ei suostu ajattelemaan samoin ''kuin minä''.
Stalinismin ajatus oli lopussa vihata uskontoa, mutta se päättyi kuolemaan kuten tiedämme. Eikä se kuolema ollut kirkon kuolema. Joku muu siinä loppunsa kohtasi.
Lopulta Stalinismi ja ihmisä pakottavat uskonlahkot ovat tavoiltaan hyvin samanlaisia. Kummassakin pakotetaan ihminen ryhmässä uskomaan yksinkertainen totuus. On käsitämätöntä ironiaa ettei kummankaan osapuolen edustaja tajua tätä yhtenäisyyttä. Minä uskon sen, että missä ihminen haluaa Luojansa kohdata, siellä Jumala on. Eikä siihen tarvita kirkkoa.
Mitä taasen tulee ateisteihin, se ajatus on ollut maailman kaikkeudessa vain hetken ja on ihmisen keksimä. Ryhdyn ateistiksi heti kun he kertovat koska maailmankaukkeuden olemassaolo sai alkunsa ja mitä oli sitä ennen. Sekä kun he tekevät ihmisestä kuolemattoman. Toivon heille kuitenkin rauhaa, sillä kuten sanotaan ''jollei se ole vanhingoksi tee kuten haluat. Ateistien ajatuksia Wiccasta en tällä tuomitsevuudella uskalla edes kysyä.
No voi herranen aika, kuollaanko me ateistit siis joskus? :eek::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL:

Minulla ei ole mitään tietoa noiden murhamiesten uskonnoista. So what. Vihjaat ilmeisesti ateisteiksi? No jos olivat, niin yksittäistapauksia. Kamalia tyyppejä, onneksi sentään eivät jääneet meidän elätettäviksi.

Teikäläisiä oli kymmenissätuhansissa väh murhaamassa ristiretkillänne. Ja kaltaisesi USKOVAISET murhaa isiksen joukoissa 24h. Huom! USKOVAISET!!!! Että älä nyt yhtään pullistele siinä hyvyyttänne!

Ja minä muuten elän oikein hyvää ja mukavaa elämää, ei huolta pilvenreunalla kyttäävästä massamurhaajasta ja sen helveteistä. Teitä luusereita kuule vaan pelotellaan ruotuun tuollaisilla jumalsaduilla. Otan osaa.

Lue vielä tämä

https://fi.wikipedia.org/wiki/Maailmankaikkeus

Ja ei muuta kuin tervetuloa ateksi (y)(y)(y)

Minä taas alan uskovaiseksi, kun todistat, että mistä se sinun copperfieldisi tulla tupsahti tänne ei mihinkään taikatemppujaan tekemään?

Ja tuo sinun wiccasi on uskonto sekin, joten EVVK

Öitä sinne (entäs jos se jummesi on tirkistelijä. Katselee sinun makuukammariisi, että mitäs kivaa? siellä touhutaan. Mietippä sitä):eek: :LOL::LOL::LOL:
 
Peukku-Jim
Kuinka sitten päivien päättyessä, jos kristityt huomaavat olleensa väärässä? Ei tapahdu mitään.
Entäs jos ateistit huomaavat olleensa väärässä? Mitä silloin? Itku ja hammasten kiristys.
Ei vai? Jos siellä onkin miljardi attea nauramassa päin naamaa, että teitä on kusetettu jumalsaduilla koko elämänne.

Mutta ei me teitä helvettiin olla pukkaamassa, paiskataan kättä ja todetaan että sattuuhan sitä paremmissakin perheissä ;)

Tarjotaan vielä skumpat ja jotain pikkusuolaista :)
 
vierailija
Kristinuskossa on useita eri suuntia. Jeesuksen opetuksia ei voi olla ennen hänen syntymäänsä. Kristinuskon pohja on Jeesus ja hänen suurin merkityksensä on uhri, inri agnus Dei. Jumalan karitsa, Jumalan uhri. Sitä ennen syntejä ei ollut mahdollista saada anteeksi, sovitusta ei ollut. Näin ollen kristinusko ei mitenkään voi olla kopio, sillä vain vapaaehtoinen uhri saattoi sovittaa ihmiskunnan synnit.
Ennen Jeesusta muissa uskonnoissa on ollut Jeesuksen kaltaisia hahmoja, eli kyllä se Jeesuskin on kristinuskoon muilta kopioitu.
 
Aiudoton
Ei vai? Jos siellä onkin miljardi attea nauramassa päin naamaa, että teitä on kusetettu jumalsaduilla koko elämänne.

Mutta ei me teitä helvettiin olla pukkaamassa, paiskataan kättä ja todetaan että sattuuhan sitä paremmissakin perheissä ;)

Tarjotaan vielä skumpat ja jotain pikkusuolaista :)[/QUOTE
Missä tämä kaikki tapahtuu mielestäsi? Onko siä tuonpuoleista edes olemassakaan mielestäsi?
Kaikesta huolimatta, kiva kuule, Etta jopa ruokaa antaisitte meille vääräuskoisille.
 
vierailija
No voi herranen aika, kuollaanko me ateistit siis joskus? :eek::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL::LOL:

Minulla ei ole mitään tietoa noiden murhamiesten uskonnoista. So what. Vihjaat ilmeisesti ateisteiksi? No jos olivat, niin yksittäistapauksia. Kamalia tyyppejä, onneksi sentään eivät jääneet meidän elätettäviksi.

Teikäläisiä oli kymmenissätuhansissa väh murhaamassa ristiretkillänne. Ja kaltaisesi USKOVAISET murhaa isiksen joukoissa 24h. Huom! USKOVAISET!!!! Että älä nyt yhtään pullistele siinä hyvyyttänne!

Ja minä muuten elän oikein hyvää ja mukavaa elämää, ei huolta pilvenreunalla kyttäävästä massamurhaajasta ja sen helveteistä. Teitä luusereita kuule vaan pelotellaan ruotuun tuollaisilla jumalsaduilla. Otan osaa.

Lue vielä tämä

https://fi.wikipedia.org/wiki/Maailmankaikkeus

Ja ei muuta kuin tervetuloa ateksi (y)(y)(y)

Minä taas alan uskovaiseksi, kun todistat, että mistä se sinun copperfieldisi tulla tupsahti tänne ei mihinkään taikatemppujaan tekemään?

Ja tuo sinun wiccasi on uskonto sekin, joten EVVK

Öitä sinne (entäs jos se jummesi on tirkistelijä. Katselee sinun makuukammariisi, että mitäs kivaa? siellä touhutaan. Mietippä sitä):eek: :LOL::LOL::LOL:
Jos se ''copperfield'' tulla tupsahtaisi niin kaikkihan uskoisivat. Jos tieto olisi varma kukaan tuskin valitsisi hirvittävää kärsimystä autuuden sijaan. Sitä ei kuuluu tietää järjellä vaan sielulla.
Ristiretkillä ei ollut mitään tekemistä uskonnon kanssa..lopulta. Maailmassa on maailman sivu hyväksikäytetty sekä aatteita että uskontoja kansojen ohjailuun. Mitä pelkäämiseen tulee kyllä enempi kannattaa pelätä jo eläessään täällä kanssamme kulkevia kuin sitä toista puolta. Eivät uskonnottomat Stalin ja Mao olleet yhtään mukavampia tyyppejä kuin riskiretkeläiset. Eikä kommunistinen Korea vaikuta paratiisilta. tai no.. ehkä se jollekulle on.
Kummallista että ihminen joka elää hyvää elämää tuntee tarvetta julistaa elämänsä hyvyyttä. Se on yhtä kummallista kuin tarve vainota kristittyjä.
 
pilkka
Mulle tuotaa hirmusti vaikeuksia ymmärtää ihmisiä jotka uskovat tai eivät usko mut silti niiden pitää pilkata niitä jotka uskovat tai eivät usko.

Jos on omasta kannastaan varma niin miksi pilkata muita?
Pilkasta en tiedä, mutta kyllä minua uskovaiset ärsyttävät ja ihmetyttävät. Ok, jos larpataan itsekseen, mutta kun väkisin tungetaan sitä aatetta kouluihin ja päiväkoteihin niin mitenpä vältyt?

Nyt sitten jokainen kristitty, joka miettii että onpa pienet murheet, niin voi ajatella miltä sinusta tuntuisi jos imaami kävisi pitämässä pienen viattoman kumarrustuokion kerran pari kuukaudessa teidän päiväkodissanne..
 
notarobot
Ja sä levität ilosanomaa urputuksesta. :rolleyes:

"Kuulkaa kaikki urputtaja-seurakuntalaiset! Tänään maanantaina vietämme urputuksen juhlapäivää, koska ihmiset urputtavat usein maanantaiaamuisin.

Urputtajat-kuoro esittää meille "Minun jäkätykseni"-hymnin jonka jälkeen kokoonnumme valittamaan yhdessä kun kaikki on päin p***että."
Eikös se pitkälti noin mene? Pää rintaan ja synkästi kohti seuraavaa Jumalanpalvelusta. Kärsimyksen ja kuoleman kulttejahan nämä uskonnot tapaavat olla. Maallinen elämä on niin tuskaista, raskasta ja monimutkaista että kunhan pistää pään pensaaseen, rukoilee ja tekee orjan osansa valittamatta, niin saa sitten kuolemassa helpotuksen. Ehkä jopa palkinnon..
 
Pilkasta en tiedä, mutta kyllä minua uskovaiset ärsyttävät ja ihmetyttävät. Ok, jos larpataan itsekseen, mutta kun väkisin tungetaan sitä aatetta kouluihin ja päiväkoteihin niin mitenpä vältyt?

Nyt sitten jokainen kristitty, joka miettii että onpa pienet murheet, niin voi ajatella miltä sinusta tuntuisi jos imaami kävisi pitämässä pienen viattoman kumarrustuokion kerran pari kuukaudessa teidän päiväkodissanne..
Ihan vaan sivusta huutelen, että eiköhän tuo pian voi olla tottakin Suomessa? Onhan sellaisia käynyt jo jossain lukiossakin kertomassa ja jakamasa islamin ilosanomaa lukiolaisille, vaikka piti kulttuurista siellä puhua, eikä niinkään islamista uskonsuuntana. Siitä oli joku isä laittanut närkästyneenä sinne tyttärensä lukioon palautettakin.(y)
 
Pilkasta en tiedä, mutta kyllä minua uskovaiset ärsyttävät ja ihmetyttävät. Ok, jos larpataan itsekseen, mutta kun väkisin tungetaan sitä aatetta kouluihin ja päiväkoteihin niin mitenpä vältyt?

Nyt sitten jokainen kristitty, joka miettii että onpa pienet murheet, niin voi ajatella miltä sinusta tuntuisi jos imaami kävisi pitämässä pienen viattoman kumarrustuokion kerran pari kuukaudessa teidän päiväkodissanne..
Suoraan sanottuna mulle ois kyllä yhdentekevää, vaikka maanantaina kävisi imaami, tiistaina joku juutalaisten oppinut, keskiviikkona hindu, torstaina ateisti, perjantaina taolainen, lauantaina joku polyteisti tai panteisti, tai vaikka suomenuskon kannattaja ja sunnuntaina ortodoksi.

Parehan se vaan, mitä useampaan uskontoon tutustuu. Sit voi itse valita haluaako uskoa ja jos niin mihin. Hulluinta elämä tuntuu olevan niillä joilla kotona joku uskonto on se ainoa uskonto ja ellet siihen usko niin on oksat poikki. Tai ainakin välit sukulaisiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Suoraan sanottuna mulle ois kyllä yhdentekevää, vaikka maanantaina kävisi imaami, tiistaina joku juutalaisten oppinut, keskiviikkona hindu, torstaina ateisti, perjantaina taolainen, lauantaina joku polyteisti tai panteisti, tai vaikka suomenuskon kannattaja ja sunnuntaina ortodoksi.

Parehan se vaan, mitä useampaan uskontoon tutustuu. Sit voi itse valita haluaako uskoa ja jos niin mihin. Hulluinta elämä tuntuu olevan niillä joilla kotona joku uskonto on se ainoa uskonto ja ellet siihen usko niin on oksat poikki. Tai ainakin välit sukulaisiin.
Amen. Samaa mieltä kristittynä paljon parempi että kuulevat ajoissa muistakin uskonnoista eivätkä kasva pussissa. Mitä tuputtamiseen tulee aina kun srk on paikalla se myös maksaa ko. tilaisuuden kulut. Monessa paikassa on tarjottukin muille mahdollisuutta järjestää oma tilaisuutensa yhtä aikaa eli aivan vapaasti. Nämä rinnakkaishankkeet ovat yleensä kaatuneet siihen ettei niille ole löytynyt maksajia! Srk:n tilaisuudet ovat esimerkiksi koulutuspäivinä jotka ovat työehtosopimuksen mukaisia esimerkiksi päiväkodeissa. Tällöin vaihtoehtoja on kaksi a) seurakunnan tilaisuus b) vanhemmat hoitavat lapset sinä päivänä ja jompi kumpi on poissa töistä.
 
vierailija
Jos se ''copperfield'' tulla tupsahtaisi niin kaikkihan uskoisivat. Jos tieto olisi varma kukaan tuskin valitsisi hirvittävää kärsimystä autuuden sijaan. Sitä ei kuuluu tietää järjellä vaan sielulla.
Ristiretkillä ei ollut mitään tekemistä uskonnon kanssa..lopulta. Maailmassa on maailman sivu hyväksikäytetty sekä aatteita että uskontoja kansojen ohjailuun. Mitä pelkäämiseen tulee kyllä enempi kannattaa pelätä jo eläessään täällä kanssamme kulkevia kuin sitä toista puolta. Eivät uskonnottomat Stalin ja Mao olleet yhtään mukavampia tyyppejä kuin riskiretkeläiset. Eikä kommunistinen Korea vaikuta paratiisilta. tai no.. ehkä se jollekulle on.
Kummallista että ihminen joka elää hyvää elämää tuntee tarvetta julistaa elämänsä hyvyyttä. Se on yhtä kummallista kuin tarve vainota kristittyjä.
Hei haloo. Se on kyllä saletti. Kopperfieldisi ei tule. Ei ikinä!

Ja täyttä potaskaa kirjoittelet. Vain ja ainoastaan oman uskontosi levittämisen takia teikäläiset raakalaiset vuodattivat hehtolitroittain verta. Ja lisää. Vai että faktojen kirjoittaminen on vainoa teikäläisiä kohtaan:LOL:

Mao ja Stalin olivat psykopaatteja, samoin kuin lukemattomat eri uskontojen diktaattorit. Yksittäistapauksia. Hullut vaan valitettavasti hallitsee pitkälti maailmaa, kuten tapetilla nyt olevat Putin ja Assad, kohta Trumpelo
 
vierailijasdfg
Amen. Samaa mieltä kristittynä paljon parempi että kuulevat ajoissa muistakin uskonnoista eivätkä kasva pussissa.
Siksi olisikin parempi että koulujen uskonnonopetuksesta luovuttaisiin kokonaan. Uskontoihin liittyvä asia mahtuu kyllä elämänkatsomustietoon, maantietoon, psykologiaan, filosofiaan ja historiaan.
Vaan eipä ei. Tunnustuksellinen uskonto näyttää on kuin torakka, joka selviää kaikista opetusuudistuksista.

Päiväkodeissa ei pitäisi olla mitään uskontoihin viittaavaa.

Eskarin päättäjäisissä pappi laulatti virsiä ja piti nukketeatterin luomiskertomuksesta. Tarkoitus oli että pappi pitää vain lyhyen koulutielle siunaamisen. Lohdutti etten ollut ainoa joka silmiään pyöritteli. Päiväkodin henkilökunta pyysi vanhemmilta anteeksi papin puolesta. Pisteet siitä.
 

Yhteistyössä