Kysymys miehille, ja miehiä "ymmärtäville"

  • Viestiketjun aloittaja Lovex
  • Ensimmäinen viesti
Lovex
Onko vanhanaikaiset sukupuolijaot edelleen voimassa, eli että jos mies on kiinnostunut naisesta hän ottaa yhteyttä, eikä miehet yleensä tykkää että nainen tekee aloitteen? Ja jos mies ja nainen tapaa kerran naisen aloitteesta, ihan kaveripohjalla, niin mies ottaa yhteyttä muutaman päivän sisällä jos on kiinnostunut muutenkin kuin ystävänä, eikä naisen pidä lähestyä millään tavalla? Ja mikäli ei pikaista yhteydenottoa mieheltä tule, hän tuskin suo ajatustaan naiselle, muuten kuin ehkä kaverina jonka voi joskus tavata. Muistelen ainakin että aikoinaan oli oikein kirjakin aiheesta kirjoitettu miten suhde tulisi aloittaa, niin että sillä olisi toivoa jatkuakkin. Siinä korostettiin miehen halua "saalistaa" ja kerrottiin että jos mies on kiinnostunut, niin hän varmasti haluaa tavata naisen. Ja että perässä roikkuvat , liian innokkaat naiset intoilevat aivan suotta, koska mies on se joka tekee aloitteen ja nainen suostuu jos on kiinnostunut tahollaan. Mitä mieltä olette?
 
Ei ole noin. Nainen voi tehdä aloitteen ja saalistaa aivan hyvin, kunhan ei jää roikkumaan ja piirittämään jos toinen ei kiinnostukaan. Perässä roikkuminen ei ole hyvä, mutta muutama aloite on jos mies ei muuten huomaa. Eli siihen asti voit aivan hyvin saalistaa kunnes mies ilmaisee että ei kiinnosta.
 
"vieras"
No ei. Jos ei ymmärrä hienovaraisia asioita, niin voi tehdä itsestään aivan tollon tyrkyn. Miehet usein tykkäävät roikottaa naisia kiinni itsessään, koska se lisää heidän itsetuntoaan.

Tälle kyseiselle olet jo tehnyt suoran kysymyken. Ei vastaa, jos ei kiinnosta.
 
Tuollaiset suhteen aloitus oppaat pitäisi polttaa kokossa. Niin yleistäviä ja ylipäätään ääliömäisen typeriä kuin vaan voi olla. Ihminen on ensisijassa yksilö, ei ketään voida tarkkailla pelkän sukupuolen pohjalta.

Jos olet kiinnostunut miehestä, ota yhteyttä ja ehdota treffejä. Jos ei vastaa mitään, mies todennäköisesti ei ole kiinnostunut. Jos keksii tekosyyn miksi ei pääse, siihen voi olla monta syytä, joten siinä tapauksessa kannattaa kysyä suoraan onko kiinnostunut vai ei.
 
  • Tykkää
Reactions: Data ja astrolabe
Vaatisi aika paljon rohkeutta pyytää suoraan treffeille, kun on aijemmin tavattu kaverina. Ja voi sitä häpeän määrää jos tulisi pakit.
Eli häpeän pelko merkitsee sinulle enemmän kuin tämä mies? Siinä tapauksessa sinäkään et ole tarpeeksi kiinnostunut. Jos olisit, unohtaisit häpeän ja kysyisit miestä treffeille silläkin uhalla, että pakkien saaminen nolottaisi.

Lyhyesti: mieti, oletko miehestä kiinnostunut niin paljon, että haluat ottaa riskin? Minusta näyttää, että et ole. Mitä mieltä itse olet?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Data
"vieras"
Mitä siitä voi päätellä jos mies haluaa naisen aina tekevän aloitteen? Nainen on aina se joka ehdottaa tapaamista. Mies kyllä suostuu tapaamiseen joka kertaa ja vastaa viesteihin jne, mutta aloite tulee aina naiselta. Ei kiinnosta?
 
[QUOTE="vieras";28642163]Mitä siitä voi päätellä jos mies haluaa naisen aina tekevän aloitteen? Nainen on aina se joka ehdottaa tapaamista. Mies kyllä suostuu tapaamiseen joka kertaa ja vastaa viesteihin jne, mutta aloite tulee aina naiselta. Ei kiinnosta?[/QUOTE]

Tai mies on ujo tai epävarma. Jonkin verran kiinnostaa kun suostuu. Älä ajattele sukupuolen kautta vaan ihmisenä, niin osut lähemmäs.
 
[QUOTE="vieras";28642163]Mitä siitä voi päätellä jos mies haluaa naisen aina tekevän aloitteen? Nainen on aina se joka ehdottaa tapaamista. Mies kyllä suostuu tapaamiseen joka kertaa ja vastaa viesteihin jne, mutta aloite tulee aina naiselta. Ei kiinnosta?[/QUOTE]

En ole mies, mutta sanon vain oman arvioni.

Minusta tuo voi olla merkki huonosta itsetunnosta/kieltävän vastauksen pelosta. Mies ei ehkä kestä ajatusta siitä, että nainen kieltäytyy. Toinen mahdollinen syy voi olla silkka saamattomuus, mutta kyllä saamattomuus näkyisi miehen elämässä muullakin tavalla (puhuu, muttei tee, ei jaksa harrastaa mitään, ei innostu mistään, asiat jäävät roikkumaan). Toisaalta tuo voi myös olla merkki siitä, että nainen on opettanut miehen liian hyvään. Miehen ei TARVITSE tehdä mitään, koska nainen on sellainen hätähousu, että tekee aina kaiken ensimmäisenä.

Näitä juttuja kannattaa tosiaan miettiä etukäteen, koska ne juuri voivat olla aiheuttamassa niitä kriisejä sitten myöhemmässä suhteessa.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Tai mies on ujo tai epävarma. Jonkin verran kiinnostaa kun suostuu. Älä ajattele sukupuolen kautta vaan ihmisenä, niin osut lähemmäs.
Mistä se sitten tietää että ei ole sellainen perässäroikkuja? Voiko sitä vaan ehdottaa niitä tapaamisia siihen asti kunnes mies selvästi ilmoittaa että ei kiinnosta ilman että vaikuttaa liian innokkaalta/takertujalta?
 
Lovex
Eli häpeän pelko merkitsee sinulle enemmän kuin tämä mies? Siinä tapauksessa sinäkään et ole tarpeeksi kiinnostunut. Jos olisit, unohtaisit häpeän ja kysyisit miestä treffeille silläkin uhalla, että pakkien saaminen nolottaisi.

Lyhyesti: mieti, oletko miehestä kiinnostunut niin paljon, että haluat ottaa riskin? Minusta näyttää, että et ole. Mitä mieltä itse olet?
Olen sen verran kiinnostunut että voisin ehdottaa uutta tapaamista, mutta kaiketi liian arka ehdottamaan suoraan treffejä. Jotenkin minulla on kai vanhanaikainen käsitys ja elän siinä uskossa, että kyllä se mies perään soittelee jos on kiinnostunut. Tulee jotenkin tyrkky olo olla itse toistamiseen tekemässä aloitetta. Tuntuisi että mieskin tekisi asialle jotain jos haluaisi nähdä.
 
[QUOTE="vieras";28642176]Mistä se sitten tietää että ei ole sellainen perässäroikkuja? Voiko sitä vaan ehdottaa niitä tapaamisia siihen asti kunnes mies selvästi ilmoittaa että ei kiinnosta ilman että vaikuttaa liian innokkaalta/takertujalta?[/QUOTE]

Voit. Eikö rakkaustarinoissakin toinen piiritä toista rakastuneena. Tosin niissä ei aina pysähdytä edes kieltävään vastaukseen...
 
  • Tykkää
Reactions: astrolabe
Olen sen verran kiinnostunut että voisin ehdottaa uutta tapaamista, mutta kaiketi liian arka ehdottamaan suoraan treffejä. Jotenkin minulla on kai vanhanaikainen käsitys ja elän siinä uskossa, että kyllä se mies perään soittelee jos on kiinnostunut. Tulee jotenkin tyrkky olo olla itse toistamiseen tekemässä aloitetta. Tuntuisi että mieskin tekisi asialle jotain jos haluaisi nähdä.
Kuinka kauan edellisestä tapaamisesta on?
 
Olen sen verran kiinnostunut että voisin ehdottaa uutta tapaamista, mutta kaiketi liian arka ehdottamaan suoraan treffejä. Jotenkin minulla on kai vanhanaikainen käsitys ja elän siinä uskossa, että kyllä se mies perään soittelee jos on kiinnostunut. Tulee jotenkin tyrkky olo olla itse toistamiseen tekemässä aloitetta. Tuntuisi että mieskin tekisi asialle jotain jos haluaisi nähdä.
Entä jos mies tahollaan ajattelee tehneensä tarpeeksi ja odottelee yhteydenottoasi, mutta pettyy kun sitä ei tule? Kaksi itsepäistä jää yksin.
 
  • Tykkää
Reactions: Birgitte ja Data
Lovex
Voit. Eikö rakkaustarinoissakin toinen piiritä toista rakastuneena. Tosin niissä ei aina pysähdytä edes kieltävään vastaukseen...
Romanttisessa rakkaustarinassa mies piirittää naista, joka hankoilee aluksi vastaan. Mutta jotenkin kuvio toisinpäin ei vaikuta yhtään romanttiselta, vaan korkeintaan surkuhupaisalta. Tosin jos siitä syttyy lopulta vuosisadan rakkaustarina, niin olisihan se hienoa.
 

Yhteistyössä