Kysymys tukiverkottomilta totaali ja sinkku- YH:ilta

Tässä pohdin seuraavaa;

Jos olet tilanteessa, että olet pikkuisen lapsen äiti, sinkku ja yh totaalisesti niin, että isä ei kuvioissa-sitä ei kiinnosta. Ja sinulla ei ole lastenhoitoapua , ei ole omia isovanhempia. (Minun äiti kuollut, isä alkkis). Kummit, kaverit ei apua. Ja olet nyt kotiäiti , mutta ammattisi olisi myös viikonloppuisin tapahtuvaa työtä. Kun töihin palaa, ja täytyis tehdä myös vkl , niin mitä ihmettä käy lastenhoidon kanssa? Onko kukaan muu miettinyt samaa? Jos "älä tee vkl" ei olisi vastaus....



Toinen juttu. Kyssäri edelleen jatkaa samaa linjaa. Jos olet yksin, autoton, tukiverkoton yh ja pikkurahoilla; miten olet ratkaissut isojen mattojen pesun? Tai jos pyykkikone hajoaa , eikä ole varaa uuteen. Jos voisit ostaa esim. torista käytetyn satasella, mutta kuljetusmahdollisuutta ei ole? Pyykkitupa ei ole vastaus. Se vasta täällä kalliiksi käy, 2,60e/ koneellinen.


Ja hei koska tää on rollausten mesta ni nyt skarpatkaa. Huom kaikilla ei ole auttavaa naapuria tai poikaystävää tai muuta.
 
En ole yh mutta ratkaisuehdotuksia, ole hyvä :).
-lapset vuoropäiväkotiin, yöhoitokin järjestyy kunnan taholta. Vuoropäikkyä käytetään nykyisin paljon, kun vanhemmilla on vuorotyötä.
-hommaa kevyitä mattoja jotka voi pestä koneessa. Koneen oltava n.7 kg kone. Itse pesin just n.140×180 cm maton, ja oon pessy isompiakin.

Nimim."Ei koskaan enää painavaa ja epähygieenistä ryijymattoa jossa repii sormet ja kynnet käsitellessä"
 
Viimeksi muokattu:
Kysele kunnan päiväkodeista miten onnistuu keikkatyö teko. Toinen vaihtoehto on tietenkin lasu, jonka kautta saa apua lastenhoitoon eli pk paikkaa, etuseteleitä tms. Onhan pesukoneisiin mahdollista hakea apua Hopen, seurakunnan tai sos.toimiston kautta. Mahdollisuuksia on kunhan jaksaa pysähtyä pohtimaan.
 
vierailija
Pienestäkin tulosta pitäisi aina säästää talouskassa, josta voisi hommata esim. uuden pesukoneen tarvittaessa. Tai eihän sen uusi tarvitse olla. Itse hommasin aikoinani käytetyn ja se on toiminut nyt kymmenettä vuotta. Jos yksityiseltä ostaa käytetyn, kannattaa selvittää, jos esim. 50 eurolla saisi kotiinkuljetuksen. Toki vanhasta eroon hankkiutuminen pitäisi sitten selvittää vielä jotenkin.
 
vierailija
Minulla oli samat ongelmat. Työaika-ongelman ratkaisin uudelleen kouluttautumalla arkipäivänä tehtävään ammattiin. Olin töissä vähän aikaa ja jäin sitten opiskelemaan ansiosidonnaisella. Näin ei romahda tulot.

Muut ongelmat ratkaisin hankkimalla uuden miesystävän jolla auto. Karua mutta totta. Kun tukiverkkoja ei ole, ensisijainen tehtäväsi on luoda sellainen. Muuhun ei sinulla ole näet varaa.
 

Yhteistyössä