Kysymys varhaisen keskenmenon kokeneille! (rv4-5)

Jos olet saanut raskaustestissä haamun tai plussan, mutta menkat ovat alkaneet, millaista vuoto oli? Oliko samanlaista kuin normaali kuukautisvuoto vai oliko mukana kenties jotain isompia möykkyjä tms.?

Pahoittelut, kun tällaisesta aiheesta kyselen, mutta itselläni on vähän hassu tilanne nyt. Sain pariin testiin vaalean haamun, mutta menkat alkoivat kp37. Mielestäni bongasin oviksen ja sen mukaan kierron olisi pitänyt olla tuota lyhempi. Nyt menossa kp5 ja siteeseen tuli paljon hernettä isompi, riekaleinen mutta kiinteä "lihamökky". Olen nyt ottanut menkkaipuihin pari särkylääkettä, yleensä en. Alaselkä ollut ihan jumissa. Onko vastaavia kokemuksia? :|

Takana KM syyskuussa...
 
No mä sain torstaina KP 28/? haamun ja perjantaina alko vuoto. Oli aluks niukkaa, sellasta veri-limaa ja kipujakaan ei ollu kauheena. Vasta KP 3-4/28 alko kovat kivut ja vuodon mukana tuli kudosriekaleita (ei kuitenkaan mitään yhtä isompaa vaan useampia pienempiä kudosriekaleita) ja vuoto aika runsasta, tampoonia saa käydä vaihtaa 2-3 tunnin välein vaikka yleensä ei ihan noin usein tarvi. Ja vuotaa viel tampoonin läpikin. :kieh:

Tänään KP 5/28, ei enää kipuja mutta vuotaa ku seula! Mulla menkat kestää yleensä n. 7 vrk:ta, saas nähä kauan nyt sit vuodetaan.... :/

Mulla aikasemminkin takana samantyylinen keskenmeno, sain haamun ja sit alko vuoto et tää oli jo toinen kerta. (Tosin sillon ei tainnu olla ihan NÄIN runsasta se vuoto.) Ja sit vielä yks geneettinen keskeytys rv:llä 18+0. Nää kaikki vuoden sisään tapahtuneita eli meillä ollaan toivottu toista jo yli vuos. Saa nähä tullaanko ikinä saamaan sitä ihmettä... :'(

Tsemppiä sullekin! :hug: Menkat on aina pettymys jos toivoo jotakin. :hug:

*muoks* Ja se potuttaa niin maan pirusti, että näin varhasia keskenmenoja ei kai edes lasketa mihinkään...... :kieh:
 
Hei

Minä tiedän tarkkaan, milloin pikku alkioni sai alkunsa, sillä tulin elämäni ensimmäistä kertaa raskaaksi hedelmöityshoidoilla ja alkionsiirrolla. Keskenmeno tuli viikolla 4+5. Neljä vuorokautta ehdin iloita positiivisesta raskaustestistä (verikoe sekä itse tehty), viimeisen vuorokauden tosin jo hiukan epävarmana.

Minulla tuli ihan vähän pienen pientä tuhrua sunnuntaina (kun tein sen testin torstaina) ja maanantaina alkoi kunnon vuoto. Minulla on yleensä niukat kuukautiset joten niihin verrattuna vuoto oli kyllä runsaampaa. Ei kuitenkaan niin runsasta,että sidettä olisi pitänyt vaihtaa kovin usein. Sama riitti hyvin useamman tunnin. Vessassa käydessä sitä sitten tulikin enemmän :( ... Mukana tuli myös niitä limanpalasia ja kokkareita, joskaan ei kauhan isoja palasia. Vuoto oli kyllä ihan kunnon punaista verta.

Kävin verikokeessa uudelleen viikon kuluttua positiivisesta testistä (ja kolmen vuorokauden kuluttua vuodon alkamisesta) ja hcg-arvot olivat laskussa. Ensi viikolla käyn lääkärillä suunnittelemassa jatkoa. Ehkä ultraavat silloin, tai muuten tarkastavat, että kaikki on ok.

Tuntui tosi orvolta, kun tämä keskenmeno tuli, kun en tiennyt, mitä pitää tehdä. Julkisella puolella annettiin vain ohje odotella ja seurata tilannetta ja mennä päivystykseen, jos tulee kovia kipuja.

Vuoto kesti minulla maanantaista perjantaihin, siis 5 päivää. Oikeastaan mitään kipuja ei ole ollut koko aikana. Ainoastaan silloin maanantaina oli lieviä menkkojen alkamiseen liittyviä tuntemuksia.

Koska en oikein tiennyt, miten toimia keskenmenon koittaessa, soittelin useampaankin ei paikkaan. Joka paikassa sanottiin, että runsaskin vuoto on ihan tavallista ja raskaus voi silti jatkua. Aina ei siis kannata pelästyä, vaikka vuotoa olisi paljonkin. Itse kyllä tiesin viimeistään limariekaleiden ilmestyttyä, että peli on menetetty.
 
kuumetta :hug:

Mulla toi vuoto kesti noin viikon verran. Olen lähes 100% varma, että mulla oli varhainen keskenmeno. Takana siis jo kaksi keskenmenoa neljän kuukauden sisään. :(

Eipä tuota kannata jäädä murehtimaan, kun ei asialle mitään voi. Ovistestikin näytti jo vaaleaa viivaa. :)
 
Jos testi on näyttänyt plussaa, vaikkakin haaleana, olet ollut raskaana. Se on tietenkin voinut olla tuulimuna, mutta pettymys on silti sama. Itselläni alkoi keskenmeno vkolla 6+1. Miten paljon sitä oli vajaan kahden viikon aikana miettinyt asioita, katsellut vauvanvaatteita, alkanut sopeutua koko raskauteen. Yhtäkkia kaikki otettiin yhdessä silmänräpäyksessä pois ja joutui ajattelemaan montaa asiaa taas uudestaan. Tässä istun nyt yksin, meitä ei olekaan enää kaksi, niitä vauvanvaatteita ei tullakaan tarvitsemaan (en siis ostanut vielä mitään, tiesin kyllä riskit!) jne.

Kohdun sisällä ei koskaan ollut ollutkaan mitään, joten tuli huijattu olo. Ajattelin, että oli vain tuulimuna. Vuorokausi tämän toteamisen jälkeen selvä alkio kalvoineen tuli ulos, joten oli kohdun ulkopuolella. Tosi kusetettu olo kuitenkin edelleen, kun olin koko ajan kuvitellut, että kohdussa muka kasvaisi jotakin... Ja oli silkkaa sattumaa, että huomasin edes koko alkion, joten koskaan ei voi tietää, mitä on tai ei ole ollut.

Keskenmenoni oli varhainen, vaikkakin vähän myöhäisempi kuin sinun. Sairaslomaa jouduin kuitenkin ottamaan kaksi viikkoa. Yritin viikon päästä takaisin töihin, mutta olin liian itkuinen. Ei näitä varhaisia keskenmenoja kauheasti lasketa, mutta olen elävä esimerkki siitä, että kyllä pitäisi laskea.

Keskenmeno tapahtui lokakuun lopulla, ja voin nyt psyykkisesti hyvin. Piti vain saada rämpiä suossa pari viikkoa.
 
Mulla tuli keskenmeno ultran mukaan viikolla 5+2. Tuli kyllä ihan kunnon hyytymiä reippaasti, ei ollut verrattavissa tavalliseen kuukautisvuotoon. Kannattaa muuten muistaa että jos oma veriryhmä on Rh negatiivinen, on tarpeellista laittaa anti-D-immunoglobuliinipiikki km:n yhteydessä. Mulle soitettiin noilla viikoilla vielä Tyksistä perään että tule hakemaan piikki kun unohdettiin antaa.
 
kun itselläni meni kesken raskaus oli rv5+5 huomasin asian kun alkoi niukka vuoto joka yltyi seuraavana päivänä. lääkärissä kävin ja lääkäri sanoi että voi olla keskenmeno ja määräsi vuode lepoa ja b-vitamiinia jos raskaus ei vaikka menisikään kesken...
 
Haalean positiivisen testin tein viikko sitten lauantaina, ja hyvin varhainen keskenmeno alkoi sitten tiistaina (ehkä rv 4+5), tai oikeastaan jo sitä edeltävänä yönä menkkamaisilla ja jopa vähän supistuksia muistuttavilla kivuilla. Sitten aamulla alkoi ruskea, suht vähäinen vuoto, jota kesti eiliseen (perjantaihin) asti, ja muuttui sitten runsaammaksi. Nyt on sitten runsaampaa, veristä ja "klönttistä" tuo vuoto. Selkäkipuja ei oo ollut, pelkästään menkkamaista vatsakipua, joka sekin - toistaseks - loppunut. Toivon kovasti, ettei vuoto kestä hirmu pitkään ja että seuraavat kuukautiset ei sitten anna odottaa itseään ikuisuuksia... Yrityksen jatkaminen siis on kovasti mielessä jo.

On tää kyllä ollut rankka kokemus. Mielialat heittelee niin hirmusesti. Siinäkin parissa päivässä ehti jo miettiä ja "suunnitella" ties mitä... Noh, tietääpähän seuraavalla kerralla ottaa varovaisemmin (siis jos se seuraava kerta meille vielä suodaan).

Lohtua tuo 9-kuinen ihana esikoistyttö. Hänestä olen ihan mielettömän kiitollinen.
 
SmallPiglet :hug: Ihan kuin mun näppikseltäni. Eikä se juuri lohduta että noin alussa ei pysty itse vaikuttamaan meneekö kesken vai ei. Ikävää se on silti. Toisaalta, parempi että alussa kuin vasta myöhemmin, mutta silti.
 

Yhteistyössä