kysymys

Eihän tuo sitteripakollinen ole, mutta vasta itsekkin ensimmäistä odotan, mutta siskollani on neljälasta niin kyllä se on helpottanut ainakin silloin kun olen ollut hoitamassa heitä. Itse kyllä hankin sitterin, kun sen aika on...

Siskokäyttää itse lapsiesa kanssa ja on käyttänyt muumivaippoja, ne on ollut mielestäni hyviä ja tulen varmasti ostamaan myös itse muumivaippoja. Onhan se kiva myös että niissä on muumeja, kun itse tykkää vielä.
 
Tässä jotain "perustarvikkeita"
* Vaippoja
* Vaatteita
* Tutti+pullo
* Pinnasänky+patja
* Hoitovoide, vauvaöljy ja talkki
* Turvakaukalo
* Vaunut
* Hoitopöytä oli meillä ainakin ihan 1 :)
* Kosteuspyyhkeitä

Tuossa nyt ainakin jotain. Itse käytän Liberon vaippoja. Pamperseja kokeillut ja musta ne ainakin tuntuu paljon ohkasemmilta ja saa olla heti taas vaihtamassa. Liberot olleet tähän asti parhaita :)
 
Mun mielestä:
Pinnasänky vuodevaatteineen
Turvakaukalo
Vaunut
Harsoja
Vaatteet
Tuttipulloja ja tutteja
Vauvan ihon hoitotuotteet
Sitteri
Amme
Vaippoja, pyyhkeitä ym.

Ei se sitteri pakollinen ole mut ihan kätsy olis

Liberot!
 
Viimeksi muokattu:
Sitteri ei tosiaan pakollinen ole mutta helpottaa arkea jo yhdenkin lapsen kohdalla. Tuon voi kyllä ostaa vasta kun vauva on syntynytkin kun näkee millanen tapaus on kyseessä, että viihtyykö edes siinä.

Vaippa merkin parhauden opit vasta kun vauva syntyy kaikille ei kaikki merkit sovi. Riippuu hirmusesti vauvan rakenteesta. Meille ihan pikku vauva aikana parhaimmat on olleet molemmilla lapsilla libero ja sit vähän isompanan pampers. Muumeja meilläkin esikoisella testattiin, koska niissä on niitä söpöjä muumin kuvia, ovat edullisia ja suomalaisi, mutta käytössä olivatkin todella huonoja. Tähän taloon niitä ei enää tuoda.

Suosittelen kaappiin ostamaan pari korvikepurkkia (ihan vain varuiks)
Tuttipullo
Tutti
Vaippoja
pyllypyyhkeet olleet meillä kovassa käytössä
talkkia ja ceridal-öljyä
vanulappuja
vaatteita
vaunut ei oo pakolliset mutta todella kätevät
kantoliina on sellasen lapsen kohalla hyvä joka ei viihdy muualla kuin sylissä (tämäkin kannattaa hankkia vasta lapsen synnyttyä jos kokee tarpeelliseksi)
amme (ei alkuun pakollinen mutta suosittelen)
harsoja
pinnasänky (ei pakollinen mutta todella hyvä)
lakanoita
kynsisakset (jos et ota äp-pakkausta)
hoitopöytä ei ole pakollinen mutta meilläkin tosi kätevä
turvakaukalo jos autoilet
d-vitamiinitkin voi halutessaan jo ostaa kaappiin
maitohappobakteerit oli meillä molemmilla ehottomia kun ovat korvike lapsia, ei toki pakollisia.
pumpulipuikkoja on hyvä olla navanputsaukseen.
Melko vähällä sitä pärjää, mutta tässä on sellasia mitkä minusta oli tärkeitä näiden meidän lasten kohdalla :)
 
Mulla on vaatteita ihan liikaa ja äippäpakkauskin tulematta. Hjälpa mej.. :eek:
En usko että vaatteita voi olla liikaa, eipä tarvii pyykätä koko aikaa. Ja ite en ees esikoisella äp-pakkauksen vaatteita edes käyttänyt kakkoselle ei sitä sitten edes otettu. Ja jos tuntuu että niitä ihan liikaa on niin myy kirpparilla tai spr:lle. Mutta vahvasti uskon ettei niitä liikaa voi olla.
 

Yhteistyössä