Lääkkeellinen tyhjennys/kipu, PÄRJÄÄKÖ SEN KANSSA YKSIN? + elämä jatkuu tämänkin jälkeen

Scala paljon voimia sinulle! täällä tippalinssissä luin tuosta teidän kokemasta kohtukuolemasta, varmasti tosi raskas paikka. Ja kyllä sulla on ihan yhtä suuri "lupa" toivoa vielä lisää lapsia, vaikka monta jo on elämää sulostuttamassa. Se vaan kun tuntuu, että vielä ei perheen luku ole täynnä...toivottavasti vielä onnistutte! :hug:

shenda81 älä ihmeessä ihtees syytä,kun et kuitenkaan ois voinu sitä estää. Mulla kans alussa pyöri mielessä kaikki mahdollinen, mut sille kun ei mitään mahda...toivottavasti syksyllä teillä tärppää! Itse olen vierestä seurannut nuita lapsettomuus hoitoja, ja voin vaan kuvitella miten raskasta se on, jaksamisia sulle! :hug: Kyllä mun mielestä tolta saikku viikolta pitäs korvaus tulla normaalisti, koska ei se voi olla itse aiheutettua!Toivotaan et näin on!

itellä tänään kova paikka,kun piti kuopuksen pinnasänky laittaa pois,kun pääsi isoon sänkyyn nukkumaan...minnehän varastoon tuon laittas...ei haluis sitä vielä kokonaan heivata... :'(
 
Huomenia ihanaiset ihmiset! Teistä on ollut kyllä ihana tuki, kiitos siitä :flower:

Shenda81: Mä kanssa ihmettelin, että ei voi olla itseaiheutettua!! Oishan se nyt ihan hullua, kun kaikki aina sanoo että sille ei ihminen mitään voi... Olihan mullakin aluksi itsesyyttelyä, varmaan kuuluu ihan asiaan, mutta olen kyllä jo tajunnut ettei se voinut minun vikani olla.

Isästäsi: voisikohan olla, että tuon ikäpolven (oletan : 50-luvun) isät eivät ole mitään kauheen tunteellista porukkaa, tiedätkös. Opetettu vähän niin kuin olemaan itkemättä sun muuta, eivät tainneet edes synnytyksiin aina päästä mukaan. Ainakin omasta isästäni tiedän, että välillä suusta tulee kyllä semmoisia sammakoita, että oksat pois... oon jo tottunut, ettei se minua vaivaa mutta kyllähän se välillä suututtaa :kieh:

Iisaon: kuinka vanha sinun kuopus olikaan? Meillä on kohta sama edessä, ja tuntuu että siinä on taas yksi elämänvaihe takana... kuopus kasvaa niin kauheeta tahtia, ja tiedänhän minä ettei nuo vauvoina pysy mutta ois se ihanaa kun aika edes matelisi välillä...

Voimia teille kaikille! :hug:
 
Lilein Just täytti kuopus kaks vuotta ja tänään taas ihmettelin miten iso tyttö hän jo on! Helpottuuhan se elämä kun lapset kasvaa,mut sitä kun kaipaa vauvaa syliinsä...nyt on aika sekväks hahmottunut, et kyllä sitä vielä haluaisi lasta yrittää, jossain vaiheessa...toivottavasti tämä toive toteutuisi!

Kyllä ne miehet tosiaan välillä sammakoita päästeleevät suustaan...ossais vaan ite olla vetämättä hernettä nenää kaikista lausahduksista, harvoin ne mitään pahaa tarkottaavat...eivät vaan taida ajatella, ennen kun puhuvat ääneen! :kieh:

Jaksamisia kaikille! :hug:
 
Minäkin joudun tulemaan tänne ekertomaan että tyhjennys edessä. Tänään haen sit ne valmistavat lääkkeet taysista. Olin niin sekasin eilen etten oikeastaan edes muista kaikkea mitä tänään ja lähipäivinä tapahtuu. Tiedän vaan että olo on kamala ja en IKINÄ olisi osannut uskoa tätä omalle kohdalle vaikka epäilys asiasta olikin. Koko ajan oon vaan nähnyt keskenmenounia kun aiemmissa raskauksissa oon nähnyt vauvaunia ja ennen kaikkea sisko muistutti että eikös mulle ennustettu että saan pojan maaliskuussa 2011. On niin vihainen olo että mä en ainaskaan pysty ihan heti ajattelemaankaan uutta vauvaa. Eilen olin joten kuten ok mutta yöllä sai sitten ne itsesyytökset valtansa ja nyt ei voi muuta kun itkeä. Vauva kun on kuollut samana päivänä kun oma kroppa petti ja olin sairaalassa allergiareaktion vuoksi, en saanut pientä pidettyä elossa. Paska kroppa. Ja untuu ettei kenenkään sukulaisen kuolema ole koskaan näin pahalta tuntunut!

Luin noita tyhjennysjuttuja ja hiukan nyt hirvittää sinne mennä kun tuntuu että vain huonoja kokemuksia niistä suurimmalla osalla ja sit oon vielä niin vihainen ettei kukaan sanonut mulle mitään sillon kun olin taysissa allergiatutkimuksissa että olisi pitänyt selvitellä lisää kun ei syitä löytynyt kun toi vauvan tappanut oli jo neljäs anafylaktinen shokki mulla vuoden aikana. Ei KUKAAN sillon sanonut mitä tehdään enkä osannut itse kysellä ja nytkin vaan kaikki päivittelee miksi ei tutkittu lisää mutta ei sano mitä mun pitää tehdä. Asun ite Nokialla niin ei siellä ketään kiinnosta mikään. Yksityiselle piti mennä toteamaan vauva kuolleeksi kun ei suostunut mua neuvolalääkäri uskomaan että asiat ei ole kunnossa. Oon niin vihainen että en osaa sanoin kuvata!! :'(
 
Voi Champion, voimia paljon sinulle ja perheellesi :hug:

Tuosta lääkkeellisestä itsekin kuullut paljon "pahaa", ettei aina onnistuisi. Mutta nyt näin jälkeenpäin, tuntuu että minulla ainakin tehosi (tietenkään en voi vielä varmaksi sanoa, kun en ole vielä käynyt labrassa ottamassa noita arvoja). Pidä kuitenkin huoli, että sinulla on joku aikuinen kotona lähelläsi. Ilman en olisi itse kyllä pärjännyt vaikka aluksi meinasinkin, etten tarvitse apua. Sain myös lapset hoitoon isovanhemmille, joten sain vaan olla ja parannella oloa. Aluksi vuoto oli todella rajua, mutta hellitti jo seuraavana päivänä. Siteitä varaisin kaappiin paljon jo ihan noita rajuja vuotoja varten. Nyt pari viikkoa jälkeen päin itselläni vieläkin jälkivuoto jatkuu, jesjes... ja tosiaan uutta vauvaa ei voi oikein vakavissaan ajatella, niin on tunteet käynyt vuoristorataa.

Ihmeellistä toimintaa siellä teillä päin kun noin huonosti pääsee tarkastuttamaan tilanteen, luulisi jo äidin mielenrauhan ja tunteiden perusteella ottavan sisään ja juuri tuon anafylaktisen shokin vuoksi!! Ei voi kun kummastella :eek: :eek:

Älä siltin syytä itseäsi siitä, lisää vaan kärsimystäsi tuollaiset ajatukset. Toivon sinulle paljon hyvää tulevaisuudessa (toivotaanko, että ennustus pitää paikkaansa...(? ) ) :hug:
 
Sairaalassa käyty ja esilääkitys saatu. Mies on just hakemassa mulle panacodia ja phoinvoinilääkkeitä. Sanoivat sairaalassa ettei tarte ottaa jos ei ole kipuja mutta otan kuitenkin nyt kun mulla on koko raskauden ajan ollut selkä ja mahakipuja ja jos vaan pääsen näistä edes hetkeks eroon niin olen onnellinen. Harmittaa vaan se vuoto kun meillä on vesivahongon vuoksi lämmin vesi pois käytöstä ja toivon ettei olisi kovin sotkusta..

Joudun sairaalaan siihen tyhjennykseen kun viikkoja kasassa yli yhdeksän vauvalla niin eivät päästä kotiin vaan haluavat pitää siellä sitä varten jos tarviikin kaavinnan. Harmittaa ihan kamalasti etenkin kun kaikki on töissä niin joudun menemään sinne yksin ja miehen tarttee olla kotona lasten kanssa. Eli perjantaiaamuna taysiin ja sit toivotaan että homma käy hyvin ja nopeasti. Mulle olivat tosi mukavia ja asiallisia ainakin tänään taysissa. Kertoivat ihan suoraan et voi olla aivan kauheitakin kipuja ja että ne yritetään poistaa kyllä muttei aina onnistu täysin. Pelottaa. Enkä tiedä miten tällasesta voi ikinä päästä yli! Nt on vaan niin turta olo etten jaksais nähdä ketään, en edes omaa perhettä.. :'(

Lääkäri laittoi lähetteen että jos ihopolilla vielä voisiat tutkia mahdollista syytä anafylaksiaan kun siihen ei sellaista ole löydetty. Jos joskus raskaudun uudelleen niin en uskalla liikkua enkä syödä mitään etten koe tällasta uudelleen..

Ja LILEIN ne sanoi mulle et toisilla jälkivuoto voi jatkua jopa 8 viikkoa! Ja tuntuu hassulta et sä oot päässyt kotiin lääkityksen kanssa kun mulle tosiaan sanoi ettei missään nimessä päästä kotiin vaan pitää olla sairaalassa. Mulla tänään pitäs olla rv 11+1 ja vauva kuollut 9+2.
 
Hrrr... joo kyllä lämmin vesi on poikaa, kun mulle painotettiin että huolellinen pesu ois hyvä tehdä aamuin illoin ainakin. Noh, kattilaan vettä ja lämpeemään :D

Kiva, että pääset sairaalaan ihan vaan sen vuoksi, että jos jotain kumminkin sattuu. Siis kävinhän mäkin piipahtamassa tuolla päivystyksestä kun oikeesti meni näkö ja tasapainokin. Verta tuli kuin hanasta. Sairaalassa kun olet niin ainakin on apu lähellä! Voimia sinulle paljon, toivottavasti kaikki menisi hyvin ja pahoittelut vielä. Kyllä tämä saa mielen mustaksi joksikin aikaa...

Aika jänniä nämä erot tosiaan näissä hoitopiirien käytännöissä. Tosiaan Iisaon muistini mukaan pääsi heti kaavintaan. Ja mulla oli viikkoja kasassa 9+4, että siltin kyllä ihan kotiin lähetettiin lääkkeitten kera. En kyllä tiedä onko jotain merkitystä sillä, että sain ekan pillerin keskiviikkona ja cytotecit perjantaina, osasto menee kiinni sillon päivällä ja viikonloppuna päivystää tuo Pori... lääkäri oli todella omituinen, että voishan se johtua siitäkin :LOL: + ihmetyttää, ettei ole mitään muuta jälkitarkastusta kuin tuo raskaushormoniarvon mittaus... Noh, mä oon ennenkin sen sanonut, että täällä ei noi terveyspalvelut oikeen pelaa :kieh:

Jälkivuodon jatkumisesta: toivon tosiaan ettei ihan 8 viikkoa kuitenkaan menisi. Alkaa jo tympimään... vaikka vähäistä onkin enää... |O
 
Minä sain tänään kans naistenpolilla suun kautta otettavan lääkkeen.
Perjantaina pitäs kotona 4tab laittaa emättimeen. ja odotella että kivut ja vuoto alkaa.
PELOTTAA!!

Antoivat mulle polilta hyvät ohjeet ja 3kpl panacodia sekä 3 tablettia burana 600mg. Niillä pitäs parjätä. Sanoivat, että ottaa panacod ennen, noin tuntia ennen kuin pistää tabletit emättimeen. ja sitä mukaan kipulääkettä kun tarvii. Kaikki kuulema nuo kipulääkkeet pitää syödä!!

Mulla olis tänään ollut 10 raskausviikko täynnä, ultrassa näky että 6 rv on loppunut sikiön kehitys :'( Vuotoja on ollut viimeset kolme viikkoa.



 
Voi OLTERMANNI :hug:

Mää en ole vielä ottanut panacodia tai pahoinvointi lääkettä mut kohta otan sen panacodin. Tota pahoinvointi lääkettä en ota kotona kun siinä oli sydänpysähdys riskinä ja mulla on lievä kuolemanpelkopaniikki jäänyt tosta anafylaksiasta.. Alavatsaa ja alaselkää juilii aika kovaa ja se alkoi kun kävin koiralenkillä neljän maissa ja Mifegynen sain siis n. yhden maissa.. Toivon niin et alkais vuoto kunnolla jo kotona kun olisi niin helppo sitä täällä surra eikä sairaalassa osastolla joka on niin täynnä et ilmeisesti aluksi joudun käytävä paikalle.. Lupasin lenkkikaverille etten ota aamusta kipulääkettä niin mennään teholenkki huomennakin kun siellä lenkillä tota mahaa alkoi juilimaan voimakkaammin. Ainut vaan et lenkin jälkeen pyörrytti ihan kauheasti. En tiedä et oliko lievä astmakohtaus päällä kun hengästytti niin paljon mutta en uskalla ventolineä ottaa ja se meni ohi. Voi olla etpyörrytti senkin vuoks et oon nukkunut huonosti ja itkenyt niin paljon ettei pääkoppa enää kestä..
 
Oltermanni: Ei tarvitse pelätä. Kyllä siitä selviää! :hug: Verta voi tulla siis paljon, mutta jos sulla on vuodot jo alkanut niin voihan olla ettei sitä enää niin paljon sieltä tulisi (? ) Toivotaan näin! :) Pidä huoli, että joku on kotona kanssasi... Itsellä ei kivut kuitenkaan ollut mitkään ihan mahdottomat, että kaksi panacodia riittivät hyvin siihen kivunhoitoon. Pään ne saa kyllä sekaisin, jos ottaa kaksi kerralla tai mä ainakin sain semmosen vähän humalaisen olon niistä.

Ja laitetaan emättimeen, jos vuoto jo alkanut? Ettei vaan tulisi ulos lääkkeet sen vuodon mukana.... ja toi mua kummastuttaa, kun voi ottaa panacodin kanssa buranaa kun mulle sanottiin ettei sais ottaa muuta kuin panacod ja oliskohan ollut panadol, muut lopettais sen tyhjennyksen... :eek: En sitten tiedä mikä on oikein, mutta oikeen siinä lapussakin luki tuo...

Voimia kuitenkin sinullekin Oltermanni :hug:
 
Kiitos teille :hug:

Mulle tosiaan sanottiin, että emättimeen laitan nuo 4 tablettia. ja pitää tunti maata paikoillaan sitten. tässä ohjeessa on myös sanottu. Minäki sitä mietin, et miten ne pysyy siellä..jos ne liukenee sinne nopeaa?!? no perjantaina aamusta sekin selviää..

Ja tosiaan tässä ohjeessa on että "kovaan kipuun yhtäaikaa burana 600mg ja Panacod tabletti" Ja näin käskettiin ottamaan kun vuoto alkaa.

Tuo minkä tänään sain yhden maissa sairaalassa oli Mifegyne tabletti.
Ja Cytotec on tuo perjantaina laitettava.


Vuotoa on tosiaan tullut jo viime viikolla ja sitä edellisellä. Ja nyt tänään. Mutta niitä hyytymiä tms isompaa ei vielä ole tullut pois.

Maha on kipeä ja alaselkä mutta toistaiseksi olen pärjännyt. Ehkä yötä vasten otan panadolin.

Mies joutuu töihin mennä perjantaina mutta yksi tuttavani tulee meille tuoksi päiväksi. Koska lapsiakin on jonkun katsottava. Voi olla itse olen sängyssä / vessassa, jos tuo vuoto ja kivut on kovat.

Mutta eiköhän siitä selvitä, kun tässä muut on selvinneet siitä myös.

Tosiaan, mulle annettiin 5.4 lähete verikokeeseen, että siitä katotaan raskaushormooni. ja sitten seuraavalle päivälle soittoaika. jos se on alle 50 niin kaikki pitäs olla ok. eli mitään jälkiultraa eivät antaneet. jännä kyllä, itse olisin toivonnut, että olisi ultra voinut vielä sitten olla.

 
OLTERMANNI mun pitää mennä ottaan se hcg ja varata jälkitarkastus. Ihan samalla kaavalla mennään se jälkitarkastus kun synnytyksessäkin. Ehkä kantsis varmuudeks käydä et ne kattoo onko paikat ok ja sit kuulemma voi keskustella tulevista raskuksista tai ehkäsystä jos haluaa.
 
Mä katoin tuolta netistä, kun alkoi oikeen kiinnostamaan, että miksi näin erilaiset ohjeet noissa kipulääkkeissä. Niin aika useilla on näköjään ollut juuri burana 600 ja panacod. Löysin kuitenkin myös sivun jossa neuvottiin ottamaan panadolia, koska tulehduskipulääkkeet (kuten tämä burana) voivat vaikuttaa cytotecin supistustehoon. Mutta siis ei välttämättä... tiedä noista sitten :LOL:

Mulla oli lapussa, että voi cytotecit ottaa suun kautta jos jo alkanut "menkkamaiset vuodot". Mä soitinkin itse vielä hoitajalle silloin lääkkeenotto päivänä (mulla oli alkanut ihan pieni vuoto ) ja sain neuvon että ota varmuudeksi suun kautta.

Hyvä kun sait ystävän siksi aikaa apuun, kun ei siinä itse oikeen ole kykeneväinen mihinkään ylimääräiseen hommaan. Itsekin olin noin kolme päivää vähän sellanen heikko, väsynyt ja jomotusta tuntui päässä ja korvissa...

Näköjään on sentään siellä päin tuollainen tapa, että tuo hormoniarvo otetaan labrassa ja se riittää. Mä jo ajattelin, että täällä on ihan eri käytännöt, kun lääkäri vaan totesi "ettei tässä sen kummenpia jälkitarkastuksia tarvita"...

Paljon tsemppiä teille molemmille!
 
Champion ja Oltermanni paljon jaksamisia ja voimia teille! :hug: Älkääkä syyttäkö itseänne,mulla meni kans alku itsesyyttelyssä, mut sit sain jotenkin järkeiltyä,ettei sille itse mitään mahda.Champion ethän sinäkään tuolla allergiareaktiolle mahtanut mitään!Aikaa se vaatii,ei oikein muuta voi...

Lilein ihan oikeessa olit,mut laitettiin suoraan kaavintan, kun rv 9+3 varhaisultrassa ei sydänääniä löytynyt,kehitys loppunut 8+6. Varsinaisia perusteluja en ees tajunnut kysellä,mut jotain muistan et lääkäri totes, ettei enää kotona uskalleta antaa pillereitä laitella. ihan outoo kun käytännöt nuin erilaisia!

Eilen oli jälkitarkistus ja kaikki ilmeisesti ok kaavinnan jäljiltä,verikokeita ei tarvita.Menkkoja ootellaan, jotka kuulema runsaanlaiset saattaavat olla. itellä jo arki tasaantunut,mut eilen taas tuli itkettyä, kun ultralla kahto vielä kohtua, niin tyhjää täynnä...mitään en osannut kysellä,vaikka miljoona kysymystä pyöri päässä nämä kolme viikkoa.Eipä lääkäri ois tärkeempään osannu vastata eli MIKSI näin kävi?!

Toivottavasti Champion ja Oltermanni teillä onnistuu nuo tyhjennykset ja pääsette kotiin parantelemaan ja toipumaan. Ja jos jotain outoa ilmenee,niin lääkäriin vaan yhteyttä sitä vartenhan ne siellä on !

Jaksamisia kaikille! :flower:
 
Eipä tunnu tänään esitlääkityskään missään. EIlen oli pientä kipuilua mutta nyt ei mitään ja päätä särkee ja on huono olo vaikka nukuin yönkin kohtalaisen hyvin. Mun kaveri soitti eilen mulle ja sanoi että kun oli itse saanut keskenmenon niin oli käynyt ostamassa enkeliriipuksen kaulaansa ja jotenkin sillai saanut konkreettisen muiston enekelivauvasta ja se kulkee mukana. Se oli jotenkin kauhean kaunis idea ja ajattelin et jos itsekkin kävisi hakemassa sellaisen tänään niin olisi sitten mukana kaulassa jo huomenna.. En tiedä onko tyhmää mutta se tuntuisi hyvältä.
 
Mulla toi eilinen esilääkitys minkä sairaalassa sain on alkanut vaikuttaa.
Verta vain lorisee välillä. Hyytymiä ei ole vielä tullut.

Olen tosi kipeä. Supistelee tunnin välein. Jouduin aamusta ottaan buranan 600mg. Ja päivällä panacodin. Tosi kovat supistuskivut |O

Heti kun synnytyskäynnissä. Pitää soittaa huomenna naistenpolille, että pitääkö mun nuo tabletit tunkea huomenna alapäähän vai otanko suun kautta. Ei ne siellä kyllä tule pysymään kun hetken. Jos tämä vuoto tämmöisenä jatkuu.

Pitää mennä vessaan taas istuun ja ottaa kohta lisää kipulääkettä. Jos tää tästä vielä pahenee niin |O |O |O

 
Pahoitteluni oltermanni ja Champion
Mulla jälkivuoto kesti vain noin viikon...nyt tulee vaan vaaleanruskeeta enää siteeseen.
Ensi viikolla pitäis tehdä raskaustesti jotta näkee ettei hgg:tä olisi enää kehossa.

Sitä seuraavalla viikolla olisi jälkitarkastus sinne meidän lapsettomuus klinikalle.

Seksiä on tullut harrastettua kun tekee ihan himona mieli koko ajan.

Mielialat vaihtelee koko ajan...tuntuu et mä olen tosi vihainen koko ajan....vituttaa ihan suunnattomasti nähdä raskaana olevia ihmisiä....jospa se viel tästä joskus.
 
Mullakaan toi mifegyne ei oikeen saanut mitään muuta aikaan kun pientä kipua ympäri kehoa ja niukan verenvuodon. Cytotecit sitten aiheutti runsaamman vuodon vasta. Mä siinä lääkkeiden oton jälkeen siivoilin oikeen urakalla kun kehottivat pysymään liikkeessä, vauhdittaa kuulemma tyhjentymistä. Ei kyllä sitten kun vuoto oli alkanut tehty enää yhtään mitään muuta kuin makoiltu sohvalla. Kipulääkettä tosiaan kannattaa ottaa, mitä sitä nyt turhaan kärsimään vielä enemmän kun apuja on keksitty.

Toi Championin ystävän enkelikoru idea oli kyllä ihanan kuulonen. Ei oo ainakaan mun mielestä yhtään tyhmää :)

Mua alkoi eilen pelottamaan tää kun ei ole jälkitarkastusta sen pahemmin, niin meinasin että tilaan varmaan yksityiselle ajan ultraan ihan vaan tosiaan sen mielenrauhan vuoksi. Nyt kun olen paljon lukenut epäonnistuneista lääkkeellisistä tyhjennyksistä niin tuntuu kummalta ettei pääse kunnalliselta puolelta ultraan enää tarkastamaan...

Iisaon: niin toi on hassua, että suoraan kaavintaan, kun en nyt tiedä onko totta mutta ois jotenkin rankempi kuitenkin kohdulle tuo tapa... niin on erilaisia tapoja, kuin lääkäreitäkin varmaan :whistle: Kyllähän toi kysymys MIKSI vaivaa muakin aina välillä, ja oon nyt vauvahaaveet haudannut vähäksi aikaa...
 
Champion Ihana idea toi enkeli-riipus, ei ollenkaan turhaa!Kyllä minäkin haluan tämän elämän alun aina muistaa, vaikka meni kesken. Itse ajattelin säästää äitiyskortin, ja olenkin etsinyt sopivaa rasiaa johon sen laittaisin ja päälystäisin. Ois tavallaan jokin konkreettinen, vaikkakin esine, jonka kautta sais tätä muistaa...tuskin pystyy koskaan unohtamaan, tämä kulkee osana elämää.

Lilein kyllä munkin mielestä toi kaavinta ns.rajumpi, koska kyseessä toimenpide,mut en sit tiedä...Kyllä oman mielen rauhan takia kannattaa vaikka yksityiselle mennä jälkitarkastukseen. Ei sit tarvii alituiseen miettiä onko kaikki ok,harmi kun kunnallinen puoli ei tuota tarjoa kaikille. Itsellä hyvä tuuri, kun toimenpiteen suorittanut lääkäri teki myös jälkitarkastuksen,ja koko ajan oli sama lääkäri hoitamassa.

Jaksamisia taas huomiselle päivälle ihan jokaiselle!

:hug:
 
Terveiset taysista! 1,5h sitten saatu ekat cytotecit kohdunsuulle ja hiukan ne on kipuja tehneet. Vuotoakin tais äsken hiukan lorahtaa mut muuta ei ole vielä tapahtunut. Kauhean ystävällisiä ihmiset on täällä ja on kovin mukava huonekaverikin joten on tullut hiukan naurettuakin :) Jännittää vieläkin miten homma menee mut toivotaan parasta!
 
Kuulumisia..aamusella 9 maissa laitoin tabletit kohdunsuulle ja yksi suun kautta.
Supistuksia tullut, kipeitä |O kello 12. asti. Panacodilla pärjätty, joten kuten. Nyt ei juuri supistuksia ole, eikä kipuja. Mutta täytyy sanoa että aamupäivä kävi ihan synnytyskivuista

Yhen maissa kävin vessassa, tuli verta ja yksi tabletti sulamattomana pois.
puoli kolmelta kävin vessassa ja verta lorisi ja tuli loputkin tabletit pois sulamattomina!!

Soitin sairaalaan polille, sanoivat että odotellaan maanantaihin!! Jos ei maanantaihin mennessä ole tullut mitään isompaa pois niin sitten polille. Sanoi, että saat luultavasti jäädä osastolle ja kokeillaan uudestaan lääkkeillä!!

Mua ärsyttää tää! Kipuja on mut ei tule ulos ei. Ja ilmeisesti ei edes kaavintaan pääse maanantaina!!!

Täytyy toivoa, että vuoto lisääntyisi ja tulisi ulos kaikki. Pieniä hyytymiä eilen tuli mut ei mitään isompaa..

Jännää et toisille annetaan nämä lääkkeet kotia ja toisille se tehdään vain sairaalassa..

Tsemppiä Champion!!
 
Mä kotiuduin taysista vasta tänään. Eilen saatiin tuleen ulos tavaraa mut hoitajien mielestä oli tullut liian vähän jotn jäin yöksi. Aamulla lääkärikierroksella lääkäri päätti tarkistaa multa paikat ja ultrata. Mulla oli jäänyt iso hyytymä kohdunsuulle mikä esti kohdun tyhjentymisen ja lääkäri joutui vetämään sen pois ja se SATTUI niin helvetisti mut sen jälkeen alkoi taas lorista. Eli eilen sain cytotecit ensin 4 alakautta, kolmelta kaksi suun kautta, seitsemältä kaksi suun kautta ja kun lääkäri oli tänään ottanut hyytymän pois ja ultrannut niin laitettiin kaks cytotecciä vielä peräsuoleen. Ei ollut kivaa tää viimeinen laitto.. Sit pääsin kotiin kolmen maissa ja ultrassa lääkäri näki et kohdussa on jonkun verran vielä verihyytymiä mut meinas et ne kyl tulee ulos itellään. Nyt vaan sit 5 päiää rauhallisesti ja koitetaan toipua.

Oon hiton onnellinen et olin sairaalassa. Tää olis ollut kauheeta kotona ja siellä oli hyvät hoitajat ja hyvä kipulääkitys ja sain jonkun allergiareaktionkin siellä joten sain cetiriziiniä ja tipan käteen varmuudeks. Mulla oli sit lopulta kaks huone huonekaveria ja meillä oli todella kivaa! En itkenyt kertaakaan kun huumori lensi siellä ja ne oli tosi hyvä vertaistuki :) Nyt kotona iski hiukan haikea mieli mut taysista jäi tosi hyvä fiilis :) Nyt vaan toivotan ettei tule tulehduksia tms. ja saan jatkaa elämää normaalisti.

Voimia sulle OLTERMANNI :hug:
 
champion hyvä että sulla tuli sitten lopulta kaikki ulos. Ja sait tosiaan olla sairaalassa. Sää sait tosi paljon noita cytoteciä. Mää olisin kyllä tarvinnut niitä kans enempi kotia..

Mulla ei tule mitään vuotoa juuri enää. Kipuja on, joten selkeesti sisällä on vielä jotain. Ei millään ole voinut torstaina tulla kaikki pois sen esilääkityksen voimin. Niin vähän sitä hyytymää tuli. Harmittaa, että joutuu lähteä maanantaina vielä sairaalaan. Tätä matkaa on niin paljon. mutta kotia en sieltä lähde, ennen kuin kaikki on saatu pois.

no onhan tässä vielä huominen..jos vaikka ihme tapahtuisi ja alkaisi taas vuotamaan..
 
pitää kirjoittaa taas..

eilen illlalla loppu kaikki kivut. nukuin hyvin. mitään vuotoa ei tullut.

aamusta heräsin tuossa 9 maissa ja menkkamaista kipua oli. aamupalan söin ja sit yhtäkkiä alko nää kivut. otin panadolia kun buranaa en nyt enää uskalla ottaa. ei tällä panadolilla oo mitään vaikutusta.. |O

oon jo tuolla vessassa puolituntia istunut ja itkenyt..hirveet kivut. pakko ottaa panacod vielä..

kyllä tää tosiaan synnyttämisestä käy |O |O

ei ikinä koskaan kotona lääkkeellistä tyhjennystä mulle!!! toivottavasti en joudu tätä koskaan enää kokea, eikä kukaan!!
 
Toivottavasti sun juttus olis kohta ohi oltermanni :hug:

Mää kans olen kahden vaiheilla et piäskö soittaa sairaalaan kun eilen kotiutumisen jälkeen side pysyi ihan valkoisena. Tänä aamuna tuli ihan pieni liru vuotoa kun kävin isommalla hädällä mut muuten ei mitään. Alamahaa ja selkää juilii samalla tavalla kun eilen aamulla kun se tukos oli jäänyt kodunsuulle. Ajattelin odottaa huomiseen ja katsoa mikä olo kun ei yhtään tänään huvittas lähteä minnekkään ja voihan olla et oon vaan vainoharhanen jos ton vuodon kuuluukin vähentyä sit noin radikaalisti..? Ilkee olo. Hiukan sellanen heikko niin ettei lenkille viitsis lähteä mut muuten pärjää ja yönkin nukuin hyvin. Ja sitä paitsi mulla on vieläkin kauhukuva siitä kun lääkäri nyppäs sen tukoksen pois ja kuinka hitosti se sattui |O Mää en halua enää uudelleen sitä et ne kaivelee niitä riekaleita ulos tuolta kohdun suulta :'(
 

Yhteistyössä