Läheisille inhimillisin tapa tappaa itsensä?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ideoita läheisille parhaasta tavasta tehdä itsemurha? Minun kärsimyksellä ei ole mitään merkitystä, mutten haluaisi että ne viimeiset läheiset kärsisivät. Minulla on mummu (isän äiti). Isä kuollut oman käden kautta vuosia sitten. Kukaan ei käy mummun luona, sukulaisetkin melkein kaikki kuolleet ja äiti on juoppo. Minä käyn kerran viikossa syömässä ja pitämässä seuraa. Ei mulla ketään muutakaan ole ja olen itsemurhakaksiossani muuten 24/7 paitsi terapian ajan. Sitten on terapeutti joka ei tietty oo läheinen, mut kuitenkin. En nyt haluais et minua kaks vuotta sietänyt tyyppikään joutuis yhtään potemaan syyllisyyttä. Lähdin terapiaan siks et halusin viel kerran yrittää tehdä jotain tälle paskalle elämälle. No, ei ole auttanut koska muu elämä niin sekaisin. Viimeks kysyttiin et pärjäänkö, no en pärjää, mut en haluu lisätä terapeutin työtaakkaa. Miten voisin helpottaa näiden kahden ihmisen kohdalla poistumiseni aiheuttamaa harmia? Mummu musertuu. Terapeutti potee ehkä ammatillista syyllisyyttä, on muutenkin uupunut. Mikä ylipäätään on läheisille inhimillisin tapa poistua tästä paskasta?
 
Vierailija
Ideoita läheisille parhaasta tavasta tehdä itsemurha? Minun kärsimyksellä ei ole mitään merkitystä, mutten haluaisi että ne viimeiset läheiset kärsisivät. Minulla on mummu (isän äiti). Isä kuollut oman käden kautta vuosia sitten. Kukaan ei käy mummun luona, sukulaisetkin melkein kaikki kuolleet ja äiti on juoppo. Minä käyn kerran viikossa syömässä ja pitämässä seuraa. Ei mulla ketään muutakaan ole ja olen itsemurhakaksiossani muuten 24/7 paitsi terapian ajan. Sitten on terapeutti joka ei tietty oo läheinen, mut kuitenkin. En nyt haluais et minua kaks vuotta sietänyt tyyppikään joutuis yhtään potemaan syyllisyyttä. Lähdin terapiaan siks et halusin viel kerran yrittää tehdä jotain tälle paskalle elämälle. No, ei ole auttanut koska muu elämä niin sekaisin. Viimeks kysyttiin et pärjäänkö, no en pärjää, mut en haluu lisätä terapeutin työtaakkaa. Miten voisin helpottaa näiden kahden ihmisen kohdalla poistumiseni aiheuttamaa harmia? Mummu musertuu. Terapeutti potee ehkä ammatillista syyllisyyttä, on muutenkin uupunut. Mikä ylipäätään on läheisille inhimillisin tapa poistua tästä paskasta?
Susta välitetään liikaa, et saa tehdä sitä. Jeesus rakastaa kaikkia ihmisiä eikä haluaisi ketään tuomita kadotukseen tai helvettiin. Rukoile apua itsellesi, jos haluat asiasi kuntoon.
 
vierailija
Voisit ottaa tehtäväksesi mummun hoitamisen. Hän on jo joutunut saattamaan oman lapsensa hautaan. Jos tapat itsesi, mummu kuolee suruun. Kysele mummolta hänen elämästään, tutustu häneen paremmin. Tai kerro terapeutille ajatuksistasi, sitä vartenhan ne on. Et halua aiheuttaa muille ylimääräistä harmia, mutta itsemurha on juuri sitä - kuka löytää ruumiin (mahd. traumat tästä), kuka järjestää hautajaiset jne. Hirveä sotku joka tapauksessa.
 
vierailija
Ei sun tartte mitään tehdä, kuolet kuitenkin joskus. Opiskele mieluummin sairauttasi niin opit hallitsemaan sitä. Aloita kirjasta Tappava psykiatria ja lääkinnän harha ja jatkat siitä eteenpäin. Terapia on hyvä asia, jos terapeutti on sinulle sopiva. Mikäli ei, kokeile toista. Tärkeintä on aina tarkistaa, ettei psykiatri tai psykologi ole sinua hullumpi.
 

Yhteistyössä