Lähihoitajan työ, raskaus ja työstä poisjäänti?

Heipparallaa,

täällä kirjoittelee yksi lähihoitaja joka tekee raskasta asumispalvelutyötä.

Tällä hetkellä raskausviikkoja 16. Takana iltavuoroa, aamuvuoroa, yksi pitkäpäivä ja aamuvuoro ja
kroppa huutaa hoosiannaa, lähinnä alaselkä, nivuset ja liitokset.

Kysymys kuuluu muille lähäreille, että teittekö töitä ihan sinne äitiysloman alkuun saakka
vai jäittekö aikaisemmin sairauslomalle vai miten teillä meni se loppuaika?

Itse epäilen näin kolmatta lasta odottaessani etten kykene tekemään hommia tälääsellä tahdilla kuin
ehkä enää 10 vkoa.

Kaikki kokemukset tervetulleita.
 
Loppuun saakka tein, itseasiassa just ennen äitiysloman alkua tein lähinnä vaan yövuoroja, itse tykkäsin sillä yövuorot olivat fyysisesti helpompia kuin päivävuorot, ei ollut nosteluita ym raskasta. Ja kun pystyin nukkumaan päivät hyvin niin valvominen ei ollut ongelma, neuvolassa vähän kauhisteltiin että kuinka mä jaksan tehdä yövuoroja, mutta oman jaksamisen mukaanhan sitä mennään. :)

Mulla tuli nuo liitoskivut sun muut vasta nyt ihan lopussa, joten mulla ei ollut mitään vaivoja alku- tai keskiraskaudessa, ei pahoinvointeja ei siiis mitään... eli hyvin jaksoi äitiysloman alkuun saakka.
Kieltämättä en olisi itse uskonut että jaksaisin niinkin hyvin, sillä työ on raskasta ja aika moni joutuu jäämään sairaslomalle lähihoitajan töistä ennen äitiysloman alkua.

Riippuu ihan omasta voinnista miten jaksaa, jos työnantajalla ei ole tarjota kevyempiä hommia työpaikallasi niin sittenhän se on otettava sairaslomaa.
Tsemppiä odotukseen. :)

Lily_ 39+2
 
Mä teen vuodeosasto työtä ja oon ollu saikulla viikosta 20 saakka, erilaisten kipujen takia. ensi viikolla ratkeaa vieläkö meen kokeilemaan vai jäänkö jo kokonaan pois. Aamuvuoroa en oo tehny viikon 12 jälkeen... Yövuoroa en ollenkaan. Riippuu varmaan odottajasta, etät miten voi töissä olla, mulle sanottiin neuvolassa jo heti alussa että todennäköistä on että en voi olla töissä äitiysloman alkuun saakka työn raskauden huomioiden. Nyt viikkoja kasassa 26+0.
 
Heippa!!
Itse jäin rv 28 pois töistä selkäkipujen takia.kotihoidossa ei ollut tarjota kevyempiä töitä raskaana olevalle.. Sitä ennen saikkua en ollut pitänyt. Selkäkivut eivät hellittäneet kuin vasta heti synnytyssalissa :D nyt kotona kököttelen ja kesällä töihin takaisin,ilman selkäkipuja! Mutta mene omien tuntemuksien mukaan ehdottomasti.. Turha kitkutella sairaslomaa toisensa perään! Mukavaa odotusaikaa!
 
Olen viikolla 21+6 ja selkäkipujen takia olen nyt ollut viikon sairaslomalla ja vielä toinen edessä! Tavoite olisi kyllä vielä palata takaisin töihin saikkujen jälkeen! :)

Tuntuu tylsältä olla vaan kotona kun pidän työstäni!
 
Heippa! Mä en muista mun sillosia viikkoja, mut oli ns. aikaistettu äitiysloma työn raskauden takia(vuodeosastolla olin silloin), eli 2kk ennen laskettua aikaa olisin äitiyslomalle jäänyt. Mutta jouduin jäämään kuukauden ennen äitiysloman alkua sairaslomalle loppuajaksi ennen aikaisten supistusten takia ja sitä ennen olin viellä muutaman päivän "virkavapaalla"(eli pois töistä ilman sairaslomatodistusta) uupumuksen takia...

Muistat vain kuunnella kroppaasi ja hakea sairaslomaa ajoissa, niin pystyy olemaan töissäkin "pidempään" ;)
 
no niinhän siinä sitten kävi, että olen ollut saikulla jo piiitkäään tovin.

Hirveet kivut iski päälle jo ennen joulukuun puolta väliä. Raahauduin kättärille ja kohdusta löytyi lapsen lisäksi kasvain,lisäksi löytyi etistä istukkaa, rakko kiinnittyneenä kohtuun ja kiinnikkeitä. Eipä ole tämä lähäri sen jälkeen duunia tehnyt. Hyvä jos voi vuorokaudessa muutaman tunnin jaloillaan olla. Että tämmöistä se elämä tällä kertaa eteen heitti. Noh kohta viikkoja 28 ja leikkaus aikaon arviolta viikolla 38. Ellei nyt sitten ensiviikolla toisin päätetä.
 
Jäin kokonaan saikulle jossain rv18+ tienoilla kovien liitoskipujentakia, töissä kotipalvelussa. Esikoisesta jäin saikulle n.rv25+ suppareiden takia, tuolloin olin parin adhd-pojan avustajana eskarissa.
 
Olin töissä mielenterveys- ja päihdekuntoutujien kanssa ja ihan loppuun asti mentiin töitä tehden. Stressin takia kylläkin rv20 alkoi ennenaikaiset supistukset, puolentoista viikon sairasloma ja taas töihin. Ymmärrän kyllä lähäreitä oikein hyvin, ketkä raskaana, eivätkä loppuun asti jaksa tehdä töitä! Kyllä se itselläkin teki niin tiukkaa.
 

Yhteistyössä