Lämmön nousu alkuraskaudessa?

  • Viestiketjun aloittaja Terrie
  • Ensimmäinen viesti
Terrie
Siis nouseeko raskaana olevilla aina lämmöt alkuraskaudessa? Muistelin, että ekassa raskaudessa olis ollut ainakin ihan alkuraskaudessa lähes 37 astetta "lämpöä". Nyt kuukautiset kolme päivää myöhässä, mutta lämpöä vain 35,9 astetta. Raskaustestiä en ole uskaltanut vielä tehdä...
 
Terrie
Eli en sitten tod.näk. ole raskaana :(
Harmi, vaan, että vuoto antaa sitten odottaa itseään. Normaalisti mulla on tosi säännöllinen kierto tyyliin 29.päivä edellisistä kuukautisista klo 12.30 alkaa taas kuukautiset.
 
Tinktanker
Alkuperäinen kirjoittaja Terrie:
Eli en sitten tod.näk. ole raskaana :(
Harmi, vaan, että vuoto antaa sitten odottaa itseään. Normaalisti mulla on tosi säännöllinen kierto tyyliin 29.päivä edellisistä kuukautisista klo 12.30 alkaa taas kuukautiset.
Jos miulla olis noin säännöllinen kierto, niin olisin jo testannut, kun kuukautiset kolme päivää myöhässä :)

Mutta varsinaiseen kysymykseen en osaa vastata mitään, koska en oo vielä ollut raskaana. Lämpöjä oon kyllä mittaillut, mutta aina ne ovulaation jälkeiset n.36,5 asteet romahtaa ennen kuukautisia sinne 36 asteeseen.
 
ap
No niin, raskaustesti räväytti plussaa !
Edelleenkin lämpö vain 36 astetta eikä mitään muitakaan raskausoireita, toisin kuin eka raskaudessa. Mutta jospa tämä kuitenkin olisi ihan oikea raskaus :)
 
näin
Se lämpöjen mittailu on niin tarkkaa puuhaa et siihen on suhtauduttava tosissaan jos haluaa siitä jotain päätellä. Eli kuukausi kaupalla mittailla, samalla mittarilla, sisä- (suusta, emätimestä, peräaukosta) lämpötilan EI KAINALOSTA, joka aamu täsmälleen samaan aikaan (kello herättämässä ), niin että ei edes nouse sängystä koska se jo vaikuttaa tulokseen. Tästä kaikesta huolimatta, muutos lämmöissä saattaa olla vain 0.2 astetta. Eli ennen ovista vaikka 36.2 ja oviksen jälkeen ja raskaana 36.4. Jokaisella naisella nousee lämmöt oviksen jälkeen, toisilla enemmän toisilla vähemmän. Toiste sen huomaa toiset ei. Toisilla lämmöt on alhaisemmat toisilla korkeammat.

Onnea kuitenkin aplle! :)
 
hmm
Löysin tälläisen ketjun. Ja päätin nostaa. Mulla pitäisi menkat alkaa tänään ( huom. viimeistään ) kierto heitellyt muutamilla päivillä, mutta nyt mennään sillä pisimmällä mikä mulla on ollut eli kp35. Lämmöt olleet koholla viikon verran. Vielä tänäänkin mittari näyttää 37.1. Kylmiä väreitä kyllä tulee vähän väliä. Tuossa hetki sitten makasin paiton alla niin välillä vaan väreet meni pitkin kehoa ja kohta taas tuntu, että on lämmin. Ihan outoa. Ja väsymystä juu on, ja rinnat hieman arat ja masu turvoksissa. Voihan ne menkat vielä alkaakin, mutta nuo lämmöt nyt on ihmetyttäny ja antanut toivoa, että raskaana olen :)
 
Nostampa tätä vanhaa ketjua ja kyselen tuoreempia kokemuksia! :D

Itsellä lämmöt nousseet ovulaation jälkeen 36.1-36.3-->36.8-37.1 ja pysyneet siellä nyt 14pv, huomenna pitäisi kk alkaa, mutta toivon todella ettei ala. Joka aamu olen samaan aikaan lämmön mitannut, ilma, että vuoteesta olen noussut ylös. Tottakai kaikilla se lämpö ei nouse vaikka raskautuminen olisi tapahtunut, mutta mites teillä??

Voisko tää nyt olla tätä raskautumista? Siltä vähän tuntuu, mutta välillä tulee vähä epäuskoinen olo, että voiko mun sisällä todella kasvaa joku?
 
"candy"
Täällä yksi vauvakuumeinen neitokainen. Yritystä ollut n. puolivuotta. Viime kuukautiset oli 12.10 ja kiertoväli sen 30päivää. Nyt on ollut pientä arkuutta rinnoissa ja pari päivää sitten oli vähän supistuksen tyylisiä tuntemuksia (minulla on siis jo kaksi lasta, joten supistus tunteen tiedän) Tänään illalla mittasin piruuttani lämmön, kun olen tässä ollut hieman vilukissamainen ja lämmöt oli 37.02 ja minulla ruumiinlämpö yleensä todella alhainen. 37 asteen kohdalla olen jo yleensä todella kipeä ja nyt ei ole mitään flunssa oireita. Täytyisi malttaa nyt odottaa testin kanssa vielä 6päivää, silloin menkkojen pitäisi alkaa... Voi kun vain malttais... Tuskin testi vielä mitään näyttäisi vaikka tekisin...
 
mvalpuri
Se on juurikin kuten viestissä alla esitetty: lämpöjen mittailu on tarkkaa hommaa, mutta oikein tehtynä jopa täsmällisempi (ja ainakin halvempi) keino kuin ovulaatiotestit - Natural Cycles appi on ainakin minulle ennustanut ovulaation oikein vuorokauden tarkkuudella ensimmäisestä kierrosta saakka (ovulaatiotesteillä varmistettu). Ja ei, tämä ei ole maksettu mainos :D

Yhtä kaikki, apin ennustuskyky vs. omatoiminen lämpöjen taulukointi perustuu (ties kuinka monen sadan tuhannen naisen dataa raksuttavan) algoritmin lisäksi ohjelman mukana tulevaan, tarkkaan lämpömittariniin, jota ohjelma myös opettaa käyttämään: osaavan mittailijan status pitää osoittaa käymällä koulut ja läpäisemällä "päättökoe"!

Appi ei ole ilmainen, mutta joka sentin arvoinen (apin tosin saa ilmaiseksi loppuelämäksi, kunhan on ensin kiivennyt korkeimmalle käyttäjätasolle = rekisteröinyt useita onnistuneesti mitattuja kiertoja/syöttänyt ohjelmaan tarpeeksi dataa).

Se lämpöjen mittailu on niin tarkkaa puuhaa et siihen on suhtauduttava tosissaan jos haluaa siitä jotain päätellä. Eli kuukausi kaupalla mittailla, samalla mittarilla, sisä- (suusta, emätimestä, peräaukosta) lämpötilan EI KAINALOSTA, joka aamu täsmälleen samaan aikaan (kello herättämässä ), niin että ei edes nouse sängystä koska se jo vaikuttaa tulokseen. Tästä kaikesta huolimatta, muutos lämmöissä saattaa olla vain 0.2 astetta. Eli ennen ovista vaikka 36.2 ja oviksen jälkeen ja raskaana 36.4. Jokaisella naisella nousee lämmöt oviksen jälkeen, toisilla enemmän toisilla vähemmän. Toiste sen huomaa toiset ei. Toisilla lämmöt on alhaisemmat toisilla korkeammat.

Onnea kuitenkin aplle!
 

Yhteistyössä