Läppäri vai pöytäkone?

  • Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Meillä molemmat. Pöytäkoneella on parempi tehdä työ/opiskelu juttuja ja läppärillä sitten kulutetaan aikaa. Läppäri on hyvä, kun sitä pystyy siirrellä yms, mutta itse en ainakaan pysty/tykkää tehdä yhtää kirjallisia töitä läppärillä. Eli mieti mihin tarkotukseen tietokone tulee.
 
Koneilija
missä tilanteessa? mihin te käytätte tietokonetta? :)

Mä valitsisin melkein aina läppärin. Paitsi jos pelaisin kamalasti ihan uusia pelejä tai joutuisin käyttämään ohjelmia jotka vaatii ihan älyttömästi tehoa.

Tehokkaita kannettavia löytyy vaikka millä mitalla ja jos ette meinaa usein raahata konetta mukana niin iso näyttö on hyvä. Ei tarvi tihrustaa.

Mulla Asuksen 17,3" kannettava 4gigan muistilla ja tällä kyllä pelaileekin jo ihan kiitettävästi. Hintaa oli viime vuoden loppupuolella 799€
 
Koneilija
missä tilanteessa? mihin te käytätte tietokonetta? :)

Mä valitsisin melkein aina läppärin. Paitsi jos pelaisin kamalasti ihan uusia pelejä tai joutuisin käyttämään ohjelmia jotka vaatii ihan älyttömästi tehoa.

Tehokkaita kannettavia löytyy vaikka millä mitalla ja jos ette meinaa usein raahata konetta mukana niin iso näyttö on hyvä. Ei tarvi tihrustaa.

Mulla Asuksen 17,3" kannettava 4gigan muistilla ja tällä kyllä pelaileekin jo ihan kiitettävästi. Hintaa oli viime vuoden loppupuolella 799€
Niin.. pöytäkone on monesti ergonomisempi, eli jos joutuu paljon tekemään hommia koneella niin läppäri ei oo se mukavin vaihtoehto.
 
Meillä molemmat. Läppäri on mun käytössä ja pöytäkone miehen. Ja kun tuo vanha pöytäkone hajoaa niin sitten tähän taloon tulee toinen läppäri.
Mä tykkään tehä kyllä tällä läppärillä kouluhommat ja kaikki, kun tätä kateltiin niin yhtenä vaatimuksena oli, että on oikee numeronäppäimistö oikeessa reunassa.
 
No läppäriä ei oikeastaan tarvitse, jos ei matkusta koneen kanssa. Muuten pöytäkone on parempi. Esim. läppärissä näppäimistöt hajoaa todella helposti tai kun niiden päälle vahingossa kaatuu jotain, menee koko kone vaihtoon, koska ei kannata korjata. Pöytätietokoneessa ei tätäkään onkelmaa ole. Eli jos teidän tarvitsee siirrellä konetta paikasta toiseen (huoneesta toiseen, mökille, työmatkoilla jne.), niin sitten läppäri.
 
No meillä alko pöytäkone oireilee ja mietittii et kumpi ostetaan ja ostettiin läppäri, on minusta mukavampi käyttää..Toki tuo pöytäkonekkin on tuossa vielä hengissä, mut se käynnistetään ehkä kerran parissa viikossa.
 
vv
Meillä läppäri ja on se kyllä kätevä. Meillä tosin se on vain netti käytössä. Kirjallisia töitä ei tarvi käyttää. Ja nettitikku ehdottomasti läppäriin, niin saa netin mukaa reissuillekkin.
 
Läppäreissä on se ongelma, että jos niistä hajoaa joku osa, niin käytännössä pitää sitten ostaa uus läppäri siinä vaiheessa. Pöytäkoneesta voi taas helposti vaihtaa sen hajonneen osan uuteen. Pöytäkonetta voi myös päivittää tehokkaammaksi helposti, läppäriä ei.
 
"vierailija"
Ensin meillä oli pöytäkone. Se oli kyllähyvä kirjallisiin töihin ja pelaamiseen. Halusimme kuitenkin läppärin ja luovuimme pöytäkoneesta. Läppärillä on tosiaankin huono tehä tekstihommia yms. ja teho ei oikein riitä pelaamiseen. No ostimme sitte pöytäkoneen läppärin rinnalle. Nyt meillä siis molemmat ja näin on hyvä.
 
"vieras"
Pöytäkone. Saa halvemmalla kuin vastaavan läppärin ja on helpommin uusittavissa ja päivitettävissä osat. Ja on ergonomisempi käyttää. Meiltä löytyy kaksi pöytäkonetta sekä miehen työläppäri. Mies valtaa mieluummin pöytäkoneen kuin käyttää läppäriään.
 
"vieras"
Pöytäkone, ehdottomasti. Jos ei ole tarvetta kantaa konetta mukana esim. töissä niin läppärillä ei tod. tee mitään. Ja jos haluaa jonkun mukaan otettavan läppärin normidatausta varten niin ostaa vaikka sellasen riiskun miniläppärin rinnalle. Ne on ihan yhtä paskoja kuin normiläppäritkin, ainoastaan halvempia.
 
Läppäreissä on se ongelma, että jos niistä hajoaa joku osa, niin käytännössä pitää sitten ostaa uus läppäri siinä vaiheessa. Pöytäkoneesta voi taas helposti vaihtaa sen hajonneen osan uuteen. Pöytäkonetta voi myös päivittää tehokkaammaksi helposti, läppäriä ei.
Tämäpä juuri. Sen takia meillä on molemmat. Tosin meillä on useampikin kone, mutta henk.koht. mielummin pc kuin läppäri ihan noista syistä mitä maitokahvi listasi.
 
Meillä on tällä hetkellä vaan (muksujen) 3 miniläppäriä kun oma kone (iso läppäri) hajosi joku aika sitten. Varmaan hankitaan seuraavaksikin kannettava kun ovat nätimpiä ja saa siirreltyä ja tarvittaessa piiloonkin =)
 
Meillä on tehokas läppäri ja erillinen iso näyttö ja näppis - vaatii siis läppärille telakan. Jos pitää tehdä kirjoitushommia, niin silloin istutaan työhuoneessa läppäri kiinni telakassa.
 
vakkis
Meillä on molemmat. Tänään itse asiassa ostettiin uusi pöytäkone kun sillekin vielä tarvetta on ja vanha ei pelittäny enää. Läppärillä kulutetaan aikaa, pöytäkoneella tehdään kirjallisia juttuja.
 

Yhteistyössä