Läskiä pois 7 kg 2 viikkoa

Olen (168 cm) laihduttanut pari vuotta sitten 125 kg->101 kg ja sitten lihonut 113,5 kiloon. Tästä pudotin heinä-elokuussa 107 kiloon 5 viikossa. Nyt on paino pysynyt samassa 107 kg:ssa 8 viikkoa huolimatta liikunnasta ja noin 1500 kcal/päivä syömisestä. Syön hyvin terveellisesti, kala-kana-kasvis-salaattiruokaa. Kasviksia ainakin 600-700 kg /päivä.

Nyt olisi tarve saada rutistus ensin < 100 kiloon lääkärin määräämänä, sokerit koholla. Ja sitten vähitellen 75-80 kiloon. Olen vanhempi keski-käinen, en ihan nuori enää. Olen kävellyt nyt 10 000 askelta/päivä, hydrobiccaan ja vesijuoksen, molempia kerta/viikko. Mutta paino seisoo 107 kg:ssa, välillä hatuttaa. Ravintoneuvoja sanoi eilen, että laihduta vain kilo kuukaudessa, mutta jos nyt ottaisi spurtin, niin menetin alkuläskitskin enkä palannut 125 kiloon.

Ajatelin nyt rustistaa 2 viikossa 99,9 kiloon vähäenergiaisella ruualla. Minulla on 10.11. yksi esiintyminen ja haluan olla edukseni, sikäli kuin näillä ijillä edukseen voi olla :). Nyt syön 2 viikkoa noin 500 kcal/viikko. Olen lukenut Nutrilett- ja Cambridge-dieeteistä. Pitäisi onnistua!

Käyn kertomassa miten etenen.
 
Oletko katsonut, että syömäsi ruoka on muutenkin terveellistä? Kasviksia toki näyttää menevän reippaasti, mutta kuinka paljon tulee hiilareita ja kovaa rasvaa päivittäin? Näillä on iso vaikutus painon putoamisessa, mutta veikkaan, että tiedätkin sen jo.
Itse olen tällä hetkellä puhtaalla VLCD kuurilla, jotta saisi alkupotkun painonpudotukselle ja kroppa tottuisi pienempiin ruoka-annoksiin, kun annoskoko on yksi isoimmista ongelmistani. Nutrilett kuureilla on kuitenkin ideana pysytellä 800kcal/päivä, ei missään nimessä viikko!! Pidä energia 500-800kcal/päivä, niin pysyt pystyssäkin. Alle 500kcal/viikko olisi jo hengenvaarallista.
Muistahan myös se, että liikunnanmyötä lihasmassa kasvaa->lihakset painaa, joten vaikka paino ei putoaisi, niin se ei välttämättä tarkoita, ettei kehosi pienenisi ja kiinteytyisi.

Jaksamisia!
 

Yhteistyössä