Läskin sulattajat (jo) viikko 10 :)!

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Jos en terapian tarpeessa oo liikaa vaivaksi, niin voisin ottaa taas mielelläni kommenttia syömisistä :ashamed: . Kerrottakoon että kiloklubi soimaa liian pientä kalorimäärää, mutta mä en oikein usko. Kovin vaikeeta vaan sinne laittaa kaikki erikseen...

Mutta siis tässä:

-aamiainen: kulhollinen kaurapuuroa ja ruislesettä, 1 tl margariinia "voisilmäksi" ja rasvatonta maitoa. 1 paistettu kananmuna ja 1 siemen-lese-sämpylä. Päällä margariinia (minilätta). Kuppi kahvia.

lounas: täysjyväspagettia, kinkkukastiketta (7%ruokakermaan tehtynä). 3 keskikokoista porkkanaa

päivällinen: samaa kinkkuspagettia ja PALJON salaattia (jäävuorisalaatti,paprika,kurkku,tomaatti,purjo&auringonkukansiemeniä). salaattikastiketta.

välipala: 1 pikkupulla, kuppi kahvia.

iltapala: sämpylä leikattu kahdeksi. Päällä pestoa,basilikaa, tomaattia, auringonkukansiemeniä, mozzarellaa ja parmesan-juustoa. Niin ja päälle oreganoa. 1 pala tummaa suklaata ja kuppi teetä.

Tämmösiä tänään ja huomenna taas jotain muuta :)
Mielelläni kommentoin :)

Aamiainen:

Hyvä, ja kuitupitoinen

Lounas:

En tiedä, minkä verran spagettia tai kastiketta, mutta sinuna lisäisin kasviksia lounaalle,vaikka kolmannen porkkanan tilalle jotain vihreetä.

Mitä vihreempää, sen terveellisempää.

Päivällinen:

Hyvä, sulla olikin kasviksia tässä paljon.Mitä salaatinkastiketta käytät?

Välipala:

Pikkupullan tilalla ottaisin hedelmälautasen (banaania,omenaa,rypäleitä tms),mutta jos tekee hirveesti herkkua kahvin kanssa, niin tuo pulla on parempi vaihtoehto, kuin esim viineri.

Iltapala:

Hyvä.

Miten merkkaat nuo sämpylät esimerkisi sinne kiloklubiin? Siis jos teet itse sämpylöitä.

Täyttyykö sulla kuiduntarve päivittäin?Entäs kasvisten osalta?

 
Turkilmas
Terapian tarpeessa: Juu, tuo lounas jäi ilman salaattia kun ei oltu käyty vielä kaupassa ja ainoa "rehu" oli porkkanat :D. Salaattikastikkeena mulla on ihan kaupan kastiketta, jotain kevyttä kyllä olevinaan.

Tuo pikkupulla oli "pikku pakko" kun niitä tarjottiin pojan jalkkistapahtumassa. Laitoin sen sitten välipalan piikkiin.

Kiloklubin palluroiden mukaan kuituja ja kasviksia tuli hyvin molempia. Mutta tosiaan noissa kaloreissa oli vajetta ja ilmeisesti myös liikaa rasvaa. Oon merkannut ne tollasella "pellavasämpylällä", josta siis oli valmiksi laskettu kalorimäärät tuolla. Tuskin on kuitenkaan koko totuus kun tosiaan mun sämpylöissä on vaikka mitä lesettä ja siementä.

Niin ja vastaan tähän nyt samalla noista sämpylöistä: mä laitankin vehnäjauhoja vaan sen verran että tulee taikina. Höh, miten sen nyt selitän. Mutta siis tosi vähän niitä jauhoja laitan :).

Kaipa tässä oikeilla jäljillä ollaan. Harmittaa vaan kun ei mitenkään palkitse hyvin syöminen. No, ehkä käy niin että paino tulee sitten rytinällä alas kunhan vaan alkaa ensin putoamaan...
Toisaalta mietin just että onhan tässä se huima n. 300 g/ viikko kuitenkin tippunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Terapian tarpeessa: Juu, tuo lounas jäi ilman salaattia kun ei oltu käyty vielä kaupassa ja ainoa "rehu" oli porkkanat :D. Salaattikastikkeena mulla on ihan kaupan kastiketta, jotain kevyttä kyllä olevinaan.

Tuo pikkupulla oli "pikku pakko" kun niitä tarjottiin pojan jalkkistapahtumassa. Laitoin sen sitten välipalan piikkiin.

Kiloklubin palluroiden mukaan kuituja ja kasviksia tuli hyvin molempia. Mutta tosiaan noissa kaloreissa oli vajetta ja ilmeisesti myös liikaa rasvaa. Oon merkannut ne tollasella "pellavasämpylällä", josta siis oli valmiksi laskettu kalorimäärät tuolla. Tuskin on kuitenkaan koko totuus kun tosiaan mun sämpylöissä on vaikka mitä lesettä ja siementä.

Niin ja vastaan tähän nyt samalla noista sämpylöistä: mä laitankin vehnäjauhoja vaan sen verran että tulee taikina. Höh, miten sen nyt selitän. Mutta siis tosi vähän niitä jauhoja laitan :).

Kaipa tässä oikeilla jäljillä ollaan. Harmittaa vaan kun ei mitenkään palkitse hyvin syöminen. No, ehkä käy niin että paino tulee sitten rytinällä alas kunhan vaan alkaa ensin putoamaan...
Toisaalta mietin just että onhan tässä se huima n. 300 g/ viikko kuitenkin tippunut.
Kannattaa tehdä niin, että laskee joka ikisen ruoka-aineen,mitä laittaa sämpylöihin ja merkitsee kaikki erikseen sinne kiloklubin ruokataulukkoon.

Sitten vain jakaa ne ruoka-aineet sämpylöiden määrällä ja merkkaa sen osuuden sinne taulukkoon, monta sämpylää on siis syönyt.

Ja jos oikein tarkasti haluaa merkata, niin punnitsee jokaisen taikinamäärän jokaiseen sämpylään ennen paistamista, että tulee yhtä painavia.

Minä itse teen tällaisia sämpylöitä ja ovat hyviä, tosin aika rukiisia:

-ruisjauhoja
-sämpyläjauhoja
-pellavansiemenrouhetta
-auringonkukansiemeniä
-oliiviöljyä
-hiiva
-vesi
-suola
(-kaurahiutaleita)

Salaatinkastikkeena käy hyvin myös vaihtelun vuoksi kermaviili tai pelkkä oliiviöljy.


Tosiaan, rasvaa saat margariinista,kananmunasta,ruokakermasta,pestosta ja juustoista+siemenistä+kinkusta eli aika paljon rasvaa ja ilmeisesti huonolaatuista sellaista.

Määriä en tiedä, miten paljon niitä laitat,mutta varmasti pystyt nipistämään juustoista tms.ja jättämällä jonkun rasvaisen pois ja lisäämällä parempilaatuista rasvaa (pähkinät, siemenet (joita nyt käytätkin),oliiviöljy,avokado...)

Kyllä se siitä lähtee tippumaan ajan kanssa, ei kannata lannistua :)

 
tuntematon harmaa
Olen hienosti päässyt kohti seuraavaa alenevaa tasakiloa. - Minulle tuntuu jostakin syystä sopivan hyvin se, että välillä kerta kaikkiaan löysään. Jos ketuttaa, niin syön normiruokaa. Onneksi mies kannustaa ja jopa estää konkreettisesti mässyn silloin, kun himot iskee päälle ja sanon: "Nyt mä kyllä..." Usein käy niin, että juuri kun olen uuvuksissa jättänyt sen jokapäiväisen lenkkini kävelemättä, paino on seuraavana aamuna laskenut. - Vuosikausien kokeilujen jälkeen voin kyllä todeta, että puurodieetti rulaa ja tässä nämä ohjeet vielä kerran:

- kaikenlaisia puuroja vino pino kotiin ja siitä sitten vuorotellen
- raakaa porkkanaa 2 kpl/pv tikkuina
- yksi prosentin viili /pv
- väinämöisen palttoon nappeja n. 6/pv
- Dietorelleja kolmasosa pussillista päivässä
- jokin hedelmä

Makeutusaineena Hermesetas ja sitten vain viiliin kokeilemaan mausteita, itse laitan kardemummaa.

Muut ravinteet kapseleista ym.

Kun himo iskee, otan palan jotakin herkkua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuntematon harmaa:
Olen hienosti päässyt kohti seuraavaa alenevaa tasakiloa. - Minulle tuntuu jostakin syystä sopivan hyvin se, että välillä kerta kaikkiaan löysään. Jos ketuttaa, niin syön normiruokaa. Onneksi mies kannustaa ja jopa estää konkreettisesti mässyn silloin, kun himot iskee päälle ja sanon: "Nyt mä kyllä..." Usein käy niin, että juuri kun olen uuvuksissa jättänyt sen jokapäiväisen lenkkini kävelemättä, paino on seuraavana aamuna laskenut. - Vuosikausien kokeilujen jälkeen voin kyllä todeta, että puurodieetti rulaa ja tässä nämä ohjeet vielä kerran:

- kaikenlaisia puuroja vino pino kotiin ja siitä sitten vuorotellen
- raakaa porkkanaa 2 kpl/pv tikkuina
- yksi prosentin viili /pv
- väinämöisen palttoon nappeja n. 6/pv
- Dietorelleja kolmasosa pussillista päivässä
- jokin hedelmä

Makeutusaineena Hermesetas ja sitten vain viiliin kokeilemaan mausteita, itse laitan kardemummaa.

Muut ravinteet kapseleista ym.

Kun himo iskee, otan palan jotakin herkkua.
Aivan vääränlainen ja epäterveellinen tapa.

Ei missään nimessä pidä ryhtyä millekään laihdutuskuurille ja syömään huonosti.

Ja laihduttajan ei pidä turvautua vitamiinivalmisteisiin ja terveellisesti laihduttava ei niitä tarvitse vaan saa kaiken tarvitsemansa ruuasta.
 
PikkasenPyöree
Mulla ei oo maanantain jälkeen paino pudonnu eikä noussu, mutta mulle on tullut ihan mahdoton pömppömaha :eek:
Samanlailla oon syöny ja liikkunu kun tähänkin asti... Inhottavaa!!!!
 
Mäkin pidän välillä kalorilaskuvapaan viikon ja syön normi ruokaa kuitenkin kohtuu määriä. Siis sellaisia ruokia mitä ei jaksa alkaa tekemään niin että laskis joka aineksesta erikseen kalorit tms. Tämä viikko on kyllä herkkujen suhteen mennyt täysin pyllylleen |O
 
Nostan... :whistle:
Voin sanoa, että viikko ei ole mennyt ihan putkeen... Alkuviikko meni ihan hyvin. Anoppilassa oli lauantaina tarjoilut... :p Perjantaina täytin huimat 23w! :LOL: :D Silloin söin muffinin "synttärikakkuna"... Anoppi laitto pöydän koreasti ja tänään alotimme uudessa kodissa rempan... Maalailua jne. Söin mitä kiinni sain... :headwall:
Nyt huono omatunto! :whistle: Niin ja karseet menkat... turvottaa... |O

Mutta aamulla nähhään...
 
Turkilmas
Hei kiitos terapian tarpeessa taas :hug: .

Mua kuulkaa vallan jännittää nyt huominen punnitus. Mä olen oikeesti ollut tosi kiltti. Silloin tiistaina repsahdin oikein urakalla, mutta otin siitä sitten karkkipäivän. Eilen söin yhden mokkapalan ja yhden letun, mutta muuten oon ollut aikalailla tarkka syömisistäni.

Saas nähdä joko tuottaa tulosta :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Hei kiitos terapian tarpeessa taas :hug: .

Mua kuulkaa vallan jännittää nyt huominen punnitus. Mä olen oikeesti ollut tosi kiltti. Silloin tiistaina repsahdin oikein urakalla, mutta otin siitä sitten karkkipäivän. Eilen söin yhden mokkapalan ja yhden letun, mutta muuten oon ollut aikalailla tarkka syömisistäni.

Saas nähdä joko tuottaa tulosta :D
Muakin jännittää sun punnitus :)

Kyllä se oikeasti siitä lähtee tippumaan, toisilla se vie vain vähän enemmän aikaa, mutta lannistua ei kannata.

Hitsi, jos voisin enemmän auttaa sua, niin auttaisin ja edelleen voit kysellä multa vinkkejä ja kommentteja jos haluat. Autan mielelläni sua.
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Hei kiitos terapian tarpeessa taas :hug: .

Mua kuulkaa vallan jännittää nyt huominen punnitus. Mä olen oikeesti ollut tosi kiltti. Silloin tiistaina repsahdin oikein urakalla, mutta otin siitä sitten karkkipäivän. Eilen söin yhden mokkapalan ja yhden letun, mutta muuten oon ollut aikalailla tarkka syömisistäni.

Saas nähdä joko tuottaa tulosta :D
Muakin jännittää sun punnitus :)

Kyllä se oikeasti siitä lähtee tippumaan, toisilla se vie vain vähän enemmän aikaa, mutta lannistua ei kannata.

Hitsi, jos voisin enemmän auttaa sua, niin auttaisin ja edelleen voit kysellä multa vinkkejä ja kommentteja jos haluat. Autan mielelläni sua.
Sä olet kyllä oikeesti tosi ihana :hug: . Ja mä käytän sumeilematta hyväkseni sun lupausta auttaa tarvittaessa :saint: .

Mä harmittelin just miehelle että hitsi jos ei taaskaan oo tippunut paino. Mies totesi osuvasti että turha se on numeroita katsella. Että olen jo tehnyt huiman muutoksen syömistavoissani ja jos jatkan samalla tavalla, niin AIVAN VARMASTI se paino vielä lähtee tippumaan. Siihen täytyy vaan luottaa ja jaksaa tsempata :)
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja viivi-85:
Nostan... :whistle:
Voin sanoa, että viikko ei ole mennyt ihan putkeen... Alkuviikko meni ihan hyvin. Anoppilassa oli lauantaina tarjoilut... :p Perjantaina täytin huimat 23w! :LOL: :D Silloin söin muffinin "synttärikakkuna"... Anoppi laitto pöydän koreasti ja tänään alotimme uudessa kodissa rempan... Maalailua jne. Söin mitä kiinni sain... :headwall:
Nyt huono omatunto! :whistle: Niin ja karseet menkat... turvottaa... |O

Mutta aamulla nähhään...
Me muuten näemmä nosteltiin ketjua samanaikaisesti :D. Äläkä siellä pode huonoa omaatuntoa. Välillä menee paremmin ja välillä huonommin. Se on selviö tämmöisessä pitkässä prosessissa. Ja ties vaikka remppaaminen olis kuluttanut vaikka miten paljon ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Hei kiitos terapian tarpeessa taas :hug: .

Mua kuulkaa vallan jännittää nyt huominen punnitus. Mä olen oikeesti ollut tosi kiltti. Silloin tiistaina repsahdin oikein urakalla, mutta otin siitä sitten karkkipäivän. Eilen söin yhden mokkapalan ja yhden letun, mutta muuten oon ollut aikalailla tarkka syömisistäni.

Saas nähdä joko tuottaa tulosta :D
Muakin jännittää sun punnitus :)

Kyllä se oikeasti siitä lähtee tippumaan, toisilla se vie vain vähän enemmän aikaa, mutta lannistua ei kannata.

Hitsi, jos voisin enemmän auttaa sua, niin auttaisin ja edelleen voit kysellä multa vinkkejä ja kommentteja jos haluat. Autan mielelläni sua.
Sä olet kyllä oikeesti tosi ihana :hug: . Ja mä käytän sumeilematta hyväkseni sun lupausta auttaa tarvittaessa :saint: .

Mä harmittelin just miehelle että hitsi jos ei taaskaan oo tippunut paino. Mies totesi osuvasti että turha se on numeroita katsella. Että olen jo tehnyt huiman muutoksen syömistavoissani ja jos jatkan samalla tavalla, niin AIVAN VARMASTI se paino vielä lähtee tippumaan. Siihen täytyy vaan luottaa ja jaksaa tsempata :)
Käytä vaan hyväksi lupaustani, siihen voit luottaa, että sua autan tarvittaessa.

Miehes oli aika lailla oikeassa, olet tehnyt kovan muutoksen hetkessä ja sekin voi pitää painon hetkisen yläällä, jos kroppa sulattelee tuota muutosta.

Mutta varmasti paino lähtee tippumaan jossain vaiheessa, kunhan kroppa tottuu uuteen.

.


 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
laihiksella dietorelleja ja herkkuja..? missä on itsekuri???
Dietorelle on vähäkalorinen makeinen pönttö.
Kyllä mä sen tiedän, idiootti, mutta kai sitä nyt voi laihduttaa ilman että täytyy mussottaa makeisia??? Helpommin menee kun jättää kaikki tyhjänpäiväiset napostelut kokonaan!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
laihiksella dietorelleja ja herkkuja..? missä on itsekuri???
Dietorelle on vähäkalorinen makeinen pönttö.
Kyllä mä sen tiedän, idiootti, mutta kai sitä nyt voi laihduttaa ilman että täytyy mussottaa makeisia??? Helpommin menee kun jättää kaikki tyhjänpäiväiset napostelut kokonaan!!!
Joillekin meille karkit/herkut on sama kuin tupakoitsijalle nikotiini.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rötväles:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
laihiksella dietorelleja ja herkkuja..? missä on itsekuri???
Dietorelle on vähäkalorinen makeinen pönttö.
Kyllä mä sen tiedän, idiootti, mutta kai sitä nyt voi laihduttaa ilman että täytyy mussottaa makeisia??? Helpommin menee kun jättää kaikki tyhjänpäiväiset napostelut kokonaan!!!
Joillekin meille karkit/herkut on sama kuin tupakoitsijalle nikotiini.
Jos haluaa lopettaa tupakoinnin pitää päästä nikotiiniriippuvuudesta eroon. Alkuun esim. nicorettea, mutta ei siihenkään ole tarkoitus jäädä koukkuun vaan lopettaa viimeistään 3 kk käytön jälkeen.

Samoin tuosta napostelusta voisi alkaa irtautumaan, 10 viikkoa takana kuitenkin jo. Oppikaa se uusi elämä jossa syödään lähinnä tarpeeseen. Aika pirun vaikea pitää se uusi paino jos napostelu jää tavaksi. Uusi hoikempi elämä on sitä että on valta itsestä eikä ruoka hallitse elämää.
 
Pitäisköhän antaa "tulosvaroitus" huomisen varalta... :|

Mulla on nimittäin motivaatio karannut tyystin käsistä ja paino on noussu viime maanantain punnituksen jälkeen melkein 2 kg. 1,8 jos ihan tarkkoja ollaan. :ashamed:

On tullu syötyä mitä sattuu ja milloin sattuu. Tänä aamuna teki mieli iskeä hanskat tiskiin ja luovuttaa, mut kai sitä on viel vaan pinnisteltävä kun muitakin olen kannustanut jatkamaan.
 
sipsi noloilee
Alkuperäinen kirjoittaja manta76:
Pitäisköhän antaa "tulosvaroitus" huomisen varalta... :|

Mulla on nimittäin motivaatio karannut tyystin käsistä ja paino on noussu viime maanantain punnituksen jälkeen melkein 2 kg. 1,8 jos ihan tarkkoja ollaan. :ashamed:

On tullu syötyä mitä sattuu ja milloin sattuu. Tänä aamuna teki mieli iskeä hanskat tiskiin ja luovuttaa, mut kai sitä on viel vaan pinnisteltävä kun muitakin olen kannustanut jatkamaan.
Päätit sitten viedä minulta vuorosanat ;), viikkoni on mennyt loppua kohden kirjaimellisesti läskiksi... En tiedä, tuntuu, että mielihyvän on tottunut liiaksi saamaan syömisestä. Olen pettynyt itseeni. Nyt se yksi harmaa jankkaaja voisi haukkua minut jo aiheesta aiempien turhien jupinoiden sijasta ;) ;) ;). Plussakilo tulee ainakin yksi :(. Pakko ryhdistäytyä!!!
 
pienenhetken pikana vaan
kumpa saisitte ne viikonloputkin onnistumaan niin alkais laihdutus näkyä...se elämäntapa ei muutu jos jatkatte noita viikonlopun retkahduksia :/ mutta tsemppiä kaikille vielä! :flower: ei passaa lannistua =)

mä lähden kohtapuoliin treenaan, sain tänään uuden sykemittarin (edellinen hajos) niin ihan innolla oon menossa :D suosittelen muuten muillekin sykemittaria käyttöön, innostaa liikkumaan kun näkee kalorinkulutukset ja sulatetut rasvat grammoina :D
 

Yhteistyössä