Laihdutanko loputkin ennen raskaaksi tuloa? :)

Moip. Oon tässä laihutellu yli 20 kiloa, aina oon ollu ylipainoinen. Terveelliset elämäntavat kuuluu nykyään mun elämään. Kauhea vauvakuume.. Ylipainoa vielä 10 kiloa. Mietin vain, että jos nyt tulisin raskaaksi, olisinkohan taas 30 kiloa ylipainoinen raskauden jälkeenkin? Laihdutanko eka kokonaan normaalipainoon, vai onko sillä väliä?
Auttakaa..!
 
Heips!
Mun tarina on sellainen, että painoin 110kiloa kun aloin haaveilemaan lapsesta.. lasta ei kuitenkaan kuulunut, joten päätin alkaa pudottamaan painoa, että olis sit kivempi olla raskaanakin :)
Sain pudotettua 13kg, kunnes tulin raskaaksi. Raskauden aikana painoa tuli n.10kiloa, ja muutenkin raskausaika meni hyvin, ei ollut mitään ongelmaa vaikka ylipainoinen olinkin. Vauva syntyi normaalisti alakautta, ja sairaalasta kotiin palatessani painoin saman 97kg kuin ennen raskautta :)
Vauva kuitenkin valvotti pitkän aikaa, ja kun vauva täytti vuoden, painoin taas saman 110kiloa. Tuli syötyä mitä vain, ei jaksanut elää terveellisesti kun oli niin väsynyt :(
Nyt jo vuoden verran terveellisemmät elämäntavat olleet mukana menossa, ja päivääkään en vaihtaisi pois :) tällä hetkellä painan 86kg, ja kun miettii että olin oikeesti 11kiloa painavampi kun aloin odottamaan esikoista, en siihen haluaisi lähteä uudelleen. Vaikkakin siis kaikki meni hyvin :)
Mutta siis tällä halusin sanoa sen, että paino palaa takaisin lähtölukemiin, jos ei elämäntapoja muuta pysyvästi!!
Kirjoitit että elät terveellisesti, niin en näkis mitään estettä raskaudelle :) eli siitä vain yrittämään! :) ja kun ei elämässä ole selvää että tärppää ekasta kierrosta, niin voi olla että ehdit samalla tiputtaa painoa vielä muutaman kilon ennen kuin tulet raskaaksi :) joten siis omasta valinnoista on kiinni se, minkä kokoiseksi sitä itsensä päästää, on niitä lapsia tai ei :D
 
Viimeksi muokattu:
Jejj, kiitos vastauksesta! :)
Mukava kuulla että oot pärjänny hienosti ja vielä saanu nyt myöhemmin painoa kuriin! Itse olin lapsuuden ylipainoinen, nyt aikuistuttua saanu painon itse elämänmuutoksella tippumaan samassa, mitat on siis about 70 kiloa ja 160 senttiä, olo ei kyllä tunnu kauheen pullealta ja painokin on kerääntyny niin että ulkopuoliset ei mua kauheen isona pidä. Olo on fyysisesti toodella hyvä, varmaan olis sitte vielä parempi hoikkana, sitä en oo vielä kokenut..
Niin, että raskaus ei itsessään lihota ketään, ainakaan loppuelämäksi? Kuullu niitä tarinoita että tulin raskaaksi ja nyt olen ylipainoinen jne, niin se pelko on nyt ainakin tässä vaiheessa. :D
Paino on ihan lähiviikkoinakin tippunut pari kiloa, joten alas päin mennään.. En sitten tiedä miltä tuntuis kun kilot palais taas hetkellisesti. Onhan se eri asia kuitenkin kun roskaruualla ittensä paisuttaminen.
Oon vielä nuori, mutta musta tuntuu että äitiys on se juttu mitä haluan jo nuorella iällä.. :) En vielä tiedä kaikkea joten kyselen. Kiitoos !
 
Joillain tulee raskauden aikana kiloja enemmänkin, mutta ei se tarkoita että ne loppuelämäksi jää -varsinkaan jos elämäntavat on hyvät :)
Joten siis älä murehdi liikaa painoasioita, jos lapsi on haaveissa :) tsemppiä! :)
 

Yhteistyössä