Laihdutuksesta ja menkoista kysymyksiä.

Heipähei kaikille!

Minua on viimeaikoina askarruttanut enemmän ja vähemmän eräs asia. Olemme mieheni kanssa päättäneet yrittää vauvan saantia ja nyt on takana jo 8kk yritystä, mutta mitään ei ole tapahtunut.

Olen reilusti ylipainoinen nuori nainen. pituutta löytyy 170 cm ja painoa liki 95 kg. Kuukautiseni ovat nykyään erittäin epäsäännölliset, voi mennä jopa 3kk ettei minulla ole kuukautisia laisinkaan. :( Voiko tuo minun painoni olla syy siihen ettei kuukautisia tule? Lihoin noin vuosi sitten todella paljon masennuksen myötä ja nyt olen "havahtunut" kun ei vauvaa ala näkyä. :'(

Olen päättänyt laihduttaa, jos se auttaisi vauvan saantiin, mutta askarruttaa kaikista eniten että onko vain painoni kuukautisten tiellä vai voiko minulla olla jokin sairaus?

Kuulostaa ehkä tyhmältä kysellä täällä, mutta halusin vain kysäistä tietäisikös joku.. :)
 
Hei!
Todennäköisesti raskautta ei kuulu sen vuoksi, että kiertosi on noin epäsäännöllinen. Eli luultavasti et ovuloi joka kuukausi.
Suosittelen käyntiä gynellä, joka osaa kertoa vähän paremmin näistä asioista :)
Vaikka todennäköisesti sielläkin suositellaan tota painon tiputtamista.
Mulla oli sama tilanne esikoista odottaessa, että kierto epäsäännöllinen kun painoa 110kg... raskaaksi tulin vuoden yrittämisen jälkeen kuin painon 97kg, eli painonpudotusta vaati mun kohdalla.
Tsemppiä kovasti, laihdutus kannattaa joka tapauksessa :)
 
Kiitos Miiuliini85 vastauksestasi.

Minä luulen kanssa että minunkin kohdalla tuo painonpudotus on tarpeen. Niinä ammoisina aikoina kun painoin 70kg kuukautiseni olivat todella säänölliset, voi melkein kellosta katsoa ajan millon ne alkavat, mutta toista on nyt.

Onneksi on kesä tulossa ja virtaa riittää, jaksaa jopa lenkkeilläkin ja painoa pudottaa. :)
 
Hei,

Googleta Easy Deat, pääset hyvään alkuun, terveellisesti. Itse pudotin raskauskilot, -20/2kk. Lääkäri pisti verikokeisiin tällä vkolla, munuais, maksa , kreatiini, natrium ym. erinomaisia, hemoglobiinikin 150. Painon ollessa normaaliluokkaa, todennäköisesti kuukautiset säännöllistyvät, tulet helpommin raskaaksi:). Tsemppiä!
 

Yhteistyössä