Laihdutusryhmistä netissä ja "kamalista läskeistä"

  • Viestiketjun aloittaja oikeasti lihava
  • Ensimmäinen viesti
oikeasti lihava
Mua niin harmittaa kun kuulun fb:ssä pariin vertaistukilaihdutusryhmään ja nyt toiseen on tullut mukaan muutamakin ihan normaalipainoinen (ellei jopa hoikka) tyyppi "kiinteytymään". Ryhmän seinä täyttyy siitä kun nämä normaalipainoiset kauniskroppaiset tytöt/naiset lataavat kuvia "läskeistään", valittavat kuinka yököttäviä ovat jne. Minä (ja todennäköisesti muutkin oikeasti ylipainoiset ryhmäläiset) koen nuo tuollaiset lähinnä vittuiluksi. Ryhmässä siis ihmisiä joilla oikeasti kymmeniä kiloja pudotettavaa niin joku 175cm/60kg valittaa siellä miten ei viimeiset kilot tipu, kroppa roikkuu ja on niin läski olo, menis jonnekin syömishäiriö-pipipää-ryhmään hakemaan vertaistukeaan. Kai tuostakin saa sit jotain tyydytystä kun muut kommentoi että ihan täydellinen kroppa on yms... Vittu mitä huomiohuoraamista. Kiitos ja anteeksi.
 
[QUOTE="aapee";28224728]Eikö muilla ole samanlaisia kokemuksia? Vai ärsyynnynkö minä ihan turhasta?[/QUOTE]

Ehkä näille normaalipainoisille kiinteyttäjille löytyisi parempikin ryhmä. Itse en kuulu mihinkään tuollaiseen ryhmään, niin en osaa sanoa minkä verran ärsyttäisi. Itse olen iso ja pudotan painoa ruokavaliolla ja kuntoilulla ja hoikka ystäväni kulkee mukanani salilla. Minulla vaan tavoitteet ja saliohjelma on eri kuin hänellä ja hän treenaa ongelmakohtiaan ja kiinteyttää. En ole tämän asian suhteen nähnyt ongelmaa.
 
juuh
Ärsyttää se muakin ja suuresti. Noi ihmiset ei tiedä läskeistä tai lihavuudesta mitään. Haluavat vaan kommentteja "onpas sulla nätti vartalo, no ei ooo yhtään ylimäärästä" jnejne
 
"ahaa"
Niille sopisi paremmin joku normaalipainoisten laihduttajien ryhmä, mutta onko sellaista? Jos ei, miksi he eivät kuuluisi laihdutusryhmäänne?

Minä olen normaalipainoinen mutta läskiä pitäisi saada pois n. 10 kg. Enkö ansaitse pääsyä laihdutusryhmään näillä kiloilla jos haluan?
 
ää höpöhöpö
[QUOTE="ahaa";28224760]Niille sopisi paremmin joku normaalipainoisten laihduttajien ryhmä, mutta onko sellaista? Jos ei, miksi he eivät kuuluisi laihdutusryhmäänne?

Minä olen normaalipainoinen mutta läskiä pitäisi saada pois n. 10 kg. Enkö ansaitse pääsyä laihdutusryhmään näillä kiloilla jos haluan?[/QUOTE]

Varmasti anorektikoilla on jotain hang around -jengejä, joihin voit pyrkiä. Senverran ristiriitaiset on jutut nyt. Jos olet laihasti lihava, mene punttisalille, opettele liikkumaan sopivasti ja korvaa läski lihaksella. Tekee hyvää terveydelle. Mutta älä viitsi ruikuttaa että pitäisi vaan laihtua.
 
"aapee"
[QUOTE="ahaa";28224760]Niille sopisi paremmin joku normaalipainoisten laihduttajien ryhmä, mutta onko sellaista? Jos ei, miksi he eivät kuuluisi laihdutusryhmäänne?

Minä olen normaalipainoinen mutta läskiä pitäisi saada pois n. 10 kg. Enkö ansaitse pääsyä laihdutusryhmään näillä kiloilla jos haluan?[/QUOTE]

No ainakin tuolla ryhmässä näitä on muutamakin, perustaisivat oman normaalipainoisten pudottajien ryhmänsä. Ja kun oikeasti joukossa on pari joiden bmi on siellä normaalipainon alarajoilla, paino alkaa 4 ja valitetaan miten on niin pulska olo... Oikea osoite lienis syömishäiriöklinikka jos kehonkuva on niin pielessä. Toisilla (joille ryhmä alunperin perustettu) on saman verran pudotettavaa kun näiden seinänvaltaajamarisijoiden koko paino on.
 
"ahaa"
[QUOTE="aapee";28224787]No ainakin tuolla ryhmässä näitä on muutamakin, perustaisivat oman normaalipainoisten pudottajien ryhmänsä. Ja kun oikeasti joukossa on pari joiden bmi on siellä normaalipainon alarajoilla, paino alkaa 4 ja valitetaan miten on niin pulska olo... Oikea osoite lienis syömishäiriöklinikka jos kehonkuva on niin pielessä. Toisilla (joille ryhmä alunperin perustettu) on saman verran pudotettavaa kun näiden seinänvaltaajamarisijoiden koko paino on.[/QUOTE]

Teidän olisi pitänyt laittaa ryhmän nimeen tai kuvaukseen aloitusmittojen bmi-raja... Tai olla hyväksymättä näitä jäseniksi.
 
"aapee"
Niin ja se piti vielä mainita että nämä laiheliinit muistavat aina ruoka- tai kalorikeskusteluissa miettiä sitä että eivät millään saa syötyä tarvittavia kaloreita ("kamala ähky tulee, en vaan saa syötyä enempää kuin sen 800 kcal") vaan syövät liian vähän ja siksi paino ei tipu. Voi helvetti mie sanon ihan oikeasti kun ottaa päähän.
 
"aapee"
[QUOTE="ahaa";28224813]Teidän olisi pitänyt laittaa ryhmän nimeen tai kuvaukseen aloitusmittojen bmi-raja... Tai olla hyväksymättä näitä jäseniksi.[/QUOTE]

Totta. Paras ratkaisu tässä vaiheessa taitaisi olla itse lähteä ryhmästä ärsyyntymästä. Mutta kun toisaalta siellä on niitä samassa tilanteessa olevia joilta sitä vertaistukeakin saa.
 
[QUOTE="aapee";28224814]Niin ja se piti vielä mainita että nämä laiheliinit muistavat aina ruoka- tai kalorikeskusteluissa miettiä sitä että eivät millään saa syötyä tarvittavia kaloreita ("kamala ähky tulee, en vaan saa syötyä enempää kuin sen 800 kcal") vaan syövät liian vähän ja siksi paino ei tipu. Voi helvetti mie sanon ihan oikeasti kun ottaa päähän.[/QUOTE]

Voisiko heille nätisti ehdottaa, että apua voisi olla enemmän jostain muusta ryhmästä?
 
"aapee"
Voisiko heille nätisti ehdottaa, että apua voisi olla enemmän jostain muusta ryhmästä?
No kun ovat tuttuja muutenkin niin vähän vaikeaa :( Mutta eivät kuitenkaan tarpeeksi tuttuja.
Ja osa meistä oikeasti lihavista lähtee näihin juttuihin mukaan.

Onneksi tosiaan olen myös toisessa ryhmässä jossa oli se bmi-raja mutta siellä ei olla kovinkaan aktiivisia kirjoittamaan ja itseäni nämä ryhmät kuitenkin motivoivat niin etten haluaisi tästä "laiheliinien valtaamasta"kaan erota.
 
[QUOTE="aapee";28224844]No kun ovat tuttuja muutenkin niin vähän vaikeaa :( Mutta eivät kuitenkaan tarpeeksi tuttuja.
Ja osa meistä oikeasti lihavista lähtee näihin juttuihin mukaan.

Onneksi tosiaan olen myös toisessa ryhmässä jossa oli se bmi-raja mutta siellä ei olla kovinkaan aktiivisia kirjoittamaan ja itseäni nämä ryhmät kuitenkin motivoivat niin etten haluaisi tästä "laiheliinien valtaamasta"kaan erota.[/QUOTE]

Siis ryhmän ulkopuolella tuttuja myös?
 
[QUOTE="aapee";28224880]Kyllä, eräänlaista kaveriporukkaa ollaan ja ihan oikeastikin harvakseltaan ainakin joidenkin kanssa nähdään. Ei kuitenkaan mitään niin tuttuja että vois sanoa

Ja joku tuolla kyseli onko nämä olleet joskus lihavempia, pari onkin mutta muutama ikänsä ollut ihan hoikkia.[/QUOTE]

Onhan tuo vähän hankala..
 
"vieras"
Ne hoikat voi oikeesti tuntea olonsa lihavaksi.. :( Ite painoin ennen lapsia 62kg (169cm) ja tunsin olevani ihan mahoton sotanorsu. Hävetti mennä neuvolassa vaa'alle kun ekaa lasta odotin. Nyt viidennen lapsen jälkeen painoa on pitkästi yli 80kg ja voin vaan unelmoida olevani jälleen 62kiloinen..

Mutta ymmärrän APtä täysin. Painon pudottaminen monen pienen lapsen, väsymyksen ja roikkuvan mahan kanssa ei todellakaan oo helppoa. Enkä todellakaan haluais katella 60 kiloisten kuvia nyt kun itellä siihen vielä matkaa.
 
"eee"
Mäkin ymmärrän ap:ta, mutta myös niitä hoikkia. Jos on vaikka koko ikänsä, parikymmentä vuotta tottunut olemaan painoindeksissä 19, niin kyllä se BMI 22 tuntuu sen jälkeen ihan karmealta ja itsetunto voi olla aivan nollissa.
 
Mielestäni normaalipainoisetkin saavat toki kuulua laihdutusryhmiin, mutta kyllä pitäisi kenellä tahansa olla tarpeeksi tilannetajua, ettei pidä hirveää älämölöä "kamalista läskeistään" jos paikalla on selkeästi lihavampiakin ihmisiä. Se on jo melko suoraa vittuilua. Ja en myöskään katsoisi, että on aiheellista postata itsestään jatkuvasti niitä edistymiskuvia, varsinkin jos se pudotus"urakka" on 5 kiloa, niin ei joka puolelta kilolta tarvitse päivitystä laittaa. Väkisinkin vaikuttaa huomiohuoraamiselta.
 
"aapee"
Mielestäni normaalipainoisetkin saavat toki kuulua laihdutusryhmiin, mutta kyllä pitäisi kenellä tahansa olla tarpeeksi tilannetajua, ettei pidä hirveää älämölöä "kamalista läskeistään" jos paikalla on selkeästi lihavampiakin ihmisiä. Se on jo melko suoraa vittuilua. Ja en myöskään katsoisi, että on aiheellista postata itsestään jatkuvasti niitä edistymiskuvia, varsinkin jos se pudotus"urakka" on 5 kiloa, niin ei joka puolelta kilolta tarvitse päivitystä laittaa. Väkisinkin vaikuttaa huomiohuoraamiselta.
No juurikin tämä oli mulla pointtina, osasit vaan sanoa hienommin! :)
 
Mä olen 170/68. Ihan oikeasti olen mielestäni liian pullea. Ärsyttää kun en saisi lihavempien ystävien seurassa kauhistella esim. mahaani tai puhua laihduttamisesta. Pitäisi vaan olla tyytyväinen.

Sama kun sanois jollekin surulliselle, että älä siinä valita, mulla on ollut masennus 10 vuotta.

Toki tommosissa yhteisöissä kuvien jatkuva laittaminen ym. on vähän tökeröä. Mutta vaikka itsekään en ole hirvittävän lihava, on minullakin ongelmakohtia joista haluaisin eroon. Mutta en lähtisi minnekään suurimpaan pudottajaan..
 
Mä olen 170/68. Ihan oikeasti olen mielestäni liian pullea. Ärsyttää kun en saisi lihavempien ystävien seurassa kauhistella esim. mahaani tai puhua laihduttamisesta. Pitäisi vaan olla tyytyväinen.

Sama kun sanois jollekin surulliselle, että älä siinä valita, mulla on ollut masennus 10 vuotta.

Toki tommosissa yhteisöissä kuvien jatkuva laittaminen ym. on vähän tökeröä. Mutta vaikka itsekään en ole hirvittävän lihava, on minullakin ongelmakohtia joista haluaisin eroon. Mutta en lähtisi minnekään suurimpaan pudottajaan..
Joo tämä on vähän tällainen arka asia. Varmastikin oikean lihavan ystävän seurassa voit puhua, että "haluaisin kyllä kiinteyttää vyötäröä ja pitäisi pudottaa pari kiloa, masentaa", mutta jotkut tuntemattomammat saattavat vetää herneen nokkaan tuostakin. Tuolloin ongelma on kuitenkin siinä herneilijässä. Jos taas rutistelet vatsanahkaa ja selität kuinka olet "vastenmielinen läskiporsas, hyi yäk" niin kyllähän siihen vähän sellainen vihjaus kuuluu, että ne vieressä olevat isommat läskit olisivat vielä vastenmielisempiä. Taitolaji.

Siitä en kyllä tykkää yhtään, että joidenkin mielestä on ihan ok kauhistella toisten "laihuutta", varsinkin kun usein nämä kahistelun kohteet ovat ihan täysin normaalipainoisia, hoikkia ihmisiä. Sama menee vähän kaikissa jutuissa, joissa sitä lähempänä "ihannetta" olevaa saa muka jostain syystä mollata. Jotkut ihmiset katsovat oikeudekseen myös keuhkota siitä, kuinka isot rinnat on rumat ja alkavat riippumaan, mutta laudaksi haukkujia katsotaan automaattisesti kieroon. Toisaalta herkkänahkaisuus on ymmärrettävääkin, kun ihminen yleensä kuulee niistä läskeistään tai puuttuvista rinnoistaan vuosikausia kaikilta "ystävällisiltä" luokkatovereilta. He saattavat tulla sokeiksi sille, että esim. laihaksi haukkuminen voisi oikeasti myös loukata.
 
"vieras"
[QUOTE="aapee";28224814]Niin ja se piti vielä mainita että nämä laiheliinit muistavat aina ruoka- tai kalorikeskusteluissa miettiä sitä että eivät millään saa syötyä tarvittavia kaloreita ("kamala ähky tulee, en vaan saa syötyä enempää kuin sen 800 kcal") vaan syövät liian vähän ja siksi paino ei tipu. Voi helvetti mie sanon ihan oikeasti kun ottaa päähän.[/QUOTE]

Just ja "mä en siis yksinkertasesti muista syödä, hihi" ynnä muuta paskaa. Haluavat vaan tuntea itsensä laihoiksi ja kauniiksi oikeasti ylipainoisten rinnalla.
 
"aapee"
[QUOTE="vieras";28225215]Just ja "mä en siis yksinkertasesti muista syödä, hihi" ynnä muuta paskaa. Haluavat vaan tuntea itsensä laihoiksi ja kauniiksi oikeasti ylipainoisten rinnalla.[/QUOTE]

Juurikin näin, ooks säkin siellä samassa ryhmässä? ;)
 
Ja en myöskään katsoisi, että on aiheellista postata itsestään jatkuvasti niitä edistymiskuvia, varsinkin jos se pudotus"urakka" on 5 kiloa, niin ei joka puolelta kilolta tarvitse päivitystä laittaa. Väkisinkin vaikuttaa huomiohuoraamiselta.
Thank god for internet, ennenhän ku tyttöporukalla mentiin saunaan niin se ulina alko samoin tein ovella jo "mä oon niin läski, kattokaa ny!", joilla kalasteltiin kohteliaisuuksia kavereilta hyvästä kropasta :D
 
  • Tykkää
Reactions: Big Bang Theory

Yhteistyössä