Laihtuuko jos syö terveellisesti ja kohtuullisesti ja kävelee joka päivä tunnin nopeaa vauhtia?

Viestiketju alueella 'Mitäs nyt? Aihe vapaa' , aloittaja vierailija, 11.01.2020.

  1. vierailija

    vierailija Vieras

    Kokemuksia? Mielipiteitä?

    Ruoalla tarkoitan normaalia kotiruokaa, ei rasvassa uivia juttuja eikä pikaruokaa. Ei karkkia, pullaa yms.
    Paljon kasviksia, vähän kanaa ja tonnikalaa, munia yms.
    Korkeintaan kerran päivässä makaronia tai riisiä.

    Ja nopeaa kävelyä joka päivä tunti?

    Viisi kiloa pitää saada pois. Onnistuuko?
     
    #1
  2. m.e.k.

    m.e.k. Tunnettu jäsen

    Rekisteröitynyt:
    06.12.2019
    Viestejä:
    1 254
    Saadut tykkäykset:
    698
  3. r0s

    r0s Tunnettu jäsen

    Rekisteröitynyt:
    05.08.2018
    Viestejä:
    10 939
    Saadut tykkäykset:
    6 407
    Lähtötilanteesta riippuen.

    Mä harpon joka päivä ainakin pari tuntia ripeään. Tunnilla siis lihoisin.
     
    #3
  4. vierailija

    vierailija Vieras

    Ap ajaa yleensä vain autolla, istuu paljon.
     
    #4
  5. r0s

    r0s Tunnettu jäsen

    Rekisteröitynyt:
    05.08.2018
    Viestejä:
    10 939
    Saadut tykkäykset:
    6 407
    Siis tunti kävelyä kuluttaa noin 400-500 kaloria (60-90 kiloisella ihmisellä) ja 7000 kaloria on yksi kilo. Eli parissa viikossa voisi kävellen kadottaa yhden kilon ellei palkitse itseään lenkin päälle herkuilla.
     
    #5
  6. vierailija

    vierailija Vieras

    Ei toimi. Tuolla pysyt samassa painossa.
    Puolita ne "kohtuulliset" annokset niin laihdut. Tunnin kävely ei auta laihtumaan, mutta toki parantaa muuten terveyttä ja jaksamista.
     
    #6
  7. vierailija

    vierailija Vieras

    Ei. -7000kcal on -1kg. Ei kahta...
     
    #7
  8. r0s

    r0s Tunnettu jäsen

    Rekisteröitynyt:
    05.08.2018
    Viestejä:
    10 939
    Saadut tykkäykset:
    6 407

    Niinhän mä sanoin. Vai enkö? :cautious:
     
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
    #8
  9. vierailija

    vierailija Vieras

    Kuntoilun esim. kuntokävelyn kalorien jälkipoltto jatkuu ainakin 24 tuntia, joten säännöllisen kuntokävelyn esim. tunnin 500-600 kcal lisäksi kaloreita palaa kiihtyneesti vielä pitkään jopa seuraavaan treeniin asti, jos se on seuraavana päivänä tai yhden välipäivän jälkeen. Tämän kalorien jälkipolttamisen takia kuntoilu on huomattavasti tehokkaampaa kuin pelkän liikuntasuoritteen kalorimäärän poltto.
     
    #9
  10. r0s

    r0s Tunnettu jäsen

    Rekisteröitynyt:
    05.08.2018
    Viestejä:
    10 939
    Saadut tykkäykset:
    6 407

    Ja jos tavallinen kokopäivänpersiilläänistuja lähtee tunni kävelylle, on se kaukana kuntokävelystä.

    Ei pidä tuudittaa itseään harhaan tallaamisen laihduttavasta vaikutuksesta koska huonolla tuurilla se sit aiheuttaa herkuilla palkitsemisen ja sit tulot onkin plusmerkkinen.
     
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
    #10
  11. vierailija

    vierailija Vieras

    Höpön, löpön. Jos syö ruokaa, jolla paino pysyy ennallaan, eli vanhaan tapaan, mutta kävelee tunnin verran 500-600 kcal niin takuulla tuo kalorivajaus pudottaa painoa. Mikäli edes hieman vielä nipistää ruuan kaloreista valitsemalla ravitsevia ravintoainetiheitä ruoka-aineita höttöruuan sijaan, kaloripoltto lisääntyy vielä lisää ja laihtuminen nopeutuu. On paljon ravintoainetiheitä ruoka-aineita, jotka ovat vieläpä täyttäviä ja joita saa syödä kohtuu paljon kalorimäärän pienentyessä perusmätöstä. Useat terveelliset ruoka-aineet lisäävät vielä energisyyttä liikunnan lisänä, joka saa liikkumaan enemmän ihan normiskareissa.
     
    #11
  12. vierailija

    vierailija Vieras

    Riippuu ihan saamastasi kalorimäärästä eli ravinnosta. Mikäli et söisi liikaa tunnin kävely laihduttaisi aivan varmasti. -500kcal tunnin kävelyllä on kohtuu paljon.
     
    #12
  13. r0s

    r0s Tunnettu jäsen

    Rekisteröitynyt:
    05.08.2018
    Viestejä:
    10 939
    Saadut tykkäykset:
    6 407

    Toki! Muttei sekään näy puntarilla ennen kuin parin viikon kuluttua.

    Toki se sit näkyy taas seuraavan parin viikon kuluttua miinusmerkkisenä ellei ole jo luovuttanut koska ei muuttunutkaan laihaksi ekan viikon jälkeeen.
     
    #13
  14. vierailija

    vierailija Vieras

    Toisaalta tunnin päivittäisen kuntokävelyn 500-600 kcal lisänä on jatkuva jälkipoltto, joka kuluttaa nopeutettuna kaloreita. Hyöty on siis huomattavasti pelkän liikuntasuoritteen kalorinpolttoa suurempi säännöllisesti päivän-parin välein kuntoiltuna.
     
    #14
  15. vierailija

    vierailija Vieras

    Se on kuntokävelyä heti, jos sen tekee kuntokävelynä, ja poltto on ylipainoisella vielä suurempaa, koska kalorinpoltto liittyy kehon painoon.
    En ole nähnyt persiilläänistujaa tai ylipainoista, jolle kuntokävely ei olisi tehnyt jo viikon jälkeen hyvää. Ensimmäiset kerrat saattavat tuoda sääri-, selkä- ym. kipuja, mutta sen jälkeen kun keho tottuu viikossa-parissa reippaaseen kuntokävelyyn, alkaa tapahtua. Kannattaa pitää selkä suorana, niin ryhtikin paranee todella nopeasti. Myös mäkinousut ja portaikkojen nousut kuntokävellen ovat tehokasta treeniä, jossa kaloreita palaa vielä paremmin.
     
    #15
  16. vierailija

    vierailija Vieras

    Keho vaatii jo pian sitä kävelylenkkiä. Sports Tracker kannattaa asentaa heti kännykkään, se tuo kilpailuvietin tulosten parantamisen muodossa.
    Tunnin kävelylenkki sujuu ihmeen nopeasti eikä vaadi kuin kunnon lenkkarit ja sään mukaiset vaatteet.
     
    #16
  17. Neidar

    Neidar Jäsen

    Rekisteröitynyt:
    06.01.2020
    Viestejä:
    85
    Saadut tykkäykset:
    29
    400-500 kaloria on melko vähän huomioiden ihmisen keskimääräisen kulutuksen joka on siis noin 2000000 kaloria. Oisko nyt kalorit ja kilokalorit menneet sekaisin?
     
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
    #17
  18. r0s

    r0s Tunnettu jäsen

    Rekisteröitynyt:
    05.08.2018
    Viestejä:
    10 939
    Saadut tykkäykset:
    6 407


    En usko. 7000 kaloria on yhtä kuin kilo. Vajauksena miinusmerkkinen ja lisänä plussaa.
     
    #18
  19. Neidar

    Neidar Jäsen

    Rekisteröitynyt:
    06.01.2020
    Viestejä:
    85
    Saadut tykkäykset:
    29
    7000 kaloria on 7 kilokaloria. Ihminen kuluttaa noin 2000 kilokaloria.
     
    #19
  20. Neidar

    Neidar Jäsen

    Rekisteröitynyt:
    06.01.2020
    Viestejä:
    85
    Saadut tykkäykset:
    29
    7000 kilokaloria on noin yksi kilo rasvaa
     
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
    #20
  21. r0s

    r0s Tunnettu jäsen

    Rekisteröitynyt:
    05.08.2018
    Viestejä:
    10 939
    Saadut tykkäykset:
    6 407

    Olet oikeassa!
     
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
    #21
  22. vierailija

    vierailija Vieras

    Ding ding ding! Waude! Näinkö helppoa se on! Ohho! Kyl maar nyt kansakunnan ylilihavuuteen on keksitty ratkaisu, jälkipoltto! Kyllon tehokasta! Ja kun miettii kui paljon täällä on koiran kanssa lenkkeilijöitä, nii kansa hoikistuu silmissä (y) (öööö, miksei tämä ole ennen ollut näin vaikuttavaa tämä jälkipoltto???:eek::eek:)
     
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
    #22
  23. vierailija

    vierailija Vieras

    Kiitos kyllä siis kannattaa ainakin kokeilla!
    En palkitse itseäni herkuilla. Se on mennyttä elämää se.
    Ap
     
    #23
  24. Elena777

    Elena777 Tunnettu jäsen

    Rekisteröitynyt:
    24.05.2016
    Viestejä:
    47 145
    Saadut tykkäykset:
    14 869
    Periaatteessahan kaikki liikunta on vaan hyödyksi, kuhan ei korvaa poltettuja kaloreita ylimääräisellä ruoalla/herkuilla.
     
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
    #24
  25. r0s

    r0s Tunnettu jäsen

    Rekisteröitynyt:
    05.08.2018
    Viestejä:
    10 939
    Saadut tykkäykset:
    6 407

    Jep! Ja kunhan ei odota hoikistuvansa kuukaudessa ja sit kun sitä ei tapahdu, palaa aiempiin ruokalilu/liikkumattomuustottumuksiinsa.
     
    • Tykkään Tykkään x 1
    • List
    #25
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti