Laitetaanko uusi pino kaikille raskaana oleville kaksosten odottajille :)

Onnea Katryhinalle ja Tuplaonnelle :flower:

Oma oloni on todella kauhea. Jalkani eivät taivu oikeastaan enää yhtään massiivisen turvotuksen tähden, päätä särkee, kuumeilee...

Eilen NKL:lla otettiin verta ja tutkittiin muutenkin, mutta ei ainakaan vielä raskausmyrkytystä lääkärin mielestä. Kuinka sitä voi elää näin vielä monta viikkoa? Vauvat ovat 2 kg kumpainenkin ja voivat hyvin. Minä vain menen aivan romuksi.

Ah ja voih!

juulia rv 33+2 :eek:
 
lumihiutale leijailee
Alkuperäinen kirjoittaja TUPLAONNI:
Alkuperäinen kirjoittaja Linnea-81:
Onnea täältäkin Valvatille perheineen! :heart:

Mie alan olee jo ihan kypsä tähän oloon ja toivon, että nuo parin viikon sisään ymmärtäis tulla pois tuolta mahasta. Viime polikäynnillä (34+3) vauvat olivat jo n. 2,2 ja 2,5 kg. Mut mitään supistuksia, tms. ei oo ollu varmaan pariin viikkoon ja pikkuhiljaa alkaa vähän puuduttamaan tää avuttomuus, kun oikeen mitään ei pysty tekemään, kun on niin kömpelö olo ja nukkuminenkin on yö yöltä vaikeempaa.

Linnea rv 35 + 1
Samoilla viikoilla mennään. :hug:
 
Onnea Katryhinalle ja Tuplaonnelle meiltäkin!

Mie siis olin perjantaina sektiossa ja meille syntyivät herrat A 3245 g / 49 cm ja B 2755 g / 49 cm ja kumpikin sai 9 Apgarin pistettä. Sektio oli pelottava kokemus (kaikki meni kuitenkin tosi hyvin), vaikkakin tuo päivä oli kuitenkin elämäni paras :) !
 
Hei vain,
Olen ns: mattimyöhänen tähän palstaan...tai miten sen nyt ottaa.
Laskettu aika on äitienpäivänä 2008 ja ensiviikon perjantaina tiedän että joko aikaisemmin sektiolla leikataan, en voi normaalisti synnyttää ja perätilassakin toinen on, niin en senkään takia.

Koko raskaus oli IHME meille sillä yritimme miehen kanssa noin 6 vuotta toista lasta, meillä on tyttö ennestään. Sairasteluni esti raskauden ja näin unen tuossa kolme vuotta sitten että tuun raskaaksi ja saan kaksoset ja olihan se elämys kun lomamatkalla meressä tyttäreni kanssa uiskentelin tuli tunne että olen raskaana ja soitin miehelle Suomeen että olen raskaana. En mitään testejä tehnyt vaan oli niin vahva olo ja paha-olo koko loman aikana.
Kotia tultua tein raskaustestin terveyskeskuksessa ja positiivinen vastaus...olimme onnesta sekaisin koko perhe.

Mutta eka ultraankun menin sanoin mieslekurille että anna kun sanon että siellä on kaksi. Ja lääkäri vain toetaa onneksi olkoon rouva näköjään tiesi.
Hassuinta oli se että eka laspi on viikkoa aikaisemmin hedelmöittynyt ja toinen siis viikon myöhässä. Eri pusseissa ovat ja ovat nyt saman kokoisia ja painoisia eli hirmu kirimisen on viikon jälkijunassa ollut kaksonen ottanut.

Koko raskaus on ollut tuskaa sairauteni takia mutta olen selvinnyt hyvin sängyssä maaten ja lukenut pienen kirjaston verran kirjoja ja neulonut säkkitolkulla lankoja.
Paha-olo ja huimaus on ollut joka päivästä ja nensätä verentulo selittämätöntä. Sillä verikokeet ja sokerinrasitustestit on olleet ok sekä verenpaino.
Onko Teillä ollut nenäverenvuotoa niin että meinaa tukehtua?! entä pahaa oloa?!
Masu on valtava mutta mulla painonnousussa on käynnyt niin että olen laihtunut sen 15kg, kun iapanat masussa on kirjaimellisesti polttaneet läskini pois edellisestä raskaudesta jäänneitä...
Odotan kovasti lenkille pääsyä ja luontoon samoilua...tuntuu tylsältä olla vain kotona ja keikenlisäksi olemme noin 3vko sitten muuttaneet uuteen asuntoon ja ei meillä apua ollut, itse siinä väänsin mieheni kanssa asunnon kuntoon...ja olemme molemmat niin poikki. Edellisestä homepesästä piti pois muuttaa.

Sukuni on ympäri maailmaa niin itse yritän pärjätä lasteni kanssa, mies auttaa kun töiltään ehtii...Suurin huoleni on että osa vauvan tavaroista on vielä hankkimati...

Suuresti ihmettelen että onpa paljon kaksosten äitejä olemassa, kun ei niihin ennen kiinnittänyt huomiota...
Onko muita Turun seudulla menossa nyt kesän aikana Tyksiin saamaan kaksosia?! Ja minkä ikäisiä kaksosten mammoja täällä on? Itse olen 37...ja viimeiset lapset teen...

Terveisin hissu3

Ps: sori kirjoitusvirheitä, vauvat potkii mahassa niin ettei meinaa tuolilla pysyä.
 
Hei Hissu!
Paljon onnea kaksosraskauden johdosta!!! Kiva tarina raskauden alkamisesta. Kannattaa tulla kurkistelemaan myös monikko-onnea palstalle, sieltä saa ihan hurjasti myötäelämistä ja vanhempia ketjuja lukemalla myös huojennusta omaan olotilaan...- aikaisemmat kaksosten odottajat kun tuntuvat käyneen pitkälti läpi samoja tunnetiloja sekä myös noita fyysisesti rankkoja kokemuksia.
Tsemppiä loppurutistukseen ja törmäillään monikko-onnea- sivuilla ;) !

Maria
rv 17+4 (La. 17.9)
 
Hei kaikille ! :flower:

IHANAA huomata kuinka monta meitä tuplien odottajia tosiaan onkaan....

Meillä laskettu aika 11.10 , eli nyt viikkoja 14+2 ja molemmat pikkuiset omissa sikiöpusseissaan.
Alkuihmetysten ja hieman kauhun sekaistenkin tunnelmien jälkeen kaikki alkanut tuntumaan oikein ihanalta. Ultrassa kaikki hyvin ja turvallisempi olo valtaa mielen....

Mukavaa lukea jo teidän pidemmällä olevien kokemuksia ja tuntemuksia.... ( Itsellä esikoinen jo 9-v , joten tuntuu taas kaikki täysin uudelta ja ihmeelliseltä..... )

Ja kun meitä niin monta, tehtäiskö hieman listaa......? Näkisi missä päin ja mihin aikaan kukakin menee..... ( Kunhan vaan mietiskelin..)

:flower: Hyviä vointeja kaikille ! Terveiset täältä Vantaan suunnalta...

Linda -08 la 11.10 / Vantaa
 
Heippa Hissu ja Linda! Tervetuloa mukaan keskusteluun. Listan voisi todellakin kasata, sillä tämä ketju on jo aika vanha ja moni odottaja on jo siirtynyt äitiyden puolelle =) Taidanpa tehdä uuden pinon tämänhetken odottajille, tulkaa sinne sitten kertomaan omat tietonne!

HooWee 29+6
 
HooWee jo tehny uuden listan.... ?

Innokkaana mukaan tulisin, tänään Np:ssä A: 5.9cm, turvoke 1.1mm B: 5.7cm ja turvoke 1.2mm. Molemmat huhtoivat kovasti ja kaikki elimet olivat jo paikoillaan! =)

Nyt vain onnellista masun kasvattelua. :heart: :heart:

T. Ulpis 12+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ulpulummukka:
HooWee jo tehny uuden listan.... ?

Innokkaana mukaan tulisin, tänään Np:ssä A: 5.9cm, turvoke 1.1mm B: 5.7cm ja turvoke 1.2mm. Molemmat huhtoivat kovasti ja kaikki elimet olivat jo paikoillaan! =)

Nyt vain onnellista masun kasvattelua. :heart: :heart:

T. Ulpis 12+1
Avasin uuden pinon, käy lisäämässä sinne omat tietosi!

HW
 
Herra A ja Neiti B syntyivät sektiolla 16.4.

Raskausmyrkytyshän se oli. Nesteen kertyminen ja verenpaine eivät lääkäreitä kiinnostaneet. Kukaan ei uskonut minua ja sekös suututtaa. Neuvola seula vuosi ainakin minun kohdallani kuin seula.
Menin lopulta päivystykseen ja pääsin sisään sairaalaan. Painoin 80 kg (lähtöpaino 50 kg)enkä ollut lihonnut ollenkaan läskiä, lähes pelkkää nestettä tuo paino. Lähes samantien kuntoni heikkeni todella nopeasti ja lääkärit päätyivät raskauden purkamiseen. Viikkoja ehti kertyä onneksi 34+3, joten lapsilla ei ole mitään hätää eikä vikaa. Ovat kuitenkin sijoitettuna sairaalaan kunnes kasvavat ja jaksavat itse syödä.

Nyt päivät kuluvat sairaalassa rampaten. Imetys on todella vaikeaa saada alkuun ja muutenkin tämä tilanne on hirveän harmillinen, mutta menee onneksi ohi ajan kanssa.

Siispä kanssasisaret - VAATIKAA ASIANMUKAISTA HOITOA, JOS ITSESTÄNNE TUNTUU SILTÄ.


juulia :wave:
 
Olen samaa mieltä, että pitää itse olla tarkka ja vaatia hoitoa oman olon mukaan.
Itselläni venytettiin raskutta ja sektiosta ei ollut puhettakaan.
Loppujen lopuksi todella rankka käynnistetty alatiesynnytys ja B-poika kärsi pahasti hapenpuutteesta. Nyt sitten seurataan kehitystä lastenklinikan toimesta.
Jos sektioon olisi päädytty tilanne olisi ollut paljon parempi!
 
lumihiutale leijailee

Hyvin ne nukkuu. =)




Alkuperäinen kirjoittaja TUPLAONNI:
Alkuperäinen kirjoittaja TUPLAONNI:
Alkuperäinen kirjoittaja Linnea-81:
Onnea täältäkin Valvatille perheineen! :heart:

Mie alan olee jo ihan kypsä tähän oloon ja toivon, että nuo parin viikon sisään ymmärtäis tulla pois tuolta mahasta. Viime polikäynnillä (34+3) vauvat olivat jo n. 2,2 ja 2,5 kg. Mut mitään supistuksia, tms. ei oo ollu varmaan pariin viikkoon ja pikkuhiljaa alkaa vähän puuduttamaan tää avuttomuus, kun oikeen mitään ei pysty tekemään, kun on niin kömpelö olo ja nukkuminenkin on yö yöltä vaikeempaa.

Linnea rv 35 + 1
Samoilla viikoilla mennään. :hug:
 
lumihiutale leijailee
Alkuperäinen kirjoittaja Linda-08:
Hei kaikille ! :flower:

IHANAA huomata kuinka monta meitä tuplien odottajia tosiaan onkaan....

Meillä laskettu aika 11.10 , eli nyt viikkoja 14+2 ja molemmat pikkuiset omissa sikiöpusseissaan.
Alkuihmetysten ja hieman kauhun sekaistenkin tunnelmien jälkeen kaikki alkanut tuntumaan oikein ihanalta. Ultrassa kaikki hyvin ja turvallisempi olo valtaa mielen....

Mukavaa lukea jo teidän pidemmällä olevien kokemuksia ja tuntemuksia.... ( Itsellä esikoinen jo 9-v , joten tuntuu taas kaikki täysin uudelta ja ihmeelliseltä..... )

Ja kun meitä niin monta, tehtäiskö hieman listaa......? Näkisi missä päin ja mihin aikaan kukakin menee..... ( Kunhan vaan mietiskelin..)

:flower: Hyviä vointeja kaikille ! Terveiset täältä Vantaan suunnalta...

Linda -08 la 11.10 / Vantaa

Mistäpäin vantaata? Ite sieltä kotoisin.
 
lumihiutale leijailee
Linda-08:
Hei kaikille !

IHANAA huomata kuinka monta meitä tuplien odottajia tosiaan onkaan....

Meillä laskettu aika 11.10 , eli nyt viikkoja 14+2 ja molemmat pikkuiset omissa sikiöpusseissaan.
Alkuihmetysten ja hieman kauhun sekaistenkin tunnelmien jälkeen kaikki alkanut tuntumaan oikein ihanalta. Ultrassa kaikki hyvin ja turvallisempi olo valtaa mielen....

Mukavaa lukea jo teidän pidemmällä olevien kokemuksia ja tuntemuksia.... ( Itsellä esikoinen jo 9-v , joten tuntuu taas kaikki täysin uudelta ja ihmeelliseltä..... )

Ja kun meitä niin monta, tehtäiskö hieman listaa......? Näkisi missä päin ja mihin aikaan kukakin menee..... ( Kunhan vaan mietiskelin..)

Hyviä vointeja kaikille ! Terveiset täältä Vantaan suunnalta...

Linda -08 la 11.10 / Vantaa



Mistäpäin vantaata? Ite sieltä kotoisin.

Poista viesti
 
lumihiutale leijailee
Linda-08:
Hei kaikille !

IHANAA huomata kuinka monta meitä tuplien odottajia tosiaan onkaan....

Meillä laskettu aika 11.10 , eli nyt viikkoja 14+2 ja molemmat pikkuiset omissa sikiöpusseissaan.
Alkuihmetysten ja hieman kauhun sekaistenkin tunnelmien jälkeen kaikki alkanut tuntumaan oikein ihanalta. Ultrassa kaikki hyvin ja turvallisempi olo valtaa mielen....

Mukavaa lukea jo teidän pidemmällä olevien kokemuksia ja tuntemuksia.... ( Itsellä esikoinen jo 9-v , joten tuntuu taas kaikki täysin uudelta ja ihmeelliseltä..... )

Ja kun meitä niin monta, tehtäiskö hieman listaa......? Näkisi missä päin ja mihin aikaan kukakin menee..... ( Kunhan vaan mietiskelin..)

Hyviä vointeja kaikille ! Terveiset täältä Vantaan suunnalta...

Linda -08 la 11.10 / Vantaa



Mistäpäin vantaata? Ite sieltä kotoisin.

Poista viesti
 

Yhteistyössä