Laminaattilattia

merelle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.11.2004 klo 15:49 palsternakka kirjoitti:
Kertokaapa laminaattilattian hyviä ja huonoja puolia. Tarttis piakkoin päättää, tuleeko lattiat laminaatista vai muovimatosta.
huonot:kylmä, liukas, kolisee kauheesti kun esim. lelu putoaa
hyvät:kestävä, edullinen
 
No meidän laminaattilattiat on kohta jo kymmenen vuotta vanhat, joten kehitys on varmaan edennyt hurjasti. Itse olen kärsinyt siitä, että kiiltäväpintaisessa laminaatissa näkyy kaikki, koiran tassun jäljet, miehen hikisen sukan kuva, saunasta tassuttelevan vieraan jalanjälki, kaikki tipat. Vaatisi pesua erittäin usein. Himmeäpintainen ehkä olisi toisenlainen. Vähän kylmä on myös ja liukas, ohkoiset matot ei pysy paikallaan. Mutta kieltämättä on ollut kestävä, vain muutamassa kohdassa reikä, kun on tullut pudotettua jokin painava/terävä. Koiran kynnet rapisee ikävästi laminaattiin...
 
mamishka
Meillä lattioissa laminaattia ja olen todennut sen hyväksi vaihtoehdoksi,kun n.5 vuotta sitten oltiin päätöksen edessä että laminaatti vai parketti?? Laminaattiin on toki tullut kolhuja jos jotain on pudottanut lattialle (kovaa ja terävää),mutta hyvin on kestänyt 4 alle kouluikäisen "mopokaahailuja" yms.
Noissa muissa viesteissä huomasin että monet moittivat laminaattia kylmäksi,meillä ei sitä ongelmaa kun on lattialämmitys...
 
Papeli
Meillä lastenhuoneessa muovimatto, muualla laminaatti. Vaikka muovimatto oli kalliimpaa kuin laminaatti, niin ei ainakaan meillä ole hyvä. Kaikki painumat näkyy ja hajoaa helposti pikkuautojen heittelystä ym. Eikä se ole sen lämpimämpi kuin laminaattikaan. Jos saisin nyt päättä, tulisi laminaatti sinne vihoviimeiseenkin huoneeseen -on vain vuoden vanha lattia niin ei raaski uusia....
 
Jannu
Laminaateissakin on suuria eroja. Meillä on makuuhuoneissa laminaatti, jolla on jopa 15vuoden takuu naarmuuntumisen yms. osalta! Ja hyvin on säilynyt nämä 5vuotta. Mitään jälkiä ei ole näkyvissä, vaikka meillä on koira ja useampi muksu. Kannattaa ennen ostoa perehtyä luokituksiin. Yleensä ne halvimmat tarjouslaminaatit on kulutuksenkestoltaan aika huonoja...
 

Yhteistyössä