Lapsella edessä ruokatorven ph-mittaus. Kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja xcv
  • Ensimmäinen viesti
xcv
Refluksia siis epäillään. Onko se letkun laittaminen nenän kautta kuinka ikävän tuntuista? Ja entä sen pitäminen 24 tunnin ajan? Onko hankala syödä/juoda? Kokemuksia?
 
vierailija
vierailija
On tietenkin, mutta minkälaisia ruokavalioita teille on suositeltu?
Ei tällä hetkellä minkäänlaista, kokeiluista (maidoton, viljaton yms) ei ole ollut apua. Ruokapäiväkirjaa on pidetty, mutta oireet ei tunnu liittyvän mihinkään tiettyyn ruoka-aineeseen. Meillä on lääkärinaika tuon tutkimuksen jälkeen, jatko mietitään varmaan tulosten perusteella.
 
Meijän esikoiselle mitattiin n. 3 vuotiaana. Itsehän testiä vastustin (kun omasta mielestä muksulla mitään tollaisia oireita ollut), mutta anoppi sit vähän niin kuin väen väkisin sai meidät lähettään tollaiseen. Ei ollut pojasta mukavaa letkun laittaminen, mutta sen jälkeen sujui todella hyvin. Ei sieltä mitään epänormaalia paljastunutkaan, kuten silloin epäilin.

Tosin tuntuu että noi meijän kummankin isovanhemmat nyt ylitulkitsee/diagnosoi noit meiän muksuja, kun heillä ei ole muutakaan tekemistä.
 
vierailija
Jos siihen auttaa apteekista reseptittä saatava antasidi esim. balancid novum, aika siedettävän makuinen pureskeltuna, on varmaan vatsahapot kyseessä. Itse letkua nielleenä ei ollut kiva tutkimus. Mulle sitä ei sentään jätetty, katottiin vatsahappojen ph. Kait ne lapset saa vatsansuojalääkettä reseptillä jos aihetta on, mutta antasideilläkin pärjää jonkin verran.
 
vierailija
Jos siihen auttaa apteekista reseptittä saatava antasidi esim. balancid novum, aika siedettävän makuinen pureskeltuna, on varmaan vatsahapot kyseessä. Itse letkua nielleenä ei ollut kiva tutkimus. Mulle sitä ei sentään jätetty, katottiin vatsahappojen ph. Kait ne lapset saa vatsansuojalääkettä reseptillä jos aihetta on, mutta antasideilläkin pärjää jonkin verran.
"Vatsansuojalääkettä" ei ole olemassakaan!
 

Yhteistyössä