Lapselle valehtelu ja isän mustamaalaaminen

  • Viestiketjun aloittaja kiukuttaa
  • Ensimmäinen viesti
kiukuttaa
Eräs yh valehtelee lapsilleen silmät kirkkaana ja aivopesee lapsiaan omaan vihaansa ja katkeruuteensa. Hän selittää ala-asteikäisille lapsille, että
isänne ei välitä teistä
ei huolehdi teistä
ei osta teille mitään
ei maksa elareita.

Hän kertoa marmattaa yksityiskohtia, että sitä ja tätäkään isänne ei ostanut, vaikka hän pyysi.

Kaikki täyttä paskaa.

Kyseinen viikonloppuisä tapaisi lapsiaan enemmänkin, mutta yh ei anna. Tavata saa vain tapaamissopimuksen mukaisesti, joustoa ei tunneta.
Isä ostaisi lapsilleen, mutta tuotteet ei kelpaa äidille. Hän sanoo, että ei tarvita.
Hän pyytää ostamaan, mutta isällä ei ollut aikaa - isä laittoi rahat tilille, jotta äiti voi ostaa. Sekään ei kelvannut, siitäkin piti siltikin haukkua isää lapsille ja sanoa, että kun ei ostanut.
Elatusmaksut isä on maksanut säntillisesti joka kuukausi.

Lapsensa hän vaatettaa risaisiin, kulahtaneisiin, liian pieniin tai liian isoihin vaatteisiin.
Jos isä ehdottaa, tai jopa ostaa, ne eivät kelpaa äidille. Laittaa ne kaappiin. Vaikka lapset itse tykkäisi..

Lapset eivät saa puhua isästä mitään. He eivät saa kertoa, jos ja kun tapaamisviikonloppuna on ollut kivaa. He eivät saa pyytää että voisiko tavata isiä enemmän, äiti saa raivarin. Lapsilla ei ole lupa tykätä isästään.
Isän pitää kysyä ikään kuin omalla suullaan lapsen toive. Silti vastaus on tyly EI KÄY !

Ja sitten tämä herttainen äiti-ihminen opiskelee hoitoalalle, on tällä hetkellä päiväkodissa harjoittelemassa. Ja hukkuu lastensa isää jokaiselle, joka edes puolella korvalla kuuntelee.

Voitte siis viedä lapsenne luottavaisin mielin päiväkotiin, jossa on opiskelijaharjoittelijana nainen, joka on itsekin äiti !!??

Ihmettelen, että joku viitsiikin tällä tavalla.

Ei kannata koskaan varauksettomasti uskoa vain yksipuolista tarinaa näistä ero- ja tapaamis- yms. jutuista.
Kannattaa muistaa, että kivankin näköinen hoitoalan ihminen voi olla hiivatin katkeroitunut ja vihaa täynnä ja puhua silkkaa potaskaa, tarkoituksenaan vain myrkyttää lastensa mieli ja saada heidät isäänsä vastaan.

Vatuullinen äiti ! Hyvä hoitaja !
 
ulvipöllö
tuollainen käytös on lapsellista ja ala-arvoista! Minullakin olisi täysi syy olla katkera ex-miehellni, ja ihan oikeista syistäkin, mutta olen päättänyt antaa anteeksi ja jatkaa elämääni ilman katkeruuden tunteita, kyllä hän vielä kärsimään joutuu tekojensa takia, se on varma se. Onhan se vähän hassua kun taapero alkaa kyselemään isästään, vanhempana vielä enemmän, selitä nyt siinä sitten jotain hyvää läpikotaisin pahasta ja välinpitämättömästä ihmisestä. Silloin tulee olemaan hyvät neuvot kalliit. Valehdella ja peitellä ei haluaisi, kai sitä kuitenkin on kaunisteltava paljonkin tiettyjä asioita, jottei lapsen tunne-elämä järky aivan totaalisesti.
 
Kuulosta kamalalta ja jos menisit sanomaan äidille että mene itseesi niin suutuisi varmaan. Meillä myös lapsi sanoo että äiti sanoo ettei ole rahaan maksaa lapsen harrastuksia, sanottiin sitten lapselle että isältä saat sinä joka kuukausi 160 euroa harrasuksiin ja vaateisiin ja kyseisen harrastuksen lukukausi maksu oli 50 euroa. Lapsi oli hämmästyneen näköinen kun ei tiennyt mitään siitä että saa isältä niin paljon rahaa. Eli nekin rahat menee muualle minne on tarkoitettu.Sääli koska myös tässä tilanteessa on myös lapsi kärsijänä.
 
kiukustunut
Kyseinen 160 e on varmaankin elatusmaksu? Yh tietysti itse päättää, mihin elarit käyttää. Raha ei mene vain lapsen vaatteisiin, harrastuksiin ja muuhun kivaan, vaan myös ruokaan, lääkkeisiin, asumiseen, vakuutusmaksuihin esim. yms. yms., mihin nyt ihmisillä rahaa meneekin.
Ilmeisesti yh:lla ei ole varaa enää kustantaa lapsen harrastusta.

Tässä tapauksessa josta kerroin, isä olisi valmis maksamaan lasten harrastukset ja tarvikkeetkin niihin. Äiti ei kuitenkaan lasta harrastukseen laita, selitykset ovat ihan hyvät, tai sitten ei, lopputulos on kuitenkin että lapset eivät harrasta niitä harrastuksia, joita innokkaana olisivat halunneet, eikä se rahasta ollut kiinni !!
 
Mikä on sinun roolisi kiukustunut? Oletko isän uusi? Sanot ettei kannata kuunnella yksipuolisia ero/huoltajuusjuttuja, ja samalla kerrot ulkopuolisena täysin yksipuolisen tarinan, jossa sinulla ei ole mitään roolia???? Tiedän toki olevan katkeroituneitakin äitejä jotka puhuvat pahaa lastensa isästä, mutta siinä he kaivavat vain omaa kuoppaansa...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2005 klo 13:03 kiukustunut kirjoitti:
Kyseinen 160 e on varmaankin elatusmaksu? Yh tietysti itse päättää, mihin elarit käyttää. Raha ei mene vain lapsen vaatteisiin, harrastuksiin ja muuhun kivaan, vaan myös ruokaan, lääkkeisiin, asumiseen, vakuutusmaksuihin esim. yms. yms., mihin nyt ihmisillä rahaa meneekin.
Ilmeisesti yh:lla ei ole varaa enää kustantaa lapsen harrastusta.

Tässä tapauksessa josta kerroin, isä olisi valmis maksamaan lasten harrastukset ja tarvikkeetkin niihin. Äiti ei kuitenkaan lasta harrastukseen laita, selitykset ovat ihan hyvät, tai sitten ei, lopputulos on kuitenkin että lapset eivät harrasta niitä harrastuksia, joita innokkaana olisivat halunneet, eikä se rahasta ollut kiinni !!
Eiköhän sillä äidilläkin ole elatusvelvollisuus , jos isä antaa 160e niin äidin osuus pitäisi riittää LAPSEN osuuteen vuokrasta ja ruuasta ja isän maksuista jäisi harrastuksiin hyvin rahaa. Totta on että äiti päättää mihin rahat laittaa eli tässä täpauksessa EI LAPSEEN kun on vielä ottaa lapsilisänkin niin huh huh.
Ymmärsin että ap:n mies halusi kustantaa harrastuksia ja vaatteita , kerroinkin vain omaa kokemusta. En tarkoittanut pahaa myös sinulla on oikeus mielipiteeseen ... ja myös minulla.
 
suututtaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.03.2005 klo 19:02 Äiskä kirjoitti:
Mikä on sinun roolisi kiukustunut? Oletko isän uusi? Sanot ettei kannata kuunnella yksipuolisia ero/huoltajuusjuttuja, ja samalla kerrot ulkopuolisena täysin yksipuolisen tarinan, jossa sinulla ei ole mitään roolia???? Tiedän toki olevan katkeroituneitakin äitejä jotka puhuvat pahaa lastensa isästä, mutta siinä he kaivavat vain omaa kuoppaansa...
Olen siis viestiketjun aloittaja, kiukustunut ja kiukuttaa ja nyt suututtaa.
Olen tämän miehen uusi.
En siis koe olevani ulkopuolinen. Lapsethan tulevat tapaamiselle MYÖS minun kotiini.
Minulla on tässä rooli: lapset viettävät myös minun kanssani aikaa tapaamisella, he kertovat minulle asioitaan.
Tietyllä tavalla ehkä olen ulkopuolinen lasten silmissä, koska he kertovat minulle paljon sellaista, mitä eivät isälleen kerro. Näin on ollut aina, enkä tiedä miksi näin on. Lapsilla ja isällä oli tosi lämpöiset välit kun isä vielä heidän kanssaan asui, ja heti eron jälkeen myös.

Lapsi itse otti puheeksi näitä äiti-asioita, hän itse alkoi yllättäen kertoilla kaikenlaista. Hän kertoi, että äiti sanoo, ettei isi välitä heistä. Minä kysyin, miten se pitäisi osoittaa? Eihän äitinne anna teitä ylimääräisille tapaamisille. Kysytty on, vastaus on ei käy.
Aiemmin lapsi jutteli, että olisi kiva, jos olisi vuoroviikko-tapaaminen, viikko isällä, viikko äidillä. Mutta tiesi myös, ettei hänen äitinsä siihen suostu.
Lapsi sanoi, että hän haluaisi tulla tapaamiselle useamminkin. Ehdotin, että hän kysyisi äidiltään tätä. Hän kertoi, ettei se käy. Silloin äiti ei taatusti anna lupaa, koska heillä (hänellä ja sisarella) ei ole lupaa tykätä isästä. Isän pitää kysyä, ja muotoilla kysymys niin, että se on hänen oma ehdotuksensa, ei lapsen.

Ei pitäisi uskoa lasta, vai?
Minä kyllä uskon. Heidän äitinsä toimesta, lapsiin liittyen, on ollut niin outoja juttuja, että ne naurattaisi, ellei ne kohdistuisi suoraan lapseen.
Esim. vaihtovaatekassista paljastuu niin huonokuntoisia vaatteita, että ne muistuttavat lattialuutua. Lisäksi ne ovat joko liian pieniä tai liian isoja.
Lapset nauravat äitinsä suulla: nämä kyllä kelpaa isin luo.
Äiti siis päätti olla ilkeä ex-miehelleen ja vaatettaa lapsensa pieniin ja rikkinäisiin vaatteisiin.

Varsinaisesti en ole tavannut tätä lasten äitiä, en tunne häntä. Olen nähnyt hänet pari kertaa. Toisella kerralla lapset olivat hänen mukanaan. He eivät saanet tuntea meitä, minua ja isäänsä, he eivät saaneet tervehtiä, eivät edes katsoa meihin päin. Pienempi oli kuuliainen ja seisoi selin koko ajan. Olimme kauppakeskuksessa. Lapset ovat alakouluikäisiä.
En ole rikkonut näiden kahden liittoa, mies asui jo omillaan kun häneen tutustuin. Nainen itse halusi erota, nakkasi miehen pihalle.

Tämän enemmittä taustoitta: minä kyllä uskon lapsen puhetta.
 
no name
Juu löytyyhän noita "ihania" ex-naisia jos joka lähtöön!Ajattelis lasten etua,eikä sitä omaa napaa mutkun se oma napa sattuu olee niin H****tin lähellä et se on täysin mahdotonta.Niinhän se aina on ja pysyy viattomat kärsii!LAPSET.Mut toivotan kaikkea hyvää sulle suututtaa ja koita pärjätä :hug:
 
Heipä hei taas.
Tilanne on kyllä teillä kinkkinen kun vaikea on lapsen äidille mennä mitään puhumaan riitahan siitä vaan seuraisi luultavasti. Muistakaa kuitenkin joka kerta kun lapset tulee teille sanoa kuinka paljon välitätte ja rakastatte heitä , jospa se vesittäisi äidin puheet ja kun lapset kasvavat isommikisi voivat he itse tehdä omat johtopäätökset tilanteessta. :flower:
 
Sinulle suututtaa,
Lapsi päättelee paljon asioita väärinkin, johtuen vielä suppeasta kokemusmaailmasta ja järkikään ei aina riitä. Sen olen oppinut että ellet voi jotain asiaa tarkistaa aikuiselta itseltään, älä myöskään usko lapsen puheita varauksetta. Jos lapsi kertoo äidistään pahaa sinulle, hän ehkä on löytänyt keinon saada hyväksyntäsi tätä kautta?

Jos iskän luo tullaan huonoissa vaatteissa, nolaa äiti vain itsensä tai haluaa viestittää jotain... Ehkä ne harrastusrahat voisi suunnata vaatehankintoihin?

Kiva että selvensit rooliasi, eikä tarkoitukseni ollut vähätellä ongelmaa, mutta luulen että sinun ei sittenkään kannata puuttua asiaan; hämmennät vain lapsia lisää ja äitikin saa todennäköisesti vain vettä myllyyn jos sinä alat heidän asioitaan järjestelemään.

Ikävä tilanne kaikkiaan. :'(
 
minäkin vkl-äiti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.03.2005 klo 15:50 Äiskä kirjoitti:
Sinulle suututtaa,
Lapsi päättelee paljon asioita väärinkin, johtuen vielä suppeasta kokemusmaailmasta ja järkikään ei aina riitä. Sen olen oppinut että ellet voi jotain asiaa tarkistaa aikuiselta itseltään, älä myöskään usko lapsen puheita varauksetta. Jos lapsi kertoo äidistään pahaa sinulle, hän ehkä on löytänyt keinon saada hyväksyntäsi tätä kautta?

Jos iskän luo tullaan huonoissa vaatteissa, nolaa äiti vain itsensä tai haluaa viestittää jotain... Ehkä ne harrastusrahat voisi suunnata vaatehankintoihin?

Kiva että selvensit rooliasi, eikä tarkoitukseni ollut vähätellä ongelmaa, mutta luulen että sinun ei sittenkään kannata puuttua asiaan; hämmennät vain lapsia lisää ja äitikin saa todennäköisesti vain vettä myllyyn jos sinä alat heidän asioitaan järjestelemään.

Ikävä tilanne kaikkiaan. :'(
Tilanne on ikävä kaiken kaikkiaan, ja minun käteni ovat sidotut. En voi, enkä aiokaan puuttua asioihin käytännössä mitenkään.

Tiedän, toivon ja uskon siis, että lapsilla on ihan hyvä arki äitinsä luona. Vaatehankinnat eivät välttämättä onnistu: lasten äidille ei kelpaa, eikä ne vaatteet välttämättä ole siis lasten käytössä ja päällä, vaikka ihan tavallisia perusvaatteita olisivatkin. Hän ei siis palautakaan niitä takaisin, niistä tulee "kaappivaatteita". Ihan vastikään laitettiin kysely, olisi ollut tarjolla collaripusero pienemmälle koululaiselle - nämä lapset käyttävät vain ja ainoastaan college- ja trikoovaatteita, joskus pakkassäällä neulepaitaa.. ei kelvannut. Viime kesänä kaupattiin kotikäyttöön asti kenkiä, ei kelvannut. :\|

Isällä ei ole lupa osallistua lasten koulujen juhliin. Jos isä siellä takaseinällä seisoo joulu- tai kevätnäöytelmiä katsomassa saa exä hepulit ja kohdistaa raivonsa lapsiin, jotka sitten vakuuttavat äidilleen, että en ole kutsunut, en ole kutsunut... ja pyytävät isältään, ettei tämä ensi kerralla tulisi, kun äiti sai raivarit.. Ja TÄMÄ ON totta !

Tiedän kyllä omista yh-vuosista, että lapset puhuvat hiukan muunneltua totuutta. Kun arki äidin kanssa on rajoitukia ja määräyksiä ja aikatauluja, koululäksyjä ym. velvotteita, ja isän luona vain pelkkää lomaa, niin tottahan isi se kiva sitten on...

Ikävä kyllä tässä tapauksessa ei tarkistaakaan voi äidin puolen "totuutta", voimme vain lapsille näyttää tämän puolen totuuden - kuitteja näyttämällä - että elarit nyt ainakin hoidetaan.

Silti minä uskon lasta. Jo se, ettei lapset saa tervehtiä isäänsä, eivät saa tuntea eikä tunnistaa tätä, jos sattuvat äitinsä seurassa isänsä sattumalta näkemään - se kertoo jo hyvin paljon. Ja se, ettei yhteenkään joustoon tai ylimääräiseen tapaamiseen suostuta, jos ehdotus tulee isän puolelta. Isä kyllä suostuu exänsä muutosehdotuksiin. Äidin mielestä lapsen on parempi olla yksin kotona koko pv, kuin viettää se isänsä seurassa
:ashamed:

Uskon myös miestä, joka kertoo millaista oli se arki ex-elämässä, exän kanssa.. vaikka kuinka ihminen muuttuu, kun se kurja suhde on ohi, vaikka kuinka yrittää mies ajatella, että on se sitten varmaan muuttunut, kun opiskeleekin - exän suhtautuminen lastensa isään pysyy kuitenkin samana.

Juuri nyt miehellä ei ole mitään intressejä ostaa hankintoja, jotka jäävät lapisille äiti-kotiin käyttöön. Olen vain kamalan vihainen miehen puolesta, että hänestä aivan perättömiä tarinoita kerrotaan pitkin maailmaa.
 

Yhteistyössä