Lapselliset lapsettomat joilla haaveissa pikku sisarus

@cindra Sullakin ja teillä jo pitkä taival takana. Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin :)

Onpa kannustavaa kuulla että "saman sarjan" PASsista olisi ehkä paremmat tsäänssit onnistua :) Jäljellä hyvä blastokysta, toivottavasti selviää sulatuksesta ja päästään siirtoon. Viikon päästä kontrolliultra, katsotaan sitten päästäänkö siirtoa yrittämään nyt.

Usko meinasi kyllä matkan varrella loppua useastikin tuon viiden vuoden aikana. Nyt toisaalta rauhallisempi mieli kun yksi onnistunut raskaus takana
 
Joskus mietinkin että tällainen pino pitäis perustaa, mutta olihan täällä jo. Lapsettomuuspinkkoihin ei oikein viitsi mennä keskustelemaan kun jo lapsi on, muistan itse vielä miten tuntui julmalta kun joku juuri vauvan kotiin saanut nimitti itseään lapsettomaksi ja suri kohtaloaan kun toista ei kuulunut heti, samalla kun itse olisi antanut vapaavalintaisen raajan että saisi edes sen yhden.Tavallisissa vauvakuumekeskusteluissa taas on (onneksi) aina niin huoleton ja toiveikas meininki, ettei pitkän linjan puurtaja sinnekään sovi.

Meillä siis yksi luomuihme on, toivottomina lopetettujen hoitojen jälkeen. Nyt olen sitten seonnut päästäni ja kuvittelen että luomuna voisi uudelleenkin onnistua, vielä tällä iällä ja tällä taustalla. Hirvittää kuitenkin ruveta edes toivomaan tai yrittämään isommin, kun vielä on muistissa miten karmeaa se kuukausittainen pettymys aikoinaan oli. Toisaalta tuntuu että piötisi keskittyä olemaan onnellinen tästä yhdestä.
 
Nostan hattua teille jotka vuosia olette jaksaneet, en ole varma olisiko itsestä siihen :rolleyes:

Meillä eka käynti takana! Toivoin että heti vaan jotain lääkkeitä kouraan ja yrittämään, mutta ensin tutkitaan, no kai se on oikeasti ihan hyvä, euron kuvat vaan vilisi kyllä silmissä kun lähetteitä tuli, yksityisellä siis käydään :whistle:.

Mies kävi aiemmin antamassa näytteen ja se oli normaalin rajoissa mutta kuitenkaan ei täydellistä joten uusintanäyte ja joku tarkempi tutkimus.
Multa katsottiin perus uä eikä mitään poikkeavaa löytynyt, mulla oli juuri ovis joten ensi viikolla käyn labrassa otattamassa keltarauhashormoni? arvot ja jos/kun seuraava kierto taas alkaa niin jotain muita arvoja katsotaan ja sitten aukiolotutkimus tehdään.
Päällisin puolin ei siis mitään vikaa edelleenkään missään mutta varmaan monen tekijän summa ettei ole (kunnolla) tärpännyt o_O(n)
Sanoi että kun kaikki nämä tulokset on tulleet niin varataan aika ja katsotaan miten edetään vai odotetaanko vielä, no siihen en kyllä ole halukas :ROFLMAO: Ainakin inssin mahdollisuudesta jo puhui. Tuskin vielä kuitenkaan seuraavaan ensi kiertoon ehdii :poop:

Toki toiveena olisi että käynnit jäisi tähän, mulla olikin ovis nyt muutamaa päivää aiemmin ku ed kierroissa ja ilmeisesti oli ollut juuri ma iltana/eilen aamuna, ja puuhailtiin ma sekä lääkärin kehoituksesta vielä eilen joten ajoitus on kyllä ainakin ollut täydellinen :rolleyes: mitäköhän pomppaskonsteja tekisi että kiinnittyisi? :ROFLMAO:


Olipas muuten aivan mahtava lääkäri vaikka itselle ei ole luonnollista puhua näistä asioista (eikä miehenkään kanssa juuri puhuta) niin jäi tosi hyvä ja luottavainen mieli (y)
 
Cindralle kovasti tarrasukkia :love:

Meilläkin nyt vihdoin ajankohtainen aihe, viime viikon tiistaina alkoi täällä uusi kierto johon olisi tarkoitus siirtää meidän viimeinen pakkasalkio :eek: Jännittää aivan kauheasti, että jos tämä tyssääkin jo siihen ettei alkio selviä sulatuksesta :cry: Yrittänyt olla ajattelematta asiaa liiaksi...

Meillä siis ensimmäisen IVF/ISCI-hoidosta tyttö, joka nyt marraskuussa täyttää 2.

Perjantaina on kontrolli-uä. Siirto tehdään taas lääkkeelliseen kiertoon, sillä mun kierto on aika epäsäännöllinen ja en jaksanut lähteä "testaamaan"... Saapi nähdä :unsure: Pakkasessa oleva alkio on muistaakseni 4-päivän ikäinen.

Jotenkin jännä miten nää fiilikset ja ylipäätään hoidonkulku on tässä ajassa jo hieman unohtunut...
 
Toivottavasti @jansku00 teilllä siirto tuo toivotun tuloksen :)
Täällä mennään Kp 22 ja kierrot on vaihdelleet 27-33. Valitettavasti ne täysin selkät oireet puuttuu (vaikka näitä olenkin hyvin keksimään) joten en usko että tässäkään kierrossa tärppäsi luomusti.

Eilen kävin labrassa ja seuraavan kerran sitten kierron alkaessa, eli varmaan ensi viikolla. Miehen pitäisi viedä uusintanäyte tämän viikon aikan myös jotta kaikki on sitten valmiina seuraavaan steppiin kun mennään käymään uudelleen.
 
@Ehkä sitttenkin? Kiitos, toivotaan! Tuli muuten noista kiinnittymisen "poppaskonsteista" mieleen, että viimeksi kanssa niitä lueskelin, ja silloin otin siirtoiltana lasin punaviiniä :DLasi punkkua pitäisi parantaa verenkiertoa, mikä taas edesauttaisi kiinnittymistä? Ken tietää, mutta pakko se on varmaan tässäkin siirrossa (mihin toivottavasti päästään!!) ottaa :LOL:
 
@jansku00 meillä on hyvin samanlainen tilanne nyt näemmä: maanantaina kävin kontrolliultrassa ja tulevana maanantaina on siirto mikäli meidän viimeinen 5päivän ikäinen blastokysta vain selviää sulatuksesta. Sulatuksesta selviäminen kyllä jännittää, onhan alkio jo 4 vuotta vanha.

Pitää itsekin varmaan ottaa pieni lasi viiniä siirtoiltana josko sitten tarttuisi mukaan paremmin (jos nyt siirtoon päästään) Viimeeksi muistan että sinnittelin mahdollisimman pitkään käymättä vessassa siirron jälkeen (vaikka eihän sillä pitäisi olla merkitystä) mutta silti teen varmaan niin nytkin. Kaikenlaista sitä tuleekin miettineeksi miten voisi itse yrittää parantaa onnistumista.

Muuten fiilikset on jotenkin vähemmän stressaantuneet nyt. Tietysti se vaikuttaa ettei nyt ole lukemattomia pettymyksiä tuloksettomista hoidoista tuoreessa muistissa, vaikka tietysti kuukautisten alkaminen on ollut pieni pettymys joka kerta kun kuitenkin toinen lapsi on niin sanotusti saanut tulla esikoisen syntymästä lähtien.
 
Täällä Jonskun kanssa samassa veneessä, tai siis uusi kierto alkoi tänään, kierto oli oppikirjasta eli 28 päivää. :poop:

MIksi oi miksi sitä antaa itselleen luvan ajatella että olisi tärpännyt. Viime viikolla oli nimittäin useampana iltana huonoa oloa (ja esikoisesta huonoin oli juuri nukkumaan mennessä) joka todennäköisesti oli jotain pientä vatsapöpöä kun mieskin sitten kertoi että oli ollut. No onneksi realismi astui lopulta kehiin ja jo monta päivää kuljin siteen kanssa koska oli se tunne et nyt alkaa, miksei voi sitten alkaa edes heti kun se fiilis tulee, pöh!

Mun viimeviikolla otettu Progesteroni arvo oli ilmeisesti tosi hyvä (viitearvojen ja googlen mukaan), mies kävi antamassa uusinta näytteen mitä tutkitaan enemmän, itse pitää käydä loppuviikosta lisää labrassa ja varata ensiviikolle se aukiolotutkimus ja sitten yhteinen aika jossa katsotaan kaikki ja miten edetään. Tuntuu että pitäisi ottaa vapaapäiviä että saa näitä hoidettua, en ole töissä halunnut kertoa tästä joten pitää aina keksiä syitä miksi pitää lähteä aiemmin yms. Onneksi on sellainen työ että lähteminen on sen suhteen helppoa. Meillä vaihtuu huomenna esimies ja tulee ennestään tuttu henkilö, niin voi olla että hänelle kyllä kerron, en yksityiskohtia mutta ettei tarvitsisi aina menoja selitellä, häneltä kuitenkin pitää "lupa" pyytää jos haluaa ennen tiettyä aikaa lähteä.


ja mikäköhän siinä on että useammassa kierrossa menkoista ovikseen asti on se fiilis että vuodosta huolimatta olisi tärpännyt, on pahaa oloa jne.. No varmaan tässäkin se kuuluisi mielikuvitus koska se loppuu aina kun teen testin, älytöntä niitä tossa vaiheessa tehdä kun en muutenkaan ikinä tee mutta se ainakin takaa että "oireet" loppuu :ROFLMAO:
 
@Ehkä sitttenkin? Toi mielikuvitus ja sen "tuottamat" oireet on kyllä jännä juttu! Itselläkin joissain kierroissa se pääsee valoilleen, tuntuu että tulee pahaoloa jne jos kierto onkin pitkä... Vaikka luulisi jo tajuavan että luomuplussan todennäköisyys meille on aivan minimaalinen :D Meillä ei siis melkein koko meidän seurustelusuhteen (9-vuotta) aikana ole ollut käytössä ehkäisyä, eikä ainuttakaan luomuplussaa ole edes lähtenyt alulle.

@Jatzi Pääsittekö siirtoon? Milloin on testipäivä? :)
 
Mulla ei vaadi edes että kierto on pitkä, kun ne "oireet" tulee silti :ROFLMAO:
Kp 3 menossa ja on kyllä niin runsaat ettei epäilystäkään ettei olis sitä itseään mutta enköhän mä viikon päästä vielä mieti josko sittenkin kun muka sittenkin on oireita..

Uusi esimies aloitti eilen, äsken jo kävin hänen juttusillaan muissa asioissa ja kerroin projektista, hyvä alku yhteistyölle kun toinen itkee heti :censored::rolleyes:
No onneksi on tosiaan vanha tuttu joten uskalsin kertoa, ja oli tosi kannustava kyllä, hänellä on itsellä myös pari lasta joten ymmärtää ja sanoikin että työ on vaan työtä ja muu elämä on myös olemassa (y)
 
Meillä oli siirto maanantaina, viikon päästä maanantaina saan tehdä raskaustestin kotona Tämäkin on muuttunut viime kerrasta kun silloin tehtiin raskaustesti verikokeesta. No, tuleepahan tulos nopeemmin kun sen näkee heti tikusta.

Oon yllättynyt miten fiilikset taas vaihtelee tosi paljon. Loppuviikon olin itkuinen ja vuorotellen mieli epätoivoinen ettei tämä varmaan taaskaan onnistu ja toisinaan positiivinen että edellinenkin hoitokerta toi positiivisen tuloksen ja onnistuneen raskauden. Mietin myös jaksanko vielä uutta hoitokierrosta jos nyt ei tämän viimeisen PASin tulos ole toivottu vai ollaanko sitten tyytyväisiä että onhan meillä kuitenkin jo yksi lapsi. Vaikka turhahan noita on vielä pohtia kun asiat vaiheessa. Silti, ei mieli vaan pysy "aloillaan".

@Ehkä sitttenkin? Onpa teillä ihanan avoimet välit esimiehen kanssa kun kerroit hänelle tilanteestanne Itse en töissä ole kertonut nyt enkä aiemmin. Toki aiemmin silloinen esimies on saattanut googlettaa sairauslomatodistusten sairauskoodit ja saanut sitä kautta tietää hoidoista

@jansku00 Pääsittekö siirtoon perjantaina?
 
@Jatzi Päästiin siirtoon! Eikös teilläkin siirretty 5-päivän ikäinen blasto? Mietin vain, kun meille lääkäri laittoi testipäiväksi jo kanssa viikon päähän maanantaille (14.pv)... Silloin meillä siis pp10 vasta, kun aikaisemmin ollut kyllä se kaksi viikkoa testipäivään :eek: Toki, viimeksi onnistunut siirto oli täysin samanlainen blasto, ja silloin plussa näkyi jo pp6... (Ai mikä hätähousu?) Mutta silti :unsure:

Itsellä kanssa tässä parin päivän aikana mieli seilaa kokoajan... Haluaisi pysyä positiivisena, mutta pelottaa että tiputus on taas kova jos liikaa toivoo. Ja samat ajatukset täälläkin, tai sen tiedän että hoitoihin vielä lähdetään jos nyt ei tärppää, mutta että milloin sitä sitten "jaksaa". Menee ensi vuoden puolelle. No, ei auta kun yrittää keksiä tekemistä ja mielekästä puuhaa jotta piinailuaika menisi nopeammin ohitse :confused:
 
@jansku00 juu, blasto siirrettiin ja testipäivä 14.10. Mielenkiintosta että sama testipäivä vaikka 4 päivää eroa siirrossa :O Meillä aina ollu tuo kaks viikkoa siirrosta testipäivä eikä se näemmä meidän kohdalla ole muuttunut.

Nämä mielialavaihtelut ja toivon ja epätoivon muutokset vie energiaa enemmän kuin muistin, mutta muuten piinailuaika tuntuu menevän nopeemmin kuin aikaisemmin. Enää viikko niin saa testata :)
 
@Jatzi Nojoo, on aika mielenkiintoista.. Piti siirrossa kysyä ja varmistaa tämä testipäivän ajankohta, mutta siinä hötäkässä en sitten muistanut. Olen ajatellut sen nyt kuitenkin niin, että jos näyttää negaa silloin, niin varmuuden vuoksi odotan vielä ne muutaman päivän ja teen varmistustestin.(n) Meilläkin aina ennen ollut testipäivä pp14... No, kahtotaan :p
 
@Ehkä sitttenkin? Onpa teillä ihanan avoimet välit esimiehen kanssa kun kerroit hänelle tilanteestanne Itse en töissä ole kertonut nyt enkä aiemmin. Toki aiemmin silloinen esimies on saattanut googlettaa sairauslomatodistusten sairauskoodit ja saanut sitä kautta tietää hoidoista
Mä koin että on helpompi kertoa suoraan mahdollisten poissaolojen syy, kun joka kerta keksiä että mikä meno nyt tälle viikolle osuisi työajalle jne. Meillä on myös lähimpien työkavereiden kanssa aika avoimet välit, mutta heille en ole vielä tästä kertonut, ehkä sitten joskus jos onnistuu. Veikkaan että he epäilevät että olen raskaana kun yhtäkkiä on ilmaantunut kaikkia menoja o_O
Nykyinen esimies oli sattumoisin myös esimiehenä silloin kun odotin esikoista, toki silloinhan mitään tälläisiä poissaoloja ei ollut koska tärppi tuli heti luomuna (y)

Mulla on viime viikon labroista tullut kaikki paitsi yksi arvo ja näyttävät olevan viitearvoissa, muuta en ymmärräkkään :ROFLMAO: keskiviikkona menen aukiolotutkimukseen ja sen jälkeen varataan sitten yhteinen aika jossa mietitään että mikä on seuraava steppi. Mitään muuta "vikaa" ei ole siis vielä tullut esiin kun miehen hieman alentuneet arvot, uusintanäytteen tulokset ei kylläkään ole vieläkään valmistuneet. Toivotaan että ensi kiertoon jo yritetään jotain apuja, joko Inssi tai edes joku lääkitys jos sellaiseen apuun tarvetta.

Hitsi kun teillä on jännät paikat, toivottavasti molemmilla tuottaa tuloksen :rolleyes:
 
Mä jatkaan täällä itsekseni.

ARGH :devil: nyt on mun osalta kaikki tutkimukset tehty, ainoa millä voi olla jotain vaikutusta on himen koholla olevat kilppariarvot, kävin tänään uudelleen ne otattamassa ja jos seuraava kierto taas alkaa niin sitten olen lääkäriin yhteydessä ja mietitiään pientä, lasten annosta hänen sanoin.

Miehen arvot ilmeisesti oli ihan ok uusinta näytteessä, lupasi niistä vielä tarkemmin soittaa.

hyvä siis että mitään ei löydy mutta höh, lääkäri on sitä mieltä että odotetaan rauhassa vielä puoli vuotta että pitäisi olla hyvä mahis tärpätä, no jos ei ole vuoteen tärpännyt niin miksi nyt sitten? Inssistä ei hänen mielestään olisi todennäköisesti apua vaan pitäisi ehkä siirtyä suoraan rankempiin, ja mietin jo että kun nyt ollaan käyty yksityisellä niin pääseeköhän kunnalliseen jonoon näillä tiedoin, vai haluaisivatko tehdä kaikki tutkimuksen uudelleen..
 
@Ehkä sitttenkin? Voi ei, jos lääkäri meinasi että vielä odotatte puoli vuotta! Toki, eihän sitä voi tietää jos vaikka nyt tärppäisikin, mutta uskon harmituksen! Muistan kun meillä alotettiin tutkimuksia vuosia sitten, ja mulla oli prolaktiini-arvoissa häikkää, niitä sitten säädettiin se puoli vuotta... Kyllä harmitti. Ja aina muutenkin venyi hoitojen aloitus, menkat alkoi vääränä päivänä etc.. :mad: Ja uskon että pääsette suoraan julkisella vain hoito jonoon, ei tarvitse uudestaan testejä Näin ainakin ymmärtänyt kaikista näistä keskustelupalstoista mitä lukenut näinä vuosina. Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä!

Ja hätähousu täällä huutelee! Tänään testiin tuli jo testiajalla haalea haamu! Mutta mieskin sen jo näki! Iik! Eilen tein jo ekan kerran testin, ja eilen ei vielä näkynyt kuin ehkä jotain himmeistä himmeimpää viivanpaikkaa :LOL: Nyt vaan toivo elää että viiva jatkaa vahvistumistaan:love:

Meinaako @Jatzi testata vasta testipäivänä? :LOL:
 
@jansku00 Oo, haamu, ihanaa :love: Ihan mahtavaa että haamu on ilmestyny teille (y) Toivottavasti päivä päivältä vain vahvistuu.
Meinaan ite malttaa testausta maanantaihin. Sunnuntaina on tärkeä päivä muissa asioissa ja oon mieluummin jännittyneen epävarma ja toiveikas kuin mahdollisesti pettynyt silloin. Luulen, että jos nyt tulee nega niin oon niin pettyny ja itkuinen niin säästän sen mahdollisuuden maanantaille.

@Ehkä sitttenkin? Ymmärrän että on pettymys odottaa vielä lisää :unsure: Meillä ainakin yksityisellä tehdyt tutkimukset ja inseminaatiot huomioitiin julkisella puolella ja päästiin suoraan ivf:ään ja myöhemmin icsiin. Niihin ei enää olisi ollut varaa yksityisellä niin siirryttiin julkiselle. Toki prosessi hidastui siinä kohtaa ja hoitoihin tuli taukoa
 
@Jatzi Aivan, sulla on kyllä hyvät hermot :p Nyt toki sitten itsekkin saa jännittää että lähteekö viiva tummumaan... Viikonloppuna ajattelin tehdä seuraavan testin, siitä jo pitäisi nähdä mihin suuntaan viiva menossa... Saa rauhassa romahtaa, jos viiva onkin haalennut pois.

Seuraan muuten samalla tuota IVF hoitoihin menossa olevien keskustelua, kun siellä itsekkin aloittanut. Siellä oli muutama muu kenellä huomasin testipäivän olevan jo pp11, jos siirrettävä blasto! Eli ehkä tää on joku uusi juttu sitten jotta blaston voisi testata jo aiemmin? (n)
 
wau @jansku00 toivotaan että viiva vahvistuu (y)
Itsellä on siis selkeästi muutama tarttunut matkaan tässä vuoden aikana mutta yhtään testiä en ole tehnyt näillä kerroille koska osasin aavistaa että eivät onnistu, en siis viitsinyt nostaa toiveita näkemällä niitä haaleita viivoja :censored:

Itsekkin eilen luskelin vähän tuosta mahdollisesta siirtymisestä. Mietin että jos kokeilis tk:n kautta lähetettä julkiselle puolelle ja sitten katsoisi mitä sieltä sanovat/ mitkä on jonot. Meillä kyllä rahallisesti olisi mahdollista ainakin muutama kerta kokeilla myös yksityisen kautta mutta mutta.. :oops:
Itsehän tutkimusten alussa (siis siitähän on vasta kk, huh) sanoin miehellä että en tiedä olenko valmis siihen että noihin rankkoihin hoitoihin edes lähdettäisiin :whistle:

Lääkärin soittikin vielä illalla, miehen näyte oli ollut oikein hyvä, parempi kuin edellinen. Mun Kilppariarvot edelleen tähän tilanteeseen nähden korkeahkot joten tänään apteekin kautta ja lääkitys siihen, voi olisipa se meidän se syy.
 
@Ehkä sitttenkin? Mulla taas jotenkin se pienikin haalea viiva, vaikka se nyt haihtuisikin, luo jotenkin toivoa että mahdollisuuksia on... Ja tietää, että jotain kiinnittymisyritystä ainakin voisi olla :LOL: Toki ajatteluun varmasti vaikuttaa mulla myös se, että meillähän tasan yksi siirtoon asti päässyt hoitokerta ennen tätä, joka myös onnistui. Ja nyt sitten tämä toinen siirto, on jotenkin ihana nähdä edes hetken se toinenkin viiva testissä :eek: Luomuna meillä ei kertaakaan ole plussaa tullut tänä 9v aikana.

@Jatzi joo näin mä katselin! Nytkin siellä puolella näyttäisi yksi piinailija olevan, jolla testipäivä blastolle sama kuin minulla, eli pp11. Täytyy kyllä myöntää etten aiemmin tähän ole törmännyt :cautious: Tule kertomaan, jos innostuitkin testaamaan!
 
Täällä plussa vahvistunut :love: Tänään oli pakko hakea vielä clearbluen testi, kun noita tikkujen viivoja kattellessa rupeaa epäilyttämään, ja plussaahan sekin näytti :LOL: Ehkä nyt annan testien olla, ja jatkan jännitystä alkuraskauden ultraan saakka...

Jännityksellä ootellaan mitä @Jatzi n testi näyttää :)

Ja toivotaan että @Ehkä sitttenkin? Teillä vika ollut "vaan" noissa sun kilppariarvoissa ja nyt lääkityksen myötä teillä sitten onnistuisi! (y)
 

Yhteistyössä