Lapsen alapään pesusta

  • Viestiketjun aloittaja Tietämätön
  • Ensimmäinen viesti
Tietämätön
Kuinka pestään oikeaoppisesti pienen lapsen sukupuolielimet? Tarvitseeko tytöllä (taaperolla) pestä häpyhuulten välistä/sisältä? Entäs pojalla, esinahan takaa? Meillä pieni tyttö ja asia mietityttää, mikä on oikein, ja kuinka tulisi tehdä, mistään ei oikein löydy tietoa...
 
hmm
Mä olen ymmärtänyt ettei aleta sieltä häpyhuulten välistä hankailemaan ... Ja näin oon toiminut mun vauvan kanssa, alapään siis vaan suihkutellut + pessyt päältä.
 
Varmaan haisee!!!
Alkuperäinen kirjoittaja 3:
ei saa huulten välistä pestä niin ku ei aikuisiltakaan. päältä vaan oon suihkutellu ja ilman saippuaa tietenkin..
Siis mitähäh "niin ku ei aikuisiltakaan"??? YÄÄÄK, etkö muka pese sisältä???
 
Maisuli
Kyllä mä pesen kakat myös häpyhuulien välistä, mutta sen voi tehdä ilman kaiveluakin. Kevyesti kädellä pesen. Voi muhia aika hyvät kakut siellä, jos päältä vain suihkuttaa.
 
Varmaan haisee!!!
Alkuperäinen kirjoittaja Varmaan haisee!!!:
Alkuperäinen kirjoittaja 3:
ei saa huulten välistä pestä niin ku ei aikuisiltakaan. päältä vaan oon suihkutellu ja ilman saippuaa tietenkin..
Siis mitähäh "niin ku ei aikuisiltakaan"??? YÄÄÄK, etkö muka pese sisältä???
Tarkoitan siis itse itseltäsi.
 
anna
Alkuperäinen kirjoittaja Varmaan haisee!!!:
Alkuperäinen kirjoittaja 3:
ei saa huulten välistä pestä niin ku ei aikuisiltakaan. päältä vaan oon suihkutellu ja ilman saippuaa tietenkin..
Siis mitähäh "niin ku ei aikuisiltakaan"??? YÄÄÄK, etkö muka pese sisältä???
no kyllä todellakin pesen intiimipesuaineella, muuten haisee kyllä! YÖK !!
 
pol
Alkuperäinen kirjoittaja 3:
ei saa huulten välistä pestä niin ku ei aikuisiltakaan. päältä vaan oon suihkutellu ja ilman saippuaa tietenkin..
hyh hyh. Mä huuhtasen välillä emättimenkin. Kyllä aikuisen pitää huulten välistä pestä ainakin kerran päivässä. Mitä miehesikin siihen sanoo? Olisi suuseksi aikamoinen kokemus. yäk.
 
mites...
Tuli tuosta mieleen että kuinka kauan olette pessyt päivittäin lapsen alapään iltapesujen yhteydessä? Kun eihän joka päivä saunassa tai suihkussa käydä ja alapesu olisi kuitenkin ihan hyvä tehdä, vai riittääkö jos siinä kylpypäivien välissä vaihtaa vain alushousut? Itsellä vasta 1,5v lapsi jonka pylly tulee pestyä useamman kerran päivässä vaipanvaihdon yhteydessä niin mietin että mites sitten isompana. Tyhmiä tietysti kyselen mutta minkäs teet...
 
vieras
Joo ihan siitä päältä vaan pesen enkä mitään kaivele. Mutta itseltäni todellakin pesen. Välillä valkovuotokin paakkuuntuu karvoihin niin jemujee jos ei pesis kunnolla tota toosaansa. Mutta en silti pese niinkuin olen uimahallissa nähnyt toisten tekevän eli kyykkyyn ja sitten raisua vatkausta alapäässä suihku toisessa kädessä. :D

 
pol
meillä käydään jokatoinen päivä kokosuihkussa ja jokatoinen päivä pelkät pikkupesut eli pylly, kädet ja naama. Lapset osaavat peppunsa suihkauttaa jo itse. Teini meillä sitten lutraakin vähintään kerran päivässä suihkussa ja ammeessa.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja mites...:
Tuli tuosta mieleen että kuinka kauan olette pessyt päivittäin lapsen alapään iltapesujen yhteydessä? Kun eihän joka päivä saunassa tai suihkussa käydä ja alapesu olisi kuitenkin ihan hyvä tehdä, vai riittääkö jos siinä kylpypäivien välissä vaihtaa vain alushousut? Itsellä vasta 1,5v lapsi jonka pylly tulee pestyä useamman kerran päivässä vaipanvaihdon yhteydessä niin mietin että mites sitten isompana. Tyhmiä tietysti kyselen mutta minkäs teet...
Peppupesu tehdään joka ilta!!
 
vieras
Minä en pese noiden ei vaippaikäisten lasten peppuja joka ilta. Olen kaiketi huono äiti, mutta en sellaista TAJUNNUTKAAN koska ei meillekään lapsena sellaista tehty. ://

Enkä osaa kuvitella, että tuo 6,5v pesisi itsekään peppuaan... siinä olisi aika sotku vessassa ja kohta joku vesivahinkokin.
 
hei
Neuvolasta aikoinaan (perhevalmennuksissa) käskettiin pestä vauvoilta ja lapsilta alapää joka päivä.

Meillä käydään suihkussa joka päivä, joten samalla tuo hoituu. En kaivele tytöltä, jos ei selkeesti ole kakkaa sinne mennyt (vaipoissa yhä). Itseltäni pesen huolella, myös sieltä välistä. =)
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Joo ihan siitä päältä vaan pesen enkä mitään kaivele. Mutta itseltäni todellakin pesen. Välillä valkovuotokin paakkuuntuu karvoihin niin jemujee jos ei pesis kunnolla tota toosaansa. Mutta en silti pese niinkuin olen uimahallissa nähnyt toisten tekevän eli kyykkyyn ja sitten raisua vatkausta alapäässä suihku toisessa kädessä. :D
Joo toi rynkytys on oikeesti... :D Luulis että vähemmälläki irtoo..
 
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Kiitos asiallisista vastauksista. Kyllä meillä ihan oma lapsi on, mutta tämä asia on aiheuttanut epätietoisuutta.
Lapset saunotetaan kerran viikossa, alapesu joka päivä (sinne peppuun jää kakkaa vaikka kuinka hyvin pyyhkisi, ja se alkaa aika äkkiä kutista). Ihan vaan sillä vessan käsisuihkulla, pepun puolelta autan, tyttö 6v pesee itse pimpin.

 
mites...
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja mites...:
Tuli tuosta mieleen että kuinka kauan olette pessyt päivittäin lapsen alapään iltapesujen yhteydessä? Kun eihän joka päivä saunassa tai suihkussa käydä ja alapesu olisi kuitenkin ihan hyvä tehdä, vai riittääkö jos siinä kylpypäivien välissä vaihtaa vain alushousut? Itsellä vasta 1,5v lapsi jonka pylly tulee pestyä useamman kerran päivässä vaipanvaihdon yhteydessä niin mietin että mites sitten isompana. Tyhmiä tietysti kyselen mutta minkäs teet...
Peppupesu tehdään joka ilta!!
Niin, siis tarkotin että minkä ikäisenä lapsi pesee itse alapäänsä kun sen aiemmin on vanhempi pessyt lavuaarin reunalla (ainakin meillä). Käsisuihkun käyttö lapselle pöntöllä istuen on kuitenkin melkoista taidonnäytettä, jos vesi suihkuaa pitkin seiniä.. Meillä ei ole vessassa suihkua vaan suihkutilat on kellarissa saunan kanssa eli suihkuun ei voi mennä joka ilta pesulle.
 

Yhteistyössä