lapsen flunssa, yskään määrättiin ventolinea...siis astmalääkettä..

  • Viestiketjun aloittaja gr4g
  • Ensimmäinen viesti
Kannattaa vaan noudattaa lääkärin määräämää annostusta. Mä otin kerran silleen äijämäisesti kunnon huikan suoraan pullosta. Tuli vähän hassu olo kun pumppu pompsautteli vähän miten sitä huvitti. :D
Tykytystä ja rytmihäiriöitä nääs.
 
jgjhgj
Mun pojalle määrättiin flunssaan monesti astmalääkettä, ventolinen tyyppisiä, enkä käyttänyt. Olisi pitänyt käyttää, se, mitä lääkäri jätti kertomatta mulle oli se, että pojalla oli kuulunut keuhkoista poikkeavia ääniä, eli ventoline olisi ollut ihan oikea lääke.
Iski sitten astmakohtaus aika pahana, kun en ollut tiennyt noista keuhko-oireista, lääkärit puhui aina vaan flunssasta.
 
"susu"
tutkimusten mukaan tavalliset yskänlääkkeet auttaa samanverran kuin kraanavesi.Ventoline on ainut mikä oikeasti auttaa.Mun pojalla oli aina niin kovia yskiä pienenä,että lopulta oksensi:Ventolinen myötä ne loppui.
 
IMN
Uskaltaa käyttää. Itse sain keuhkokuumeeseen ja myöhemmin suositeltiin käyttämään myös ihan kausiflunssaan. Tarkoituksenahan ei ole parantaa mitään vaan helpottaa hengittämistä.
 
Viimeksi muokattu:
"mie"
Mulle on tuttu tuo nestemäinen Ventoline jo vuosien takaa. Nuorimmalle TK.n lääkäri määräsi sitä juuri kurkunpään tulehdukseen, kun aina kun tuli nuha, tuli myös kurkunpään tulehdus. Yksityinen lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, että ei sitä nestemäistä, kun se vaikuttaa hitaammin, vaan määräsi babyhaalerin ja Ventolinen suihkeena; auttaa nopeammin. Tosin ei siihen satavarmaa keinoa kotona ole, jos oikein paha kurkunpään tulehdus kohtaus iskee kotona, vaan silloin on ehkä parempi lähteä kiireesti sairaalaan...mutta kyllä, minusta tuo Ventoline suihke on kuitenkin jonkin verran auttanut ja onneksi ikä tekee tehtävänsä yleensä tuon kurkunpään tulehduksen kohdalla, kun hengitysröörit vähän isonee.
 
"vieras"
Ventolinea tunnutaan nykyään määrättävän kaikkeen mikä liittyy hengitysteihin. Yskänlääkkeet on todettu tehottomiksi ja haitallisiksi lapsille, joten Ventoline taitaa olla ainoa joka sekä auttaa, että on kohtuu turvallinen. Vauvoille varsinkin, kun ei voi antaa hunajaa tai suklaata yskää helpottamaan, Ventoline on ainoita mahdollisia lääkkeitä.
 
halipupu harmaana
[QUOTE="vieras";27101707]Juu meille määrättiin myös kerran, kun poika yski pitkän pätkän ja öisin/aamuisin erityisesti..[/QUOTE]

Tuohan viittaa ihan astmaan, joten ei ihme että astmalääkettä määrätään.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27101747]Ventolinea tunnutaan nykyään määrättävän kaikkeen mikä liittyy hengitysteihin. Yskänlääkkeet on todettu tehottomiksi ja haitallisiksi lapsille, joten Ventoline taitaa olla ainoa joka sekä auttaa, että on kohtuu turvallinen. Vauvoille varsinkin, kun ei voi antaa hunajaa tai suklaata yskää helpottamaan, Ventoline on ainoita mahdollisia lääkkeitä.[/QUOTE]

ei voi antaa hunajaa? Hunaja on luonnon oma tuote. ennemin antasin hunajaan kun lääkettä. Lääke on aina lääke. Se voi auttaa mutta ihminen voi vieroksia vierasta ainetta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27101828]ei voi antaa hunajaa? Hunaja on luonnon oma tuote. ennemin antasin hunajaan kun lääkettä. Lääke on aina lääke. Se voi auttaa mutta ihminen voi vieroksia vierasta ainetta.[/QUOTE]

Alle yksivuotiaalle ei saa antaa hunajaa missään tilanteessa!
 
"vieras"
Tuohan viittaa ihan astmaan, joten ei ihme että astmalääkettä määrätään.
Pojalle tuli yskä flunssan yhteydessä ja jatkui vaikka flunssa meni ohi.. En ole laittanut ylös kauanko yskä kesti, mutta mielestäni jopa pari-kolme kk. Meni kuitenkin ohi ja tästä on nyt aikaa reilu vuosi, eikä yski enää. En huomannut, että Ventoline olisi auttanut mitenkään erityisemmin.
 
IMN
[QUOTE="vieras";27101796]kehoa. Yskänlääke ei ole parantava lääke. Kehon omat puolustajat saa helpotusta,
Kun saa happea. Toivottovasti lääkäri määräs muitakin lääkkeitä.[/QUOTE]

No tottakai nyt herranjumala keuhkokuumeeseen muutakin määrättiin :D Mutta siis tämän jälkeen sairastin kausiflunssaa ja lääkäri kehotti käyttämään jäljellä olevaa ventolinea myös sen aiheuttamaan hengenahdistukseen.
Yskänlääkkeistä en muutenkaan perusta.
 

Yhteistyössä