Lapseni ei syö kotiruokaa

  • Viestiketjun aloittaja Turhautunut
  • Ensimmäinen viesti
Turhautunut
On tää niin typerää ostaa 2,5vuotiaalle lapselle purkkiruokaa, kun ei oikein muu kelpaa. On ihan älyttömän ronkeli ja sihtikurkku, et hermot menee. Jos ruuassa on paloja ei syö, jos liikaa kasviksia ei syö, jos kalaa ei syö jne. Ainoo, mikä uppoo kotiruuista on joskus makaronilaatikko ja muusi, mut jos esim. jauheliha liian isoina paloina (oikeesti tosi pieniä..) sylkee kaikki pois. Ois niin helppoa ja halpaa, ku kaikki söis samaa, mut ei! Leipää syö ja keksiä, niissä ei palat haittaa. Välipaloja en anna ja ulkoilemme paljon, jotta ruokahalua olisi, ei auta. :headwall: :headwall: :headwall:
 
sinnikkyyttä
Jos lapsi ei syö mitä tarjotaan niin sit tarjoaa sitä samaa ruokaa myöhemmin.. uskon että nälkä voittaa ja lopen syö mitä tarjotaan... :whistle: Vaikka tämäkin keino on aika raju, mutta tuskin yksikään lapsi itseään kovin kauan nälässä pitää =)
 
Ei kai siinä auta muu kuin väkisin opettelu. :D Meniskö keitot sihtikurkulle? Tai jos annat vaan sitä makaronilaatikkoa päivästä toiseen. Mitenhän kauan menis että maistuis jokin muukin? Vaikka tiiän kyllä sellasiakin lapsia jotka eläis pelkällä jauhelihalla, että tiiä sitten.
 
Mulla on kuule poika 1v 4kk ihan samanlainen!! Purkki ruuatkin pitää soseuttaa että suussa pysyy.. Valuttaa kaiken isomman palan pois.
Ehkä joskus alkaa syömään normaalisti!
Mutta ymmärrän täysin sinun huolesi tässä asiassa!! Tsemppiä sulle!! :hug:
 
siis oikeasti
Ihan oikeasti 2,5-vuotias syö pelkkää purkkiruokaa?? :whistle:
Lapsi syö tasan sitä mitä annat, jos vaan sitkeästi tarjoat samaa kuin muutkin syö. En usko, että kukaan kuolee nälkään ruuan edessä. Pikku hiljaa hänkin varmasti oppii syömään kunnon ruokaa, kun vaan sitkeästi tarjoat, etkä anna periksi nirsolulle. Sinä äitinä kai päätät mitä lapsi syö, eikä noin pieni lapsi itse? Vai...?
 
pia
meillä on ihan sama ongelma! poika 1v10kk ja oksentaa ja yökkii kun on ns.tavallista ruokaa! nyt on PAKKO opetella kotiruokaan, tammikuussa menee päiväkotiin. eli nyt ollaan pakon edessä, syö tarjottua kotiruokaa tai on syömättä että ruoka sitten taas tarjottaessa maistuu. aletaan nyt tiukka opettelu! eivät taida pilttiä päiväkodissa 2vuotiaalle tarjota :D
 
Meijän neidil oli aluks kans tommonen kausi ettei syönyt kotiruokaa, mut sit tajusin et toi johtuu siitä et nois purkki ruuis on enemmän nestettä kuin mun tekemis, joten lisäsin neidin ruokaan maitoa tai keitettyä vettä. Nykyään sit syö jo mun ruokia mielummin kuin purkkiruokaa. Sit toinen mitä laitoin sekaan oli noita 4kk ikäsille tarkoitettuja kasvis soseita. ne on ainakin tosi litkua.. :D
 
Meidän tyttö täyttää 3 vuotta helmikuussa. Kun aloimme antaa kotiruokaa ja jätimme piltit sun muut soseet pois niin siitä vasta kiista syömisestä. Päristelee, heittää pihalle, leikkii ja pyörii tuolissa. Kyl viilit ja jugurtit, maidot menee mut kotiruoka ei. Mitä tehdä?
 
Ootteko kokeilleet sormiruokailua?? Jos itse saa valita, mitä lautaselta/tarjottimelta ottaa ja itse laittaa suuhun, niin antaa sitä oman valinnan tunnetta pienelle. Meillä lähdettiin näin liikkeelle ja vieläkin laitan kurkkusuikaleita jne. lautasen viereen sormin syötäviksi, vaikka muuten syökin jo lusikalla melko itsenäisesti.
 

Yhteistyössä