lapsesi letkaukset..

  • Viestiketjun aloittaja netta-marika
  • Ensimmäinen viesti
netta-marika
minkälaisia juttuja ja kysymyksiä (yms) lapsesi on päästänyt suustaan kaupassa..puistossa tai vierailla..(yms)!
tuli vaa mielee ku noilla kummi lapsilla alkaa olla niin upeet mielipiteet ja muut että saa iha tippa linssissä nauraa niille=)!
 
Tutta
Mulla oli pari kaveria kylässä kaffeella joulun aikoihin, kaffiteltiin siinä kaikessa rauhassa, kunnes poikani (kohta 5v), katsoi toista kaveriani pitkään ja totesi " arvaa mitä, sä olet oikea herkkupala"
mistä lie moisen lauseen oppinut, mutta kyllä siinä oli naurussa pitelemistä :)

Nää jutut unohtaa ikävä kyllä aika äkkiä, joten eipä tuu nyt muuta mieleen, mitä olis tässä lähiaikoina sattunut.
 
Kaverini lapsi kaupan jonossa: "Pussatko isi sitten kotona taas mun pippeliä?"
Pojalla oli pippelissä tulehdus, jota piti usein PUTSATA, mutta poika kun ei vielä osannut sitä sanoa... Varmasti sai isi monet paheksuvat katseet, mutta kuulemma ei soittoa lastensuojeluviranomaisille kuitenkan.. ;)
 
Ahaa, tuli toinenkin samanmoinen mieleen. Parivuotias tyttö, edelleen kaupassa: "Äiti juo, isi juo, isi hakkaa."
Tyttö muisteli, kun isi ja äiti olivat kotona juoneet kahvia ja isi oli sen jälkeen ruvennut naulaamaan lattialistoja kiinni..
Mitenkäs sitä sanottiinkan, että "lapsen suusta kuulee totuuden"? Näissä molemmissa kertomissani tapauksissa kyllä, mutta myöskin lapsen kielellä, eli kaikkea ei pidä sulattaa aivan suorilta!.. ;)
 
Kahvipuu
Neljään vuoteen päästyämme on kyllä kerennyt tulla vaikka millaisia juttuja. Tässä muutama:

Kahden vuoden ikäisenä tyttäremme katseli ikkunasta lintulaudalla kisailevia pikkulintuja. Siihen tyttö huusi silmät kirkaistuen -Äiti! Kato, ankkoja!

Yhdessä välin tytön puheessa kirjaimet menivät hieman sekaisin... Kaupassa käveltiin leluosaston ohi ja hyllynpäädyssä oli vihreitä teletappeja, Hipsuja. Tyttö taas huusi kirkkainsilmin -Hutsu, Hutsu!

Sitten kerran kaupassa kassalla työskenteli iäkkäämmän puoleinen, harmaa hiuksinen rouva. Tyttö kysyi, että miks noi tavarat pitää pyöritellä tuossa kassalla. Kerroin, että täti katsoo niistä hinnan. Siihen tyttö isolla äänellä -Ei toi oo täti, toihan on mummo!

Ja sitten yksi noloimmista... ja taas kaupassa... Tyttärestämme kyynäärpää on vaikea sanoa. Milloin se on kyypärnää ja milloin kyrnämpää ja kerran se meni joksikin ihan muuksi... Olimme katsomassa isossa marketissa tapetteja. Mieheni kolautti kyynärpäänsä tapettitelineeseen. Sen huomattuaan tyttö rupesi jolottamaan kovan ääneen että -Isiin sattuu! Isillä on pipi kyrvänpää! Voitte uskoa että NOLOTTI!

 
aurinkeli
Meidän 4-v.poika oli iskän kärryjen kyydissä kaupassa ja tulivat muutaman metrin päässätakana.Poika huusi minulle, että "Mutsi, sun persusta keikkuu!".Enkä ollut ainoa, joka sen kuuli.

Sama poika huomasi viime kesänä perhosen toukan kippuralla kukassa ja sanoi, että "tuo mato syö pyllyänsä". =)
 
Oltiin muutama päivä sitten kaupungilla, ja käveltiin mattokaupan ohitse jonka edessä oli iso kameli. Tyttö 3vee katsoi kamelia, ja totesi isoveljelleen että onpa iso seepra. Takana kulkeva lapsi korjasi, ettei se ole seepra vaan kaneli.

Samainen tyttäreni oli mumminsa kanssa kaupassa. Kassalla mummi huomasi ostaneensa liian pienet alushousut, joten pikkutyttö reippaana nosti housut ylös ja huusi: löytyisikö näitä PIKKUHOUSUJA isompia, kun eivät mummille mahdu( huvittavinta tässä oli se, etteivät housut olleet mitkään pienet, vaan maxit kokoa xl).
 

Olin poikani 3v. kanssa vaateostoksilla ja kassalla sattui olemaan punatukkainen ja erittäin pisamakasvoinen myyjä. Poika kysyi minulta erittäin kuuluvalla äänellä, että onko tuo Peppi Peitkätossu?

Tämä toinenkin sattui kaupassa ja taas sai "kassantäti" ihmetyksen osakseen. Kassalla oli erittäin hyvin ruskettunut henkilö myyjänä, joten siitä poitsu totesi, että tolla tätillä on likainen nassu :)
 
Äippä 86
mä kuulin tänään ihanan letkautuksen kun olin otattamassa verikoetta.

"mä muistan kun äitin maha aukesi ja sieltä syntyi petteri."

ja sitten toinen ku olin päiväkodissa töissä.

pikku tyttö ja poika istuivat potalla.

tyttö sano:"meidän iskällä on samanlainen mutta paljon isompi."pojalle.

poika oli ihan hiljaa..se oli niin ujo. ihania muistoja :)
 
ToivonKolmatta

Tää ei ole aivan samaa osastoa, mutta pari päivää sitten mua hymyilytti niin että meinasi suu revetä, kun 7-vuotiaani lausui paatoksellisella teiniäänenpainolla, käsivarret ristissä minulle että "sä et kuule ymmärrä YHTÄÄN mitään!"

Yritin läksyissä auttaa - aivan väärällä TAVALLA tietysti! :D :D :D
 
Miimiäinen
Meillä tyttö hiukka alle 2v veti vessan oven auki, kun isänsä oli pissalla. Tyttö katseli hetken ja juoksi sitten luokseni silmät pyöreenä "Äiti isi pissaa sormesta"

Pikkuveli syntyi, kun tyttö oli 2v1kk. Vauvalla oli napatynkä ja pippeli, joita molempia tyttö ihmetteli. Selitin mitä ne on, mutta tyttö käsitti ne ihan omalla tavalla. "Vauvalla on pippelinapa, mullon vaan napa"

Vieläkin tyttö (2v7kk) on sitä mieltä, että "Vauva kasvaa, sit se on tyttö.""Mä olin vauva, sillon mä olin poika" Tuttavapiirissä muutama vauva ja kaikki on poikia. Vanhemmat lapset kaikki tyttöjä
Lapsen logiiggaa =)

 
riiviöiden mutsi
Isäni on keskiverto suomalaista huomattavasti ruskeampi kesällä, lisäksi poikani hoitokavereina oli tyttö jonka isä on afrikasta. Ihmettelimme kun täys blondi poikani 4v ei suostunut millään olemaan ilman paitaa kesällä. Kun kysyimme asiaa vastaus oli "Mä pelkään että mä tuun yhtä ruman väriseksi kuin paappa ja hoitokaverit". Saimme selitettyä vaivoin, että tästä ei todellakaan ollut pelkoa ja että aurinko ei ollut syy muiden tummaan ihoon.

Poikani oli 2,5 v. vanhana sitä mieltä että isillä ei ole pippeliä. Tästä taas kerran väiteltyämme, sanoi että juokse katsomaan isi on suihkussa. Poika pinkaisi kylppäriin ja karjaisi "Äiti sillä on niitä kaks."

Olimme isoveljen luokannäytelmää katsomassa tilaisuuteen oli pääsymaksu. Olimme tulleet ajoissa, ja siinä odotellesamme nuorempi poika kiljaisi "Ei täällä taida mitään esitystä olla, ne otti vaan rahat eikä esitä mitään" Meni hetki ja poika silitteli mustaa karvalankaista paitaani ja ilmoitti suureen ääneeni "Äiti sun kikit on kuin Gorillalla yhtä karvaiset". Voitte uskoa että pidin kättä tämän 5v riiviön suulla loppu ajan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.05.2004 klo 13:41 riiviöiden mutsi kirjoitti:
Isäni on keskiverto suomalaista huomattavasti ruskeampi kesällä, lisäksi poikani hoitokavereina oli tyttö jonka isä on afrikasta. Ihmettelimme kun täys blondi poikani 4v ei suostunut millään olemaan ilman paitaa kesällä. Kun kysyimme asiaa vastaus oli "Mä pelkään että mä tuun yhtä ruman väriseksi kuin paappa ja hoitokaverit". Saimme selitettyä vaivoin, että tästä ei todellakaan ollut pelkoa ja että aurinko ei ollut syy muiden tummaan ihoon.

Poikani oli 2,5 v. vanhana sitä mieltä että isillä ei ole pippeliä. Tästä taas kerran väiteltyämme, sanoi että juokse katsomaan isi on suihkussa. Poika pinkaisi kylppäriin ja karjaisi "Äiti sillä on niitä kaks."

Olimme isoveljen luokannäytelmää katsomassa tilaisuuteen oli pääsymaksu. Olimme tulleet ajoissa, ja siinä odotellesamme nuorempi poika kiljaisi "Ei täällä taida mitään esitystä olla, ne otti vaan rahat eikä esitä mitään" Meni hetki ja poika silitteli mustaa karvalankaista paitaani ja ilmoitti suureen ääneeni "Äiti sun kikit on kuin Gorillalla yhtä karvaiset". Voitte uskoa että pidin kättä tämän 5v riiviön suulla loppu ajan.
tää vipa oli huippu!!! :D :D :D :D
 
Meidän 2-vuotias oli huutanut kaupassa isin kanssa yhtäkkiä "isi kakkaa housuun". Sitte kerran kaupungilla alkoi hokemaan äitillä tippuu housut kun nostin housuja ylemmäs.... :whistle: Hän myös tykkää matkia sitä tv:n apuvamiestä. Sillähän on ne lasit... Noh, olimme mummin luona kylässä ja tyttö huomasi vanhan äitini ja isäni hääkuvan hyllyssä. Osoitti sitten sitä ja huusi "kato mummulla ja ukilla apuva-lasit" :D Saman teki kerran kaupan kassatätilleki... vähänkö silloin nolotti! :ashamed: :x
 
Niin tuli vielä yks mieleen. Tämä on aika kauhea toisaalta mutta silti ah, niin hauska. :D Kummityttöni on vähän yli 3vee. Hänen pappa kuoli ihan hiljattain. Noh, kummityttö oli ollu hautajaisissa ja oli sitten minun tätille selittänyt ihan vakavana että "me pantiin kukkia ukin arkun päälle ettei se pääse sieltä pois". :eek: =) :D

Oma tyttöni tokaisi kerran kun oltiin kioskilla... Siellä istui tummaihoinen mies tekemässä jotaki veikkausta. tyttö osoitti sitä ja huusi isoon äänee "kato isi apina!" onneksi se poika ei kai ymmärtäny suomee.... :ashamed:

 
olin hesellä kahden tytön kanssa. tilasin itselleni nugetteja ja toinen tytöistä sitten muistutti isoon ääneen: "sara syö nuudeleita!" toinen tyttö vastasi kovaan ääneen:"ei ne oo nuudeleita, nuudeli on koira!"
itsellä nolotti, mutta tytöillä taisi nolottaa vielä enemmän, kun ikääkin neideillä oli 17v!
 
ite oon noin 2 v lääkärissä sanonut sedälle joka tarkasti korvani et taatanan omo pentele....äiti vain sanoi että kyllä nolotti kun kyseessä oli vielä nuori mies lääkäri....kaikkea sitä sattuu :ashamed:
 
Tyttäreni 3v ihmetteli ajalemattomia kainalokarvojani :"hyi, mitä nuo on? Makarooneja? Ja kun meille tuli vieraita illemmalla käymään, niin tyttö tuli repiin paitaa ylös. Olis kuulemma pitäny esitellä ne "makaroonit". :eek: :p
 

Yhteistyössä