Lapset päiväkotiin vai viikoksi mummolaan?

  • Viestiketjun aloittaja tyu
  • Ensimmäinen viesti
tyu
Lomaa meillä on vain 2 viikkoa. Lapset olis mahdollista laittaa sen lisäksi mummolaan viikoksi, mutta sitten ei lapsia nähtäisi viikkoon ollenkaan. Kumpi olis parempi lapsille, heti loman jälkeen päiväkotiin vai viikoksi mummolaan lomalle? Lapset on 2 ja 3. En vaan osaa päättää...
 
???
Veikkaan, että lapselle rankempaa olla viikko erossa vanhemmista, kuin päivät päiväkodissa. Olisiko joku puolivälin ratkaisu mahdollinen? Vaikka pari yötä mummolassa ja loput hoidossa?
 
tyu
Onko viikko viikko tolkulla? Kyllä se mummo ne ihan mielellään hoitais, lähinnä nyt aattelin lasten kannalta onko kivempaa olla mummolassa vai päiväkodissa ja illat kotona noin pienenä?
 
"minttu"
Mummolaan tietenkin. Lapsile vaihtelua myös. Ja mikään ei ole hienompaa kuin saada mahdollisuuksia olla isovanhempien kanssa. Älä välitä tuosta vieraan kommentista -taas näitä katkeria joilla ei isovanhemmat välitä lapsenlapsistaan pätkääkään.
 
"vieras"
Onko viikko viikko tolkulla? Kyllä se mummo ne ihan mielellään hoitais, lähinnä nyt aattelin lasten kannalta onko kivempaa olla mummolassa vai päiväkodissa ja illat kotona noin pienenä?
Jos lapsi on viikon toisten vaivoina, niin kylläse on viikon toisten vaivoina ja sillä hyvä, ja sitten niitä on kaksi tosi rasittavassa iässä olevaa, että hoitoon vaan. Mummot eivät ole hoitajia, tuskin maksaisit edes palkkaa mummolle.
 
"vieras"
[QUOTE="minttu";26584625]Mummolaan tietenkin. Lapsile vaihtelua myös. Ja mikään ei ole hienompaa kuin saada mahdollisuuksia olla isovanhempien kanssa. Älä välitä tuosta vieraan kommentista -taas näitä katkeria joilla ei isovanhemmat välitä lapsenlapsistaan pätkääkään.[/QUOTE]

Ei pidä paikkaansa, käy vähintään kerran viikossa ja meillä on hoitopaikka lapsille, ei tulisi mieleenkään käyttää hyväsydämistä mummoa hoitajana, eihän tuo ymmärtäisi kieltäytyäkään jos kysyisin. Riittää ihan vierailut puolin ja toisin, hoitajat ovat sitä hoitamista varten.
 
"vieras"
[QUOTE="minttu";26584625]Mummolaan tietenkin. Lapsile vaihtelua myös. Ja mikään ei ole hienompaa kuin saada mahdollisuuksia olla isovanhempien kanssa. Älä välitä tuosta vieraan kommentista -taas näitä katkeria joilla ei isovanhemmat välitä lapsenlapsistaan pätkääkään.[/QUOTE]

Niin että mummo eivälitä kun en löisi lapsia hoitoon viikoksi??? Se on todella raskasta hoitaa lapsia viikon, kun siihen ei ole tottunut ja vielä 24/7. En veisi missään nimessä, mummo on mummo ja hoitotäti on sitten ihan eri asia kuin mummo. Itse olen ollut mummolassa viikonkin, olin silloin kymmenisen vuotta vanhempi kuin kyseessä olevat lapset ja minua ei tarvinnut koko ajan hoitaa, kävin jopa kaupassa mummolle pyörällä, että apuakin oli.
 
ttt
[QUOTE="vieras";26584646]Ei pidä paikkaansa, käy vähintään kerran viikossa ja meillä on hoitopaikka lapsille, ei tulisi mieleenkään käyttää hyväsydämistä mummoa hoitajana, eihän tuo ymmärtäisi kieltäytyäkään jos kysyisin. Riittää ihan vierailut puolin ja toisin, hoitajat ovat sitä hoitamista varten.[/QUOTE]

VOI J**SUS.Kato kun toisilla vaan sattuu olemaan mummoja jotka voi sen kerran vuodessa katsoa lapsia viikon. Oletkos vähän hidas? JA kaikilla ne mummolat ei ole metrin päässä niin että voi ravata viikottain lapsia katsomassa?

Teillä noin, monenella muulla muutoin. Sääli jos itse koet niinn että lapsenlapsien hoitamoinen satunnaisesti olisi sinulle NOIN raskasta. Tai siis säälin sinun lapsia jos heidän tulevista lapsista jo alun alkaen noin ajattelet.
 
Mep
Eipä tässä käy ilmi mummon ikä ja vireystila edes.....
Onhan niitä "teho-mummoja" jotka nauttii lastenlasten kanssa hyöräämisestä, varsinkin jos ikä + terveys on vielä ok.
Oma äitini ei jaksaisi kahta päivääkään luonteensa vuoksi.

Miksei tosiaan voisi mennä mummolaan osaksi viikkoa, osa päiväkodissa? Miten mummollekin sopii parhaiten.
 
yyr
[QUOTE="vieras";26584685]Niin että mummo eivälitä kun en löisi lapsia hoitoon viikoksi??? Se on todella raskasta hoitaa lapsia viikon, kun siihen ei ole tottunut ja vielä 24/7. En veisi missään nimessä, mummo on mummo ja hoitotäti on sitten ihan eri asia kuin mummo. Itse olen ollut mummolassa viikonkin, olin silloin kymmenisen vuotta vanhempi kuin kyseessä olevat lapset ja minua ei tarvinnut koko ajan hoitaa, kävin jopa kaupassa mummolle pyörällä, että apuakin oli.[/QUOTE]

Niin ,mummothan ei koskaan ole lapsia hoitanut... Oletkos sinä kasvanut lastenkodissa eller hur?

Ja tiedätkö, on mummoja jotka ei ole 63 vuotiaina haudassa. Sääli jos sinun äitisi on niin huonokuntoinen jo nuorena vanhuksena.
 
tyu
No johan nyt joku veti herneen ties minne. Mummola on sen verran kaukana, että ei nähdä viikottain. Siksi ne lapsetkin siellä olis sen viikon ilman että vanhemmat kävis katsomassa. Mummo on alle 60v ja kyllä varmaan jaksais hoitaa eikä lapset olis vaivoina. Ihan itse tätä ehdottikin, kun kokee että saa niin vähän aikaa lastenlasten kanssa.
 
"mielipide"
Kyllä mun mielestä 2 ja 3 vuotiaat on liian pieniä oleen viikon erossa vanhemmistaan!!! ehdottomasti siis lapsille parempi olla päiväkodissa. Tietenkin pari yötä mummolassa olis sopiva aika jos mahdollista järjestää.
 
"hmm"
[QUOTE="mielipide";26584822]Kyllä mun mielestä 2 ja 3 vuotiaat on liian pieniä oleen viikon erossa vanhemmistaan!!! ehdottomasti siis lapsille parempi olla päiväkodissa. Tietenkin pari yötä mummolassa olis sopiva aika jos mahdollista järjestää.[/QUOTE]

Höpö höpö. Tätä tää just on, ulkoistetaan kaikki, lastenhoidosta lähtien jollekin vieraalle ettei vaan rasiteta sukulaisia! Huoh mikä asenne. Ei viikko ole liian pitkä aika noinkaan pienille olla tuttujen ihmisten parissa.
Jos teillä joillakin on niin surkeat mummolat niin pitäiskö sen takia muiden lasten kärsiä? Jotkut mummot ovat niin mielellään lastenlastensa kanssa että ehkä teidän on vaikea sitä käsittää. Tuli oikein hyvin selväksi että ap:n äiti haluaa lapsenlapsiaan katsoa, joten mikä teidän napaanne rassaa?
 
juuh
[QUOTE="hmm";26584879]Höpö höpö. Tätä tää just on, ulkoistetaan kaikki, lastenhoidosta lähtien jollekin vieraalle ettei vaan rasiteta sukulaisia! Huoh mikä asenne. Ei viikko ole liian pitkä aika noinkaan pienille olla tuttujen ihmisten parissa.
Jos teillä joillakin on niin surkeat mummolat niin pitäiskö sen takia muiden lasten kärsiä? Jotkut mummot ovat niin mielellään lastenlastensa kanssa että ehkä teidän on vaikea sitä käsittää. Tuli oikein hyvin selväksi että ap:n äiti haluaa lapsenlapsiaan katsoa, joten mikä teidän napaanne rassaa?[/QUOTE]

No en tarkoittanutkaan että olis mummolle liian raskasta. Mutta ei mun 3vuotiaani ainakaan taatusti halua vapaaehtoisesti olla erossa äidistä ja isistä kokonaista viikkoa! Vaikka mummola mukava paikka onkin, niin taatusti pientä ikävä vaivais. Meillä mummola melkein naapurissa ja siellä viikottain käydään, joten tuttu paikka lapsille. Silti en ole laskenut pientä yökylään vielä edes kahdeksi yöksi peräkkäin vaikka isovanhemmat pyytäneet.
 
tyu
[QUOTE="vieras";26584888]tai mites jos mummo teillä viikon hoitamassa lapsia, lapset kotona mutta ei hoidossa. Monella tapaa hyvä ratkaisu?:)[/QUOTE]

Tää oliskin hyvä, mutta mummolla on 4 kissaa eikä niitä voi jättää yksin. Enkä kyllä halua niitä kissoja meillekään... tavaroitakin pitäis liiaksi kuljettaa, pissalaatikot, raapimispuut ja kaikki.
 
"Riksu"
Mun mielestä olisi myös paras ratkaisu, että mummi tulisi teille viikoksi, jos haluaa lapsia hoitaa. Jollei halua tulla, niin lapset päiväkotiin. Viikko erossa vanhemmista on liian pitkä aika noin pienille lapsille ja kahden tuonikäisen hoito on kokopäiväisesti taatusti mummollekin raskasta.
 
tyu
[QUOTE="Vieras";26584947]Kun mummo kerranitse ehdotti niin päästä vaan. Jos mummo pystyy lapset ja kissat katsomaan ja hoitamaan.[/QUOTE]

Tää on niin vaikeeta päättää... Ei niissä kissoissa nyt niin hoitamista ole, kunhan ruokkii. Siellä olis oma piha, ei tartte lapsia mihinkään puistoihin raahata. Luotan kyllä mummoon, mutta en tiedä luotanko siihen että lapset jaksaa...
 
"Nalletar"
Meillä menee kuusi ja neljä vuotiaat mummolle viikoksi. Juuri siksi, että saavat viikon enemmän kesälomaa ja mummo hoitaa mielellään. Ovat olleet viikon mummolassa jo 2 vee ja 4 vee viikon. En mä ole asiasta mitään omantunnon tuskia saanut. Lapset on sielä mielellään ja mummo on jaksanut hyvin hoitaa. Eri asia olisi jos pienenä ihan vieraalla olisi viikon, mutta mummon mä katson kuitenkin niin lähisuvuksi ja tutuksi paikaksi. Mummola on niin kaukana, että ollaan viikonloppuna viety ja seuraavana haettu.
 
äöxzwq
Mummola on lomaa lapselle päiväkoti ei. Meillä meni päiväkoti kiinni heinäkuuksi ja laspi menee viikokisi mummolaan. Lapsi itse olisi jo halunut jäädä kaksi viiikkoa sitten lomalle päiväkodista, että kyllä ne lapsetkin lomaa kaipaavat.
 

Yhteistyössä