Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Hei! Olen nyt parisen vuotta käynyt lukemassa keskusteluja, mutta nyt päätin siis itsekkin tehdä profiilin. Elikkäs, olemme mieheni kanssa yrittäneet vauvaa saada aluille jo loppuvuodesta 2011 ja ei kuulu plussaa ei..
Täälä tuntuu olevan paljon valmiita keskusteluja, mutta kaikki ovat niin pitkiä ja en ole löytänyt itselle sopivaa ketjua. Lapsettomuus puolella taas on niin hiljaista. Olisi kuitenkin mukavaa saada keskustella lapsettomuudesta ja yrityksestä kenties, hedelmöityshoidoista jne. :)

tervetuloa kaikki juttelemaan ja mukavaa joulun odotusta :flower::xmas:
 
Moikka Bella!
Täällä kirjoittelee 25 vuotias lapseton.
Me olemme miehen kanssa yrittäneet esikoista helmikuusta 2012, eikä mitään kuulu. Ei edes ensimmäsiä kuukautisia pillereitten jälkeen.
Varsinaiset hoidot vasta aluillaan.

Oletteko te hoidoissa? Teilläkin varmaan esikoinen kyseessä?

Hedelmällistä loppuvuotta myös sinne :flower:
Jos saadaan tähän mukava pieni porukka kasaan, niin tehdään sellainen taulukko jossa näkyy kaikkien yk:t jne.. :cool:
 
Hei ninkku juu, meillä esikoinen myös kyseessä. Olen koittanut hakeutua hoitoihin julkisella puolella, mutta siellä on niin vaikea saada tutkimuksia. Kilpparin vajaatoiminta löytyy ja epäilen myös jotain "gynekologista" vaivaa.. mutta en pääse tutkimuksiin.. ylsityiselle pitäisi varmaan mennä. :(

Toivottavasti siellä alkaisi nyt edes ne kuukautiset :)

Pikkuinen porukka olisin mukava ja tuo taulukko :rolleyes: Tulkaahan kaikki vaan rohkeasti jutustelemaan!
 
Josko minäkin liittyisin tänne, jos siis sopii :).
Lasta olemme odotelleet "kotikonstein" yrittämällä yli 10 vuotta ja hoitoihin lähdemme keväästä -14. Minua (35v) ei ole tutkittu koskaan sen paremmin, mutta mieheni (40v) on joskus "edellisen elämän aikaan" tutkittu ja simppojen laatu oli todella huono.

Jännitys, kaipuu, stressi, suru ja malttamattomuus pyörivät mielessä yhtenään. Olen melkoisen lihava ja siksi olen aloittanut laihduttamisen jo hyvänaikaa sitten ja melko mukavasti paino onkin jo pudonnut. Oviksia mittaillaan joka kuukausi ja tärppipäivinä "pöllytettään petivaatteita" toiveikkaina... mutta pakko myöntää etten millään malttaisi enää odottaa jotta pääsemme hoitoihin ja tositoimiin :).

Ainiin; yksityiselle ollaan lähdössä, klinikkakin jo valittu mutta työtilanteet ja taloudelliset haasteet vielä hidastavat aloitusta, mutta pian toivottavasti on meidän vuoro päästä tekemään unelmista totta :).

Lupsakkaa joulun odotusta teille muillekin :).
 
Täällä yksi pariskunta kanssa joka on jo hoidoissa julkisella puolella. Neljä kiertoa söin clomifeenia joista viimeinen kierto menee viimeisiää. viikon päästä saa testata tuleeko mukava joululahja... Alkuvuodesta alkaisi sitten pistohoidot yhdistettynä inssiin.. ja vaikka ollaan julkisella niin rahallisesti vähän pelottaa alkuvuosi kun ei noi pistohoidot ihan halpoi ole sieläkään ja meillä mies vaasta palkkatuellisesti työlistynyt.
Eli olen itse 27 vuotias mies vuoden nuorempi. lasta on jo yritetty 2v 3kk ja hoidot alkoi elokuussa.

Toivottavasti kukin meistä saa sen 2 viivaa testiin mahdollisimman pian
 
Hieno homma, että saadaan ryhmää kasaan:) Tietenkään en ole iloinen kenenkään lapsettomuudesta, mutta ymmärrätte varmasti kaikki mitä tarkoitan ;)

Fenix Teillä on jo pitkä tie takana. Miten olette jaksaneet luomuilla noin pitkään? Tsemppiä kovasti! Onko teillä jokin syy siihen, että ette mene julkiselle?
Minulla myös painon/kehonkoostumuksen kanssa ollut ongelmaa, tosin liian alhaisen rasvaprossan vuoksi. Nyt on minullakin asia korjaantunut. On se vaan jännä, miten toiset pysyy yrittämättäkin heille täydellisessä, hedelmällisessä painossa.

moon stars Hurjan paljon tsemppiä ja voimia piinailuun, toivottavasti olis tärpännyt! Meillä on kans mies vuoden nuorempi minua.

kosmo Joko olet tästä kierrosta testannut? Toivottavasti oireesi tällä kertaa olisivat oikeassa ;)

Minulla tällä hetkellä tilanne se, että söin alkukuusta Letrozol-kuurin, ja nyt odotellaan mitä tapahtuu. Letrozolien rytmittämä, kuviteltu kp12 näkyi ultrassa 20mm follikkeli ja 9mm limakalvo. Lääkäri oli varma, että ovuloisin parin päivän sisällä. Noh.. progesteronikoe kertoi, että en ovuloinut, ainakaan parin päivän sisällä. Nyt odottelen tämän viikon ajan kuukautisia, ja jos ei mitään kuulu, teen testin ja soitan polille, oli tulos mikä hyvänsä.
Mitään oireita ei ole ollut :( Ei kuukautisiin eikä raskauteen viittaavia.
 
Elämämme on ollut kovin hektistä opiskelujen, muuttojen, työpaikan vaihdosten, massiivisten remonttien ja muiden asioiden vuoksi ja kun on paljon kaikkea puuhaa niin joihinkin ongelmiin "ei ole aikaa puuttua"... ja näin kauan jaksoimme itseämme huijata! Nostimme vihdoin ja viimein kissan pöydälle, kävimme läpi melko raskaita asioita ja päädyimme että yrittämään lähdemme heti kun on mahdollista.
Niin ja yksityiselle haluamme lähteä siksi että olemme molemma jo "näin vanhoja", säästämme siis aikaa, eipä siihen muuta syytä oikeastaan ole.

Onneksi meillä on vahva ja hyvä parisuhde (avioliitto) ja puhumme asioista paljon :).

Tsemppiä meille kaikille tällä raskaalla polulla :) !
 
Hei toai hienoa että ollaan saatu tänne lisää porukkaa!!! =)

fenix-78 Hienoa että olette nyt kuitenkin hakeutumassa hoitoihin. Jospa sieltä saisikin jotain hyviä, tai helpottavai uutisia.

moon stars meillä on suunnilleen sama aika yritystä takana. :'( Toivon teille paljon onnea jatkoihin jos siis nyt ei tärppää! Onko seuraava toimenpide inssit?


kosmo Ensinnäkin, ikävä kuulla keskenmenostasi :hug: Saanko kysyä että mistä teidän lapsettomuus johtuu?
Minulla on sama että aina sitä vaan jotenkin jaskaa keksiä kaikkia olevinaan raskausoireita, vaikka pääkoppa tietää ettei raskaana voi olla. :D hassua tämä touhu..

).( oma napaa sen verran, että tänne hyökkäsi puna-armeija :( taas kerran, ja aivan ajallaan.. noh, jospa seuraavasta sitten :saint:

ninkku Minulle nuo kaikki sanonnat ja lääkkeiden nimet eivät oikein vielä kerro mitään. Mitä nuo letrozonil lääkkeet ovat?
 
-bella Alkuvuodesa olisi edessä nuo pisohoido yhdistetynä inssiin.. viikon pääst pitäis menkat alkaa jollei oo iloisesti käynyt. ja sit tyks joulusulun takia joudumme pari kieroa odoamaan ilman mitään.. olen jopa tässä kierrossa nyt ottanut foolihapon ja greippi mehun avuksi. Ainakin auttoi oviksen tunnistamaan suurin piirtein kun en tästä kierrosta tikuttanut.... itse kärsin myös epäsäännöllisestä kierrosta ja en vissiinkään itsekkään ovuloi joka kuukausi.


Täältä myös cosmolle pahoittelut keskenmenosta:hug: ja minulla ei ainakaan ole mitään vastaan vaikka toista lasta seurassamme yritätte.

Fenix-78 Pitkä taival teillä takana... Toivottavasti hoidot tuo teille pian avun... kuten meille kaikille
 
Letrozol on samaan tarkoitukseen kun Clomifen. Letrozol tosin ei ohenna limakalvoa ja aiheuttaa vähemmän sivuvaikutuksia/oireita. Uudempi ja kokoajan yleistyvä lääke tämä. Letrozoli on estrogeenin vastavaikuttaja, ja jotenkin se herättää oman kehon hormoonitoimintaa noin lyhyenä kuurina käytettynä.
Kohonnut progesteroniarvo viikko ovulaation jälkeen otetussa verikokeessa kertoo, että ovulaatio on tapahtunut (puhejennut munarakkula alkaa tuottaa progesteronia=keltarauhashormonia). Minulla arvo oli naurettavan matala :( Eli ei ovista...

Tosin pari tuntia verikokeen jälkeen mulla oli vahvat ovistuntemukset ja limat. Hoitaja sanoi, että ei ole mahdotonta että ovis olisikin ollut viikon myöhässä.
Mikäli tuolloin ovuloin, niin kuukautisten pitäisi alkaa about huomenna. Toisaalta toivon, että eivät alkaisi, ja olisinkin raskaana. Mutta toisaalta toivon, että alkaisivat, koska niiden puuttuminen voi tapauksessani kieliä siitä että ovulaatiota ei tuntemuksista huolimatta tullut edes myöhässä.

Kosmo Pahoittelut negasta :hug:, mutta onnittelut lisääntyvästä kärsivällisyydestä ;)
 
Heipä Hei kaikille! :wave: minäkin voisin joukkoonne liittyä.

Täällä takana reilu pari vuotta yritystä. Kemiallisen koin Toukuussa 2013. Se on ollut ainoa kerta kun jotain toivoa oli. :( ikää mulla on 31 ja mies täyttää 30 alkuvuodesta.
Yritin kerran kirjotella tonne lapsettomuuspuolelle, mutta en oikein päässyt joukkoon mukaan, kun en tajunnu hoitosanastoista mitään. :confused: :D siinä mielessä tää on varmasti kiva, kun päästään heti aluks jo kärryille missä vaiheessa muut menee. :)
Testeihin ollaan nyt menossa Tammi/Helmikuussa. Oon jo ollut yhteydessä Turun väestöliiton lapsettomuus klinikalle. Olipa sanahirviö. :D
Klinikalla oltiin kyllä aivan ihania ja totesivatkin, että vaikka mulla noita sairauksiakin on niin olisi jo jotain luullut tulevan. :)
Mulla on siis vasemmalla puolella aika pahakin pco ja sitten on tietty tää mun ylipaino ja kaiken kruunaa kilpirauhasen vajaatoiminta! Painoa oon yrittänyt pudotella ja yleensä oon siinä onnistunutkin. Nyt vaan tuntuu, että herkut voittaa mun tahdonlujuuden ihan alituisesti. Inhottavaa kun tietää itsekkin että paino on usein iso syyllinen lapsettomuuteen, mutta silti en saa itseäni kuriin. :headwall:
Huomenna pitäis alkaa menkat ja niin luultavasti alkaakin.negatesti tehty tänään ja usko tärppiin hävinnyt kokonaan.
Rupeaako joku päivittämään meidän kiertoja? Olis kiva nähdä missä kukakin menee. :)
 
Kiva että tällainen ryhmä perustettiin. Itse olen tuolla keskenmenon jälkeen kuumeilevissa, mutta oma keskenmeno on jo laastarein paikattu eikä tunnu hyvältä muistella sitä enää. Tuolla ryhmässä kun tulee koko ajan uusia keskenmenon saaneita :(

Täällä yritys aloitettu 2013 alussa. Elokuussa varhaisraskauden keskenmeno jonka jälkeen ajauduin yksityiselle tutkimuksiin. Silloin todettiin pco ja ovuloimattomuus. Kiertoa yritettiin saada toimimaan clomeilla ja teroilla tuloksetta. Nyt menossa kolmatta kiertoa pistoshoidot.

Tällä hetkellä menossa dpo 3 ja toiveet on kovat :)

Nyt kun olen ollut yksityisellä asiakkaana niin en haluaisi julkiselle vaihtaa. Palvelu on vain niin hyvää ja ihanaa kun on aina sama lääkäri. Rahaa palaa kyllä tutkimuksiin ja lääkkeisiin.. Jos se tuo meille oman vauvan niin ihan sama!
 
  • Tykkää
Reactions: Heilanga
Tervetuloa myös Heilanga ja VanillaLady :)

Tarjoudun vapaaehtoiseksi listantekijäksi.
Toki jos joku muu haluaa niin saa tehdä!
En lupaa, että tulee maailman hienointa listaa :LOL:

Laittakaa kaikki punaisella tietonne tänne niin tehdään lista. Laittakaa myös ehdotuksia, että mitä kaikkea listalla tulisi näkyä.
Mielestäni ainakin:

- Nimimerkki
- kp/kierron pituus
- dpo
- Yritys aloitettu -
- yk
- Monesko lapsi haaveissa
- Erillinen pikkutaulukko tms., milloin hoidot aloitettu/mitä hoitoja käyty läpi/mitkä hoidot menossa. Lisäksi lyhyt kuvaus ongelman luonteesta/diagnoosi.

Ninkku.....kp "33"/? (~680).....ya2/2012.....yk 1.....1. lapsi
Hoidot: Terolut kuureja kokeiltu, ei vastetta. Nyt Letrozol 1. kierto, jännätään toimiiko huonosti vai ei ollenkaan.
Diagnoosi: Sekundaarinen amenorrea (kuukautisten puuttuminen), primaarinen lapsettomuus. Mies ok.

Minulla on nuo kiertopäivät ja yk:t tuolleen hassusti, koska kuukautiseni eivät ole lainkaan alkaneet pillereiden lopetuksen jälkeen. Kp 33 on nyt kuvitellusti tuon Letrozol-kuurin perusteella. Ja tosiaan, kai mulla on yk 1 menossa :LOL:

Etsin pari mielstäni sopivaa kuvaa :) Olis meille vähän erilaisia, kuin perinteiset, kliseiset vauvamasukuvat.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet!!!! :flower: ja pahoittelut kesenmenosta vanillaLady miten tuo pco oikein tutkitaan/todetaan ja mitä oireita siinä on? : /

ninkku Hienon taulukon teit!! ei ole ihan perus positiivinen raskaustesti/vauvamaha :)

mun omat tiedot
-bella..........kp 2/28......ya 11/2011.....yk1....1.lapsi

Mukavaa viikonloppua kaikki :kiss:
 
Voi että tämä ketju tuntus niiin omalta muttei meidän tilanne taida tännekkään täysin sopia :) Kirjottelen tonne kakskymppisten toiveilijoiden ketjuun, mut jotenkin ei ihan tunnu henkisesti omalta, vaikka lapselle on vasta aika hiljattain annettu lupa tulla. Vaikeuksia, kun on tullut heti alussa..

Lopetin siis pillerit n. 8v jälkeen elokuussa. Luomu menkkoja ei tullut ja parin kuukauden ja monen raskaustestin jälkeen hakeuduin yksityiselle gynelle. Teininä kierto oli aina hyvin epäsäännöllinen, useita kuukausia saattoi olla välissä joten arvelinkin ettei raskautuminen mun kohdalla varmaan olekkaan niin yksinkertaista. Gynellä sitten todettiin tuo PCO, en tiedä minkä vaikeusasteinen on, ei gyne siihen kommentoinut. Kohdun limakalvo oli myös olemattomat 3mm joten aikamoinen jarrutus kehon toiminnalle oli pillereiden jälkeen tullu ja estrogeenia varmaan liian vähän. Teroja ei määrännyt kun ei tuon estrogeenivajeen takia ne yksinään olisivqt toimineet kuitenkaan. Sain 3kk kuurin Divina hormonikorvaushoitoa (käytetään vaihdevuosien hoidossa pääasiassa) ja sillä ainakin eka vuoto saatiin aikaiseksi.

Raskautuminen tämän kuurin aikaan on aika epätodennäköistä joten aikamoista odottelua ja tunteiden vuoristorataa on omlut. Tammk/helmikuun vaihteessa päästään taas yrittämään. 3kk katellaan josko tulee itsestään menkat. Jos ei niin soittelen takasin ja harkitaan clomeja. Niin ja verikokeissa kävin, perusverenkuva, kilpirauhanen ja keliakia otettiin. Ne on ok. Muuta PCO:n oireita mulla ei ole, kun monirakkulaiset munasarjat, epäsäännölliset kuukautiset ja nuorena oli lievä akne.

Tosiaan vaikka koko yritys näin tyssäskin heti alkuunsa niin kaipaisi juttuseuraa sellaisista joille myös raskautuminen ei ole niin itsestään selvyys. Tällä hetkellä tuntuu ettei kuulu oikein mihinkään ryhmään. Lähipiirissäkin kaikki ovat taitaneet raskautua helposti.

Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille :)
 
mymosa
Tsemppiä teille kaikille :) En tähän ketjuun kuulu ainakaan vielä, käyn silti välillä lukemassa, kun kuopusta tehtiin 1,5v ja lopulta clomeilla sai alkunsa. Nyt kuumeillaan neljättä ja mulla kuopuksen aikaan todettiin pco enkä silloin ovuloinut ollenkaan. Aikamoinne shokki tuo oli ja monta kertaa kyyneleet sai silmään, kaksi isompaa on saanut alkunsa heti kun pillerit on jäänyt ja nyt sitten toi hankaluus. Niin se ihmisen kroppa muuttuu.

Mulla oireena pco:ssa oli ovuloimattomuus, luomumenkkoja en saanut koko aikana vaan mentiin teroilla ja nyt tässä kierrossa olen kärsinyt välivuodosta. Lisäksi tätä kaikkea vaikeutti ylipaino. Nyt olen saanut painoa alas ja oviksenkin bongasin (pco:han on toki siitä petollinen, että testit voi näyttää ovista ilman, että sitä on), mutta limat kertonee, että jotain tapahtui.
 
Ninkku ihana kuvat löysit :)

Terveuloa uusille ja alkuvuosihan on melkein ovella jo joten sekaan vaan naiset.

Mulle voi päivittää Kp24/53 ay08/11 yk4 esikoinen

Eli laitoin kp noin pitkälle koska luomusti ne maks on tonne mennyt ja silloin teroilla käynnistettiin... ja yk 4 laitoin alkamaan noista hoidoista. kun en jaksa laskea noit alusta asti kun siel on jokunen kierto kun ei yritystä ollut miehen viime kesäisen sairastumisen vuoksi niin tuo on selkein

Itsellä on nyt noin dpo7 ja iltapäivästä testasin viivapaikan, siihen tuli toinen viiva heti kastues ja sit jäi viivapaikaks jota vaikea saada kuvattua ja sekin tietyssä valossa näyttää
 
Teen taulukon viim. huomenna aamulla, kun ehdin koneelle.

Caro87 mukaan vaan :) Ei me tuijoteta kuukausia kuten terveydenhoitopuoli. Samoja tunteita varmasti käyt läpi.

Moonstars, oih, elämää testissä :) Sulla noin pienet dpo:t, joten älä menetä toivoa.

Mulla alkaa stressi kerääntyä, kun ma pitäis testata ja soittaa polille jos vuoto ei nyt ala. Viimeksi testannut olen keväällä 2012. Tiedän, että nega tulee, mutta pääkoppa jaksaa toivoa, että ovis olis ollut tuntemuksieni mukaan myöhässä. Nyt olisi sen mukaan dpo15. Ja maanantaina vihaan itseäni, kun olen jaksanut haihatella. Jotenkin koen negan olevan niin suuri henkilökohtainen epäonnistuminen, että en kerro edes miehelle testailuista. Siksi on ihanaa kun saan purkaa tänne teille <3
 
Kiva että olen tervetullut mukaan keskusteluun :) tuntee jotenkin itensä ulkopuoliseksi keskustelussa missä suurella osalla lähtökohtaisesti kaikki ok, vaikkei sekään sitä tietenkään tarkoita että raskautuisi nopeasti. Itellä, kun ei ole mitään tietoa toimiiko mulla koko kierto ollenkaan.. Kuitenkin PCO varmasti jonkun verran vaikeuttaa raskautumista.

Ninkku, minäkään en miehelle ole kertonut, kun olen testaillut. Jotenkin haluaa sitä edes suojella pettymyksiltä. Kun kierto rupesi venymään pillereiden jälkeen niin sillon kerroin testanneeni. Kivempi kertoa sitten kun jos on jotain kivaa kerrottavaa.

Mitenkä teillä muilla on miehet suhtautunut siihen että raskautuminen ei olekkaan niin helppoa? Musta tuntuu, että itseä harmittaa tosi paljon nimenomaan miehen takia, kun mussa on vikaa ja ei vielä tiedä mihin kaikkiin hoitoihin sitä joutuu. Toki meillä ei miehen simppoja olla vielä testattu. Ei jotenkin tunnu kovin naiselliselta, kun sisuskalut ei toimi niinkuin naisella pitäisi. Mies onneksi ei ole stressavaa tyyppiä ja on positiivisella mielellä, silti kovasti harmittaa..
 
Caro87 Meillä mies ymmärtää ettei voi mitään ettei raskaus ala niin helposti.. ja meilläkin juuri noin et vika minussa. mies kun on saanut nuorena yhden tytön raskaaksi jonka nainen kyllä keskeytti kysymättä miehelt mitään. mut ei siitä enempää. mut ihanasti mies ymmärtää..

Aamulla taas testasin,, ens olin näkeväni jotain mut mies ei nähnyt mitään. joten ajaelin et pöpperössä näen omiani... ja fiksuna uuesaan herättyäni siel näkyy viivapaikka. ja ei siis oo tulos enää luotettava.. mut silti :D tosin vimme vuon apteekin oma antoi mulle vääriä positiivisia joten en luota tohon täysin
 
Sunnuntai 15.12.2013

Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Ninkkukp"35"(~680)/?yk1ya 2/121. lapsi
Heilangakp31/32-42yk26ya 9/111.lapsi
moon starskp26/53yk4*ya 8/111. lapsi
-bellakp4/28yk1ya 11/111. lapsi
* Yrityskuukaudet laskettu hoitojen alkamisesta.

Mukana kuumeilemassa
- mymosa
- Caro87
- kosmo
- Vanilla Lady
- Fenix-78



Caro87 - PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.

moon stars - 4. Clomikierto lopuillaan. Seraavaksi suunniteltu pistoshoitoja.
Hoidot aloitettu 8/13.

Ninkku - Amenorrea/kuukautiset puuttuvat. Ensimmäinen ja tulokseton Letrozol-kuuri takana. Seuraavaan kiertoon Letrozolin nosto, kunhan vuoto saataisi aikaan. Mikäli ei toimi --> pistoshoidot.

Vanilla Lady - 8/13 varhainen km. Nyt 3. kierto pistoshoidoilla.

Heilanga 5/13 kemiallinen. Todettu PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Testeihin tammi-/helmikuussa 2014.

kosmo Taustalla km rv9. Takana nyt 3kiertoa teroja. Alkamassa clomifen + terolut hoito 3kk ajaksi. Mikäli ei toimi --> pistoshoidot.

Fenix-78 Hoidot vasta suunnitteilla elämäntilanteen vuoksi. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa.

Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella :)
 
Täällähän on äksöniä vaikka kuinka :).
Työkuviot pitävät mut nykyään niin kiireisinä ettei juur muuta ehdi.
No niin, tilannetarkistus täällä meillä; jälleen yhdet "tätipäivät" selätetty ja seuraavaa ovista odotellaan (+mittaillaan ja toivottavasti myös bongaillaan) 21.-24.12 välille. Saamme sitten joulukiireiden lomassa pöllyttää lakanoitakin oikein kunnolla :D !!!

Tuo taulukko näyttää oikein hyvältä :).
Onnenkantamoisia ja iloista mieltä teille kaikille :heart: !
 
Pakko päästä vähän avautumaan...
Olen jo jonkin aikaa miettinyt että voitasko me ennen varsinaisten hoitojen aloitusta käydä sillä ensikäynnillä jo nyt. Voi siis olla että pääsemme aloittamaan varsinaiset hoidot vasta joskus huhtikuussa :(.
Mitä olette mieltä, kannattaako se edes? Tehtäisiinkö siinä tapauksessa samat tutkimukset kahteen kertaan; nyt kohta ensikäynnillä ja sitten keväällä uudestaan? Olisi niin ihanaa päästä edes jollain tasolla alkuun tässä mahdollisesti vuosia kestävässä "projektissa"...
Mielipiteitä, niitä teiltä muilta pyytäisin:ashamed:...

Lisäys: mieheni ei ole niin innokas lähtemään ensikäynnille nyt vaan vasta sitten kun hoidot aloitamme...eli vasta joskus :(...
 
Viimeksi muokattu:
Keskiviikko 18.12.2013

Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Ninkkukp"38"(~680)/?yk1ya 2/121. lapsi
kosmokp34/28(90-120)ya 1/132. lapsi
moon starskp29/53yk4*ya 8/111. lapsi
Penni79kp15/22-24yk15ya 1/132. lapsi
-bellakp7/28yk1ya 11/111. lapsi
Enneliinakp6/28ya 2/112. lapsi
Heilangakp5/32-42yk27ya 9/111.lapsi
* Yrityskuukaudet laskettu hoitojen alkamisesta.

Mukana kuumeilemassa
- mymosa
- Caro87
- Vanilla Lady
- Fenix-78



Caro87 - PCO diagnoosi. Tammi-/helmikuun vaihteeseen asti Divina hormoonikorvaushoito, jonka jälkeen luomumenkkojen odottelua 3kk.

moon stars - 4. Clomikierto lopuillaan. Seraavaksi suunniteltu pistoshoitoja.
Hoidot aloitettu 8/13.

Ninkku - Amenorrea/kuukautiset puuttuvat. Ensimmäinen ja tulokseton Letrozol-kuuri takana. Seuraavaan kiertoon Letrozolin nosto, kunhan vuoto saataisi aikaan. Mikäli ei toimi --> pistoshoidot.

Vanilla Lady - 8/13 varhainen km. Nyt 3. kierto pistoshoidoilla.

Heilanga 5/13 kemiallinen. Todettu PCO ja kilpirauhasen vajaatoiminta. Testeihin tammi-/helmikuussa 2014.

kosmo Taustalla km rv9. Varsinainen yrittäminen ollut välillä km:n vuoksi tauolla. Takana nyt 3kiertoa teroja. Alkamassa clomifen + terolut hoito 3kk ajaksi. Mikäli ei toimi --> pistoshoidot.

Fenix-78 Hoidot vasta suunnitteilla elämäntilanteen vuoksi. Miehellä aikaisemmin havaittu ongelmaa simppojen laadussa.

Penni79 Keskivaikea endometrioosi jota viimeksi laparoskopiassa operoitu syksyllä 2013 (leikkaus onnistui kuulemma hyvin). Vaivana myös lyhyt kierto ja tiputteluvuoto alkaen n 7 vrk oviksesta.

Enneliina Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä