Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat

Sunflower11
Hieno juttu Yrittäjä J!

Aiemmin joskus kirjoitin, että yksi kierto ja sit ruvetaan viemään eteenpäin tätä hommaa. No se kierto loppui vappuna. Eli uutta kiertoa taas mennään (57.). Joku päivä soittelen sinne, soittoajat vaan tylsästi, mut koitan keretä töiden lomassa soitella..
 
  • Tykkää
Reactions: Yrittäjä J
empuska Miten käynti sujui?
YrittäjäJ hienoa!!

(.) Täällä mennään jotain kp 12. Hormoni laastari ajaa omat toiminnot alas, eli lääkkeillä mennään. Kävin tänään ultrassa ja kaikki ok. Haen kyytiläisen pakkasesta 13.5 tai 15.5 riippuen miten saavat sulateltua, sitten pääsen jännittämään tarraako kiinni.
 
Täällä ilmottautuu yksi lapsettomuudesta kärsivä vauvakuumeilija lisää. Todettu pcos.
Nyt uudessa suhteessa alkaa vauvakuume olemaan kova. Miehellä edellisestä suhteesta lapsi, joten hänessä ei vikaa ole. Ensi viikolla tarkoitus varata lääkärille aikaa jotta sais edes terolutteja kierron pyörittämiseen.

Edellisessä suhteessa käyty lapsettomuuden alkututkimukset, mutta exä ei ollut silloin valmis lapseen ja hoidot jäi kesken.
 
Pitkästä aikaa tulee tännekin kirjoitettua meillä viikon päästä se ivf hoidon suunnittelu saa nähä millä aikataululla mennään et paljonko sitä joutuu vielä taukoilemaan tässä projektissa. Mulla otettiin viime tyksin polireissun jälkeen kaikki hormoonikokeet kun vuoto päätti alkaa kesken hoitokierroksen, sen verran tiedän vastauksista kun ite niistä päätin soittaa sitten et prolaktiini mulla on kiholla mut en tiedä paljonko ja sitä en tiedä mitä sille tehdään. Vähän mietityttää ja jännittää et mikä taas tuolla kehossa on vialla..
 
Päivityksiä täältä..Uusi ja epätoivoinen yritys. Tänään haettu pakkasesta hidas alkio tai solu kyytiin. Katsotaan jaksaako lähteä jakautumaan lisää.. jos verikokeeseen asti päästään olen yllättynyt. verikoe 29.5
 
Ohoh! Olikin kierto suht lyhyt, vaan 32 päivää. Järkyttäviä vatsakramppeja vaan ollu parisen viikkoo jo ja nyt tätin kyläillessä jatkuu vaan kahta kauheempana.. Yrjöttää eikä pysty tekkee oikein mittää :( Mis kaikki ootteeeee?
 
Heippa, en oikeen tiedä onko tää oikee paikka kirjottaa mut kirjotan kuitenkin... jos alustavasti sellasta että aiemmin yrittänyt lasta kaks vuotta entisen miesystävän kanssa aikoinaan. Nyt yritystä vasta vajaa puol vuotta. Mut se mikä pohdituttaa on tää...
Onks teillä kellään ollu ohiksen paikkella siis jölkeen sellaset menkkamaisey kivut ja vaan toispuoöisesti. On niin kipeä ettei tiedä miten olis. Kerran aiemmin ollut ja silloin kävin päivystyksessä, mutta silloin ei mitään vikaa löytynyt. Menkkakivutki muuttuneet iän myötä hullummiks. Sen tiedän kyllä että ei mitään oireita taskaudesta viel vois ees ootella... vaikka talletyksii tehtiinkin. Mut ajattelin josko jollain ois jotain saman tyylist kokemust... Kiitokset etukäteen... jospa löytyis oikee ryhmäkin minne taas menis kirjottelee pitkästä aikaa, kun vauva toiveet on taas korkeella.
 
Minä täällä huutelen taas, puolen vuoden tauon jälkeen! Ihanaa lukea teidän juttuja ja kuulumisia pitkästä aikaa, mutta harmillista huomata miten paljon tuttuja täällä vielä on, olisin todella toivonut teidän päässeen jo odottajien puolelle.

Mä olen tosiaan pitänyt hiljaiseloa yli puolivuotta, nimittäin viimevuonna loppuvuodesta päätin ottaa eron sen hetkisestä miehestä. Mulla oli tähän painavat syyt ja tein mielestäni oikean ratkaisun vaikka lapsihaaveet kaatuivatkin siihen.

Nyt olen löytänyt rinnalleni upean, kerrassaan mahtavan ihmisen. Sellaisen sielunkumppanin. Mies on minua 6-vuotta vanhempi, ja muutettiin yhteen nyt toukokuun alussa. Alusta asti kun suhde meni vakavammaksi, oltiin samaa mieltä siitä että ehkäisyä ei tarvita, hoitoihin hakeuduin jo heti takaisin, koska vika tiedetään olevan minussa.

Nykyisen miehen kanssa lähtökohdat tälle perheenlisäyksen tavoittelemiselle ovat paremmat, painan nimittäin n. 27kg vähemmän kuin silloin viimevuonna. Painoa on edelleen reilusti, mutta silti tuo 27kg on pudonnut viimeisen viiden kuukauden aikana.

Tuttuun tapaan, yritys aloitetaan Terolut + Clomifen + Foliver + Metreksaatti yhdistelmällä, ja näillä lääkkeilä on tämänhetkinen kiertokin jo menty. Nyt menossa KP13 ja tänään aamulla oli folliultra, 2 johtofollia löytyi oikealta puolelta, toinen 1.6cm ja toinen 1.5cm. Vasemmalla puolella ei johtofolleja. Limakalvo 7.7mm, paksumpikin saisi olla, mutta on tuo silti juuri ja juuri riittävä kiinnittymistä ajatellen. Ovulaatio tulee siis tiistaina tai keskiviikkona eli KP17 tienoilla.

Mahtavaa tässä on se, että nuo molemmat follit ovat juurikin oikealla eivätkä siellä vasemmalla, nimittäin se mun kohdun ulkoinen raskaushan oli viimekesänä nimenomaan vasemmassa munajohtimessa, joten mikäli se vasen johdin ei ole kunnolla auki, niin on riski että kohdunulkoinen uusii suuremmalla todennäköisyydellä jos ovuloin vasemmalta. Mutta nyt se riski on pienempi, kun tässä kierrossa ovuloin oikealta.

Mäolen tällä hetkellä todella tyytyväinen elämääni, ja onnellinen uudesta parisuhteesta. Paljon plussatuulia kaikille, olen taas aktiivisesti mukana joten ollaanhan kuulolla! :)
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Olen viime aikoina kirjoitellut tuolla inseminaatio-ketjun puolella ja koska olen täälläkin listoilla, ajattelin tulla päivittämään tilanteen.
Meille nimittäin 2. inssi toi viime vkolla mukanaan plussan 20kk yrityksen jälkeen, haasteena pco(ei siis niinkään mfo). Verikoekin näytti plussaa, varhaisultraan päästään kesäkuun alussa julkiselle kun hoidoissa ollaan. Vielä tätä ei oikein usko todeksi eikä oireitakaan juurikaan ole, mutta onhan tässä tammikuulle asti aikaa totutella ajatukseen pienokaisesta.

Toivotan kaikille tasapuolisesti tsemppiä haasteisiinne ja jaksamista hoitoihin. Toivoa ei kannata menettää eikä toisaalta myöskään uhrata kaikkea energiaansa ja aikaansa lapsentekoon. Asiat kun niin kovin vähän ovat omissa käsissämme.

Aurinkoista alkavaa kesää toivottelee Intopiukka ja (en vielä tiedä pienen lempinimeä) 5+4 (kai) :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mimmi92
Esikoinenhaaveissa, onnea hyvästä alkiosaldosta, jospa maanantaina tulisi se huippuyksilö kyytiin ja pakkaseenkin saisitte :)

Itse hain viimeisen icsi hoidon viimeisen pakastealkion tiistaina kyytiin. Siirrettiin siis kolmipäiväinen ja 7 soluinen. Oli onneksi jatkanut jakaantumista mikä sekin jo on positiivista. Meillä taitaa siittiöiden vuoksi tuo pidemmälle jakaantuminen olla ongelma :(
Eli piinailua taas tuonne ensiviikon lopulle ainakin tai kunnes menkat alkaa, kyllä tää kaikki vaan syö naista... hirmuisen paljon voimia ja tsemppiä itse kullekin
 
Kiitos L@ura82! :) Meilläkin icsi-hoidot menossa ja pelottaa selviääkö alkiot maanantaihin asti kun ensimmäisessä hoidossa suurinosa meni roskiin. Toivotaan kuitekin, että nämä olisivat parempia kun edelliset.

Tsemppiä teille ja toivon niin, että teillä nyt tärppäisi! :heart:
 
Hei! Voisinpa minäkin liittyä nyt sitten tänne keskusteluun. Meillä miehen kanssa nytten yk15 menossa ja mitään ei tapahdu.. mulla on tasainen kierto eikä kuukautiskierronkartoituksessa ilmentynyt mitään erikoista eikä sisältä ultraamalla löytynyt yhtikäs mitään vaan kaikki paikat niinku pitääkin.. Mies kävi simppatutkimuksissa viime syksynä ja silloin selvis että kaikki muu on juuri niinkuin pitääkin mutta näytteestä ei löytynyt ainuttakaan normaalia siittiötä vaan kaikilla oli epänormaali pää.. huoh.. ens viikolla siirrytään yk16 ja ärsyttää niin hemmetisti. Päätettiin kuitenkin miehen kanssa että yritetään vielä "luomusti" tää kesä ja sit mennään syksyllä yksityiselle jos mitään ei tapahdu siihen mennessä.. Välillä sitä jo miettii että ehkä vaan pitäisi antaa periksi ja luopua koko vauvahaaveista.. Sori ku heti tulin mukaan tällaisilla negatiivisilla ajatuksilla.. :/
 
Täällä menossa KP 23, ja DPO 7. Kyseessä siis ensimmäinen Clomifen -kierto 5kk tauon jälkeen. KP 13 Folliultrassa 2 johtofollia (16mm & 15mm) molemmat oikealla, vasemmalla ei mitään.

Ovulaatio tapahtui KP 16-17 vaihteessa (tunnen selvästi ovulaation tarkan ajankohdan). Samana päivänä oltiin juuri aamulla heiluteltu peittoja, sitä edellisen kerran 3vrk aiemmin. Toivottavasti nuo 2 yhdyntä kertaa riittäis, varsinkin kun tuo toinen tapahtui muutamaa tuntia ennen ovulaatiota, enempään ei millään keritty.

Tänään siis menossa DPO 7, ajoittaista pistelyä ja vihlontaa munasarjoissa molemmin puolin, oikealla voimakkaammin ja useammin. Tätä esiintynyt nyt parin päivän ajan. Lisäksi erittäin runsasta valkovuodon eritystä! Tämä alkanut heti 3 vrk ovulaation jälkeen ja jatkuu edelleen. Siis ihan kunnolla tulee pyyhkiessä ja housuihinkin lorahtelemalla reilusti ohuehkoa valkoista limaa. Tätä ei ole aiemmin esiintynyt ainakaan niissä kierroissa joissa en ole ovuloinut, ja muissakin kierrossa oikeastaan vain ovulaation aikaan, ei niinkään sen jälkeen.

Noh, saa nähdä. Joka tapauksessa en uskalla luottaa raskauden mahdollisuuteen, testin teen vasta DPO 14, ellei ennen sitä menkkoja näy. Todennäköisesti tulee kuitenkin täti kylään jo DPO 11..
 

Lapsettomuudesta kärsivät kuumeilijat


Mukana kuumeilemassa

Caro87 ya 1/14, esikoinen toiveissa. PCO diagnoosi. 2.ivf tulossa.

Enneliina ya 2/11, toinen toiveissa. Selittämätön lapsettomuus. Takana luomuplussa, joka kohdunulkoinen jonka seurauksena toinen johdin jouduttu poistamaan, sekä ivf ja tuotesiirto, joka kemiallinen. Takana useita kemiallisia.

-bella Kilpirauhasen vajaatoiminta. Syytä myös gynekologisten vaivojen epäilyyn, mutta tätä ei vielä tutkittu.

Sofi12 ya1/13. Toiveissa toinen yhteinen. Laparoskopia 06/14-> dg. endo + vaurioituneet munanjohtimet poistettu. 1.ivf:stä syntynyt tyttö. 2.ivf kahdella siirrolla nega. 3.ivf tulossa toukokuulla -15.

esikoinenhaaveissa ya 07/2012. Esikoinen toiveissa. Miehellä on todettu oligoasthenozoospermia. 1. ICSI, 1.PAS varhainen km, 2. ICSI 05/15.

Merope ya 8/13. Esikoinen toiveissa. Kilpirauhasen vajaatoiminta rasitteena. Minkäänlaisia tärppejä ei ole ollut.

Mandala Esikoinen toiveissa. Munajohtimet poistettu laparoskopiassa, 1. ivf elokuulla nega. 1.IVF 4. PAS tulossa 04/15.

~SeaWind~ Esikoinen toiveissa. Ya 4/14. PCO, ovulointiongelmat. Ohuehko kohdun limakalvo. Taustalla yksi KU-raskaus vasemmassa munajohtimessa touko-heinäkuussa 2014. Käytössä Metformiini, Foliverit, Terolutit, ja Clomifenit.

Vilijonkka_ 31 vuotta, ensimmäinen lapsi toiveissa. Yritys aloitettu 9/2012. Lapsettomuuden syynä PCO-tyyppiset munasarjat, ovuloimattomuus sekä miehen alentunut siittiömäärä. Tutkimuksissa/hoidoissa 09/2013 asti, ovulaatoninduktiot takana tuloksettomina.

Peppermint Esikoinen toiveissa. ya 9/2013, pcos (lääkityksenä Metforem), miehellä alentunut testosteronitaso ja vähäinen sperman määrä (lääkityksenä Letrozole)

Yztlas esikoinen toiveissa, ikä 21.

Yrittäjä J Esimmäinen yhteinen, ya 01/13. Yritystä haittaa juuri todettu endo ja lisäksi kohdun myoomat. Laparoskopia keväällä 2015.

Pisamapeikko haave neljännestä, tukena terolut/clomit. Pcos ja kilpirauhasen vajaatoiminta.

EveliinaQ Ya 12/13. Takana heikko ovulointi ja kystat munajohtimissa. Hormonihoito ja 12/14 IVF nega.

Bambini toinen yhteinen toiveissa, ya2011? Clomit, takana kkm 1-2/2012. Lapsettomuustutkimuksiin- ja hoitoihin lähete vetämässä. Monirakkulamaisuutta havaittavissa munasarjoissa.

Jännää Esikoinen toiveissa, yritetty lasta jo 6v. Selittämätön lapsettomuus, 4 inssiä takana, 1. IVF hoito menossa.

Spukka Esikoinen toiveissa. YA 04/14. Ei ovuloi, epäsäännölliset kierrot, oik. munasarja pco-tyyppinen. Epäilty myös endometrioosia. Vulvodyniataipumusta. Hyperprolaktinemian aiheuttava mikroadenooma löydetty 02/15. Terolutit ei toimi. Parlodel käytössä.

Kadonneet/ taustalla
- vanilla lady
- Nenni88
-ninkku (plussannut ivf-hoidosta??)
- jemil
-Memmo
- Rouva Hattara




Plussanneet 2014 :heart: :heart:
Tammikuu
*Stiina la?
Helmikuu
Penni79 yk16 ja 1.clomikuuri
Maaliskuu
moon stars la 27.11 (6.clomikuuri)
kosmo la 6.12 (yritystä takana 2v, 2.clomi+metformini+terolut) KM rv9+
Toukokuu
Heilanga ya 9/11. Plussa 2.OI-hoidosta.
Lokakuu
Ricardina ya 11/2013. Plussa 1.ivf 2.PAS
Marraskuu
StellaI ya6/12. Plussa 1.ivf
bumpy ya 1/13. Plussa OI-kierrrosta.
Katjusca ya1/13. Luomuplussa.
Joulukuu
diadora ya 02/13. Plussa inssistä
Miukula ya 3/14. Plussa 4.OI-kierto

Plussanneet 2015:heart::heart:
Tammikuu
flowergirl ya 10/2013. Plussa OI.kierto
Lilja87, ya 12/13. Plussa OI-kierto

Helmikuu
kosmo Plussa OI-kierto
_Lilja_ ya 6/2013.

Maaliskuu
esikoinenhaaveissa ya 07/2012. Plussa 1. ICSI, 1. PAS. Varhainen km.
Jomppe75

Toukokuu
Intopiukka, ya 09/13. Plussa 2. inssi

Ilmoitathan listaan toivomasi muutokset punaisella!

Halutessasi voit päivittää listan itse..:)
Ohjeita listan päivitykseen:
1) Hae viestiketjun viimeisin viesti, jossa päivitetty lista.
2) Klikkaa ko. viestin (listan) alapuolelta "LAINAA"
3) Listan alapuolelle avautuu uusi muokattava lista. Poista lainausta osoittavat hakasulut edellisen päivittäjän nimi nimimerkkilistan alusta ja lopusta (QUOTE). Siis kaikki se joka on ekojen ja viimeisten hakasten sisällä!
4) Voit esikatsella muokkaamaasi listaa, kun klikkaat painiketta "muokkaa ja esikatsele".
5) Sitten lopuksi painat, "Lähetä". Näin voit halutessasi päivittää joko koko listaa tai omalle kohdallesi omia tietojasi aina halutessasi.
 
Paljon onnea Intopiukka ja moikka uudet! :)

Ensimmäinen luomukierto leikkauksen jälkeen ja dpo7 meneillään. Jos nyt ei tärppää, niin en usko että onnistuu luomuna. Meitä kehotettiin yrittämään luomuna 6kk ennen ivf-hoitoja. Ajan haaskausta sanon minä :mad:

Raskausoloja ei ole yhtään, vaan PMS nostaa jo päätään. Viikko menkkoihin.

Päivitys: Ensimmäinen yhteinen, ya 01/13. Laparoskopia 04/15. Poistettiin endometrioosipesäkkeet ja myoomat. 05/15 > luomuyritystä 6kk.
 
DPO 13, predictor early antoi haamun! Koskaan ei ole haamua turhaan tullut, aina on tällä testillä näyttänyt tyyli puhdasta negaa, paitsi silloin viimekesänä kun olin oikeastikkin raskaana. Tuon testin pitäis pakkauksen mukaan tunnistaa raskaus jo 4vrk ennen kuukautisten alkua.. Niin eikö viivan pitäisi kaiken järjen mukaan olla nyt jo paljon vahvempi jotta kaikki voisi olla hyvin??

Otin pari kuvaa, kuvista tosiaan saa kyllä tihrustaa, mutta ei niinkään kun testin näkee livenä. Toivottavasti kuitenkin edes jotain näette..

Eli tässä avaamattomana:

http://aijaa.com/2yfoEp

Ja tässä avattuna:

http://aijaa.com/qXbBYJ

Ääh ahdistaa ja pelottaa, viime kesäinen kohdunulkoinenkin kummittelee tuolla takaraivossa!
 

Yhteistyössä