Lapsettomuus

  • Viestiketjun aloittaja rebsukk
  • Ensimmäinen viesti
rebsukk
Hei, olen 25v nainen ja olemme yrittäneet mieheni kanssa lasta jo 6v. Yrityksistä huolimatta en ole raskautunut. Molemmat on tutkittu tarkoin eikä mitään normaalista poikkeavaa ole löytynyt, mikä olisi esteenä raskaudelle. Olemme jonossa hoitoihin, mutta haluaisin kysellä mikä voisi olla syy, ettei raskaudu? Ovuloin mielestäni joka kuukausi, ovistuntenusten mukaan. Olen tikuttanut ovulaatiota myös ja sitä on klinikalla seurattu.

Tämän asian myötä on tullut jo stressiä ja se vaikeuttaa tottakai tällähetkellä yrittämistä, etenkin miehellä on jo suorituspaineita oviksen aikaan. Olemme yrittäneet ja myös antaneet asian olla, mutta ei tulosta. Pelottaa, ettei ikinä saada lapsia vaikka klinikalla sanoivat että on todella hyvät mahdollisuudet.

Ruokavalioon panostetaan, laajat labrat molemmilla ok, liikumme noin 3-4 pvänä viikossa. Itse en juo ollenkaan alkoholia/tupakoi. Mieheni tupakoi ja juo välillä.

Onko muita jotka on kärsineet samasta? Vinkkejä? Onnistumisia? Haluaisin kuulla mielellään. Tällähetkellä mieli aika maassa. Itkettää vain.
 
vierailija
Huomasithan että täällä keskusteluissa on myös lapsettomuuspalsta, josta ehkä löydät helpommin saman kokeneiden vinkkejä?

Toivottavasti teillä tärppää pian!
 

Yhteistyössä