Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Oiii kovasti onnea! Meillä myös IVF hoito menossa...tänään irrotuspiikin aika =) Oletko yksityisellä vaiko sairaalalla hoidossa? Me sairaalalla ja suht. hienosti on sujunut,ja ei ole ollut kovin pitkiä ootos aikoja. Kesätauko tosin oli ärsyttävä!
 
Eli onko sinulla punktio perjantaina? Oikein paljon onnea tulevaan punktioon ja siirtoon! :)

Ollaan käyty kaikki hoidot yksityisellä, tuntui helpolta kun sai samantien ajan varattua silloin aikoinaan. Tule sitten kertomaan miten hoidon kanssa kävi. Pidän sinulle kovasti peukkuja! :)
 
Heippa sebu :) Mä voisin varovasti ilmoittautua tänne, vaikka vielä vähän varovainen olenkin laskemaan itseäni plussanneeksi, yksi alkuraskauden keskenmenokin kun on takana. Nyt menossa rv 5+6 ja just äsken tein viimeisen digitestin joka sanoi nyt Raskaana 3+, eli kaipa täytyy uskoa - kolmen digitestin ja noin kahdeksan tavallisen testin jälkeen :D

Plussa tuli 3. IVF:stä, taustalla vähän vajaan vuoden yrittäminen ja sitä ennen ex-miehen kanssakin jo hoitohistoriaa. Nykyisen puolison kanssa mentiin hoitoihin heti kun yritys aloitettiin, koska molemmilla tahoillamme lapsettomuustaustaa ja kumpikaan ei olla ihan nuoria ruususia enää...

Aika epäuskoiset on fiilikset, ja olo ei ole yhtään raskaanaoleva :) Ar-ultra on puolentoista viikon päästä, eli siihen saakkahan tässä ei oikein uskalla tuudittautua yhtään mihinkään mutta nämä testailut ja digin kasvava viikkolukema antavat vähän uskoa siihen, että ehkä siellä saattaa jotain elämää oikeasti olla.

Onko sulla sebu minkäänlaisia oireita tai tuntemuksia? Mä olen ollut hyvin vähäoireinen tähän asti, pientä mahajuilintaa, lievää närästelyä, rinnat aristaa ihan vähäsen. Kaikenkaikkiaan jos ei oltais hoidoissa ja sen takia ei olisi itseään kytännyt niin paljon, niin oireista olisin kyllä voinut väittää että raskaana en ainakaan ole ;) Menkat oli jo muutaman päivän myöhässä kun testasin, ja se oikeastaan olikin se ainoa "oire" mistä epäilin että sittenkin on tärpännyt, mulla kun ei ikinä hoitokierroissa ole menkat myöhästyneet.
 
joo punktio tosiaan perjantaina,hitusen jännittää taas. toivottavasti saatas kumminkin vähän saalista ja päästäs hyvällä alkiolla siirtoon. eikä tietty ois pahitteeksi,jos muutama hyvä jäis pakkaseenkin ;) saitteko te pakkaseen alkioita? niin ja kiitos peukutuksista! mäkin pidän peukkuja sulle,että kaikki menee hienosti nyt loppuun asti! =)
 
Scarleth mäkin yritän olla tosi varovainen ja mulla tosiaan vasta 4+2 ja varhaisultra vasta kolmen viikon päästä. Oireet ovat tällä kertaa kuitenkin viikkoihin nähden vahvat, joten olosta voisin päätellä olevani raskaana. Eilen sain HCG-testin tulokset jotka oivat kohdallaan, joten yritän elää niin että raskaus jatkuu kunnes toisin todistetaan. Helpommin kuitenkin sanottu kuin tehty kun taustalla pieni huoli koko ajan.

Muistankin sinut jostakin tuolta lapsettomuuspuolelta. :) Kiva että tulit tänne mukaan!! :) Minulla on jo takana pari onnistunutta raskautta, ja yhteensä meille tehty 4 IVF:ää ja 5 Passia. Edelliset raskaudet olin kuitenkin niin hermoheikko, että "kaltaisten" kanssa asian jakaminen täällä helpotti kovasti. :)

Minulla on tällä hetkellä tosi etova olo ja joudun nieleskelemään koko ajan. Lisäksi väsyttää tosi paljon ja suussa paha maku. Viimeksi oireet tulivat paljon myöhemmin ja nyt mietin, että olisiko kuitenkin molemmat siirretyt tarranneet kiinni, vaikkei HCG-arvo siihen suoraan viitannutkaan. Siirrettiinkö sinulle yksi, vai kaksi alkiota? Milloin sinulla onkaan LA?

islai me saatiin pakastimeen kolme alkiota. Kaiken kaikkiaan meillä on ollut pakkasessa 15 alkiota, mutta mitkään niistä ei ole johtaneet raskauteen. Tuoresiirrot sen sijaan onnistuneet. :) Onnea vielä kerran sinulle!
 
Mulle siirrettiin kaksi alkiota ja laskettu aika on tällä tietoa 16.5. Mulla oli enemmän oireita siinä vaiheessa, kun menkat olisivat olleet, ja sitten kun niiden aika meni ohi niin maha- ja selkäkivut vähän hellittivät. Sitten on ollut kyllä todella minimaalisesti oireita. Melkein odotan että "pääsisin" oksentamaan, jospa sitten tulis edes jotenkin raskaanaoleva olo :D Nyt on lähinnä sellainen pieni epämukavuus mahan seudulla, tuntuu että maha pingottuu päivän mittaan tosi helposti ja illalla alkaa tulla kaikenmaailman omituisia kramppailuita kylkiin... no, ehkä tässä ehtii vielä oireitakin saada täyslaidallisen, joten ehkä nyt pitäisi vaan nauttia siitä kun on elämänsä kunnossa! :)
 
Meillä myös yksi IVF tuoresiirto onnistunut. Ja 2 pakastealkion siirtoa epäonnistunut. Omatoimisesti yritimme lähes 6 vuotta ennen kun hakeuduimme hoitoihin. Onnea myös Scarletille! Pidän peukkuja,että teidän mahat kasvaa kasvamistaan =) Perästä tullaan toivottavasti.
 
Mietityttääkö sua mahdollinen kaksoisraskaus? Otettiinko sinulta HCG-arvo? Oma arvoni ei viitannut tupliin, mutta eihän sitä koskaan tiedä. :)

Kai se kannattaisi nauttia niin pitkään kun olo on siedettävä ja kaikki hyvin. Toivotaan kuitenkin ettei mitään kamalaa pahoinvointia tiedossa.

Islaimukava kuulla, että teilläkin yksi onnistunut siirto. :)
 
En mä ole vielä hirveästi miettinyt koko kaksosasiaa. Hcg otettiin kyllä, ja se oli viitealueella, lääkäri ei kommentoinut mitenkään voisiko se viitata kaksosiin. Eli en tiedä millainen tuo heidän viitealue on, onko siinä edes erityisemmin huomioitu mahdollista kaksosasiaa. Puolentoista viikon päästä se selviää... Mulle on oikeastaan aivan sama onko siellä yksi vai kaksi, olen vain iloinen jos mahassa ylipäätään on jotain elämää :)

Ainoa oire tällä hetkellä rintojen aristus ja väsymys. Ja seiskaviikko pyörähti käyntiin nyt! Jee, nytkö saa sitten alkaa poksua?

Scarleth 6+0 POKS :)
 
Sulla se ultra vaan lähestyy. :)

En tosiaan tiedä onko monikkoraskauksien HCG:lle omat viitearvonsa. Omani oli normaalia luokkaa, joten ajattelin sen perusteella ettei ole ainakaan poikkeuksellisen korka, mikä saattaisi viitata kahteen. Itselle on myös pääasia että syke löytyisi kolmen viikon päästä ja oikeasta paikasta. Ollaan kerrottu muutamille kahden siirrosta ja he sitä niin kovasti miettivät, että olen sitä alkanut itsekin ajattelemaan.

Mulla on oireina ruokailun jälkeinen huono olo. Pakko koko ajan nieleskellä kun tuntuu että olisi joku vatsatauti alkamassa. Lisäksi olen kyllä väsyneempi ja rinnat ihan hitusen arat. Menkkakipuja tulee ja menee edelleen ja ne kyllä hieman huolestuttaa välillä. Onko sulla lopetettu jo luget (tai muu vastaava tukilääkitys)?

Seiskaviikko kuulostaa jo hyvältä ja saa poksua! :)

Sebu 4+3 :) perässä tullaan
 
Kiitti sebu vinkistä, että olit perustanut tänne tällaisen ketjun :)
Scarleth onkin tuttu nimi jo toisaalta.

Meidän historia on sellainen, että joulukuusta 2007 on menty ehkäisyttä ja saatu aikaiseksi yksi keskenmennyt luomuraskaus v. 2009. Vuoden päästä siitä alettin pohtia tutkimuksiin hakeutumista, ja sitten kun lopulta paineltiin yksityiselle, alkoikin tapahtua. Takana on siis 2 inssiä, IVF + 3 PASsia, pitkä hoitotauko ja nyt tästä 2. IVF:n tuoresiirrosta plussa. Mitään ei jäänyt pakkaseen, joten kaikki toivo on nyt tämän ainokaisen varassa.

Mulle ei veritestiä määrätty, vaan kotitesteillä mennään. Kai sitä lähetteen saisi, jos vaan pyytäisi, mutta en taida haluta :whistle: Mulla on todella luottavainen fiilis tämän raskauden suhteen, ja yritän parhaani mukaan nauttia joka hetkestä. Meille ei luultavasti enempää lapsia lähdetä hoidoilla hakemaan, joten tämä raskaus saattaa hyvinkin jäädä ainoaksi ja aion ottaa siitä kaiken irti. Mä oon surrut lapsettomuuden takia jo tarpeeksi, ja haluan nyt välillä olla aidosti iloinenkin enkä hukata koko raskausaikaa pelkäämällä kaikkea mahdollista. Toivottavasti tämä fiilis pysyy :heart:

Menkat on nyt virallisesti myöhässä ja luget lopetan huomiseen iltaan, joten yksi etappi on jo saavutettu! :)


---

jadekivi rv4+1
 
Tätä pinoa mäkin olen kaiholla odotellut:wave: meillä siis taustaa sen verran, että esikko saatu kevyilla hoidoilla (clomeilla alkunsa) ja nyt plussasin ensimmäisestä pas ivf hoidosta. Eka tuoresiirto meni reisille keväällä ja nyt tuli plussa :heart: melkein 2;5-vuotta tätä on toivottukkin.

On vaan kauhee pelko persiissä että meneekö kesken:|..mulla siis tänään vasta pp10 ja sain jo ekan haamun pp7 ja pp9-10 selkee plussa. Digi sanoi tänään 2h pissistä "raskaana 1-2 viikkoa"

Mulla tukilääkkeenä kortisooni,disperiini ja lugesteron.
 
Tervetuloa jadekivi ja tyty86 sekä paljon onnea plussasta! :)

Ja ihana asenne sinulla jadekivi! :) Yritän itsekin samaa tällä kertaa, sillä kaksi raskautta on ollut pelkkää paniikkia ja pelkoa alusta loppuun. Hieman nyt pelko nostaa päätään kun aika kovat menkkakivut koko ajan, mutta yritän ajatella että niin kauan kun vuotoa ei näy niin kaikki hyvin. Tosin jatkan lugeja vielä tiistaille 2/vrk, jonka jälkeen viikon vielä 1/vrk.

tyty86 hienoa kuulla että passitkin onnistuu joskus. :) Minulla on myös tukilääkkeenä kortisoni viikolle kahdeksan, Hyperstimulaation takia piikitän vielä verenohennuslääkettä viikolle 12 ja sitten pari viikkoa vielä nuo lugesteronit.
 
Ihanaa jadekivi, oletko sinäkin plussannut!? Paljon onnea :heart:

tytyä olenkin tainnut jo onnitella toisaalla :)

sebu, mulla on joo Luget jo lopetettu. Lopetin ne, öö, muistaakseni sunnuntaina. Muita tukilääkityksiä ei ollutkaan. Oireita ei ole vieläkään juuri nimeksikään, joten vaikea uskoa koko raskautta. Eilen kuitenkin tuli "varmistustesteihin" niin vahvoja plussaviivoja, että uskottava kai se ainakin toistakseksi vielä on...
 
jadekivi ja scarlet on nimimerkkeinä jo hieman tuttuja..tuola lapsettomuus puolella ootte tainnu pyöriä myöskin?

Meillä siirrettiin yks alkio, mutta jänskättää että paljonkohan hcg mahtaa olla kun eilen jo tosiaan sain ton "raskaan 1-2" ja oli pp10. Mä olen siis pohjois-karjalasta ja täällä polilla ei tehdä hcg cerikokeita vaan ihan kotitesteillä mennään.

HUomen aamuna ajattelin tehdä uuden digin ihan aamu pisusta..mutta mä en pysty pidättää pissaa..viime yönäkin kävin 2krt vessassa..nyt oireena tulleet rinnat kipeiksi.
 
Mäkin olen ihan hämmentynyt, että sain ekan haamun jo pp6 ja nyt pp11 testiviiva on jo todella tumma :O Ei kuitenkaan vielä kontrolliviivan vahvuinen.

Mä ajattelin säästellä mun ainokaista CB:n digiä ens viikon alkupuolelle, jolloin siinä varmasti pitäisi lukea jo "Raskaana 2-3".

----

Mä olen aivan kuolemanväsynyt. Mulla alkoi yökukkumiset jo pp3 ja pahenee vaan. Alkuun heräsin neljän aikoihin, mutta nyt viimeiset kaksi yötä olen herännyt jo kahdelta ja pyörinyt sängyssä kellon soittoon asti. Eilen oli pakko jo ottaa päikkärit, kun ei vaan millään pysynyt tolpillaan. :|
 
Jadekivi eikö sinulle siirretty blasto? Näkyikö sen takia jo niin aikaisin. :) jaa pääasia että näkyi. :)

Munkin on tarkoitus ostaa vielä tänään lisää "kontrollitestejä". Oireet ovat täällä kyllä yllättävän voimakkaat viikkoihin nähden, mutta tuon plussan näkemiseen ei ikinä kyllästy. :) Aamulla tuli ihan kunnon yökötyskohtaus ja eilisen päivän närästi niin paljon, että jouduin turvautumaan Rennieen. Mietin tässä vaan, että kun mulla oli se sairaalahoitoa vaativa Hyperi, että onko elimistö sitten ollut vaan niin kovilla että vähäinenkin HCG saa jo voimaan pahoin. Toistaiseksi olen kuitenkin ihan iloinen oireista, koska kyllähän ne aina muistuttaa pienestä ihmeestä. :heart:

Onko teillä muilla menkkakipuja?

En ole mikään haka näissä päivityksissä, mutta tein tuohon alustavan listan meistä plussanneista. Jos meitä toivon mukaan tulee enemmän niin pysyy sitten paremmin mukana missä kukin menee. :)
 
Viimeksi muokattu:
^ Joo blasto siirrettiin, mutta en mä olettanut, että noin aikaisin voisi silti näkyä jotain :D

Mulla on ollut nyt 3-4 päivänä sellaisia aika koviakin jomotuksia vatsassa, mutta ei muistuta mun mielestä menkkakipuja juurikaan. Mulla tuntuu menkkajomot aina ensin selässä, jonka jälkeen vatsakrampit alkaa. Tämä tän hetkinen kipu on enemmän sellaista sykkivää ja "kuumottavaa". En oikein tiedä miten sitä kuvailisi. Hieman epämukavaa jokatapauksessa, muttei niin inhottavaa että särkylääkkeitä kaipaisi.


Mä vähän muokkasin listan aloitusta, kun LA ei varmaan tarvitse olla kahdessa kohdassa? :)


Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

28.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?
 
HUomasin just vessassa käydessä, että on tullut ihan aavistuksen verran ruskeeta tuhrua: /..se voi olla ihan normaalia eikä pitäs pelästyä mutta mä nyt tietty kävin heti miettii et mitä jos ei nyt ookkaan kaikki hyvin..jos lisääntyy ni soitan heti polille maanantaina kun on soittoaika..mulla ei ole vielä menkkakipuja tullut..aika oireeton olen

Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala
28.5.
Sebu08 / 33 / 3. lapsi / Naistenklinikka

29.5.
jadekivi / 25 / 1. lapsi / Jorvi?

1.6.12
tyty86/ 26 / 2.lapsi / pkks
 
Kiitos jadekivi! :)

Miten siellä voidaan tyty86? Mulle on ainakin sanottu, että vaikka vuoto alkaisi, niin se ei vielä tarkoita ettei raskaus olisi alkanut. Uskon kuitenkin että pienestäkin tuhrusta pelästyy. Toivottavasti se oli nyt jotain ohimenevää, ettei tarvitse turhaan miettiä. :) Mikä sairaala tuo pkks muuten on?
 
sebu siis tarkotin PKSSK:D pohjois-karjalan sairaala...täällä hieman tuhru lisääntyny:( hitto..no kipuja ei ole..se on positiivista..jos tää lisääntyy ni soittelen maanantaina polille kun on soitto aika..
 

Yhteistyössä