Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Nuppuska onnittelut pojasta :flower:

Nuppu sulla on sitten jännät päivät tiedossa.

Itsellä tänään neuvolalääkäri. Ja vauvalla ei näyttäisi olevan mikään kiire maailmaan. Paikat tiukasti kiinni ja kanavaa vielä täydet mitat. Ei merkkiäkään kiinnittymisestä. Katsoin just esikoisen neuvolakorttia ja tässä vaiheessa oli kohdunkaula jo lyhentynyt. Kaiken lisäksi sf mitta pienempi kuin esikoisesta. Joten onkahan pieni kaveri tulossa joka kasvattaa itseään ihan viimeisiin päiviin asti.

Meriann ja pikkuinen rv 35+6
 
Oikein paljon onnea potrasta pojasta, Nuppuska!! :)

Mörkötys: mulla on myös ollut oksettavaa oloa muutama aamuna, mutta mun täti väitti että se on vain närästystä..? Joka tapauksessa hyvin toimiva suoli voi olla kyllä merkki että jotain alkaa tapahtua!! :) Ihanan iso vauvan painoarvio sulla jo!

Ja Nupulla vasta onkin jännät paikat! Todella hyvän kokoiset vauvat sulla jo! :) Paljon isommat kuin mulla, vaikka me ollaan vähän pidemmällä raskausviikoissa ja mulla vain yksi vauva tulossa!

Mulla on tosiaan vähän huolta vauvan koosta :( Viime viikolla siirryin Kättärin äitiyspoliklinikan hoitoon. Vauva on ollut kiinnittyneenä jo pari viikkoa, ja mulla paikat on pehmeät ja kiinni. Mutta tohtori arveli, että vauvan paino olis vain 2,2kg eli pudonnut edellisestä arviosta 300g! Kovin pieni siis on :/ Alle 5% suomalaisista vauvoista on noin pieniä näillä viikoilla. Mullakin on oma paino tässä pudonnut (!!) 2kg 2 viikossa, vaikka syön edelleen rekkamiehen annoksia ja usein. (Mun paino on nyt 6,5 kg noussut raskauden aikana. Edestä ja takaa ei edes näe, että olen raskaana, vaikka luulin, että mulle tulis se 20-25kg niinkun mun suvun naisille on tullut). Vauvan pieni paino selittyy tohtorin mukaan sillä että hänellähän on vain 2 napasuonta. Tilannetta ei auta, että mulla on raskaus diabetes, eli pakko syödä terveellisesti, ei voi pullalla tai jäätelöllä vauvaa lihottaa. Maksa-arvo ALAT oli nyt vähän tullut alas, mutta vauvalle vaarallisempi sappihappoarvo oli noussut. Silti pienen koon takia voi olla ettei käynnistettäskään.. :(
Menen nyt pe taas verikokeeseen ja lääkärille sekä uudestaan pelkopolille koska mun pelot vaan ovat yltyneet viime viikkoina :( Inhottaa kun mulla ei ole yhtään luottavainen olo, että mun tarpeita ja pyyntöjä otettas yhtään huomioon synnytyssalissa vaan täällä Suomessa on niin voimakkaasti se ajatus, että alatiesynnytys vaan vaikka must mulla pitäs saada olla edes se tunne, että minä saan valita JOTAIN.. Pelkään, että mun huippumatalan kipukynnyksen takia teen jotain väärin ja vauvani kuolee -eikä terveydenhuollon ammattilaiset silloinkaan ota vastuuta tai tue mua vaan se on vain ja ainoastaan mun syytä :( Tää synnytyspelko on niin hirveän paha nyt, että tohtori antoi kotiläksyksi, etten ajattele mitään synnytystapoja ennen ens pe kun taas menen äippäpolille.. (Itkin tunnin vastaanottoajasta ainakin vartin..)

Anteeksi nyt tällainen negatiivinen avautuminen.. Kyllä jotain hyvääkin kuuluu! Muuttokuormani tuli ja sukulaisten avulla uusi koti oli parissa päivässä asuttavassa kunnossa! Jopa viherkasvini, jotka olivat myöhästyneitten aikataulujen takia 3 viikon sijaan 7 viikkoa varastossa, ovat kaikki elossa!! :) En ole vielä nukkunut uudessa kodissa vaan nauttinut kesälomasta sukulaisten luona maalla, mutta nyt voi vauva kyllä tulla, sitä huolta ei enää ole, etteikö päästäs omaan kotiin :)

Gabriela & Vauveli rv 37+1 (eilen siis taas POKSahti!) :)
 
Viimeksi muokattu:
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

6.8
tammityttö/2. Lapsi


7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

25.8.
Mörkötys / 30 / 1. lapsi
poikalupaus

26.8.
-Gabriela- / 40+ / 1. lapsi / Kättäri tyttölupaus


4.9.
meriann / 30 / 2. lapsi / Kättäri poikalupaus

Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL
Nuppu81 / 32 / 1. ja 2. lapsi / KYS


5.9
Annabell-77 / 35 / 2. lapsi/poikalupaus

1.10
Tiggeri/ 33 / 3.lapsi / K-HKS tyttölupaus

9.10
Vihervaara

12.10
Tiihkis / 35 / 2.lapsi / Tyks/ poikalupaus


22.10
Tigridia/34/ 4.lapsi / K-SKS tyttölupaus

27.10
Pikkumyy-09/ 33 / 2.lapsi



:heart: SYNTYNEET :heart:
2.5.2013 sekundamamma / 36 / 2. lapsi / tyttö/ (rv 39+4)
6.5.2013 TanZZZku / 30 / 1. lapsi / tyttö/ 1695g/ (rv 31+5)
12.5.2013 Jeanna / tyttö/ 3700g, 51cm/ (rv 39+2)
16.5.2013 Lila13 / 28 / 1. lapsi / poika/ 2530g, 47cm (37+1)
22.5.2013 Pikkuperho / 30 / 2. lapsi / tyttö/ 3900g, 50cm
31.5.2013 jadekivi / 25 / 1. lapsi / tyttö/ (rv 40+2)
31.5.2013 Sebu08 / 33 / 3. lapsi / tyttö/ 3488g, 48cm (rv 40+4)
7.6.2013 tyty86 / 27 / 2. lapsi / poika/ 4200g, 50cm (rv 41+0)
16.6.2013 inkkunen / 33 / 1. lapsi / tyttö/ 2950g, 49cm (rv 40+0 )
27.6.2013 Eemiliina/ 33 / 2. lapsi / poika/4190g, 54cm (rv 41+3)
1.7.2013 Miles / 34 / 1.lapsi / poika/3170g, 49cm (rv 39+4)
4.7.2013 Lumi72 / 40 / 1. lapsi / poika/3630g, 53cm (rv 40+0)
12.7.2013 Vienda / 29 / 1. lapsi / poika/3800g, 48cm (rv 39+1)
28.7.2013 Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / tyttö/4024g, 51cm (rv 40+3)
31.7.2013 nuppuska / 30 / 1. lapsi / poika/3888g, 52cm (rv 41+4)

Neuvolat & ultrat




Äitiysloma alkaa: =)
Sekundamamma - 28.3
Sebu08 - 19.4
Jadekivi - 22.4
TanZZZku - 22.4.
Tyty86 - 24.4
Lila13 - 29.4
Inkkunen -3.5
Eemiliina - 13.5.
Vienda - 12.6
Nuppuska - 14.6
Sannuliinu - 19.6
Mörkötys - 22.7.
Nuppu81 - 31.7.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
Ambrosia
Millian
 
Gabriela (((HALAUS)))
Kurjaa että joudut noin huolehtimaan pikkuruisesta mutta toivotaan että kaikki menee kuitenkin mallikkaasti ja pienokainenkin kasvaa. Minulle sanottiin että sokerilla ja rasvalla ei kannata painoa nostattaa, joten ahda vaan kaikkea terveellistä mahdollisimman paljon. Minä kun olen niihin herkkuihinkin vähän sortunut...

Ihanaa että olet päässyt muuttokuorman kimppuun ja koitahan nauttia kesälomasta ja mahasta vaikka huoli on varmaan kova.

Ihania aurinkoisia päiviä kaikille. Mä nautin mun tukisukista :cool:
 
Onnea Nuppuska pojasta.

Nupullakin alkaa olemaan h-hetki lähellä ja vauvat kohta sylissä.

Tammityttö on sitten vissiin kuitenkin seuraavana synnyttämässä. Onnea koitokseen:)

Gabriela, hyvä, että pääset keskustelemaan pelkopolille, mutta omastamielestäni huolehdit ihan turhaan, ettei sinua kuunneltaisiin. Itse olen kaksi kertaa synnyttänyt nyt enkä kummallakaan kertaa ole kokenut, että minun tunteitani ei olisi otettu huomioon. Varmaan riippuu toki sairaalastakin ja paljon kätilöstä, mutta jos sinua nuin paljon pelottaa alatie synnytys, niin hassua, että eivät anna sinulle lupaa sektioon. ystäväni sai juuri samaisen syyn takia todella helposti sektion.

Mörkötyksellä kuullostaa jo ihan lupaavalta, jospa sinäkin pääsisit kohta tosi toimiin.

Täällä vauva-arki lähtenyt sujumaan suht hyvin. Tyttö on itse rauhallisuus. Syö, nukkuu ja pieree. Nukkuu sellaisia kolmen tunnin pätkiä. Yöllä vielä tietyn välin hiukka levotonta, mutta kun on yhden koliikkivauvan saanut kasvatettua ja hoidettua ekaluokkalaiseksi, niin mitkään pikku kitinät eivät tunnu missään. Tämä on suorastaan ruhtinaallista ja mikä parhainta imetys onnistuu tällä kertaa todella hyvin ja maitoa riittää, joten niin ne vaan lapset voivat olla erilaisia.

Pitäsköhän sitä synnytyskertomusta laittaa tänne. Elikkä meillähän siis synnytyskäynnistyi niin, että heräsin yöllä pari tuntia nukkumaan menon jälkeen siihen,että mulla lorahtelee jotain housuihin. Ajattelin, että taas vetistä valkovuotoa, koska olinhan käynyt synnärillä edellisenä iltana sen takia kontrollissa. Lähdin kuitenkin käymään alakerran vessassa, ja tunsin kuinka joka askelleella jotain lorahti housuun. Pöntölle päästyäni huomasin, että kyseessä onkin verta. Siitä hätääntyneenä, koska oli niin runsasta menin takaisin yläkertaan ja herätin mieheni. Soitin ambulanssin ja jäin odottamaan sitä makuuasentoon. Silloin mulla valtasi paniikki, kun en tuntenut vauvan liikkeita. Kaikki mahdollinen ehti jo käydä mielessä. Ambulanssi tuli, ja he rauhoittelivat minua ja ensiapumies sanoi tuntevansa vauvan liikkeet mun mahan läpi, joten rauhoituin hiukan. No pääsimme lähtemään sairaalaan, jonne onneksi matkaa vain n. 15 minsaa meiltä. Mies lähti viemään esikoista mummolaan ja tuli siten perässä sairaalaan. Synnärillä pääsin heti käyrille, jossa kaikki ok. Sain sairaala kamppeet päälle, mulle tehtiin sisätutkimus, jolloin koko sänky lainehti verestä. Mut kiirehdittiin lääkärille pyörätuolissa ultraan, jossa kaikki ok, ja painoarvio n. 4000g. Lääkäri ultraili ja ei oikein saanut istukkaan näkymää, että onko siitä osa vielä kohdunsuulla vai ei, joten päädyttiin viemään mut synnytyssaliin tarkkailuun ja seurata tilannetta aamuun, kunnes lääkärit tulisi paikalle. Kello oli silloin jotain kolme yöllä, joten pitkä yö oli tiedossa. Olin koko yön käyrillä, yritin nukkua ja mieheni seurasi koko yön neuroottisesti vauvan käyrää ja kätilöt seurasivat mun verenvuotoa. En saanut syödä enkä juoda mitään, koska jos verenvuoto olisi yltynyt minut olisi kuskattu leikkaukseen. Aamua kohti kuitenkin verenvuoto tyrehtyi, eikä sitä tullut edes minun noustessa ylös. Lääkäri saapui paikalle n. kymmenen maissa ja teki sisätutkimuksen ja totesi minun olevan väljästi kahdella sormella auki ja kohdunkaula melkein hävinnyt. Mulla ei ollut ollut supistuksia oikeastaan koko yönä, joten olin hyvin yllättynyt, että tilanne oli kuitenkin edennyt, joten samalla multa puhkastiin kalvot. Lapsivesi oli kirkasta joten sen osalta ei mitään häikkää.Supistuksia ei kuitenkaan alkanut tulemaan joten aloin samaan oksitosiinia suoneen tunnin kuluttua kalvojen puhkaisusta, mutta vasta kahden aikaan aloin tuntemaan tujuja supistuksia jotka sitten kiihtyivätkin hyvin nopeasti kahden minuutin välisiksi ja hyvin kivuliaiksi. Kärvistelin ja kittuutin kipujen kanssa, kunnes kutsuin kätilön. Olin silloin neljä senttiä auki ja kipujen takia minulle suositeltiin epiduraalia, koska spinaaliin olin liian vähän auki ja sattaisi vielä kestää useampi tunti ponnistusvaiheeseen. Homma kuitenkin eteni niin rytinälllä, että siinä vaiheessa, kun epiduraalia alettiin laittamaan aloin jo tuntemaan ponnistustarvetta. Kärvistelin laiton ajan tuskissani ja huusin, että mun on kohta pakko ponnistaa, tai repeän kahtia. Epiduraali saatiin laitettu, mutta ei oikeastaan ehtinyt vaikuttaa, kun sen laiton jälkeen todettiin mun olevan täysin auki ja sain alkaa ponnistamaan. Ponnistin tytön seitsemällä supistuksella tähän maailmaan. Siitä, kun kunnon supistukset alkoivat, niin kaiken kaikkiaan synnytys kesti 3h 28 minuuttia, joten melkoista rytinää oli. Olin itse aika sekaisin vielä siinä vaiheessa, kun vauva oli jo maailmassa. Ei oikein pää pysynyt mukana koko hommassa.

Tyttö oli aika vaisu, joten veivät hänet lämpökaappiin toviksi ja isi sai mennä sinne mukaan, kun minua pestiin jne. Istukka syntyi tällä kertaa hyvin ilman ongelmitta, mutta mulla hulahteli aika paljon verta sen jälkeen , joten tilannetta tarkkailtiin. Istukka oli iso melkein 900g, joten todennäköisesti istukan koko aiheutti minulla veriseulahälyn hcg-arvon osalta. Osasta istukkaa puuttui nukkapinta, joten verenvuoto johtui todennäköisesti siitä, että osa siitä repsotti irti. Varmaan kun minun paikat oli alkaneet kypsymään, niin osa oli sittenkin ollut kohdunsuulla ja näin ollen repsahti. Niin ja huolimatta tästä nopeasta synnytyksestä ja tytön isosta koosta en revennyt yhtään ja olo on nyt jo suht normaali. Niin ja tytön synnyttyä varmistin heti, että onko hänellä kaikki ok, koska meillä oli se seulahäly. Itse en vauvan turvotukselta olisi oikein voinut päätellä onko kaikki ok vai ei.

Niin ja dramatiikan tunnetta tähän kaikkeen toi vielä lisää se, kun minua vietiin ambulanssiin, niin taivas salamoi, jyrisi ja vettä tuli kaatamalla.

Että sellainen tarina näin pikaisesti. Loppu hyvin kaikki hyvin ja ihana vauva-arki on alkanut.

Sannuliinu ja tytteli 1,5 viikkoa vanha.
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Nuppuskalle :flower:
Ja Nupun kuulumisia täällä kovasti ootellaan :popcorn:

Halaus Gabriela täältäkin! Mä lohduttelen edelleen sua sillä, että munkin poika oli syntyessään pieni. Eikä siitä ole, ainakaan vielä, mitään haittaa ollut. En tiedä mistä pojan pienikokoisuus loppujen lopuksi johtuu. Perinnöllisillä tekijöillä ei pitäis olla vaikutusta kun ite oon ollu reilu 3kg syntyessään ja mies lähemmä 5 kilonen :LOL: Itse asiassa oon miettiny nyt jälkikäteen, että oliko mun istukassa jotain häikkää kun rakenneultrassa hoitaja sanoi toisen puolen virtauksen olevan heikompi, mutta totesi samaan hengen vetoon, että jos siitä jotain haittaa tulisi niin neuvolassa siihen puututaan. Jälkikäteen oon kuitenkin kuullu eri tietolähteistä juttua meidän neuvolatätistä, enkä enää oikein menis luottamaan sen ammattitaitoon tuollaisten asioiden suhteen : / Mullehan ei missään vaiheessa annettu ees minkäänlaista kokoarvioo vauvasta mitä ne sairaalassakin vähän ihmetteli. Mut näillä mennään. Pikaisella silmäyksellä meidän poika paino tosiaan 2kk iässä saman verran kun täällä keskiverto pojat syntyessään :) Mut jokatapauksessa Gabriela toivottavasti sun vauva on vaan siro tyttönen eikä siihen liity mitään sen kummenpaa :)
 
Kylläpä täällä on taas ollut hiljaista.

Ihan liikutuin Sannuliinun synnytys tarinasta...

Täällä ei tunnu tapahtuvan mitään. Jotenkin kun on kokoajan tavallaan pelännyt että kaveri tulee ennen aikojaan niin nyt kun ei enää olisi keskonen vaikka syntyisikin niin tuntuu et ei malta odottaa...Toisaalta toivon että pysyisi vielä hetken niin sitten ei olisi liian pieni ainakaan.

Nyt välipalaa ottamaan etten tule kiukkupyllyksi:whistle:

M+M 37+5
 
Kiitos taas teille ihanat kannustuksista ja halauksista!! :)

Ja kiitos Sannuliinulle synnytyskertomuksesta! :)

Tänään oltiin näytillä kätilöllä (pelkopoli) ja lääkärillä. Vauva oli tunnin käyrillä ja hyvältä näytti kaikki! :) Mun maksa-arvot on viikossa kohonneet (ALAT 108->269, sappihappo 14.1->jotain yli 26.) Sain siksi lääkityksen. Vauvan painoarvio nyt 2,9kg!!! :) Lääkäri sanoi että jo päältä kokeilemalla tietää ettei ole vain 2,2kiloinen! Ette tiedä kuinka helpotuin!! :) Vauvan sydän ja istukan/napanuoran virtaukset myös erinomaiset, eli niin se vaan on, että hän se on minut laihduttanut käyttämällä kaikki energiat! (Oon laihtunut 3kg/3 vk). Kohdunkaulaa on vielä vähän jäljellä, mutta periaatteessa vauva voi ja saa tulla koska vain :0

Olen todella huojentunut ja ihan pahin synnytyspelkokin on nyt vähän väistymässä? Tuntuu vihdoin että on ok yrittää alakautta ja sit jos ei onnistu niin sektio, mikä on mull erittäin lohdullista myös :)

Kaikkien näiden hyvien uutisten jälkeen en edes kauheasti järkyttynyt kun päivällä tuli ekaa kertaa verta pyyhkiessä. Näillä viikoilla kuulema yleistä sisätutkimuksen yhteydessä. Se loppuikin sit aika pian, mutta nyt huomasin sen alkaneen uudestaan.. No seurailen, ei se varmaan paha merkki ole. Tänään on kyllä pitkästä aikaa tuntunut paljon "puhallusta vaativia" supistuksia, jotka jatkuvat edelleen...


Toivotaan nyt kuitenkin vielä rauhallista yötä...

Gabriela + kerrassaan hyvä tyttöbebe 37+4 :)

PS Mörkötys: vähän samanlaisia aatoksia mulla. Suurin pelko että tulee liian aikaisin on ohitettu, mutta toisaalta mulla on se yliajan pelko myös, vaikka vakuuttelevat mulle että raskaushepatoosin takia ei taatusti mennä yliajalle vaan käynnistetään. Mutta alkaa olla aika jännät ajat meillä molemmilla- mihin se aika on mennyt kun vastahan sitä oltiin jossain rv 17 ja nyt on vain pari viikkoa laskettuun aikaan?! :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vienda
Gabriela Ihania hyviä uutisia sulla, hyvän kokoinen tyttö sieltä on tulossa:) Tosiaan, mihin tämä aika on mennyt... viikot on vilahtanut ohitsemme, kohta se on menoa.

Täällä on ollut ihmeen vilkasta temmellystä, mikä on tietenkin vain hyvä asia. Eilis iltana ja pitkin iltayötä kaveri paukutti ja työnteli jaloillaan, ihmettelin eikö se nuku siellä ollenkaan. Saa nähdä alkaako sama temmellys ilta tänäänkin. Vatsa on taas hieman sekaisin ja nyt ollut sellaista vähän menkka tyyppistä jomotusta selässä ja alaosastossa taasen. Ei ole tähän asti vielä mitään merkannut mutta nyt alkaa hieman täpinöittää tää et josko on lähtö lähellä! Sattuiskin sopivasti kun mies on eri paikkakunnalla niin joutuisin hänet hätistää takaisin sen kerran kun on menoa, musta se jotenkin sopis kuvaan...

Taidan varovasti vähän siistiä kotia, näyttää imuria hieman kun noita villakoiria vilistää täällä.

Mukavaa Lauantai-iltaa kaikille:wave:

M+M 37+6 ja huomenna poksuu:whistle:
 
Huomenta! Juu taas olen aivan liian aikaisin hereillä ja vielä netissä aijaijai.. Mutta kun ei vaan malta nukkua ja sitten on päivällä aivan tööt..

Mörkötys, eiks tässä oo viime aikoina aika moni päässyt tosi toimiin pari päivää sen jälkeen kun vauva on ensin mahtirusikoinut paikkoja? Ehkä tämä enteilee jotain sullakin? Jännään täällä kovasti teidän tilannetta!! :)

Mitäs muuten kuuluu Tammitytölle?? Onkohan siellä saatu oma nyytti vihdoin syliin?? :)

Ja entäs Nuppu81? :) Mitkäs on tuntemukset? Vieläkö olet yhtenä, vai ovatko Superpähkinät jo matkalla syliisi? :)

Mulla meni pe ja la aika lailla "voivotellessa" :) Vatsa vetää itsensä ihan piukeeksi päältä niin, että on pakko pysähtyä ja puhallella hetken aikaa. Sohvalla istuessa on epämukava olo, vaikkei varsinaista kipua tunnukaan ja kävellessä pingitusta tulee usein. Eilen tyhjäsin hiljalleen muuttolaatikoita uudessa kodissa tuntitolkulla (on se kivaa kun tavarat sujahtaa uusille oikeille paikoille!) :) ja tänään olis tarkoitus nähdä tulevan tyttäreni tuleva aviomies!! Eli 5-viikkoinen pikkumies, jonka yksi hyvä ystäväni sai! Tietenkään meidän lasten ei tarvi rakastua, mutta meille appivanhemmille tämä kyllä sopisi ja olen lohduttanut tytärtäni, että vaikka en ole itselleni sitä oikeaa miestä vielä tähän ikään mennessä löytänyt, niin hänelle on jo kiva siippa katsottuna eikä paineita siis ;)
Sitten oli tarkoitus käydä parhaan ystäväni kanssa katsomassa pääkaupunki- ja lähiseudun ratsastustalleja, että missä sitten alkaisin käydä sitten kun taas ratsastamaan pystyn... Toivotaan siis, että kun tänään on tätä ohjelmaa, niin ettei ihan joka askeleella sitten kivistäis vatsaa..

Iloista sunnuntaita kaikille meidän ihanille tukiryhmäisille!! :) Mulla on tänään eka sukulaisten veikkauspäivä, että vauva tulee. Olen kerännyt läheisiltä listaa, milloin kukin veikkaa vauvan tulevan ja veikkauksia löytyy 11.8. ja 5.9. väliseltä ajalta! Elämme jännittäviä aikoja! :D

t: Gabriela ja kylkeään kääntänyt, mutta edelleen raivotarjonnassa, aina vaan syvemmällä viihtyvä (lääkäri tunsi viimeksi sisätutkimuksessa vauvan pään!!!) Bebeliini 37+6 (huomenna POKSahtaa!)
 
Ja entäs Nuppu81? :) Mitkäs on tuntemukset? Vieläkö olet yhtenä, vai ovatko Superpähkinät jo matkalla syliisi? :)
Vielä vaan yhtenä kappaleena ollaan. Phuuh!

Viimeiset kolme yötä on olleet ihan yhtä h*lvettiä. Lonkka huutaa hoosiannaa, kun en voi maata kuin vasemmalla kyljellä. Oikealle yrittäminenkin aloittaa supistelut. Heräilen sen tuhat kertaa yössä vaan siihen kipuun. Viime yönä könysin sohvalle nukkumaan ja sainkin nukuttua muutaman tunnin oikealla puolella.

Muutama yö takaperin ajattelinkin jo että joko lähdetään mutta supistelu loppui kun nousin ylös.

Vatsalaukku pyrkii kurkusta väärään suuntaan ja mahahappo on korventanut kurkkutorven niin että syöminen oli tosi haastavaa monta päivää. Hikottelua ja happamia röyhtäyksiä.
Tänään on tosiaan helpompaa, joten liekö lapsoset vähän vielä laskeutuneet tilanpuutteen takia tai sitten olen vain tottunut.

Keskiviikkona on polikontrolli ja silloin pitää jo varautua käynnistykseen. Toivoin kyllä että lähtisivät ihan itsestään syntymään, mutta vielähän tässä on muutama päivä aikaa.

Jaksaa.. jaksaa.. :LOL:
 
Nuppu81 Jaksamusta, onneksi sulla ei ole enää pitkälti jos keskiviikkona ehkä jo käynnistystä jollet sitä ennen poksu:)

Täällä on ollut satunnaisia supistuksia, eilen illalla taas ajattelin joko kohta on menoa kun oikein kipeästi supisti mutta ei sitten jatkoa seurannut... Olen vähän siivoillut, ei vaan paljoa jaksa kerralla, jotenkin olen kauhean väsynyt. Nukkuisin paljon enemmän jos nuo puutuvat kädet ei kiusais, ei tahdo lastatkaan enää auttaa vaan kun puutuu niin puutuu ja ei heltiä muuten kuin kävelemällä kämppää ympäri, ei siis auta vaikka istuisi.

Gabriela Ihanasti olet suunnitellut tytölle seuraa:D Voihan olla et hän sitten vastaavasti auttaa sua sopivan miehen löytämisessä, jospa hän hurmaa sun puolesta mielestään sopivan iskä-ehdokkkaan=)

Olisi tarkoitus tulevaksi viikonlopuksi mennä sukuloimaan toiselle paikkakunnalle jollei mitään tapahdu sitä ennen. Saas nähdä kuinka käy, pääsemmekö lähtemään vai tuleeko pikku tyyppi sitä ennen tai keskeyttääkö hän kenties reissumme ja ajattaa meidät takaisin koti paikkakunnalle. Ylimääräistä jännitystä tuossa reissuamisessa näillä viikoilla jo rupeaa olemaan kun periaatteessa lähtö voisi tulla ihan milloin vain...

Nyt taas jatkamaan paikkojen järjestelyä:wave:
Mukavaa Alkanutta Viikkoa Kaikille !

Mörkötys ja Mörökölliäinen 38+1
 
Tervehdys sairaalasta.. Ei isompia uutisia vielä! Tulin aamulla ylävatsan ultraan, jolla oli tarkoitus sulkea pois sappikivien mahdollisuus maksa-arvoja nostamassa. Ja kaikki sisäelimissä on ok, joten hepatoosi siis on oikea diagnoosi. Sitten olin käyrillä ja kaikki oli ok. Mutta sitten kätilö huomasi, että virtsassani on proteiinia ja verenpaineeni oli koholla plus mua vaivasi juuri asiaankuuluva, vaikeasti määriteltävä "epämääräinen paha olo". Ja lääkäri sitten päätti, että jään seurattavaksi aamuun asti, jolloin tehdään taas maksa-arvoverikokeet. Sitten vasta kertovat suunnitelman, mitä tehdään ja milloin. Olen saanut luettavakseni "synnytyksen käynnistys"-papereita ja sehän on mulle ihan ok ;)

Tuntuu vaan tosi surrealistiselta olla täällä nyt ilman juuri mitään raskaus/synnytystuntemuksia!?! Harvakseltaan tulee supistuksia ja muuten on aivan normaali olo! Lepäilen, nukuin syvät päikkärit ja nyt olikin verenpaine taas normaali. Käyrällä iltavuoron kätilö toivoi että tökkisin vauvaa, että tämä liikkuisi enemmän mutta ainahan tuo on ollut aika pieniliikkeinen ja kuulema useinkin käy niin että äiti ei vaan tunne kaikkia lapsen liikkeitä. Oma oloni on nyt rauhallinen. (Luotan niin paljon lääkäreihin, että olen aina superrauhallinen sairaalassa.) ;) Ja huomennahan tiedetään lisää :)

Mörkötys: Oikein kiva ajatus, että tyttöni sitten hurmaisi meille perheeseen miehen ja isän :) Toivotaan niin!

Mukavaa alkanutta viikkoa ja tsemppiä kaikille ja erityisesti nyt Nupulle! Olispa kiva jos meillä olis sama synnäri.

t: Gabriela & Bebeliini rv 38 POKS!! :)
 
Viimeksi muokattu:
Gabriela Kuulostaa siltä et sulla voi hyvinkin pian olla tyttö sylissä:heart: Jos käynnistystäkin siellä pohtivat. Jännää, odotan kuulumisia sieltä :)

Olisin voinut nukkua taas pitkään kun neuvolakin vasta iltapäivällä mutta heräsin kun mies teki töihin lähtöä ja jäin vaan ihmettelemään tuota pallomaista vatsaani enkä sit nukahtanutkaan enää... Nälkäkin iskee hyvin pian jos hetken on hereillä aamulla tai yölläkin...

M+M 38+2
 
Vauvauutisia!! :)

Pikkuriikkinen Tiitiäiseni syntyi eilen 13.8.13 (rv 38+1) kiireellisellä sektiolla klo 18:48.
Paino 2350g ja pituus 45cm. Palaan myöhemmin kertomaan koko tarinan :) Nyt ei malta!! Nyt tutustutaan ja nautitaan toistemme seurasta vain :)

Olen kuin Naantalin aurinko ja Hangon keksi ja onnesta soikea :D

Oikein ihanaa tätä päivää ja hyviä vointeja kaikille!!

t: Uusi Äiti Gabriela ja pikkinen, täydellinen tyttärensä neitiTiitiäinen <3
 
Onnea Gabriela!!! :heart:

Käyn täällä päivittäin kurkkaamassa ja lukemassa kuulumisianne. :) nauttikaa vielä viime hetkistä kuten myös ensihetkistä vauvan kanssa. Täällä jo haikaillaan ison mahan perään ja muistellaan aikaa vastasyntyneen kanssa. Nyt arki on jo niin kiireistä kolmen kanssa etten enempää ehdi kirjoitella. :)

Sebu ja tyttö 10 viikkoa
 
gabriella onnea pienen pienestä kääröstä:heart: voi miten pieni linnunpoika sulle on tullu..:D oottelen synnäri kertomusta..!

Musta tuntuu et mein poika on jo niin iso mies..mihin se pikkunen vauva hävis=) poika päälle 2kk ja painaa jo n.7kg ja 60cm..mulla käy ihan työstä sen kantaminen.
 
Onnea Gabriela pienestä tytön tylleröstä.

Jokos Tammitytöllä ja Nupulla on vauvat kainalossa tai Nupulla kainaloissa:)?

Tytyllä on kyllä hyvän kokonen poika. Ei sen puolin meiän tytteli kasvaa kanssa hyvää vauhtia. Viime viikolla kotikäynnillä paino oli jo 4160g,joten hyvin kasvaa.

Meillä mies vauvakuumeilee. Itse voisin tekasta kolmannen,jos sattuis luomusti saavan alkunsa,mutta ei vielä. Ajatus kahdesta vaippaikäisestä yhtä aikaa ei houkuta,kun tuon ekaluokkalaisenki kanssa on ollut haastavaa vauvan lisäksi. Toisaalta mun jälkivuoto ei anna mitään merkkejä loppumisesta,joten sen puilesta ei vaaraa tulla raskaaksi,kun ei pääse petipuuhiin. Meillä kyllä tuottaa päänvaivaa ehkäsy,koska mulla kolme luomuraskautta,joista yks just esikoinen,mutta toisaalta tyttöä tehtiin neljä vuotta ja sinä aikana yks luomuraskaus,jossa ei kuitenkaan löytynyt sykettä. Joten tarttenko ehkäsyn vai en who knows:)

Sannuliinu ja tytteli 2,5viikkoa
 
Onnea Nuppuskalle pojasta ja Gabrielalle Tiitiäisestä:heart:
Täälläkin arki aika kiireistä kahden ipanan kanssa. Vauva on kovasti sylissä viihtyvää tyyppiä ja kasvaa kohisten. Mustakin alkaa tuntua että mun pikkuvauva katoaa ihan liian nopeasti! Poika on jo 7 viikkoisena 5735g ja 59,8cm pitkä. Hauikset ja niskat on kovilla täälläkin :) Mutta ihana se on!!:heart:
 
Oikein paljon onnea Nuppuskalle ja Gabrielalle ihanista vauvoista!

Täällä alkaa väki vähitellen vähetä kun jokainen saa noita ihania nyyttejä syliin.

Itse valvon yöt ja sitten olen päivisin aivan väsynyt. Esikoinen ei paljoa armoa tunne työpäivien jälkeen, joten hyvin simahdan iltaisin sohvalle, mutta kun siitä siirryn sänkyyn niin alkaa valvominen. Äitiyslomaan olisi vielä kolme viikkoa, mutta alkaa tuskaista olemaan tämä työnteko. Eihän päätteen ääressä istuskelu periaatteessa raskasta ole, mutta kun en millään löydä hyvää asentoa. Heti jos kumartuu eteenpäin niin tulee kantapää kurkusta ylös.

Ihanaa loppuviikkoa kaikille!

Tiihkis 31+5
 
En olekaan sitten vauvan syntymän jälkeen tänne kirjoitellut, mutta kuulumiset olen lukenut!

Onnea kaikille vauvan saaneille! :heart:

Itsellä kesti jonkin aikaa toipua vauvan ensimmäisen viikon tehohoidosta vastasyntyneiden teho-osastolla. Onneksi vauva toipui keuhkokuumeesta hyvin ja kun pääsimme kotiin, olen vaan koko kesän nauttinut vauvasta ja kotiäitiydestä, imettämisestä ym.

Tyttö oli syntyessään 3940 g ja 50 cm. Kasvanut täysimetyksellä todella hyvin, 6 viikkoisena 5500g ja 55,5 cm ja tasan 3 kk iässä 7140 g ja 63 cm. Vastasyntyneestä on tullut niin nopeasti iso kolmikuinen! Jo kaksikuisena kääntyi vatsalleen ja nyrkit ja lelut menivät suuhun. Nyt kovasti potkitaan ja harjoitellaan ryömimistä =)
 

Yhteistyössä