Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Heip kaikille ja onnea vauvautuneille!!

Mäkin huutelen täältä vauva-arjen pyörityksestä. Laskettuna päivänä syntyi meidän pieni poikanen, helpolla ja nopealla luomusynnytyksellä! Kaikki on peloista ja painajaisista huolimatta pojalla hyvin! Jospa tämä toisi lohtua kaikille seulahälytyksen kanssa sureville! Hoitoalkuisuus on tosiaan ilmeisesti iso tekijä hälyjen kanssa.
Arki rullaa ihan ok, täysimetyksellä menty alusta saakka. Vielähän tässä ollaan alkumetreillä, mut jospa jatkuis yhtä hyvin :)
 
Hirmuisesti onnea Tammitytölle pojasta. Ihanaa,että teilläkin oli kaikki ok. Olo synnytyksen jälkeen oli varmaan yhtä huojentunut kuin minulla.

Hoitoalkuisuudella näyttää olevan turhien hälyjen syntymiseen yhteys ja meillä vielä iso istukka vaukutti asiaan.

Ihanaa vauva-arkea sinne.

Sannuliinu ja tälläkin hetkellä tissillä viihtyvä tytteli.
 
Heipähei kaikille täältä KYSistä :flower: ja onnea vauvautuneille! :heart:

Meidän "Hannu" ja "Kerttu" syntyivät lopulta kiireettömästi sektiolla (15.8, 37+1) kun synnytystä oli takana sellaiset 36 tuntia. Käynnistettiin siis keskiviikkona ja koko torstai mentiin 7 sentillä, joten päädyttiin illalla sektioon. Poika 2550g syntyi ensin ja tyttö 2750g kaivettiin synnytyskanavasta toisena, mutta samalla minuutilla (alateitse olisivat siis syntyneet tyttö ensin). Lapset voivat hyvin vaikka ovatkin sokeriseurannassa teholla ja äitikin alkaa pikkuhiljaa palautua tähän maailmaan. Olen onnesta soikeana!! :heart::heart:

Ja palaan kertomaan lisää kunhan jaksan ;)
 
Onnea Tammitytölle pojasta !

Onnea Nuppu81 kaksosista !

Täällä Poksuu Tänään 39 viikkoa täyteen ja ei tietoa et olis ulos puskemassa...

Yritettävä nauttia näistä ajoista yhtenä kappaleena vaikka hieman hankalata se on kun nukkuminenkin on todella katkonaista näiden mun puutuvien käsien kanssa. Varsinkin kun oltiin v.loppu sukuloimassa ja nukuttiin kapeammassa ja kovemmassa sängyssä niin puutui paljon pahemmin... Toivottavasti nyt omassa sängyssä sais paremmin nukutuksi.

M+M rv 39+0
 
Onnea kääröistä Nuppuska, Gabriela, Tammityttö sekä Nuppu ja sekundamammallekin onnittelut näin jälkijunassa!

Mörkötykselle tsemppiä! Muistan yhä tukalan olon omilla viimeisillä viikoilla, kun pystyin nukkumaan vain toisella kyljelläni. Uh.
 
Kaikki aktiiviset kirjoittelijat alkavat olla vauvautuneet:confused: Olenko mä täällä ihan yksin kohta, ainoana valtavana yhtenä kappaleena...

Onneksi tuo nukkuminen omassa sängyssä tuntuu sujuvan vielä suht hyvin. Viime yönäkin tuli kyllä valvottua puutuneiden käsien takia mutta sitten kun sain uudestaan unta niin ei niin pahasti enää puutuneet ja vetelin sikeitä yli puolenpäivän:whistle:

Olis mukava kuulla Gabrielan ja tytyn kuulumisia, kirjoittelehan kun jaksat ja ehdit:)

M+M 39+2
 
Ensiksi PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!!!

Mörkötys, et ole yksin, mä oon varmasti viimeisenä täällä... Oon ollu vaan niin saamaton ja laiska etten ole "jaksanut" kirjoitella... :/

Tänne ei kummempia, viime pe kävin neuvolassa, missä kaikki ok, paitti vauva oli väärinpäin (terkka katto viel ultralla, tai olis kattonu, jos ois toiminut...). Nyt perjantaina olen menossa uusintakäynnille ja toivotaan et vaua olis tajunnu kääntyä!!! Jos ei, niin sitten lähete äippäpolille, missä katsovat tarkemmin + mahd kääntöyritys, mä vaan niiiiiin toivon ettei sitä tarttis, mä en vaan haluis sitä!

Vauvan tavarat on edelleen laittamatta, mitään olla saatu tehtyä! Pinnasänky oottelee paloina kokoomista mun vanhempien luona (heidän ullakollaan säilössä) ja hoitopöytä on kaupassa... Noo, kai ne sieltä joskus saadaan... Vaatteet on pesemättä ja kaappi (mikä tarkoitus vauvan vaatteille laittaa) tyhjentämättä! Liivin suojuksia , rintakumit ja maidonkerääjän sain viime viikolla ostettua, niin ja vanupuikot ja -laput. Et kai noilla alkuun pääsee jos pikainen lähtö tulee (tosin se kassikin on viel pakkaamatta...) ja käyn sit kotiintuloreissulla ostamssa jotain...

Olo on kyllä niin väsynyt ja turtunut, varsinkin iltaisin jalkoja särkee, ja nyt on flunssan pirulainen tullu kylään, ei kiva! No, jos se tästä lähtis, toiv ennen synnytystä...

Vanhempi pojista lähti kaverille ja nuorempi on kerhoss, joten täytyy lopettaa, ja lähtee hakemaan häntä sieltä...

tiggeri ja typy 34+0 POKSPOKS :heart:
 
Kävin neuvolassa ja huomattiin et alapaine on pompannut ihan hurjiin lukemiin... Virtsa oli kuitenkin puhdas joten ei voi sanoa et olis raskausmyrkytyksestä kyse. Turvotushan mulla on nyt parin päivän aikana lisääntynyt roimasti mutta ajattelin johtuvan lämpöisestä kelistä... Huomis aamuna uudestaan neuvolaan, katsotaan virtsa uudelleen ja mietitään sitten mitä tehdään kun tuo v.loppu edessä.

tiggeri Toivottavasti sun typy on kääntynyt oikein päin ja pysyisi myös!

M+M 39+4
 
Hei leidit!!

En kertakaikkiaan ole ehtinyt kirjoittaa, anteeksi, palaan kyllä taatusti tänne muutakin kuin ohimennen lukemaan, kunhan saan läppärin toimimaan (piuhat ovat kadonneet muutossa) tai pääsen muuten koneelle.

Mutta piti ehdottomasti tulla tsemppaamaan nyt Mörkötystä, jonka veikkaan päässeen tositoimiin?? :)

Täällä meillä on alkanut se vauva-arki vissiin, vaikka juhlalta tuntuukin edelleen :) Olen jo oppinut paljon.. Mm sen että kun kaikki varoittelivat, että väsymys on vauva-aikana infernaalinen niin onhan se! Mutten ollut ajatellut, että se johtuu siitä, että sitä ei malta mennä nukkumaan! :D Tuijotan vauvaa häkeltyneenä ja onnessani yötä päivää, enkä lakkaa ihmettelemästä, miten on mahdollista, että tuo pieni, siro ja kaunis täydellinen ja kiltti tyttönen tuli minusta?!? :D

Nyt siis yritän nukkumaan rinsessan viereen. Iloiset terveiset kaikille teille ja Tammitytölle ja Nupulle vielä isot onnittelut vauvoista!!!!!

t: Gabriela ja Tiitiäinen 10 vrk <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: sebu08
Mukava kuulla Gabriela että nautit pienestä ihmeestäsi :heart: Voin hyvin kuvitella että ei malttaisi muuta tehdä kun tuijottaa vauvaa, kovasti odotan itsekin että näkisin pikku tyypin jo ja mietin lähes kokoajan miltä hän mahtaa näyttää:)

Eilen neuvolassa virtsa oli edelleen puhdas ja paineetkin hieman laskeneet joten ei syytä ollut pohtia asiaa sen enempi. Hieman nyt tarkkailtava jos myrkytyksen oireita ilmaantuu mutta ei huolta tällä erää...

Eilen pistin siivoten oikein urakalla nurkat joita olen pitkään suunnitellut raivaavani. Nyt on vauvan petikin oikeassa paikassa ja siistit nurkat. Olipa hyvä fiilis kun sain edes jotakin vihdoin aikaiseksi. Tänään puolestaan huhkin pari tuntia kaupoilla heti aamutuimaan, enpä juurikaan mitään ostanut mutta tulipa kuntoiltua huolella ja siitä kiitoksena jalat onkin nyt niiiiin turvoksissa että en varmaan siedä enää laittaa kenkiä jalkaan: / Unet oli viime yönä taas kovin katkonaiset, heräilin tunnin välein käsien puutumiseen, rasittavaa kun olis nukuttanu ihan vietävästi. Tänään olis tarkotus mennä naapuri paikkakunnalla käymään, olla huomiseen siellä jollei ihmeitä tapahdu... Ei ainakaan tunnu et mitään olisi tapahtumassa.

M+M 39+6 huomenna taas poksuu ja paukkuu viikot kun LA koittaa:whistle:
 
Tosiaan, LA oli eilen ja meni... Mitään ei ole tapahtunut, ei niin mitään.

Vauvan vointi huolettaa huomattavasti useammin nyt... Yölläkin aina kun heräsin niin oli pakko vähän tökkiä vatsaa että ollaanko siellä hengissä. Nytkin taas kun olen touhunnut aamun tässä enkä ole rekisteröinyt liikkeitä niin täytyy varmaan pitkälleen käydä kuulostelemaan. Hermoheikkoa. Jotenkin vain mielessä pyörii et jos sen istukka ei enää toimi tai jos se muuten on ahdingossa... Tuntuu hirmu pitkältä sekin aika jos mahdollista yliaikaisuus kontrollia tehdään vasta joskus oliko 41+5 vai enemmänkin:confused: Oletan et siellä sentään viimeistään ultrataan ja tehdään kokoarviota... Jos tämä vauva ei synny tällä viikolla niin kyllä mä toivoisin pääseväni tarkistukseen jo aiemmin, tulen muutoin hulluksi...vähintäänkin.

Ja odottelu jatkukoon... Nyt kuulostelemaan alkaako kaveri töniä:wave:

M+MöröKölliäinen 40+1
 
Tsemppiä Mörkötys!! Muista, Liian kiltti ei kannata olla! Kättärillä ainakin mulle kovasti korostettiin, että aina jos huolettaa niin saa ja pitääkin soittaa niin pääsee käyrille, jossa nähdään heti vauvan vointi. En ole kerinnyt meidän synnyttyskertomusta kirjoittaa, mutta siinäkin vauvan sydänkäyrät olivat tärkeässä asemassa. Toisaalta vauvalla ei ole enää paljon tilaa sisälläsi heilua, joten sekin on normaalia, ettei liikkeet tunnu samalla tavalla kuin ennekin. Vaikka kaikki on varmasti vauvallakin hyvin, minä soittaisin synnäreillesi ja kysyisin ammattilaisilta. He ovat siellä sinua auttaakseen!!

Gabriela ja vatsanpuruista kärsivä Tiitiäinen, jonka laskettu aika olis tänään! mutta tyttö täyttää jo 2 viikkoa huomenna ;)
 
Viime yönä iski sitten lopulta totaly paniikki kun vähenevät liikkeet olivat lopulta kateissa kokonaan. Mentiin synnärille ja käyrillä syke ok, myös pientä liikettä jota mä en kyllä edes tuntenut. Ultrassa kaikki ok, PA 3700. Paineet oli hieman kohollaan taas ja nyt ekan kerran virtsassa proteiini + eli nyt tarkempaa seurantaa taas myrkytyksen varoilta. Torstaina on onneksi neuvola niin ei ehdi mitään ihmeitä tapahtua sitä ennen. Tietysti jos oireet lisääntyy/pahenee niin sitten kipitän takaisin vaikka kovasti painottivat et ei näytä huolettavalta et nyt vain ottaa rauhallisesti ja lepäilee eikä liikaa seuraa tuntemuksia.

Jos tää kaveri ei sitä ennen synny tai myrkytys roihahda niin 6.9. on yliaikais kontrolli...

M+Potra Kölliäinen:heart: 40+2
 
Hyvä kun kävit tsekkaamassa Mörkötys. Ihanaa kuulla, että kaikki on vauvalla hyvin, sykkeet ja liikkeet! :) Ja ammattilaisten sanaan kannattaa uskoa, kaikki on hyvin, yritä pysyä rauhallisena ja lepäillä. Ei helppoa tietenkään, mutta jos yhtään lohduttaa, niin taatusti jokaikinen meistä odottaneista tai odottavista ymmärtää tuntosi!! Itsekin koin sen huolen, jonka luulin vauvasta iskevän vasta tämän synnyttyä, iskevänkin jo ennen. Sekin on aivan normaalia, jokainen vanhempi on lapsestaan huolissaan. Mutta teillä on asiat nyt tutkitusti hyvin ja olette ahkerassa seurannassa, se on suuri lohtu. Yritä lepäillä vaan ja nauttia nyt vielä näistä viimeisistä päivistä yhtenä kappaleena, ota masukuvia! Ihan pian sullakin on potra nyyttisi sylissä :)

Hengessä mukana Gabriela & Tiitiäinen, 2 viikkoa tänään ja paino 2390g, joka on siis nyt saavuttanut ja ohittanut syntymäpainonsa, jippii!
 
Tulin nostamaan hiljaista ketjuamme ja poksumaan... 41viikkoa täynnä siis tänään...

Alkoi viime yönä päänsärky, pahuksenmoinen jumpsutus vieläkin, äsken otin kolmannen kerran panadolia ja jos ei nyt ala heltiämään niin soitan neuvoja. Verenpaine ei kuitenkaan ole noussut eli en usko olevan mitään myrkytys-päänsärkyä.
Ja to. neuvolassa virtsa oli puhdas vaikka polikäynnillä ma. oli proteiini +.
Aivan kuin särky hieman alkaisikin nyt heltiämään... Saas nähdä alkaako jumpsutus uudestaan kun tästä nousen:headwall:

M+viivyttelevä kölliäinen 41+0
 
Moi Mörkötys! Kiva kun tulit kertomaan kuulumisia vaikka tietysti toivoin että voisit paremmin! Käyn täällä monta kertaa päivässä katsomassa joko joko olis uutisia sinulta. Voimia ja jaksamista!! Olen tosi paljon hengessä mukana, kun meillä oli ne la:t peräkkäisinä päivinä... Ei varmaan nyt siltä tunnu, mutta joka hetki ja minuutti olet lähempänä vauvan saamista syliisi. Nyt ei enää kestä kauaa! Onko sulla pitkä matka synnärille?

Täällä totutellaan toisiimme Tiitiäisen kanssa. Pikkuinen nukkuu kuin Prinsessa Ruusunen, tuntitolkulla kerrallaan ja pitää herättää syömään.. Sitten kun neidin saa hereille niin kyllä syökin hyvin. Tiistaina on lastenlääkäri ja neuvola, jossa taas nähdään onko paino noussut (toivottavasti!) Itse odotan kovasti sitä, että saadaan 2,5 kg paino ylitettyä... Ihmeellistä miten kaikki saa uuden merkityksen, aika, grammat jne...

Tytön nimi on vieläkin päättämättä, mutta eiköhän se pian selviä. Olen ajatellut pyytää ristiäisiin pari tuttua muusikkoa soittamaan vähän Mozartia kun tämä pikkuiseni tykkää niin paljon Mozartista! Se selvis jo synnärillä :) Olin ajatellut soittaa masuvauvalle paljon musaa raskausaikana mutta en sitten ehtinyt tai saanut aikaiseksi läheskään niin paljon kuin olisin halunnut. Olen siksi tosi tosi iloinen, että vauvani nauttii erityisesti klassisesta vaikkei sitä kovin paljon masuun kuullutkaan :)

Harmillisen syksyiseltä näyttää nyt, mutta hyvää sunnuntaita siitä huolimatta kaikille!! :)

Gabriela & Tiitiäinen 2vkoa ja 5pv

Muoks: eikun keskiviikkona meillä on lääkäri ja neuvola. Päivät menee näillä katkonaisilla yöunilla sekaisin helposti..
 
Viimeksi muokattu:
Kovin ollut pino hiljainen viimeaikoina. Mörkötys nyt varmaan seuraavaksi saa pikkuisensa. Ihanaa kuulla myös, että Gabrielan tyttö kasvaa ja voi hyvin :heart:

Omani on vielä mahassa eikä mitään viitteitä, että aikoisi ulos piankin. Toivotaan kuitenkin ettei olisi enää kahta viikkoa masussa. Alkaa olo olemaan kärsivä. Illalla nukkumaan meno on pahinta, jalat vaivaa ja kääntyminen tekee tuskaa liitoskipujen vuoksi. Unta ei meinaa saada millään. Onneksi esikoinen nukkuu aamulla pitkään niin saa edes silloin nukkua. Kaikesta tästä huolimatta ajatus vauvan syntymästä ei ole vieläkään realisoitunut päähäni. Jotenkin sitä vaan ajattelee ettei tämä voi päättyä hyvin. Liikkeitä seuraan välillä paniikissa. Haluaisi pikkuisen ulos ja turvaan.

Meriann ja pikkuinen rv 39+4
 
Mörkötykselle piti vielä sanoa, että tämä meidänkin tapaus on säikytellyt äitiään oikein kunnolla viimeaikoina. Välillä on päiviä jolloin liikkeitä ei tunnu kunnolla. Hyvä että kävit näytillä, toivottavasti se hieman rauhoitti mieltä. Katsottiinko sulta ultralla istukan virtauksia ym.?
 
Meriann Kyllä katsoivat virtauksia ja ne oli ihan ok silloin... Sullakin on h-hetki käsillä ihan pian:) Saa nähdä kumpi meistä ehtii ensin. Mä olen jo tottunut et mut ohitetaan tässä jonossa;)

Päänsärky äityi eilen aivan kammottavaksi, soitin synnärille neuvoja et mitä uskallan vielä ottaa ettei vuorokausi annos ylity jne. Meni sitten se 3g panadolia ja illalla rupesi hieman helpottamaan... Sanoivatkin et jos ei iltaan mennessä yhtään heltiä tai jos pahenee ni sit kipinkapin lääkärin luo. Illalla vielä vähän tuntui nukkumaan käydessä mutta nyt ei ole ollut onneksi mitään... Pää vain on kuin kumia, varmaan moisesta panadoli määrästä, en ole joutunut kovin paljoa käyttämään, yleensä mennyt ihan parilla...

GabrielaMukava kuulla et siellä Tiitiäinen voi hyvin ja arki rullailee:heart: Meillä synnärille liikenteestä riippuen n.20min. kestää automatka. Eli aika lyhyt matka sinänsä...

Joko tänään olisi se päivä ?
...toiveajattelua...

M+M 41+1
 
Viimeinen neuvola yhtenä kappaleena käyty. Perjantai aamulle aika ya-kontrolliin ja jos olen oikein ymmärtänyt niin ensi tiistaihin mennessä tämä vauva pitää saada ulos... Jos perjantaina ei vielä käynnistellä niin sunnuntaina uusi käynti. Pitää kuitenkin varautua et perjantaina ehkä jäätävä sinne jo. Niin, ja onhan tietenkin vaihtoehto olemassa et tämä kölliäinen päättää syntyä ennen sitä mutta ei ainakaan mitään sen suuntaista elettä ole hänellä... Kunhan nauttii ahtaasta mutta mukavasta pikku hotellistaan.

Onkohan Meriann vielä yhdessä koossa:) ?

Aamukahvin keittoon... M+M 41+3
 
Mörkötys täällä ollaan :wave: Tänään eräpäivä. Eilen olin varma, että tulee lähtö mutta ei niin ei. Useaan otteeseen supisteli kipeästi mutta aina ne sitten loppui. Menee varmaan käynnistykseen. Sulla ei ole onneksi enää montaa päivää.

Meriann ja pikkuinen rv 40 poks!
 
Sebu veit sanat suusta! :) Täältä myös paljon tsemppejä molemmille, Mörkötykselle ja Meriannille!! :)

Tiedän, että mun pitäs siirtyä tuonne vauvaantuneisiin... mutta en jotenkin osaa lähteä täältä ihan vielä, mennään sitten yhdessä Mörkltys ja Meriann, jooko?

Mitenkäs muuten Tiggerillä menee? Ja Nuppu, oletteko päässeet Hannun ja Kertun kanssa jo kotiin? :)

Kaikille toivotan hyviä vointeja!!

t: Gabriela ja Tiitiäinen, 3vk 1 pv sekä 2720g/49cm tänään eli tyttö kasvaa hienosti, vaikka edelleen saankin herätellä syömään...
 
Jepujee, kirjoitin äskön pitkät pätkät ja tadaa painoin jotain ja kaikki katos!!! Nyt en jaksa enää kirjottaa niin pitkään, mut pikaisesti... Täällä kaikki ok, sf-mitta huitelee omilla käyrillään, ollen tänään 37cm ja lähete äippäpolille meni tänään ;) Ihanaa päästä viel kurkistaan pientä! Onhan tuossa meidän neuvolassa ultra, mut on niiin aatamin aikuinen, et huoh! Vauva on pää alaspäin, onneksi! Paineet olleet hyvät ja muutenkaan ei ihmeitä ole. Paitti suppareista on välillä, mut ei ne mitään oo saanu aikaseksi. Vauva on niin ylhäälläkin viel, ettei tässä minnekkään synnyttään viel lähetä pitkään aikaan!

Mörkötykselle ja Meriannille tsemppiä ja suppareita!!!

Mut näin, yritän joku päivä kirjoitella enemmän...

tiggeri ja typy 36+1
 

Yhteistyössä