Lapsettomuushoidoista plussaan 2012-2013

Täällä ei tapahdu mitään... Huomista odotan jännityksellä. Toivon et alettaisi käynnistää huomenna kun ei kerta mitään ole tapahtunut. Jotenkinhan tää kaveri pitää ulos saada... Vaikka tottakai toivon että tulisi itsestään mutta ei nyt oikein siltä vaikuta. Yritän työntää pois mielestäni ne asiat joihin olen palstoilla törmännyt et juurikin ballonki käynnistys on monesti ollut tulokseton, pitkäkestoinen tai päätynyt sektioon. Käsittääkseni ballonkia ensisijaisesti meidän synnärillä käytetään...

Toivon et saataisi kölliäinen v.lopun aikana syliin hyvinvoivana. Pääsen tilanne katsausta antamaan vasta sitten joskus kun kotiudutaan... Jollei sitten huomenna passiteta kotiin vielä.

Tsemppiä Meriann jos olet vielä yhtenä kappaleena;)
tiggeri Koeta vielä nauttia ajasta yhtenä kappaleena jos suinkin mahdollista...

Hieman panikoiva Mörkötys+Kölliäinen 41+4
 
Kyllähän mä nautinkin tästä, kun saattaa olla meitin viimeinen vauveli... Ellei sitten sitä neljättä... ;)

Maanantaina mennään kokoarvioon, ihanaa, pääsee vielä kurkkimaan miltä toinen näyttää :)

Sorry pikaviestien pikaviesti!

tiggeri ja typy 36+2
 
  • Tykkää
Reactions: sebu08
Moi pitkästä aikaa :)

En oo millään kerennyt kirjoittaa aiemmin, pikkumies pitänyt äidin kiireisenä. Eli meidän stoorin meni sitten niin että ya-kontrollissa 41+4 laitettiin balonki lapsiveden vähyyden vuoksi. Supparit alkoi samantien, mutta lähettiin kuitenkin kotiin, kun matkaa vain n.10min. Olin pari tuntia kotona ja supistukset oli jo tosi kipeitä ja alkoi menkkoja vastaava määrä verenvuotoa. Lähettiin kättärille ja supparit vaan tiheni ja voimistui. Sydänkäyrällä rupesi tuliee laskuja supistusten aikana, niitä seurattiin jonkin aikaa. Supistukset tuli tosi tiheään 3-5min välein mutta olin vaan pari cm auki. Yrittivät laittaa vauvan päähän anturia että voisivat tarkemmin seurata vauvan vointia, mutta hän ei ollut laskeutunut joten eivät saaneet laitettua. Tästä syystä tekivät sektiopäätöksen, kun eivät voineet seurata vauvan vointia ja joka supistuksella sydänäänet teki laskuja.

Balonki siis laitettiin aamulla n.9maissa ja puoli kasi illalla vauva syntyi kiireellisellä sektiolla. Mullei jäänyt traumoja, sektio oli musta helpotus siinä vaiheessa. En meinaan saanut mitään lääkettä niiden laskujen takia.

Nyt pitää taas mennä, tuun jatkamaan myöhemmin illalla:)

Noniin juttu jatkuu :)

Mun täytyy tosiaan sanoa, että jos joskus toinen lapsi tulee niin en kyllä sitä balonkia ota vaikka väkiste yrittäisivät tunkea. Se oli aivan järkyttävää, sekä sen laitto ja siitä aiheutuneet fiilikset/supistukset. Vauvakaan ei tosiaan ollut laskeutunut, joten kaikkinensa oli tosi epäkypsä tilanne. Olisivat menneet vaan suoraan sektioon! Mutta ei sektio oli musta ollut mitenkään hurja operaatio. Kesti vain pienen hetken, vauva saatiin terveenä ulos, mä olen toipunut tosi hyvin - pääsin sairaalastakin 3n yön jälkeen kotiin, vaikka ensin sanottiin että voi joutua olemaan pidempään. Kättärillä oli kyllä ihana henkilökunta, sekä leikkauksen aikana lääkärit ja hoitajat, että lapsivuodeosaston kätilöt!

Meillä on mennyt tosi kivasti pikkuisen kanssa nämä ensi viikot, vähän lyhyitä unipätkiä hänellä, mutta eiköhän se siitä korjaannu ajan kanssa - ainakin toivon niin :) On kyllä ihan uskomatonta, että kaiken sen yrittämisen ja sitten hoitorumban jälkeen, meillä oikeesti on oma lapsi :heart: Mä olen kyllä niin luotu äidiksi, tää on ihan mun juttu!! Ja tietenkin meidän poitsu on niin ihana ja suloinen :)

Tsemppiä mörkötys ja muut, joilla loppumetrit menossa!
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä Mörkötys huomiseen. Mä olen taas kuullut että lääkkeelliset käynnistykset olis todella kivuliaita. Toivottavasti kuitenkin sun pikkuinen tajuais tulla itsestään ulos =)

Täälläkään ei mitään uutta. Tuntuu jo nyt ettei tää tuu koskaan ulos. Alkaa olemaan voimat loppu kun supistelee ja välillä ihan järkyttävä paineen tunne ettei voi edes liikkua. Päivisin kamala väsy. Ei saa edes päiväunia otettua kun pitäisi tuon esikoisen kanssa jaksaa puuhailla.
 
Tsemppiä tähän päivään, Mörkötys!
Mullahan myös käynnistettiin, joku pienenpieni neljäsosa lääkemuru laitettiin klo 13:13 ja supistukset alkoivat siinä neljän jälkeen. Muista ongelmista johtuen päädyttiin kiireelliseen sektioon ja tyttö oli maailmassa klo 18:48 -alle 6t käynnistyksestä. Yksilöllistä se toki on, miten käynnistyy, mutta mulla ei ainakaan ole mitään pahaa sanottavaa ei käynnistyksestä eikä sektiostakaan. Laitan koko synnytyskertomuksen heti kun pääsen koneelle, mutta tämän verran halusin kannustuksena ja lohtuna kertoa sulle jo nyt. Mulle oli ihana tunne tietää että nyt alkaa tapahtua ja sitten sektiopäätöksen aikaan että nyt vauva saadaan turvallisesti ulos.

t: Gabriela ja sylissä nukkuva Rinsessa
 
Meriann Hienoa jos sulla tapahtuu, voimia koitokseen!

Täällä ei tapahdu... Takaisin kotona siis ollaan, ei käynnistellä. Su. uusi kontrolli ja jos silloin kaikki ok ni tiistaina uudestaan jolloin käynnistellään ja kuulema voi kestää tosiaan vaikka kolme päivää ja jos ei tehoa niin sit lopulta tietenkin leikataan, ilmeisesti sitten pe. viimeistään.Toivon ettei nyt ainakaan leikata tarvis. Turhauttaa aika kovasti tällä hetkellä.

M+M 41+5

...muoksmuoks... Tosiaan tuosta käynnistyksen tehoamattomuudesta, ilmeisesti lääkäri hieman arveli et noinko saataisi lääkkeillä mitään aikaan kun mulla tyhjennyksien yhteydessä eivät ole saaneet kunnon supistuksia aikaiseksi. Ballonkia eivät imeisesti mun kohdalla ole meinanneetkaan, en tullut kysyneeksi syytä. Toivon jotain ihmettä tapahtuvaksi et kölliäinen alkais syntyä itsestään. Mä hieman pelkään kuinka toipuisin tuosta leikkauksesta tarpeeksi nopeasti ja tarpeeksi hyvään kuntoon... Muutenkin jos tämä homma pitkittyy koko ensi viikon kestäväksi niin menee asiat tosi hankalaksi miehen töidenkin tiimoilta...blaah.
 
Viimeksi muokattu:
Oi kun ei ehdi tänne kirjoittelemaan. Ne hetket kun on "vauvavapaata" niin teen kaikkia pikajuttuja mitä ehtii ennen syöttörumbaa.

Onnea Meriann pikkuisesta :heart:

Ja kiitos kysymästä Gabriela, me päästiin kotiin jo neljäntenä päivänä synnytyksestä ja ollaan jo pitkään eletty arkea kotona. Vauvat rytmittää kaiken. Pari tuntia menee kuivitteluun ja syöttämiseen ja sitten hengähdetään kolme tuntia. Ellei vauvat tankkaa tiheämmin.

Synnytys meni siis niin, että reilu kolmekymmentätuntia oltiin synnytyssalissa. Kun oltiin päivä oltu seitsemässä sentissä, tehtiin sektiopäätös ja saatiin vauvat turvallisesti ja terveenä maailmaan. Oltaisiin voitu jatkaa synnytyshommia vielä yksi päivä mutta vuorokausi ilman vettä ja ruokaa vei minulta voimat ja päädyttiin sektioon. Vauvat oli kuitenkin kokeneet jo synnytysstressiä, joten sektio meni hyvin eikä vauvat joutuneet nenämahaletkuihin. Pari päivää meni kuitenkin teholla tarkkailussa koska verensokerit heittelivät. Pari yötä oltiin sitten vielä osastolla vierihoidossa ja päästiin kotiin kun kaikki oltiin niin hyvävointisia.

Pienet ovat kasvaneet hurjasti. Tyttö oli viikko sitten jo yli kolmen kilon ja poikakin hyvin lähellä. Olen niin onnellinen vaikka öisin meinaakin väsymys olla ylitsepääsemätöntä. Pari päivää sitten tehtiin retki Ikeaan koko perheen ja mummin voimin ja oli ihanaa käydä ihmisten ilmoilla. Päivä meni tosi hyvin ja yökin oli sen jälkeen kohtalaisen hyväuninen.
Töitähän näissä kahdessa riittää moninkertaisesti mutta on ne vaan ihania.

Tytöstä tutkittiin kromosomit koska oli syntyessään niin rauhallinen ja käsistään vähän "veltto" mutta vastaus saatiin ja terveet tytön kromosomit omaa hän :heart:
 
Nimimerkki / Ikä / Monesko lapsi / Sairaala

26.5.
himmeli-80 / 32 / 1. lapsi / Naistenklinikka

1.6.
Baby20xx / 31 / 1. lapsi / VKS

3.6.
Amele / 27 / 1. lapsi

11.6
0emppu0 / 26 / 1. lapsi

30.6
Lillis85/ 26 / 1. lapsi / KHKS

7.7.
Häivähdys / 30 / 3. lapsi / K-SKS

7.8.
astrolabe

11.8.
pikku_karhu / 34 / 2.(3.)lapsi / Kättäri

25.8.
Mörkötys / 30 / 1. lapsi
poikalupaus

4.9
Yoslene / 32 / 2. lapsi / NKL

5.9
Annabell-77 / 35 / 2. lapsi/poikalupaus

1.10
Tiggeri/ 33 / 3.lapsi / K-HKS tyttölupaus

9.10
Vihervaara

12.10
Tiihkis / 35 / 2.lapsi / Tyks/ poikalupaus


22.10
Tigridia/34/ 4.lapsi / K-SKS tyttölupaus

27.10
Pikkumyy-09/ 33 / 2.lapsi



:heart: SYNTYNEET :heart:
2.5.2013 sekundamamma / 36 / 2. lapsi / tyttö/ (rv 39+4)
6.5.2013 TanZZZku / 30 / 1. lapsi / tyttö/ 1695g/ (rv 31+5)
12.5.2013 Jeanna / tyttö/ 3700g, 51cm/ (rv 39+2)
16.5.2013 Lila13 / 28 / 1. lapsi / poika/ 2530g, 47cm (37+1)
22.5.2013 Pikkuperho / 30 / 2. lapsi / tyttö/ 3900g, 50cm
31.5.2013 jadekivi / 25 / 1. lapsi / tyttö/ (rv 40+2)
31.5.2013 Sebu08 / 33 / 3. lapsi / tyttö/ 3488g, 48cm (rv 40+4)
7.6.2013 tyty86 / 27 / 2. lapsi / poika/ 4200g, 50cm (rv 41+0)
16.6.2013 inkkunen / 33 / 1. lapsi / tyttö/ 2950g, 49cm (rv 40+0 )
27.6.2013 Eemiliina/ 33 / 2. lapsi / poika/4190g, 54cm (rv 41+3)
1.7.2013 Miles / 34 / 1.lapsi / poika/3170g, 49cm (rv 39+4)
4.7.2013 Lumi72 / 40 / 1. lapsi / poika/3630g, 53cm (rv 40+0)
12.7.2013 Vienda / 29 / 1. lapsi / poika/3800g, 48cm (rv 39+1)
28.7.2013 Sannuliinu / 37 / 2.lapsi / tyttö/4024g, 51cm (rv 40+3)
31.7.2013 nuppuska / 30 / 1. lapsi / poika/3888g, 52cm (rv 41+4)
6.8.2013 tammityttö/2. Lapsi /poika/ (rv 40+0)
13.8.2013 -Gabriela- / 40+ / 1. lapsi / tyttö/2350g, 45cm (rv38+1)
15.8.2013 Nuppu81 / 32 / 1. ja 2. lapsi / tyttö ja poika/ 2750g, 2550g (rv37+1)
6.9.2013 meriann / 30 / 2. lapsi / poika/

Neuvolat & ultrat




Äitiysloma alkaa: =)
Sekundamamma - 28.3
Sebu08 - 19.4
Jadekivi - 22.4
TanZZZku - 22.4.
Tyty86 - 24.4
Lila13 - 29.4
Inkkunen -3.5
Eemiliina - 13.5.
Vienda - 12.6
Nuppuska - 14.6
Sannuliinu - 19.6
Mörkötys - 22.7.
Nuppu81 - 31.7.


Suuren surun kohdanneet :'(
Cisu
Wilbe
Ambrosia
Millian
 
Kiitos Sannuliinu!! :)
Ihan hassua, tämä oli nyt telepatiaa! Mietin nimittäin juuri eilen, että tulisin vauvaantuneisiin kysymään tulisitko päivittämään meidän listan, kun halusin päästä tuonne vauvan saaneitten listalle! :)

Gabriela & lapsonen :)
 
Ajattelin tulla kertomaan kuulumisia pitkästä aikaa. Ensinnäkin PALJON ONNEA jo vauvan saaneille! Ja tsemppiä loppumetreillä oleville, etenkin Mörkötykselle, joka toivottavasti on saanut vauvan jo syliin!!

Täällä on meneillään rv 37+1 ja kaikki on mennyt hyvin. Tiggerin kanssa ollaankin samoissa aikatauluissa :) Reilu viikko sitten oli ultra ja kokoarvio silloin 2,6kg eli vähän alle keskiarvon. Mulla ei painoa ole tullut lisää pariin viikkoon (muutenkin painoa on tullut suht vähän) joten vähän mietityttää, että syönkö tarpeeksi ja toimiiko istukka kunnolla, mutta sf-mitta kuitenkin kasvaa ihan normaalisti eli oletettavasti kaikki on ok.

Reilun kuukauden verran olen nukkunut todella huonosti, herään öisin monta kertaa käydäkseni vessassa, ja sitten en enää saakaan unta ja saatan valvoa monta tuntia. Valvomiseen on yhdistynyt myös jonkinsortin ahdistusta tulevaa kohtaan. Tosi ristiriitaista kun tämä vauva on niin kovin kaivattu, mutta luulen, että tämä liittyy pitkään lapsettomuuskokemukseen sekä pelkoon siitä, että miten ihmeessä mä osaan ja pärjään vauvan kanssa? Onko kellään muulla ollut vastaavaa? Tällä viikolla uni on vihdoin sujunut paremmin ja mulla on ollut vahvempi usko siihen että kyllä mäkin pärjään ja ihan hyvin tämä menee :) Mutta edelleen on aika vaikea tajuta, että kohta meillä on vauva ja musta tulee jonkun äiti!

Aurinkoisia syyspäiviä kaikille!
 
Pika info. Poika syntyi 9.9.2013 :heart: Itse nyt kotona, poika lastenosastolla vielä jonkin aikaa. Päivät saan olla vauvan luona vaikka hoidon takia saa olla sylissä vain pienet hetket imetyksen harjoittelua varten. Ikävöin poikaa ihan kamalasti kun ollaan eri paikassa oltu alusta asti. Todella raastavaa mutta onneksi hän toipuu ja vahvistuu:heart:
 
No nyt se odotettu uutinen on vihdoin tullut, ihanaa! :) Onnea ONNEA Mörkötys poikavauvasta!! Toivottavasti pienokainen vahvistuu nopeasti eikä teidän tarvitse enää kauaa odottaa, että hän pääsee lopultakin syliisi!

t: Gabriela ja ei-enää-ihan-niin-pieni Tiitiäinen 1kk 1pv (3120g ja 50,6cm torstaina neuvolassa!) :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut Mörkötys pojasta :flower: Toivottavasti saat pojan pian kotiin.

Me tosiaan pääsimme kotiin synnytystä seuraavana päivänä kun kaikki meni niin hyvin ja molemmat olimme kunnossa. Poika on niiiin rauhallinen (koputtaa puuta) tapaus. Siis syö ja nukkuu. Välillä jaksaa tyytyväisenä ihmetellä maailmaa. Ei kitise turhasta :heart:

Meriann ja reilu viikon vanha pikkuinen
 
Täällä pitkästä aikaa.

Onnittelut vauvautuneille!! Ja tsemppiä muille viime metreillä. Ei meitä enää monta olekaan synnyttämättä.

Täällä supistelee ja ihan tehokkaasti kun paikat on jo kypsyneet. Toivon kuitenkin että vauva pysyy sisällä sovittuun sektiopäivään asti (rv 39 ja risat) eikä ota varaslähtöä. Näin ollen todennäköisyys kaappiin joutumisesta sektion jälkeen vähenis ja voisin saada vauvan vierelle <3 Tai sitten mulla on jääny levy päälle, kun oon niin pitkään toivonu että ei vielä, ei vielä (oon ollu jo kesäkuun lopulta sairauslomalla suositusten takia)... Eipä mulla supistuksia lukuunottamatta ole muita vaivoja. Ja vauvan liikkeet on ihania <3

Jotenkin jo nyt pelottaa, etten saa kokea enää koskaan kokea raskautta uudestaan. Me ei aiota aloittaa mitään ehkäisyä, uusi vauva saa tulla heti jos on tullakseen. Ja onhan meillä se yksi pakkasessakin... Onko/oliko teillä muilla vastaavia tuntemuksia jo tässävaiheessa ja muuttuko mieli vauvan synnyttyä?

Vihervaara & nappula 36+5
 
Vauvauutisia täältä VIHDOIN!!! Elikkäs meidän perheen prinsessa syntyi 21.9 klo 4.49. Mitat oli 3635g ja 50cm ja pipo 35cm. Kaikki hyvin, tyttö oli lauantaista suaamuun sokeritipassa, ja harmiksi ;) oli tippa lähteny irti/irrotettu, mutta uutta tippaa ei tarvittu, sokerit oli hyvät. Ja tänään päästiin kotiin. Nyt aloitellaan elämää kolmen lapsen vanhempina ja uusi elämän tilanne kieltämättä jännittää... Mutta kaikesta huolimatta olen erittäin onnellinen ja rakastunut tyttäreeni <3

tiggeri ja typy 2vrk
 
  • Tykkää
Reactions: sebu08

Yhteistyössä