lapsi lumilaudalla

siis kirjotin tästä aiheesta toissapäivänä ja nyt viesti on hävinny?!?! \|O

kysymys siis kuului että minkäikäsen lapsen olette opettanu lumilaudalle? kannattaako lapsi opettaa ensin laskemaan suksilla vai suoraan laudalla?
 
Mun veli aloitti suksilla 6v ja siirty sitten lautaann, 13v, jos et itse laske laudalla mutta suksilla kyllä niin suosittelen alottaan suksilla, koska se on sulle helpompi opettaa ja muksu siirtyy sitten omaan tahtiin lautaan jos siitä innostuu. Tasapainon kannalta sukset ensin helpompia. Mutta jos ootte menossa rinteeseen niin kannattaa käydä vuokraamassa lauta ja kokeilla sitä, mutta tämä kyllä vaatii sellaisen ihmisen mukaan joka osaa itse laskee laudalla tai hiihdonopettajan
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.11.2004 klo 15:00 Anne25 kirjoitti:
Mun veli aloitti suksilla 6v ja siirty sitten lautaann, 13v, jos et itse laske laudalla mutta suksilla kyllä niin suosittelen alottaan suksilla, koska se on sulle helpompi opettaa ja muksu siirtyy sitten omaan tahtiin lautaan jos siitä innostuu. Tasapainon kannalta sukset ensin helpompia. Mutta jos ootte menossa rinteeseen niin kannattaa käydä vuokraamassa lauta ja kokeilla sitä, mutta tämä kyllä vaatii sellaisen ihmisen mukaan joka osaa itse laskee laudalla tai hiihdonopettajan
me lasketaan ite molemmat laudalla. ja tuo poika täyttää keväällä vasta 3 mutta on jo "treenannut" leikkilaudalla lumikasan päältä viime talvena... ihan hyvällä menestyksellä ikäisekseen :)
 
kummipoikani oli 3 vuotta kun ekan kerran laskettelemassa oli ihan pakosta halunnu lumilaudalla tulla mäkee alas......luonnonlahjakkuus taitaa olla kun menee kuulemma ku mikäki vanha taitaja....nyt
4 ja puol vuotta......
 
Vaimo-otus
Meillä poika täyttää 7v jouluna ja on nyt alkanut puhuun lumilaudasta. Rinteessä ei olla oltu muuten kuin pulkkamäessä. Isännän kanssa ajateltiin että nyt ois varmaan aika sit hänenkin opetella se lumilautailu. Minuahan ei saa laudan kanssa rinteeseen ja ei muksua voi yksin päästää.
 

Yhteistyössä