lapsi pihalle raivoamaan

  • Viestiketjun aloittaja äitix4
  • Ensimmäinen viesti
äitix4
Ongelma tämä.
tuleva ekaluokkalainen raivoaa silmittömästi.

Perheessämme kaikki on kunnossa. Kaikki on tasapainossa. Muut sisarrukset on ihan normaaleja.
Olen pyytänyt apua sossusta ja perheneuvolasta ja neuvolasta.

Mutta poika on toisessa paikassa kultainen ja on sitä kotonakin.

MUTTA kuin salamakirkkaalta taivaalta kesken leikin tai tekemisen raivostuu rikkoo leluja ja kuristaa pikkusisartaan.Syynä voi olla vain lelu joka ei mene niin kuin pitäisi.
Hän huutaa ja todella huutaa kovaa.
Hän hakkaa minua tulee päälle kuin leijona puree ja huutaa.

Ratkaisuna on ollut huoneeseen vieminen ja keskustelu kun laantunut.Ongelma nyt se että rikkoo siellä kaiken jos jää yksin ja jos vahdin haluaa hakata minua ja heittelee tavaroita.

Pienimmät on ihan shokissa pojan raivosta.

Ite haluaisin jo huutaa samalla mitalla takaisin mutta pienemmät joutuu siinä kärsiin jos kaikki huudetaan.

Meillä on arestit käytössä ja muut ja niistä todellakin pidetään kiinni. Nyt ollut kaksi päivää sisällä koska raivona hakkasi sisartaan kun hän ei osannut tehdä niin kuin poika kuvitteli sen tehtäväksi.

Eskarissa on ihan normaali. Mummolassa antaa kuulua huudon ja raivon.

Nyt nakkasin ulos terassille huutaan. Minusta niin väärin että me muut kuunnellaan toisen raivoa pienessä asunnossamme pienimmät peläten ja minulla vaan korvissa soi.Tuo omaan huoneeseen meno ei auta koska koko koti raikuu silti.

sossut kävi ja totesivat meillä olevan kaiken hyvin. Kysyin että jos laitan pojan pihalle huutaan niin totesivat että kesä on ei haittaa.

Siis mikä voi olla? Mikä enään neuvoksi? Voik enempää lapsen kanssa viettää aikaa ja olla? Pelaamme yhdessä luemme olemme yhdessä . Kaikki lapset saa omaa huomiota. Kehutaan koko ajan niin kuin neuvolasta neuvottiin.
Mutta tuo napsahtaminen vaan tulee sitä ei vo estää enkä halua alkaa koko ajan varomaan tekemisiä ja ennakoimaan liikkeitä ettei raivoa tule.

mikä tuolla on?
 
ap
onko ketään jolla tälläistä?
Ennenvanhaa olsi vyövilahtanut jo mutta ei nykyään.

Enkä halua väkivaltaa.Kun se vain ruokkii pojan käytöstä koska itse antaa silloin esimerkin.

Miksi kukaan ei auta?
 
Eräässä keskustelussa (siis livenä) sivuttiin paljon tällaista tapausta. Oli koulussa meinanneet että lapsi saa viitteitä kotoa kun raivarit oli mitä oli. Mutta monen vuoden jälkeen löytyi sille pojalle diagnoosi ja se oli aspergerin oireyhtymä. Luepa siitä, voi aueta jotain. En todellakaan mene sanomaan että olisi, mutta jotenkin toi sun kuvailemasi antaa viitteitä että vois olla.
 
no
ei ole samanlaista, mutta vaikuttaa siltä että lapsen on vaikea käsitellä pettymyksiä ja siten tunteitaan. Suuttumus, harmi, pettymys purkautuu vihana, raivona, huutona jne. ja kohdistuu kanssaeläjiin, mikä on tietysti väärin.

Olette varmaan kaikkia keinot käyttäneet ja jutelleet, kun on muitakin lapsia ja he ok. Tällä lapsella on varmaan temperamentti erilainen, on kiivas luonne. Tai jopa ylivilkas, mene ja tiedä, näin lyhyen tekstin perusteella ei uskalla diagnooseja antaa.

Oletko jutellut kenenkään ammattilaisen kanssa asiasta? Tarvitsette varmaan tukiverkostoa. Ei voi huomio keskittyä vain yhteen lapseen, vaikka hän vaatiikin vähän enemmän panostusta, silti ei saa toisia unohtaa.

Ohjausta lapsi tarvii elämiseen, tunteiden hallintaan. Kädestä pitäen toistoja toistoja. Se vaatii kärsivällisyyttä ja voimia. Toivon teille niitä!
 
minä
Apua jos meidän poikamme noin rupeaisi käyttäytymään, onneksi mummi on neurologian alan ammattilainen mm. niin saisimme häneltä äkkiä vinkkejä miten toimia jos näin kävisi.
Onko poikaa mitenkään tutkittu?
 
Moe
Lapsi tutkimuksiin ja pian.

Jos te ette kestä lapsen huutoa, miksi naapureiden pitäisi jaksaa (kun nakkasit sen pihalle huutamaan..) Ennemmin huutaa kotona kuin pihalla kaikkien muiden riesana.
 
Ota ihmeessä nyt puhelin käteen ja vaadi aikaa tarkempiin tutkimuksiin. Kuulostaa huolestuttavalta eikä todellakaan normaalilta ekaluokkalaisen käytökseltä :| Kerro rohkeasti päivän tapahtumista ja sano että olet väsynyt ja huolissasi. Ammattilasten tehtävä on auttaa sinua ja lastasi.
 
ap
Lasta olen käyttänyt lastenlääkärillä ja neurologilla yms. Jo viime vuonna kun kimpaantu siskolle ja kuristi ja raivosi samalla hälle.Tämä tapahtui kun istuin itse suoraan sanottuna paskalla.

Olen soittanut lääkärille jo mutta kun papereissa on että käyty jo asiantiimoilta niin ei voi mitään.
Mä todella toivoisin että se olisin minä joka raivoaa ja antaa esimerkin olisi jotain mistä saada kiinni ja muuttaa että rauha perheessä.

Hän todella kultainen välillä ,suurimmaksi osaksi, mutta tuo hermostuminen tulee jos vähääkää väsyy tai enemmän kuin yksi kaveri. Illalla hänen pitää olla sisällä jo kuuden maissa kun menee muten tappeluiksi kavereitten kanssa. Muut hilluu pihalla leikkimässä mutta hältä ei onnistu vaikka olisin mukana jos vähänkään väsy tai muutoksia päivässä.

Hän on älykäs,suoraan valmis jo isommille luokille eli 1 ja 2 väliin voisi jäädä. MUTTA lääkärit kompastuu tähän älykkyyteen ja puhetaitoon aikuisen kanssa ja eivät usko pojan olevan sellanen kuin kerron.
Hän ei todellakaan ole valmis mihinkään isommille luokille vaikka nuo näkyvät taidot onkin hyvät .

Väsy on.

JA sinulle joka valitit että naapurit joutuu kuuntelee! Tule auttaan mua!!! Tule kysyyn meiltä onko apu tarpeen. Sinä varmasti kuulet siitä vähemmän isomman huuto version kuin me jotka olemme vieressä ei niinkään isossa kodissa.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lasta olen käyttänyt lastenlääkärillä ja neurologilla yms. Jo viime vuonna kun kimpaantu siskolle ja kuristi ja raivosi samalla hälle.Tämä tapahtui kun istuin itse suoraan sanottuna paskalla.

Olen soittanut lääkärille jo mutta kun papereissa on että käyty jo asiantiimoilta niin ei voi mitään.
Mä todella toivoisin että se olisin minä joka raivoaa ja antaa esimerkin olisi jotain mistä saada kiinni ja muuttaa että rauha perheessä.

Hän todella kultainen välillä ,suurimmaksi osaksi, mutta tuo hermostuminen tulee jos vähääkää väsyy tai enemmän kuin yksi kaveri. Illalla hänen pitää olla sisällä jo kuuden maissa kun menee muten tappeluiksi kavereitten kanssa. Muut hilluu pihalla leikkimässä mutta hältä ei onnistu vaikka olisin mukana jos vähänkään väsy tai muutoksia päivässä.

Hän on älykäs,suoraan valmis jo isommille luokille eli 1 ja 2 väliin voisi jäädä. MUTTA lääkärit kompastuu tähän älykkyyteen ja puhetaitoon aikuisen kanssa ja eivät usko pojan olevan sellanen kuin kerron.
Hän ei todellakaan ole valmis mihinkään isommille luokille vaikka nuo näkyvät taidot onkin hyvät .

Väsy on.

JA sinulle joka valitit että naapurit joutuu kuuntelee! Tule auttaan mua!!! Tule kysyyn meiltä onko apu tarpeen. Sinä varmasti kuulet siitä vähemmän isomman huuto version kuin me jotka olemme vieressä ei niinkään isossa kodissa.
Onko noita raivareita mahdollista saada tallennettua videokameralla tms. muistaakseni meidän digikamerakin ottaa myös liikkuvaa kuvaa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lasta olen käyttänyt lastenlääkärillä ja neurologilla yms. Jo viime vuonna kun kimpaantu siskolle ja kuristi ja raivosi samalla hälle.Tämä tapahtui kun istuin itse suoraan sanottuna paskalla.

Olen soittanut lääkärille jo mutta kun papereissa on että käyty jo asiantiimoilta niin ei voi mitään.
Mä todella toivoisin että se olisin minä joka raivoaa ja antaa esimerkin olisi jotain mistä saada kiinni ja muuttaa että rauha perheessä.

Hän todella kultainen välillä ,suurimmaksi osaksi, mutta tuo hermostuminen tulee jos vähääkää väsyy tai enemmän kuin yksi kaveri. Illalla hänen pitää olla sisällä jo kuuden maissa kun menee muten tappeluiksi kavereitten kanssa. Muut hilluu pihalla leikkimässä mutta hältä ei onnistu vaikka olisin mukana jos vähänkään väsy tai muutoksia päivässä.

Hän on älykäs,suoraan valmis jo isommille luokille eli 1 ja 2 väliin voisi jäädä. MUTTA lääkärit kompastuu tähän älykkyyteen ja puhetaitoon aikuisen kanssa ja eivät usko pojan olevan sellanen kuin kerron.
Hän ei todellakaan ole valmis mihinkään isommille luokille vaikka nuo näkyvät taidot onkin hyvät .

Väsy on.

JA sinulle joka valitit että naapurit joutuu kuuntelee! Tule auttaan mua!!! Tule kysyyn meiltä onko apu tarpeen. Sinä varmasti kuulet siitä vähemmän isomman huuto version kuin me jotka olemme vieressä ei niinkään isossa kodissa.
Onko noita raivareita mahdollista saada tallennettua videokameralla tms. muistaakseni meidän digikamerakin ottaa myös liikkuvaa kuvaa.
olen yrittänyt.Mutta aloittaa sitten raivoamisen kameralle jos huomaa.
Lääkäri totesi että provosoin kuvaamalla lasta ja pilkkaan häntä tällä tavoin.
Joo ymmärrä että pahalta tuntuu kuvaaminen mutta eipä he muuten ymmärrä ongelmaa.

Olen suunnitellut kameroita jo kotiin mitkä kuvaisi aina että näkisin mistä kaikki oikein tulee.Mistä tulee tuo yhtäkkinen raivo.

 
samanlainen tyttö
Meiltä löytyy vähän vanhempi, mutta muutoin samanlainen tyttö. Hän osaa käyttäytyä, jos haluaaa. Kotona saa raivareita hyvinkin pienestä ja USEIN. Kuulemma se on perinnöllistä. Niinpä en ole häntä mihinkään raijannutkaan. Ja ulos olen heittänyt vuoden ympäri kyllästyessäni huutoon, talvella tosin 20 s tekee jo ihmeitä.
 
kuikki
Tämä ei ehkä koske teitä, mutta meillä temperamenttinen lapsi joka saa edelleenkin (nyt 6v) raivokohtauksia. MUTTA silmitön raivo jäi pois kun neljän vuoden tutkimusten jälkeen lötyi maitoallergia (+muita allergioita).

Ja todella kun on kokeiltu lääkärin pyynnöstä aina välillä maitoa, se on järkyttävää se raivoaminen, tuosta vain naksahtaa. Toki oireilee muutenkin fyysisesti allergiasta, mutta tuo yksi oire. Lastenlääkäri sanoi, että voi aivan hyvin olla allergialoire tuokin.

On hän muutenkin temperamenttinen luonteeltaan, mutta tuo oli vielä jotain erilaista. Harmittaa vaan koko perheen ja etenkin lapsen puolesta kun joutui tuota kärsimään 4v ja monta turhaa rangaistusta ottamaan vastaan ennen kuin syy löytyi.
 

Yhteistyössä