Lapsi sikailee ruokapöydässä, neuvoja?!

  • Viestiketjun aloittaja hermot riekaleina
  • Ensimmäinen viesti
hermot riekaleina
Neiti 2v ja risat on ihan mahdoton nykyään. Ensin syö ja juo nätisti, sitten sekunnin murto-osassa kaataa mukista kaiken lattialle ja heittää lusikalla ruokaa pitkin, sitten käsi lautaselle, puserrusta ja roiskii niitäkin pitkin. Jos huudan, nauraa vaan ja meno yltyy. Tukkapöllyäkin on kokeiltu, sekin vaan naurattaa. Kun nosta pöydästä pois ja vien pesulle, neiti pyyhkii matkan varrella likaiset kätensä pitkin seiniä. Vessassa räiskyttää vettä ja likaa ja on tahallaan ihan jalaton, siis kuin keitetty spagetti. Mulla alkaa olla hermot ihan loppu. Mitä mä teen? Tämä on siis mun esikoinen ja ollu syntymästään asti tosi tosi temperamenttinen ja villi.
 
"anu"
meilläkin neiti 2v meinaa aina vötkyillä pöydässä eikä meinaa aina pysyä tuolilla, oon passittanut pois pöydästä ja laittanut ruuan pois. ärsyttää se tuolilla vetelehtiminen ihan suunnattomasti.
 
"vieras"
Toimisko sellanen, että et anna hänen itse syödä. Laita lautanen ja muki kauemmas ja syötät ja samalla sanot "äitipä syöttää sinua kun sinusta on tullut taas pikku vauva, etkä osaa itse syödä"
 
hermot riekaleina
[QUOTE="vieras";22035922]Toimisko sellanen, että et anna hänen itse syödä. Laita lautanen ja muki kauemmas ja syötät ja samalla sanot "äitipä syöttää sinua kun sinusta on tullut taas pikku vauva, etkä osaa itse syödä"[/QUOTE]

On kokeiltu mutta tulee hirveät raivarit ja huutaa ITE! Mua hävettää kun mun äitikin sano ettei ole eläissään nähny tämmöstä sotkemista ruuan kanssa. Mä pidän mielestäni tiukan linjan ja ojennan ihan tarpeeksi, ei ole kurin puutetta. Joku ehdotti mulle, etten huomioisi mitenkään mutta mitä siinä teet kun on koko kämppä sotkussa ja kun konttaan pyyhkimässä lattiaa, neiti tulee ja tassuttelee sotkussa ihan tahalleen ja nauraa hekottaa. Mun hermo ei vaan kestä tätä enää. Olen läpsäissyt sormillekin ja sanonut että nyt oli tuhmat sormet, ruuan kanssa ei leikitä. Ei vaan tehoa mikään.
 
"mimmi"
No mikset kylmän vileästi nosta tyttöäsi pöydästä pois ja sano: "jos käyttäydyt näin, pöytään ei ole asiaa" ? Ja aina kun lotraus ja possuilu alkaa, teet näin.
 
"vieras"
Väkivalta ei tehoakaan, kuten olet huomannu. Meillä oli ihan samanlaista. Loppui lähempänä kolmea ikävuotta. Meillä siihen auttoi vain aika. Oli aika työlästä hinkata seinät, tuolit ja lattiat sun muut.
 
Neiti 2v ja risat on ihan mahdoton nykyään. Ensin syö ja juo nätisti, sitten sekunnin murto-osassa kaataa mukista kaiken lattialle ja heittää lusikalla ruokaa pitkin, sitten käsi lautaselle, puserrusta ja roiskii niitäkin pitkin. Jos huudan, nauraa vaan ja meno yltyy. Tukkapöllyäkin on kokeiltu, sekin vaan naurattaa. Kun nosta pöydästä pois ja vien pesulle, neiti pyyhkii matkan varrella likaiset kätensä pitkin seiniä. Vessassa räiskyttää vettä ja likaa ja on tahallaan ihan jalaton, siis kuin keitetty spagetti. Mulla alkaa olla hermot ihan loppu. Mitä mä teen? Tämä on siis mun esikoinen ja ollu syntymästään asti tosi tosi temperamenttinen ja villi.
Aikamoinen possu meilläkin. Istun vieressä ja samantien ekasta tempusta lapsi lähtee pöydästä. Kerron että nyt syödään enkä suvaitse temppuja, jos alkaa niin syönti katkeaa siihen+istruu nurkassa 2min. Alkaa jo asettua kun on tarpeeksi toistettu. Mut siis siihen on tarvittu hermoja, toistoa ja vieressä vahtia että ehtii puuttua.Ja samlla tietty annan palautteen kun on hyvin pöydässä. jalattoman mä roikotan kainalossa pestessä, se on tehtävä.
 
"vieras"
Meillä tehos se että ruoka välittömästi pois kuin vähänkin merkkiä että pelleily alkaa,ja ruokaa sai seuraavan kerran vasta seuraavalla aterialla.
Viikon verran yritti leikkiä useammallakin aterialla päivässä mutta sitten tais tulla jo järkyttävä nälkä niin loppui.Tiukkana olin koska lapsi tosi jääräpäinen niin tahtoessaan.Välillä säälitti kun saattoi olla kolmekin ateriaa välissä että ei saanut syötyä nätisti,mutta nykyään syö mallikelpoisesti.
Huutaminen ja komentaminen ei meillä tepsinyt yhtään,viileän rauhallisesti kannoin ruoan pois pöydästä kun pelleili ja jatkoin omaa ruokailuani vaikka toinen huusi pää punasena vieressä ja saatto raivota välillä tunninkin episodin jälkeen.Jotkut lapset vaatii tiukemmat rajat.
 
"vieras"
[QUOTE="mimmi";22036015]No mikset kylmän vileästi nosta tyttöäsi pöydästä pois ja sano: "jos käyttäydyt näin, pöytään ei ole asiaa" ? Ja aina kun lotraus ja possuilu alkaa, teet näin.[/QUOTE]

Joo heti ekasta temppuilusta pois vaan niin ei ehdi mennä sisustus uusiksi. Eikä yhtään armoa.
 
"vieras"
Nonkohan kaikki kaksivuotiaat tunnistavat nälän saati sitten ovat sisäistäneet säännöllisten ruoka-aikojen ja nälän puutteen yhteyden.

Mutta joo. Meillä yksi varoitus ja sitten pois pöydästä.
 

Yhteistyössä