Lapsi tuo rahat tullessaan?????

  • Viestiketjun aloittaja äiti vajaa 30v
  • Ensimmäinen viesti
äiti vajaa 30v
Luin tuolla kommentin, että lapsi tuo rahat tullessaan joten ei koulutuksella tms ole väliä kun lapsenhankintaa harkitsee.... Minulla ainakin lapsi syntyi nyrkit tyhjinä euroista! Pikemminkin perheen tulotaso laski, kun hyviltä kk ansioilta putosi toinen vanhemmista pois ja siirryin ansiosidonnaiselle äitiyspäivärahalle! Toisaalta, en odotakaan lapsen tuovan elantoaan mukanaan, vaan minulle on tärkeää olla se joka hankkii ja huolehtii lapselle kaiken mitä tarvitsee.

 
rita18
joo,ei se lapsielantoa perheeseen tuo,päin vastoin,musta on tyhmää väittää että ku muksu ntekee ni pärjää paremmin.menot siinä lisääntyy ei tulot,joten tuskinpa kukaan lasta tekee rahasta. vaan rakkaudesta!!!
 
No mun tulot itseasiassa rehellisesti lapsen teon jälkeen nousi, joskin sille rahalle löytyy myös enemmän käyttöä mutta joka tapauksessa äitiyspäivärahakaudella tunsin itseni melkeinpä rikkaaksi. Tuskin kukaan tekee lasta rikastumisen toivossa, mutta meillä näin.

Ja tuosta tavaroiden hankkimisesta: käytetyissä säästää pitkän pennin jos varaa ei uuteen ole. Tietysti joillekin (kuten minulle itselle henk koht) on typerästi tärkeää uutta hankkia. Mutta järkevä on se, joka tässä asiassa säästää mielestäni eikäyli varojensa elä.

 
pakko yhtyä tuohon neiti nasun kommenttiin. Mulla oli kans ihan samalla tavalla: kun lapsi syntyi niin kelalta tuli enemmän tukia eli enemmän rahaa. Kyllä sitä rahaa meneekin nyt enemmän, mutta silti sitä jää käteen enemmän kuin silloin kun asuin poikaystävän kanssa kahdestaan ja opiskelin.
 
piipii
Niin lapsi perhe saa enemmän tukia kuin opiskelijat.

Ja jos miettii nuoria äitejä, niin opiskelijoitahan ne suurin osa on ollut ennen lasta. Kaikki tuet vaan nousee, menee hän sitä rahaa enemmän. Mut jos käyttää oikein niin varmaan jää enemmän käteen kuin opsikelijana. Noi niin kun yleensä ottaen.

Onhan niitäkin opiskelijoita jotka tekee töitäkin.
 
mulla on se käsitys että lapsi tuo just sen verran rahaa mitä siihen lapseen menee eikä enempää. aikuiset sit eläköön omilla tuloillaan, lapselle ruokaa, vaipat ja vaatteet just niillä mun äitiyspäivärahalla, kotihoidon tuella ja lapsilisillä saa. ei paljon muuta.
 

Yhteistyössä