lapsi yöunille

moi


elikkäs miten laitatte lapsenne yöunille omaan sankyyn?..meillä on 4 1/2 kk tyttö ja on vieläkin vaikeuksia nukuttaa sitä omaan sänkyyn..tähän asti hän on nukkunu meijän sängussä ja muutaman kerran olen onnistunu nukuttaa sitä omaan sänkyyn..yleensä olen sen syöttäny ja sit ottanu sen syliin ja kävelly ja laulanu unilaulua :) ja sit vaavi on nukahdanu syliin ja sit olen nostanu sen omaan sänkyyn..mut ei se kovin usein onnistu..olisi kiva tietää miten te olette saanneet nukutettu lapsenne omaan sänkyynsä :)
kiitos paljon jo etukäteen :)
 
Moi, meillä n. samanikäinen tyttö. Samat iltarutiinit eli yöasu, vellipullo, vikaks vaippa (ku pissaa aina syödessään) ja samalla hieman rauhallista hiljaista juttelua ja silittelyä, sitten saatetaan hetki heilua käveleskellen ja sitten petiin. Aina suunnilleen samaan aikaan, tässä molemmin puolin kymmentä alkaa tyttö ilmotella että nuksimaan pitäisi päästä :) Sitten hetken vielä katselen pientä, annan tuttia ja unirätin, ja hiljalleen peräännyn istumaan oman sängyn laidalle niin et pieni vielä näkee mut alkaa yleensä siinä vaiheessa jo suljeskella simmuja. Sit sammutan viimesenkin yövalon ja heippa!

Olipas yksityiskohtaista :D Mut sama homma joka ilta ja toimii ku häkä. Tutti, rätti, tarpeeksi väsynyt ja kylläinen lapsi ja rauhallinen huone = avot! :)
 
näppis

Täältä ei vinkkejä vaan kohtalotoveri: meillä kanssa sama ongelma, ei tahdo onnistua yöpuulle laitto :ashamed:

Pojulla kanssa ikää reipas 4 kk, ja on nukkunut vauvasta mun vieressä kun en oo saanu muuten rauhottuun, ollut yhtä huutoa vaan.

Nyt oon saanut omaan sänkyyn tainnutettua, mutta vasta puolilta öin! Ja tätä edeltää tunnin-kahden tissillä roikkuminen, argh! Unia sitte kestää vaihtelevasti tunnista aina ennätykseen, kerran aamuun asti nukuttuun yöhön.

Päiväunille nukkuu kyllä ku unelma, mutta ilta ku tulee, ääni muuttu kellossa. Kauankohan tätä vielä kestää? En raski huudattaa, ja kun edistystä on kuiteski tapahtunu siihen ku koko yön roikku tississä kiinni...

Mutta vinkkejä kanssa täällä otetaan vastaan :p
 
Täällä poika reilut 4 kk. Jannu nukahtaa sänkyynsä, mutta yleensä vasta rauhoittelun jälkeen, eli tutti suuhun ja poika peitto ympärille paketiksi ja sitten pienet keinutuolissa keinuttelut. Kun silmä alkaa luppaista, on sopiva hetki viedä petiin, jonne sitten malttaa hyvin nukahtaa. Tätä ennen tietysti syönti, yövaippa, valojen himmaus ja yöpuvun vaihto n. 21 aikaan. Tissittelyn kestosta riippuen nukahtaa sitten viimeistään puoli yhdeltätoista yleensä, mutta usein jo ennen kymmentä.

Pari kertaa on tutin kanssa nukahtanut päiväunille omaan sänkyyn ilman rauhoittavaa syliä, mutta nämä ovat poikkeuksia.
 

Yhteistyössä