lapsille hoitaja kotiin?

Meillä on kolme lasta 5,4 ja 1-vuotiaat. Olen aloittamassa opiskelun ja parhaimmaksi vaihtoehdoksi katsoisin, että lapsille järjestyisi kotihoito. Olemme tähän mennessä pystyneet olemaan lasten kanssa kotona (vuorotellen töissä jne). Kolmiperhehoidosta olen kuullut, mutta se vaatisi neljän lapsen ryhmän. Kokemuksia, miten järjestyy???
 
Hexu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2004 klo 11:05 3xäiti kirjoitti:
Meillä on kolme lasta 5,4 ja 1-vuotiaat. Olen aloittamassa opiskelun ja parhaimmaksi vaihtoehdoksi katsoisin, että lapsille järjestyisi kotihoito. Olemme tähän mennessä pystyneet olemaan lasten kanssa kotona (vuorotellen töissä jne). Kolmiperhehoidosta olen kuullut, mutta se vaatisi neljän lapsen ryhmän. Kokemuksia, miten järjestyy???

mites se hoitaja kotiin onnistuis,tai siis siinähän oli joku lapsimäärä,mikä pitää olla alle kouluikäisiä,hitsit kun en muista nyt justiin.Oletko kysäissyt lähimmän päiväkodin johtajalta siitä hoidon järjestelystä?
 
Minä kanssa lähden takaisin koulun penkille, tosin vain puoleksi vuodeksi :D

Voisit tietty hakea kelalta yksityisen hoidon tukea, kelan sivuilla on ne tarkat summat mitä saa per lapsi per kuukausi. Minä vien omani päiväkotiin, ja keskimmäinen on sitten kokopäivän eskarina plus 2 koululaista.

Onnea opintoihin :flower:
 
archie
Muistaakseni kunnallinen perhepäivähoitaja tulee kotiin hoitamaan jos 3 alle kouluikäistä lasta. En oo ihan varma asiasta mutta tollanen mielikuva mulla olis. Kysäsepä kuntasi perhepäivähoidon ohjaa´jalta.
 
äitimamma
Me saatiin kunnallinen perhepäivähoitaja kotiin kun oli 3 alle kouluikäistä lasta ja taisipa nuorin olla noin vuoden vanha. Suosittelen lämpimästi, jos vain kunnassasi on hoitajia vapaana. Ainoa "huono" puoli kodin ulkopuoliseen hoitopaikkaan verrattuna oli se, että ruuat piti olla jääkaapissa valmiiksi suunniteltuina ja melko pitkälle valmistettuina, ettei hoitajan tarvinnut paljon muuta tehdä kuin keittää esim. perunat ja lämmittää lisukkeet. Silloin lapset saivat hoitajalta suht´ jakamattoman huomion.
 
3lasta
Meidän lapset ovat 7 kk, 2 vuotta ja 4 vuotta, mutta aion viedä heidät yksityiseen perhepäivähoitoon sen vuoksi että se on meidän seudulla halvempaa kuin kunnallinen ja ei tarvitse noita ruokia tehdä ja siivota sitten itse sotkuja. Lisäksi saavat leikkiä toisten lasten kanssa (samassa hoitopaikassa 2 muuta lasta) eivätkä siis aina ole kotona!! Olisi mielestäni tylsää lapsille!

Lisäksi noi yksityiset perhepäivähoitajat ovat joustavampia kuin kunnalliset, ainakin hiekkalaatikolla kun olemme vertailleet muiden äitien kanssa joiden lapset ovat kunnallisessa hoidossa.
 

Yhteistyössä