Lapsiparkkiin vai mukaan salille/jumppaan?

Olen 4 kk tytön äiti ja innokas liikkuja. Nykyisellä kuntosalillani on lapsiparkki. Sitä on pari kertaa testattu ja sinänsä on mennyt hyvin. Viimeksi kun vein lapsen, ei parkissa ollut kuin muutama lapsi, mutta kun hain hänet oli paikka täynnä lapsia ja vain yksi hoitaja paikalla. Meidän neiti oli hoitajan sylissä kun oli kuulemma itkenyt (vaikka olin pyytänyt hakemaan minut jos itkee). Hätä oli mennyt sylissä kylläkin jo ohi, mutta lasten määrää ja sekasortoa katsoessa alkoi vähän epäilyttää. Tämä siis aamulla, iltaruuhkaan en lasta edes harkitse laittavani. Mielelläni kuitenkin liikkuisin päivällä, jotta edes osa illoista olisi koko perheen yhteisiä. Neiti myös syö illalla usein ja koska on täysimetyksellä, on silloin vaikeampi irtaantua.
Kävinkin nyt kilpailevassa kuntokeskuksessa jossa ei ole lapsiparkkia, mutta heillä on muutamia tunteja joille saa lapsen ottaa mukaan ja lapsen saa arkiaamupäivisin ottaa salillekin mukaan. Ensimmäinen kokemus oli mukava, oma lapsi tosin sattui olemaan parhaimmillaan.
Kyseessä on ensimmäinen lapsi, joten en osaa ajatella mikä on kuvio puolen vuoden päästä. Nyt hän kierii ja vähän ryömiskelee, mutta ei kovin äkkiä pääse tekemään tyhmyyksiä jumpassa tai salilla. Aika hyvin pystyy myös päiväunille ajoittamaan oman treenin. Onko kuitenkin mahdoton ajatus ottaa esim. 1-vuotias mukaan salille tai jumppaan? Kuntokeskuksen vaihto tarkoittaisi kuitenkin taas sitoutumista 1-2 vuodeksi yhteen paikkaan. 1-vuotias ehkä menisi jo siellä lapsiparkissakin paremmin... Silloin tosin aloittaa osa-aikaisena päiväkodissa, eikä tulisi ensimmäisenä mieleen lykätä heti päiväkodin jälkeen toiseen hoitolaan. Kiitos jos osaatte laittaaa kokemuksia lapsiparkeista ja muutenkin vauvan/lapsen kanssa liikkumisesta! Vaunulenkit, kotijumppa ja vauvajumppa sekä -uinti ovat jo ohjelmistossa. Tämä mamma kaipaa vaan välillä ihan totistakin raudan nostelua :)
 
Niin ja jos helsinki-espoo alueelta osaatte suositella oikeasti hyviä lapsiparkkeja niin kiitos siitä. Nämä negatiiviset kokemukset siis Elixia Salmisaaresta, josta olen tutuilta kuullut kyllä myös paljon hyvää.
 
Elixia Salmisaaressa pitäisi olla aina kaksi hoitajaa, joten siellä on ilmeisesti ollut jokin erikoistilanne päällä? Oman kokemukseni mukaan siellä on myös 95%:sti ollut ihan rauhallista aamupäivisin. Viimeksi kun oma lapseni oli siellä, paikalla oli kaksi hoitajaa ja kaksi lasta, joten kovin hurja meno ei ollut. :) Kannattaa käydä hoitajilta kyselemässä, mikä aamupäivä on rauhallisin.

En kyllä ottaisi salille mukaan lasta, joka liikkuu aktiivisesti itse. Lapsi voi satuttaa itsensä laitteisiin ja hirveä vahtiminen olisi koko ajan. Jumppaan voisin ottaa kyllä mukaan, mutta siinäkin saa varautua juoksemaan lapsen perässä.
 
Ihmettelin itsekin yhtä hoitajaa, ilmeisesti toinen oli sairastunut. Ehkä annan lapsiparkille vielä mahdollisuuden :) Pitää itsensäkin totuttaa siihen että lapsi on jonkun muun kuin minun tai isänsä hoidossa.
 

Yhteistyössä