Lapsiystävällisiä ruokapaikkoja Helsingissä?

Hei vain,
Tulemme heinäkuussa viikon lomalle Helsinkiin. Meillä on sylivauva sekä 2-vuotias matkalla mukana.
Osaisitteko suositella vauva- ja lapsiystävällistä ravintolaa tai kahvilaa kantakaupungissa?
Tuleeko mieleen mitään paikkaa, missä vauhdikas 2v. pääsisi pallomereen tms., että ehtisimme
me aikuisetkuin syömään rauhassa loppuun?
Kiitollisena,
Anneke
 
Viimeksi muokattu:
no tämä
Citykäytävän Rosso on lapsille ok. Lastenlistat (muutakin kuin nakkeja, saa myös pizzaa, lohta ja salaattia), lasten puuhanurkkaus (ei pallomerta mutta voi piirtää tai pelata, lukea kirjoja, leikkiä..) ja ravintola yleensä siisti (= ei pelkkiä kaljankiskojia). Wc-tiloissa potta ym.
 
"alma"
Pallomereen? Ihanko tosissas kysyt? En mä ole sellasta nähnyt kun jossain Hesburgerissa...
Ainakin viime kesänä Scandic Marskissa oli lasten leikkihuone, varmaan muistakin hotellien ravintoloista vastaavia löytyy.
Ise olen kyllä käynyt 2-vuotiaan kanssa ihan hyvällä menestyksellä kaikenlaisissa ravintoloissa.
 
maalta päivää
[QUOTE="alma";26628806]Pallomereen? Ihanko tosissas kysyt? En mä ole sellasta nähnyt kun jossain Hesburgerissa...
Ainakin viime kesänä Scandic Marskissa oli lasten leikkihuone, varmaan muistakin hotellien ravintoloista vastaavia löytyy.
Ise olen kyllä käynyt 2-vuotiaan kanssa ihan hyvällä menestyksellä kaikenlaisissa ravintoloissa.[/QUOTE]

No, itse ainakin kysyisin ihan tosissani. 2v istuu Helsinki-päivänä koko päivän rattaissa. En oleta pelkkää istumista enää ravintolassa.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja maalta päivää;26628856:
No, itse ainakin kysyisin ihan tosissani. 2v istuu Helsinki-päivänä koko päivän rattaissa. En oleta pelkkää istumista enää ravintolassa.
aijaa, aika outoa kun luulis ettei ratikkamatka kestä kun maksimissaan 20 min.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja maalta päivää;26628856:
No, itse ainakin kysyisin ihan tosissani. 2v istuu Helsinki-päivänä koko päivän rattaissa. En oleta pelkkää istumista enää ravintolassa.
Joten ajoitatte riehumiset ja juoksemiset juuri raflaan? voi hyvää päivää....
 
maalta päivää
[QUOTE="vieras";26629014]Joten ajoitatte riehumiset ja juoksemiset juuri raflaan? voi hyvää päivää....[/QUOTE]

En puhunut juoksemisesta enkä riehumisesta. Ikävää, että teillä ei tunneta muunlaista jaloittelua.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja maalta päivää;26629030:
En puhunut juoksemisesta enkä riehumisesta. Ikävää, että teillä ei tunneta muunlaista jaloittelua.
Vauhdikas lapsi ja "pallomeri" tms. ei voi tarkoittaa mitään muuta kuin sitä raakkumista. Noin muuten lapsiystävällisiä ravintoloita ilman pallomerta varmaan löytyy ihan perusrossosta jne, mistä siis saa lapsille suunnattuja annoksia ja pientä tekemistä, esim. värittämistä ja sen semmoista (mitä käsitän lapsiystävällisellä ravintolalla). Noita pallomeriä olen nähnyt lähinnä hesessä jota en laske ravintolaksi, muuten ne "jalottelut" ei varmaan kuulu sinne ravintolaan.
 
fsdgfrgrtghrtg
Hei,

kyllä leikkinurkkauksia on sekä Espoossa, että Vantaalla. Ihan keskustassa Stokkan vieressä on La Famiglia joka on todellakin perheravintola jossa lapset iltaisinkin saavat pitää ääntä ja vähän juoksennella. http://www.rafla.fi/lafamiglia/fi/etusivu. Forumin Kaarnassa ei ole leikkipaikkaa, mutta se on siisti, mukava ja valoisa mesta. Lapsiperhe voi siis syödä Forumin puoleella, jossa on pieni pöytäryhmä.

Hakaniemessä Silvoplee on todella lapsiystävällinen kasvisravintola.

Mun mielestä lapsiystävällisyys on ihan asenteesta kiini, älä välitä jos joku tyhmä mököttäjä istuu vieressä vaan nauti ravintolahetkestä lasten kanssa! ;)
 
---
Hei,

kyllä leikkinurkkauksia on sekä Espoossa, että Vantaalla. Ihan keskustassa Stokkan vieressä on La Famiglia joka on todellakin perheravintola jossa lapset iltaisinkin saavat pitää ääntä ja vähän juoksennella. Etusivu | Suomeksi | La Famiglia Helsinki | Rafla.fi. Forumin Kaarnassa ei ole leikkipaikkaa, mutta se on siisti, mukava ja valoisa mesta. Lapsiperhe voi siis syödä Forumin puoleella, jossa on pieni pöytäryhmä.

Hakaniemessä Silvoplee on todella lapsiystävällinen kasvisravintola.

Mun mielestä lapsiystävällisyys on ihan asenteesta kiini, älä välitä jos joku tyhmä mököttäjä istuu vieressä vaan nauti ravintolahetkestä lasten kanssa! ;)
Onko Famiglia muuttanut periaatteitaan? Joskun pari vuotta sitten meidän ainakin istutettiin huonolle paikalle baarin kupeeseen, kun kuulemma lapsia ei otettu peremmälle ravintolaan. Ja ihan päiväsaikaan muistaakseni oltiin liikkeellä.
 

Yhteistyössä