Lasten hiusten kuivaaminen hiustenkuivaajalla

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onko iso rikos kuivata tytön (6v) pitkät hiukset hiustenkuivaajalla, koska suihkussa käynti meni myöhäälle ja hiukset märkänä/kosteana en anna mennä nukkumaan?

Meillä talvisin pestään kaksi kertaa ja aikaa menee niiden kuivamiseen iltaisin noin kaksi tuntia ilman hiustenkuivaajan käyttöä.
Kuinka muut hoitaa lasten pitkien hiusten pesut ja kuinka usein?

Tytön hiuksia ei olla lyhentämässä, mutta niiden hoitoon olisi kiva kuulla joitain vinkkejä :)
 
vierailija
Yleensä hiustenkuivaajan käyttö alle 12-vuotiaalla johtaa lastensuojeluilmoitukseen, mutta yksittäisiin tapauksiin on mahdollista hakea poikkeuslupaa sosiaalitoimistosta asianmukaisella lomakkeella.
 
vierailija
Meillä saa mennä nukkumaan kosteilla hiuksilla, usein kyllä letitän ne ettei mene takkuun.

Olen kuivannut myös kuivaajalla joskus, uimahallissa ainakin, mutta eipä juuri viitsitä tavallisesti, en nyt äkkiseltään keksi mitä ihmeen haittaa siitä voisi olla.

Tytön tukka pestään shampoolla max. kerran viikkoon, mutta kyllä tuo pesulla ja kylvyssä/suihkussa käy useasti viikossa. Hoitoainetta laitan usein latvoihin, vaikka ei tukkaa shampoolla pestäisikään. Helpottaa harjaamista.
 
Yleensä hiustenkuivaajan käyttö alle 12-vuotiaalla johtaa lastensuojeluilmoitukseen, mutta yksittäisiin tapauksiin on mahdollista hakea poikkeuslupaa sosiaalitoimistosta asianmukaisella lomakkeella.
Mä oon käräyttäny kymmeniä pikku-Jessicoita ja äitejään uimahalleissa ja sossu on korjannu lapsen huostaan, kun ovat olleet kävelemässäkin hiustenkuivaajan luo.

Pieni lasu piristää päivää aina. (y)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä